Poging tot diefstal van honden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Buuk
Berichten: 232
Geregistreerd: 14-08-15

Poging tot diefstal van honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-21 14:29

Ik lees vaker en vaker: "Let op: poging tot diefstal van hond" berichten.
Nu ook in mijn directe omgeving.
Nu ben ik niet op mijn mondje gevallen, maar laten we wel zijn, wat begin ik nou werkelijk met mijn 1.70 en 55kg tegen mensen die werkelijk niets goeds in de zin hebben.

Ik merk dan ook, ik loop niet meer mijn favo rondje, lekker buitenom ons dorpje. Nee ik blijf maar in de woonwijken..

Wanneer ik alleen loop- gaat de hond helemaal niet los. ( Wil ik daar mijn partner bij hebben)
Ik merk dat ik echt hels wordt..omdat ik me angstig voel..en mezelf moet gaan lopen aanpassen voor schorriemorrie!

En dat wil ik eigenlijk niet, ik wil me niet aanpassen, maar ik maak natuurlijk geen schijn van kans als er echt stront aan de knikker is..pepperspray mag niet...maar hoe kan ik ons dan verdedigen?
Bal van de hond komt ook niet lekker aan..honkbalknuppel meenemen, is dan ook weer strafbaar...maar echt no way dat ik zonder strijd mijn hond kwijtraak...wat dan wel? met een flinke tak gaan lopen?

Dat "angstige" gevoel zal heus wel weer een keer slijten...maar echt de gedachte dat je hond gewoon bij je wordt weggehaald...pffff Nachtmerrie maatschappij leven we eigenlijk in zeg.

Zo...dat was mijn frustratie...ik schiet er nog niks mee op..maar goed..gedeelde smart..halve smart?


Majabeestje
Berichten: 3803
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 14:33

Ik herken het eigenlijk niet. Loop nog net zo 'onbevangen' met de honden als eerst. Is er in jouw direct omgeving of in jouw buurt een hond gestolen?

laura1987

Berichten: 7128
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Poging tot diefstal van honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 14:35

Een bus deodorant of haarlak in je ogen is ook niet lekker denk ik.

https://www.doneeractie.nl/woning-van-f ... CjcnBszQol]HELP bokker Palmera nadat ze alles verloren is na een vulkaanuitbarsting

DuoPenotti

Berichten: 29286
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 14:39

Smurfenspray mag wel :)
https://www.gearpoint.nl/nl/x-marker-ze ... spray.html

Haarlak mag ook :)
Maar of dat altijd gemakkelijk te pakken en de goede kant op te richten is weet ik niet.


Maar het is toch te gek voor woorden dat we daar op klaar lichte dag zelfs aan moeten denken.
Maar ja stel ze pakken die lui, wat is de straf dan? 3 dagen schoffelen?
Maar idd niet leuk meer zo wandelen.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 13-09-21 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Buuk
Berichten: 232
Geregistreerd: 14-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-21 14:39

Citaat:
Ik herken het eigenlijk niet. Loop nog net zo 'onbevangen' met de honden als eerst. Is er in jouw direct omgeving of in jouw buurt een hond gestolen?


Nee, direct niet. alles indirect. Maar sinds ik het las op een pagina van een buurdorp..het voelt nu echt als te dichtbij.


Amber_anne

Berichten: 6898
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 14:42

Mijn schoonmoeder heeft wel pepperspray voor tijdens het uitlaten. Ze neemt het risico voor lief dat ze straf of boete krijgt. Beter dan dat ze aangevallen wordt of er iets met de hond gebeurt

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 14:43

Ik herken het ook.....
Ik loop niet meer met mijn honden in het bos alleen, de jongste (20 weken) loopt los en vind nog iedereen leuk. De oudste (15 maanden) is een ongeschikte werkhond en die zal eerder angst vertonen en niets doen, deze heb ik altijd aan de lijn omdat die wild nogal interessant vind.

Dagahra

Berichten: 877
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 14:45

Ik herken die angst niet. Komt misschien ook dat mijn honden op commando kunnen bijten en behoorlijk veel indruk maken.

Maar soms vraag ik mij af, of het allemaal wel waar is wat op social media staat

DuoPenotti

Berichten: 29286
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 14:51

Dagahra schreef:
Ik herken die angst niet. Komt misschien ook dat mijn honden op commando kunnen bijten en behoorlijk veel indruk maken.

Maar soms vraag ik mij af, of het allemaal wel waar is wat op social media staat

Mijn vriendin heeft het vorig jaar al gehad.
2 mannen die uit een busje sprongen met buitenlands kenteken.
Liepen direct op haar hond af maar die begon zo te grommen en mijn vriendin voor de duvel niet bang te schreeuwen dat ze op moesten flikkeren en toen gingen ze weer.

