[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
pluisje88

Berichten: 7980
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 15:21

Ketly schreef:
Is de Moser niet het antwoord op elk probleem? :+


Absoluut :j

ingvdh

Berichten: 6358
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 18:33

Ik heb er dus een (de beruchte moser) en vind het een waardeloos ding, ooit gekocht maar nooit fijn gevonden, maar goed. Ik ben erg blij met de bodum. Enig nadeel is dat die wel een heel stuk duurder is.

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 21:29

ingvdh schreef:
Ik heb er dus een (de beruchte moser) en vind het een waardeloos ding, ooit gekocht maar nooit fijn gevonden, maar goed. Ik ben erg blij met de bodum. Enig nadeel is dat die wel een heel stuk duurder is.


Ik heb ook de Moser max maar ook niet zo lyrisch als anderen := Ja hij is wel stil en klein. Maar voor grotere stukken duurt het mij te lang om net te krijgen. Dan is een grote veel fijner.

pluisje88

Berichten: 7980
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 08:57

Nou mijn sectolin tondeuse is dood -O- ik had de sectolin als tondeuse en de moser Max als scheerapparaat. Ik vind het handig om voor het hoofd ed een draadloze te hebben. Ik had me voorgenomen als de Max op zou zijn dat ik dan een heiniger Opal wilde aanschaffen zodat ik beide in 1 had. Maar nu is de moser verder nog goed. Als ik een opal koop, blijft de moser natuurlijk ongebruikt in de kast liggen. Aangezien ik tegen verspilling ben wil ik dat eigenlijk niet.

Maar ja. Nu wat anders, via m’n werk kan ik met korting liscop en aesculaab kopen. Die zijn dan goedkoper dan een Heiniger opal voor mij. Tja moet ik dan toch voor een groot apparaat gaan? Eigenlijk heb ik geen grote nodig want de moser voldoet prima. Vind het handig dat hij zo klein is en dat die snap on scheermessen erop passen.

Keuzes keuzes…

Iemand een tip? Een lookalike heiniger opal is er niet van andere merken denk ik of wel?

kaatje77

Berichten: 10425
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 08:59

Heiniger saphir is een goedkopere oplossing.

Mijn opal is retour naar de fabriek, al met al 5x kort gebruikt om de oren uit te scheren, dan was de kop alweer warm.... Iets teveel geld voor die werkzaamheden :+

[VN] Alle ins en outs over het scheren van je paard
Levey 27-4-2011 Voor altijd in ons hart.....
Trotse mama van Stacey 24-9-2012 :+:
[ITP] Joris op de heide en aan het water door MelanieVS

pluisje88

Berichten: 7980
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:07

Oh ooh :( alleen heb ik begrepen dat de opal veel stiller is dan de saphir? En hij zou de 2.0 versie zijn/de accu zou langer meegaan?

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:47

Ik heb de Heiniger Saphir gekocht en de Heiniger (grote) acculoos.

Van de week mijn pony geschoren met de grote heiniger maar als ik het apparaat niet tegen de pony houd dan lijken de messen te rammelen/tikken ongeacht hoe sterk ik ze aandraai. Is dit eigenlijk normaal? Mijn liscope lite had dat ook altijd. Ik scheer veel en het viel me nu weer op met een splinternieuw apparaat.

ingvdh

Berichten: 6358
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 12:03

Wat is het verschil tussen de opal en de saphir?

Ik heb een saphir en dat is een hele fijne machine waarmee je snel messen kan wisselen, daarnaast is deze erg stil en heeft veel kracht. Je scheert er zo een heel paard mee met dubbele accuset als je dat zou willen.


kaatje77

Berichten: 10425
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 18:36

pluisje88 schreef:
Oh ooh :( alleen heb ik begrepen dat de opal veel stiller is dan de saphir? En hij zou de 2.0 versie zijn/de accu zou langer meegaan?


Ja dat klopt ook!

Hij is inderdaad nog stiller dan de saphir.

[VN] Alle ins en outs over het scheren van je paard
Levey 27-4-2011 Voor altijd in ons hart.....
Trotse mama van Stacey 24-9-2012 :+:
[ITP] Joris op de heide en aan het water door MelanieVS

pluisje88

Berichten: 7980
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 18:52

Zijn er hier mensen met ervaring met puttenstein? Heb contact gehad met hem via marktplaats. Hij biedt een aantrekkelijke prijs maar ik ken het bedrijf verder niet.

Hij zegt dat hij zowel over de saphir als over de opal nooit klachten krijgt.

Jester_

Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:27

pluisje88 schreef:
Zijn er hier mensen met ervaring met puttenstein? Heb contact gehad met hem via marktplaats. Hij biedt een aantrekkelijke prijs maar ik ken het bedrijf verder niet.

Hij zegt dat hij zowel over de saphir als over de opal nooit klachten krijgt.


