[INFO] hoestende paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 17:28

Dank je wel is best spannend.

jolanda20
Berichten: 1372
Geregistreerd: 28-08-07

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 23:24

Nu lees is wel eens dat sommige de humane versie gebruiken en deze ombouwen..

Zijn hier foto's van en welk apparaat word er gebruikt?
De flexineb is echt een aanslag op de rekening

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 08:29

Ik heb een vraag voor degenen die de zouttherapie hebben gedaan.... is dit iets anders dan de dampbox in Utrecht?

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 09:19

Ninx schreef:
Ik heb een vraag voor degenen die de zouttherapie hebben gedaan.... is dit iets anders dan de dampbox in Utrecht?


Ja dat is inderdaad anders. Nou heb ik geen ervaring met Utrecht, maar daar wordt echt damp (dus vochtig) verspreid. Als je googlet op dampbox Utrecht en dan op afbeeldingen, zie je hoe dat eruit ziet. Je paard staat daar a.h.w. in de mist.
Bij de zouttherapie wordt droog zout verneveld. Dat zie en merk je niet als je erin staat. Mij is toen verteld waarom het effect groter zou zijn maar hoe dat precies zat weet ik niet meer :o?
Verder staan ze in Utrecht tijdens de periode van de kuur voorzover ik weet verder op stal, terwijl ze -in elk geval bij Equisana- zoveel mogelijk buiten staan.

hagelslag
Berichten: 9021
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 10:10

jolanda20 schreef:
Nu lees is wel eens dat sommige de humane versie gebruiken en deze ombouwen..

Zijn hier foto's van en welk apparaat word er gebruikt?
De flexineb is echt een aanslag op de rekening



Koop dan toch die van waldhausen, dat scheelt ook al een heel eind met de flexineb.
Misschien niet zo goed als de flexineb, maar ik ben er blij mee

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 11:45

Bij demi van nikkelen kuiper op YouTube krijg je nu korting op een set met een snoer. Wellicht interessant voor mensen die de Flexineb te duur vinden?

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 12:59

Ik heb het geprobeerd met een humane. Geen succes, maar vond ook het snoer geen succes. Als ze t al een beetje spannend vinden, zit je ook nog eens vast aan een snoer.. voor mij de keuze geweest om toch de flexineb te proberen.

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 13:04

Die van mij is net terug van 10 dagen damp box is er mooi geschoon van geworden. Staan daar idd veel op stal. Die van mij kwam enkele uren buiten maar dat was miss ook omdat ze een veulen aan de voet had. Na het dampen gaan ze enige tijd in de stalmolen. Stal is wel fijne grote heel goed stof vrije stal

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 13:46

koetjeboe schreef:
Die van mij is net terug van 10 dagen damp box is er mooi geschoon van geworden. Staan daar idd veel op stal. Die van mij kwam enkele uren buiten maar dat was miss ook omdat ze een veulen aan de voet had. Na het dampen gaan ze enige tijd in de stalmolen. Stal is wel fijne grote heel goed stof vrije stal


Is het ook mogelijk ze te brengen en weer op te halen? Ik zit er echt maar 20 minuten vandaan. Ik wil haar niet weer op een kliniek hebben, dat trekt ze qua stress echt niet.

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 21:39

Ninx schreef:
koetjeboe schreef:
Die van mij is net terug van 10 dagen damp box is er mooi geschoon van geworden. Staan daar idd veel op stal. Die van mij kwam enkele uren buiten maar dat was miss ook omdat ze een veulen aan de voet had. Na het dampen gaan ze enige tijd in de stalmolen. Stal is wel fijne grote heel goed stof vrije stal


Is het ook mogelijk ze te brengen en weer op te halen? Ik zit er echt maar 20 minuten vandaan. Ik wil haar niet weer op een kliniek hebben, dat trekt ze qua stress echt niet.


Geen idee. Ze doen ook wel een stuk observatie. Ik zou gewoon ff bellen en overleggen.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 21:55

Hier de zouttrailer op het erf gehad, dus geen ervaring met de therapie op een andere locatie.
Ik denk dat er veel wel te overleggen valt hoor!

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 21:58

Sting schreef:
Hier de zouttrailer op het erf gehad, dus geen ervaring met de therapie op een andere locatie.
Ik denk dat er veel wel te overleggen valt hoor!


Hoe is je dat bevallen? Welk bedrijf is dat?

Connie76
Berichten: 194
Geregistreerd: 13-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 14:18

Ninx schreef:
Ik heb een vraag voor degenen die de zouttherapie hebben gedaan.... is dit iets anders dan de dampbox in Utrecht?


De dampbox is inderdaad nat zout. Droog zout zoals bij Equisana zou dieper in de longen komen. Ook heeft droog zout meer capaciteit om vocht tot zich te nemen en het lichaam te verlaten. Ook is de dampbox in Utrecht vele malen duurder maar niet effectiever dan droog zout. Flexineb is ook nat zout wat je verneveld.

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 15:18

Ik ga donderdag een flexineb op halen, nog geen jaar oud en er zitten ook allerlei spullen bij. Sommige nog nieuw, dus ja ik ben happy. Maar wanneer gebruik ik hem want hij heeft nu geen klachten.