Dat heeft nooit ergens gestaan in de krant of wat ook, maar toch niet minder waar.


https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/343 ... -van-tycho
lijkt me ook waar.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Buuk
Berichten: 232
Geregistreerd: 14-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-21 14:52

Op commando bijten? Tof!
Helaas denkt onze 10 mnd oude labrador, dat iedereen haar beste vriend is, elk hond een vriendje om te spelen, hou die een lekker botje voor- en dan bestaan mijn stem en commando's niet meer.

En:
Citaat:
Maar soms vraag ik mij af, of het allemaal wel waar is wat op social media staat


Natuurlijk is dat waar :j ..
Nee, ff serieus: ik lees wat je schrijft, heb je ook wel een punt, maar ik probeer echt wel beetje opteletten naar bron vermeldingen etc...
Mijn nekharen kwamen pas echt overeind op het moment dat ik het op een pagina van dorpskrantje had gelezen. ( niet mijn dorp, nog steeds digitaal...maar het heeft mijn aandacht getrokken, kan het een overdreven uit context getrokken verhaal zijn...het kan...maar feit: onze wereld is niet zo leuk...dus ik neem het toch maar vrij serieus...hondje niet los...)

Jessix

Berichten: 16419
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 14:53

Ik zie het wel eens op FB voorbij komen, maar dan meer dat er een hond is gestolen vanuit de tuin. Probeer daar nooit te lang bij stil te staan. Ik wil niet in angst leven voor wat er zou kunnen gebeuren. Ik let goed op, maar meer kan ik niet doen.

Dagahra

Berichten: 877
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 15:07

Buuk schreef:
Op commando bijten? Tof!
Helaas denkt onze 10 mnd oude labrador, dat iedereen haar beste vriend is, elk hond een vriendje om te spelen, hou die een lekker botje voor- en dan bestaan mijn stem en commando's niet meer.

En:
Citaat:
Maar soms vraag ik mij af, of het allemaal wel waar is wat op social media staat


Natuurlijk is dat waar :j ..
Nee, ff serieus: ik lees wat je schrijft, heb je ook wel een punt, maar ik probeer echt wel beetje opteletten naar bron vermeldingen etc...
Mijn nekharen kwamen pas echt overeind op het moment dat ik het op een pagina van dorpskrantje had gelezen. ( niet mijn dorp, nog steeds digitaal...maar het heeft mijn aandacht getrokken, kan het een overdreven uit context getrokken verhaal zijn...het kan...maar feit: onze wereld is niet zo leuk...dus ik neem het toch maar vrij serieus...hondje niet los...)

Ja een labrador is ook wel een ander ras dan wat ik heb. Ik heb mechelse herders.

Maar ik bedoel met social media, dat het ook vaak geknip en geplakt is. Terwijl de originele bron al jaren oud.

En bepaalde risico's zijn er altijd, met alles. Weiger dus om in angst te leven.

Sky_As

Berichten: 4688
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Poging tot diefstal van honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 15:10

Maar wat ik me dan altijd af vraag. Loop je dan de hele tijd met de "spray" (welke het dan ook is) in je handen?
Als je dat spul in je zak of tas hebt zitten, dan ben je toch nooit snel genoeg?
Ze rijden met een auto, en voor je met je ogen kunt knipperen is je hond weg? Dus aan spray heb je dan toch sowieso niks?

Het is inderdaad echt een gekke wereld aan het worden. En ik spreek maar niet hardop uit wat ik vind dat er met zulke mensen gedaan zou moeten worden.

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

_Nadia_

Berichten: 2650
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Poging tot diefstal van honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:37

Hier in de buurt nu al 2 keer mensen die hun hond hebben moeten afgeven onder bedreiging van een mes (overvallers waren met 2, dat win je gewoon niet)
In de hele UK zijn er heel veel honden diefstallen, bijna allemaal kleine honden trouwens, en voornamelijk cockapoos en aanverwanten.

Rennie89
Berichten: 37238
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:42

Je kan zelf pepperspray maken. Ajuma en madame janette licht koken, in kleine stukjes snijden en dan fijn knijpen in een theedoek ofzo, dat sap in een spraypotje doen (bij Action of Kruidvat halen, zo een reis verpakking) en je hebt hetzelfde effect :Y) evt wat azijn erbij doen en doen alsof je het voor je eten gebruikt mocht je het gebruiken en er word gevraagd waarom je het bij je hebt. Fantastisch spul! Wel bewaren in de koelkast als je hem niet bij je hebt, denk dat het dan langer houdbaar blijft.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 14-09-21 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Berichten: 26185
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:45

DuoPenotti schreef:


Je vraagt je toch af... Waarom? Waarom doen ze zoiets? Is er nog iets bekend over hoe de hond is omgekomen?
Zou hij gebruikt zijn voor hondengevechten? (Dat hoor je ook wel eens).