Ik ben er wel eena geweest en al mijn apparaten daar gekocht. Wel vriendelijke man en kundig

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

kaatje77

Berichten: 10425
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 22:23

Puttenstein is goed hoor

[VN] Alle ins en outs over het scheren van je paard
Levey 27-4-2011 Voor altijd in ons hart.....
Trotse mama van Stacey 24-9-2012 :+:
[ITP] Joris op de heide en aan het water door MelanieVS

maxie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 21:18

Ik ben opzoek naar een niet al te dure tondeuse om de borst en onderkant hals van mijn IJslander te scheren. Ze heeft vrij fijn haar, wel lang. Naar mijn weten nog nooit geschoren en kan best gestresst raken bij nieuwe dingen.

Welke adviseren jullie?
Kwam tot nu toe de sectolin se 210 pro tegen en de moser max 45.
Draadloos lijkt mij alleen een stuk fijner.

kaatje77

Berichten: 10425
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 21:19

Als je tussen die 2 moet kiezen dan raad ik je echt de Moser max45 aan.

Kwaliteit van de sectolin is :x

[VN] Alle ins en outs over het scheren van je paard
Levey 27-4-2011 Voor altijd in ons hart.....
Trotse mama van Stacey 24-9-2012 :+:
[ITP] Joris op de heide en aan het water door MelanieVS

pluisje88

Berichten: 7980
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 21:59

Ik heb mijn sectolin 7 jaar gehad. Ik vond het een fijn ding. Maar hij is echt niet geschikt om de borst te scheren. Ik gebruikte hem voor oren, baard,tadtharen en derde oor. Vetlokken van mijn kwpn trok hij al amper. Afhankelijk van je budget zou ik gaan voor een moser Max 45 met snoer of een heiniger saphir/opal maar die is meteen weer een heel stuk duurder. Hoewel ik nu over denk om mijn moser in te ruilen voor een opslag saphir ben ik altijd erg blij geweest met de moser (en nog steeds).

BB1
Berichten: 2
Geregistreerd: 16-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 03:19

Soms worden dezelfde toestellen onder verschillende namen verkocht. Na wat opzoekwerk lijkt dit hier ook het geval te zijn voor onderstaande modellen. Ik snap niet direct wat het verschil is tussen al deze modellen en enige ervaring of opmerkingen zou interessant zijn.
Ik beweer niet dat deze machines identiek zijn maar ze blijken toch allemaal identieke specificaties te hebben en zien er identiek uit:
• Spanning: 220/240 V 50/60hz
• Vermogen: 200 Watt
• Gewicht: ±1000gr.
• Geluid: ±83-85 dB
• Snelheid: ±3000 bewegingen per minuut

Wat is er verschillend:

• De messen, dit is wellicht het belangrijkste, een machine valt of staat met scherpe messen, wellicht daarom dat sommige merken hier de Chinese messen standaard vervangen hebben door betere kwaliteit messen.
• Kabel lengte 5 of 6 m. Dit blijkt afhankelijk van de site anders te zijn. De vraag is of dit een andere generatie is dan.
• De koffer, dit gaat van een plastic tot aluminium koffer.
• Kleur en sticker of logo

Een overzichtje:
Kneizer Paarden scheermachine K-PRO-400 – 153€
https://www.bol.com/be/nl/p/kneizer-paarden-scheermachine-paarden-scheerapparaat-paardentondeuse-geschikt-voor-elk-paard-geschikt-voor-heel-paard/9200000129837770/

Afbeelding

Paarden Scheermachine Roma Scheerapparaat - 159.95€
https://www.horsestep.com/advertentie/a ... 3e6ae259c1

Afbeelding


Agradi Horse Scheermachine HC-2000 Paard – 129.99€
https://www.agradi.nl/kerbl-farmclipper ... d-rund.htm
Met premium-scheermessen ""Made in EU"

Afbeelding

Afbeelding


Premiere Scheermachine Eagle Expert 80mm 200W - 179€
https://www.agradi.nl/premiere-scheerma ... m-200w.htm

Afbeelding

Afbeelding


Kerbl "Farmclipper 4" paarden scheermachine – 154.90€
https://www.agrishop.nl/kerbl-farmclipp ... chine.html

Afbeelding

VOSS.farming profiCUT paarden scheermachine roze – 129.90€
https://www.agrishop.nl/voss-farming-pr ... -roze.html
(VOSS.farming profiCUT Scheermessenset Aesculap - 31/15 tanden (al gemonteerd)
kleuren rood, roze en blauw verkrijgbaar

Afbeelding

Afbeelding


Zipper II Clipper - £145.00
https://www.hornershearing.com/acatalog ... ipper.html

Afbeelding

Kramer – Showmaster scheermachine Professional II – 189€
https://www.kramer.nl/Paard/Paardenverz ... ssional-II

Afbeelding

Afbeelding

pluisje88

Berichten: 7980
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 06:08

Wat is precies je vraag BB1? Alle “goedkopere machines” lijken op elkaar. Mijn Stal eigenaar heeft een farmclipper. Prima machine maar maakt erg veel herrie. Het zijn allemaal b merken die het allemaal wel zullen doen maar mijn voorkeur niet hebben.