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 15:44

oh dat is heel fijn!!
Zelf gebruik ik hem juist ook om klachten te voorkomen. Met zoutoplossing en af en toe eens Silvaplex. En als het dan toch eens een keer nodig is pak ik er balsamicair of myconal bij.

hagelslag
Berichten: 9021
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 16:15

marleen_usar schreef:
Ik ga donderdag een flexineb op halen, nog geen jaar oud en er zitten ook allerlei spullen bij. Sommige nog nieuw, dus ja ik ben happy. Maar wanneer gebruik ik hem want hij heeft nu geen klachten.


Gewoon af en toe voor het rijden gebruiken

En dan gewone zoutoplossing nemen.
Dan hou je de longen lekker schoon

Fangio

Berichten: 2559
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 17:18

Sandra_H schreef:
oh dat is heel fijn!!
Zelf gebruik ik hem juist ook om klachten te voorkomen. Met zoutoplossing en af en toe eens Silvaplex. En als het dan toch eens een keer nodig is pak ik er balsamicair of myconal bij.

Dit doe ik ook inderdaad. En in z'n moeilijke periode dan ook met medicatie van de dierenarts. Eerlijk, ik vond het een rib uit mn lijf maar ben erg blij dat ik er een heb. Zo kan je er veel dichter bovenop zitten heb ik het idee.

Connie76
Berichten: 194
Geregistreerd: 13-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 20:21

marleen_usar schreef:
Ik ga donderdag een flexineb op halen, nog geen jaar oud en er zitten ook allerlei spullen bij. Sommige nog nieuw, dus ja ik ben happy. Maar wanneer gebruik ik hem want hij heeft nu geen klachten.


Juist gebruiken voor hij klachten heeft. In de periode van april t/m september gebruiken wij hem 7 dagen per week met zout. Nu 5x per week. Hele uitgave maar wij kunnen echt niet meer zonder.

Anoniem

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 18:10

Is er hier iemand die bekend is met KPU? Mijn pony blijft onverklaarbaar benauwd. Komt niks uit alle testen en heb nu dus een Kpu test opgestuurd naar laboratorium in Duitsland.

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 18:33

Ik hoop dat er iets uit die test komt. Ik heb een probleem, Usar kan niet tegen halsters e.d dat jeukt al na 5 minuten. Nu heb ik geprobeerd de flexineb te gebruiken maar hij gaat heel wild ja schudden. Ik ga iets kalmerends gebruiken anders lukt het echt niet.

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 21:20

marleen_usar schreef:
Ik hoop dat er iets uit die test komt. Ik heb een probleem, Usar kan niet tegen halsters e.d dat jeukt al na 5 minuten. Nu heb ik geprobeerd de flexineb te gebruiken maar hij gaat heel wild ja schudden. Ik ga iets kalmerends gebruiken anders lukt het echt niet.


Denk je dat dat door de band of hoe noem je dat ding komt waarmee je de flexineb omdoet? En zo ja, kan hij wel tegen een (leren)hoofdstel? Dan zou je de flexineb nl aan een hoofdstelletje kunnen hangen, heb ik ook omdat ik niet van dat nylon spul hou. Zonder neusriem, uiteraard :)
Kan natuurlijk ook zijn dat hij er nog aan moet wennen, misschien eerst een paar keer alleen de "emmer" om z'n neus zonder de rest?

Angelo_J
Berichten: 46
Geregistreerd: 20-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 08:25

Alou schreef:
Is er hier iemand die bekend is met KPU? Mijn pony blijft onverklaarbaar benauwd. Komt niks uit alle testen en heb nu dus een Kpu test opgestuurd naar laboratorium in Duitsland.

Mijn paard hoestte en had ook wat een dubbelslag. De longen zijn onderzocht en dat was prima, maar hij had (heeft) ook KPU. Ik heb hem destijds er niet voor behandeld, gezien hij ook allerlei andere medische problemen had, gevoelig reageert op veel dingen en aan het opknappen was. De verklaring voor het hoesten i.c.m. KPU vond ik wel logisch klinken. Ik twijfel nu of ik niet alsnog de behandeling zal starten.
Momenteel is hij namelijk weer aan het hoesten en weer wat dubbelslag. Hij krijgt ventipulmin. Dit lijkt echter te zorgen voor meer hoesten (hiervoor was hij er een paar dagen vanaf). Herkennen jullie dit?

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 09:08

Ventipulmin werkte hier niet alleen prednison.

jolanda20
Berichten: 1372
Geregistreerd: 28-08-07

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 10:04

Probeer het zo..

Zoekende naar een goed werkende vernevelaar voor mijn paard!

Waldhauser is momenteel niet leverbaar.
Flexineb.. nieuw echt te pittig in prijs. 2de hands zoektocht is begonnen

nnicolex

Berichten: 1233
Geregistreerd: 12-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 11:59

jolanda20 schreef:
Probeer het zo..

Zoekende naar een goed werkende vernevelaar voor mijn paard!

Waldhauser is momenteel niet leverbaar.
Flexineb.. nieuw echt te pittig in prijs. 2de hands zoektocht is begonnen

Flexineb heeft met dierendag 10% korting. Tweedehands zijn ze zeer gewild en moeilijk te verkrijgen. Ik hoop dat het je lukt! :) Ik heb hem nieuw gekocht en vind het echt het geld meer dan waard.