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:48

Eerder knoopte ik Saar wel aan een paaltje als ik even een boodschap moest halen in de winkel. Maar dat laat ik nu ook wel. Saar is klein, schattig en vind iedereen lief, perfect voor iemand met verkeerde ideeën. Ik zag vanavond toevallig een plaatje met tips voorbij komen, kan hem zo niet meer vinden, maar het komt globaal hier op neer:
1. Laat je hond niet onbeheerd achter
2. Loop niet standaard hetzelfde rondje
3. Als je hond los loopt, hou het dichtbij je

Myfairytale
Berichten: 5382
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:51

Tijdens het wandelen ben ik (nog) niet bang, want onze honden lopen alleen aangelijnd (en ik ben lang en stevig :') ).

Ik ben nog wel eens bang dat ze een van onze honden over de poort mee graaien, maar gelukkig gaan ze flink tekeer tegen vreemden en komen ze niet in de buurt. Het hek rondom het erf is te hoog (1.80m) gelukkig.
Maar deze praktijken maken wel dat wij nu versneld een hogere en dichte poort aan gaan laten meten met elektronische bediening, zodat niet iedereen hem open kan doen.

We hebben er al wel cameratoezicht.

DuoPenotti

Berichten: 29286
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:52

Daar heb ik helaas niets meer over gehoord.

Wat ik heb gelezen zijn de gestolen honden meestal oefen honden om de vechthonden fel te houden.
Echt verschrikkelijk voor al die honden.
Vieze rotlui. Geen woorden voor die door de bokt censuur passen.
Babootje schreef:
DuoPenotti schreef:


Je vraagt je toch af... Waarom? Waarom doen ze zoiets? Is er nog iets bekend over hoe de hond is omgekomen?
Zou hij gebruikt zijn voor hondengevechten? (Dat hoor je ook wel eens).

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Linnie050

Berichten: 11792
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:53

Ik heb geen hond maar schrik steeds van de nieuws berichten.

Het lijkt er ook wel op dat ze gewoon rondjes rijden of zouden ze je echt in de gaten houden.

Ik vind het heel heftig en ook eng.
En inderdaad waarom worden ze gestolen?

Hier in de buurt lopen ook kinderen de hond uit te laten.
Die hebben helemaal geen schijn van kans.

tones

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:57

Nu lijn ik mijn honden meteen aan als er een voorbijganger aankomt, maar ik denk niet dat ik veel risico loop met 2 Rottweilers.

Maar het zal je gebeuren zeg.

Ladygiroc

Berichten: 5076
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:59

Eclair, hier zie je eigenlijk amper nog honden bij winkels, nu je erover begint.

Dat smurfenspray vind ik wel wat maar wel prijzig.. ik heb namelijk geen vaste jas waar ik mijn honden in uitlaat. Ik zou dan in elke jas een los flesje spray moeten hebben, maar dat tikt aan met 4 jassen per seizoen :')
Mijn honden zien er ook niet gevaarlijk uit (chihuahuas) maar weet wel dat ze die meenemen voor hondengevechten :( .

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:04

tones schreef:
Nu lijn ik mijn honden meteen aan als er een voorbijganger aankomt, maar ik denk niet dat ik veel risico loop met 2 Rottweilers.

Maar het zal je gebeuren zeg.

Rotties kunnen ze zeker wel gebruiken.
De kleine hondjes worden gebruikt om de vechthond fel te maken. De grote honden worden gebruikt om op te oefenen.

Als ze niet gestolen worden voor vechten, dan wel voor de kweek of doorverkoop in andere landen.

Hier in België is het ook niet bepaald veilig meer.
Ik durf zelf niet echt alleen te wandelen. En mijn poedel zal waarschijnlijk eerder bijten uit angst als hij vastgepakt zou worden. Maar denk dat die mannen echt wel weten hoe omgaan met kleine hondjes.

Schijnt dat er ook een camionette gespot is geweest waar een jack Russel in zat en er snel een deken over de kooi werd gedaan.

Ook zou er een hond zwart geverfd teruggevonden zijn.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 14-09-21 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Leef en laat leven.

DuoPenotti

Berichten: 29286
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Poging tot diefstal van honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:06

Juist de "vecht rassen" als kleintjes gebruiken ze. Dus ook Rottweilers

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Re: Poging tot diefstal van honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:11

Ze mogen van mij proberen om onze hond te stelen }>
Onze mechelaar gaat echt niet vrijwillig mee :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alexandra309, Fenders, GrapeshotBot, Jara, kitsunemimi, Muiz, nienmoon, rien10, topsylover en 52 bezoekers