Medische keuring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Re: Medische keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 16:52

Hier in de buurt is het nog steeds, niet goed gekeurd, kosten voor verkoper. Ik laat een paard dan ook staan als dat niet zo afgesproken wordt. Wij rontgenen ook van te voren. Zo niet, hangt van de prijsklasse af en is die 'normale'prijsklasse , dan is de klinische keuring voor ons mocht het niet goed zijn . Verder mogen alle keuringen op eigen kosten. Vanaf nu gelukkig geen paarden meer voor aankoop of verkoop.

Janneke2

Berichten: 22746
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 22:00

Janneke2 schreef:
... ik heb het destijds zo gedaan :
een paar keer langs komen, kletsen, poetsen rijden.
Na de 2e/3e keer ben ik gaan onderhandelen en is afgesproken 'als de DA geen gekke dingen vindt, koop ik Knollie voor bedrag X. Vindt de DA dat er bemerkingen zijn, praten we verder of gaat het niet door.'

Keuren is mijn keuze ( = nu ja, dat 'moet') dus ik betaal.
En de echte koop wordt pas na het oordeel van de DA gesloten.
Citaat:
Tegenwoordig krijg je de tijd niet meer om eerst een paar keer langs te komen,wat vroeger gebruikelijk was.Als je nu zegt dat je dat wilt,dan zeggen ze dat er nog meer geinteresseerden zijn die willen komen.Als je hem dan leuk vindt dan wil je het risico niet lopen dat hij aan een ander verkocht wordt.

:o
Vroegah was echt niet alles beter hoor. |(
Ik heb drie dagen lopen nagelbijten omdat mijn DA niet eerder dan donderdag kon en er (zoals gezegd werd) er ook andere kopers (ik vond: 'kapers op de kust') waren.