Geluidsniveau en ergonomie vind ik heel belangrijk.

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 06:25

Dat zijn wel echt herrie apparaten ja en worden flink warm.

kiki1976

Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 08:27

pluisje88 schreef:
Ik heb mijn sectolin 7 jaar gehad. Ik vond het een fijn ding. Maar hij is echt niet geschikt om de borst te scheren. Ik gebruikte hem voor oren, baard,tadtharen en derde oor. Vetlokken van mijn kwpn trok hij al amper. Afhankelijk van je budget zou ik gaan voor een moser Max 45 met snoer of een heiniger saphir/opal maar die is meteen weer een heel stuk duurder. Hoewel ik nu over denk om mijn moser in te ruilen voor een opslag saphir ben ik altijd erg blij geweest met de moser (en nog steeds).

Ligt eraan welke je had vind ik.
Ik heb jaren de SE-200 gehad en ik kon daar gewoon bij hele paard mee scheren bij wijze van spreken. Ook sokken eraf halen was geen probleem.
Ik heb een tinker x haflinger.
Ik heb nu oa de Moser 45 deze is idd wel krachtiger dan de Sectolin, maar ook een stukje duurder.

Daarnaast heb ik de Aesculap Econom

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

pluisje88

Berichten: 7980
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:54

Die van mij is ook een 200 maar dat lukt echt niet. En heb gewoon een kwpn met een scheervriendelijk vachtje. Zo mega veel duurder is die moser niet. De sectolin was toen 80,- en de moser heb ik geloof ik 109 ofzo voor betaald. Ze staan ook best wel vaak tweedehands op marktplaats dus echt duurder hoeft een moser niet perse te zijn

Unicornetto
Berichten: 2379
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 11:31

Ik heb ook zo'n goedkope scheermachine, aangezien ik toch alleen maar die van mezelf scheer. Ik heb de 'VOSS.farming profiCUT paarden scheermachine roze'.

Voor dat geld valt hij me echt niet tegen. Hij doet zijn werk goed en gaat super makkelijk door de dikke vacht van mijn Fjord.
Daarvoor had ik de Kerbl Farmclipper, deze vond ik toch een stuk minder fijn.

Keizerinnnn

Berichten: 1217
Geregistreerd: 09-09-15

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:31

Ik heb die groene van agradi en valt me niet tegen! Heb er wel heiniger messen op gezet maar dat wordt ook gezegd alles staat of valt met goede messen.

Lawaai valt heel erg mee wordt niet heet en kan er goed een groot paard mee scheren.

[o]

kiki1976

Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 15:03

pluisje88 schreef:
Die van mij is ook een 200 maar dat lukt echt niet. En heb gewoon een kwpn met een scheervriendelijk vachtje. Zo mega veel duurder is die moser niet. De sectolin was toen 80,- en de moser heb ik geloof ik 109 ofzo voor betaald. Ze staan ook best wel vaak tweedehands op marktplaats dus echt duurder hoeft een moser niet perse te zijn

Oh apart. Hier kon ik zelfs de sokken van mijn tinker x haflinger en de sokken van een trekpaard mee scheren.
Zelfs in nood een keer mijn hele paard ermee geschoren

Voor de Moser heb ik meer betaald toen, rond de € 140 en idd € 70 voor de SE-200

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

BB1
Berichten: 2
Geregistreerd: 16-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 12:45

pluisje88 schreef:
Wat is precies je vraag BB1? Alle “goedkopere machines” lijken op elkaar. Mijn Stal eigenaar heeft een farmclipper. Prima machine maar maakt erg veel herrie. Het zijn allemaal b merken die het allemaal wel zullen doen maar mijn voorkeur niet hebben.

Geluidsniveau en ergonomie vind ik heel belangrijk.


Niet echt een vraag, eerder om een idee te geven dat dit zowat dezelfde machines zijn. In de vele reviews lees je dat de machine helemaal niet warm wordt en in andere dan weer wel. Misschien helpt dit overzichtje mensen en is het in zo'n geval goed te weten dat er identieke machines zijn, re-branded dan wel maar dat er bvb veel afhangt van de meegeleverde messen.

xMarizkaJarig
Berichten: 448
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 16:22

Wat zijn de recente ervaringen met de Agradi HC-2000?
Ik lees alleen dat het meer geluid maakt dan een gemiddeld scheerapparaat, ik vond het nog meevallen.
Stalgenootje scheerde er gister voor de eerste keer mee en het apparaat viel haar niet tegen.
Lees dat iemand er andere merk messen op heeft gezet? Hoe past dat en werkt het dan nog hetzelfde?

Ik wil mijn eigen haflinger gaan scheren (meerdere keren winterseizoen)

Silver <3
Volg ons op Instagram: @little.silver.boy

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 12 bezoekers