Paard gekocht en door moeten verkopen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Mandyvdlee
Berichten: 8
Geregistreerd: 11-09-21

Paard gekocht en door moeten verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-21 10:04

Even me verhaal kwijt. Hoe onterecht mensen kunnen zijn.

Ik had een jaarling genaamd gekocht.
Deze mevr was nogal vaag. Eerst kreeg ik te horen dat het paard op straat zou komen. En dat ze dus aan een handelaar zou worden verkocht.
Dat wilde ik niet. Dus dit lieve dier opgehaald.
Daarna kreeg ik te horen dat haar dochter een grote mond had, en de andere kinderen boos waren dat zij werd beloond met een paard. Daarna was het weer geld problemen. En dat zij op straat kwamen te staan.


Zelf heb ik twee ruinen. Ik zie wel vaker gemengde groepen en verwachten niet dat dit fout zou gaan.
Het ging super. Dus hele stal afgebouwd met betonplex zodat zij heerlijk kon staan in een grote stal. Nicky trok helemaal bij. Helaas had ze spoelwormen (vandaar dat ze dus magerde was) gelijk wormen keur gekocht bij de Dierarts. Daarna kwam ze ook goed aan. Lekker onbeperkt hooi en lekker gras.

Maar toen werd nicky hengstig. En kregen mijn ruinen gezeur. Er werd getrapt zo erg dat zelf de planken kapot gingen. Gelukkig de planken en niet Nicky. Aangezien ik een Duitse koudbloed heb.

Der laten steriliseren kosten 2000,- omdat het op tafel moet. Dat vond ik even te ver gaan. Paarden pil ben ik zelf geen voorstander van.
Nu stond ze maar apart. Wat ik mega zielig vond.


Toch besloten om een huisje verder te zoeken voor haar.
Een handelaar uit Alkmaar reageerde, maar duidelijk gezegd dat dat niet door ging en ik particulier verkocht. Omdat ik wil dat ze goed terecht kwam.

Toen kwam een aardig vrouw die leek me super geschikt voor haar. En gelukkig heeft zij haar ook gekocht.

Maar pret was van korte duur. En ook voor de nieuwe eigenaar.
De oude eigenaren begonnen te berichten dat ik haar niet had mogen verkopen. Ik heb bij de aankoop gezegd dat ik haar niet wilde verkopen mits het goed ging. Heb er zelfs getuigen van.

Het ging niet goed. Moest ik dan egoïstisch zijn en haar bij me houden terwijl ze niet samen kom staan met me ruinen.

Maar de hel was los gebarsten ik was niet te vertrouwen. En kwamen zelf vrienden van haar bij me langs. Eerst ontkende ze dit. Maar later zij ze ja die waren in de buurt.

Ik werd ten schande gemaakt. Ik loog alles bij elkaar volgens haar,Maar mensen die mijn kennen weten gelukkig dat ik zo niet ben. En dat dieren op
Nr 1 staan.
Heb zelfs deze mevr moeten blokkeren omdat ze maar bleef door gaan. Ik zou geld willen verdienen over de verdriet van haar dochter.
Ik was een poedersuiker, dat je nog met me zelf moest leven met deze schande. Ze bleef vragen
Om de gegevens van de nieuwe eigenaar. Ze recepteerde niet dat de nieuwe eigenaar geen contact wilde.

Ik vind dit dus heel erg. En dat zou ik dan misschien moeten leren in me leven om dingen los te laten. Vind het knap dat mensen dat kunnen.
Zo dit lucht wel even op. Bedankt voor het lezen.
Laatst bijgewerkt door Mandyvdlee op 11-09-21 10:21, in het totaal 3 keer bewerkt


_Tarzan

Berichten: 11118
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 10:10

Oke ... Verhaal nog een paar keer gelezen en nu is het mij duidelijker.
Bizar hoe mensen kunnen zijn! Gaat dit om een bonte waarvan ook hier op bokt de nieuwe eigenaar gestalkt wordt?!
Laatst bijgewerkt door _Tarzan op 11-09-21 10:18, in het totaal 2 keer bewerkt

:¨·.·¨:
`·.
Tarzan, Fuego, Rambo

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 10:14

Nou zeg.Als jij dit paard gekocht hebt dan is het van jou en mag je er mee doen wat je wil,dus ook doorverkopen.De vorige eigenaar heeft er niets meer over te zeggen.Dan had ze hem maar zelf moeten houden.Helaas komt dit soort narigheid best vaak voor.Vandaar dat ik graag van een handelaar koop omdat die gewoon zakelijk zijn en niet later komen stalken en zich blijven bemoeien.

_Mir
Berichten: 1356
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 10:14

Aangiften doen en blokkeren, geen aandacht meer aan geven.

Mandyvdlee
Berichten: 8
Geregistreerd: 11-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-21 10:16

_Tarzan schreef:
Oke ... Heeft u het paard dan wel nog of is het verkocht? Ik vind het verhaal erg vaag namelijk.

Ik hoop niet dat dit een topic is over de bonte nicky, zo wel laat aub de nieuwe eigenaar dan met rust ..



Ja ik heb haar gekocht. En toch moeten verkopen. Aan de nieuwe eigenaar.

Marigold

Berichten: 12493
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 10:17

Een merrie die hengstig is willen laten steriliseren? Is dat wat nieuws?

Wat een verhaal rond een paard van pas 1 jaar oud. Hoop dat ze bij de nieuwe eigenaar een stabiele plek heeft en de oud eigenaar jullie verder met rust laat. Verkocht is verkocht.

Paarden ❤️


Mandyvdlee
Berichten: 8
Geregistreerd: 11-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-21 10:22

Marigold schreef:
Een merrie die hengstig is willen laten steriliseren? Is dat wat nieuws?

Wat een verhaal rond een paard van pas 1 jaar oud. Hoop dat ze bij de nieuwe eigenaar een stabiele plek heeft en de oud eigenaar jullie verder met rust laat. Verkocht is verkocht.



Je kan een merrie laten helpen.
Maar dat wordt niet veel gedaan omdat het toch een operatie is.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 10:27

Mandyvdlee schreef:
Marigold schreef:
Een merrie die hengstig is willen laten steriliseren? Is dat wat nieuws?

Wat een verhaal rond een paard van pas 1 jaar oud. Hoop dat ze bij de nieuwe eigenaar een stabiele plek heeft en de oud eigenaar jullie verder met rust laat. Verkocht is verkocht.



Je kan een merrie laten helpen.
Maar dat wordt niet veel gedaan omdat het toch een operatie is.

En dat is over het algemeen ook nergens voor nodig omdat de hengstigheid slechts een tijdelijke periode is.

ThioroJarig

Berichten: 3982
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 10:40

Merries steriliseren wordt inderdaad maar heel zelden gedaan en dan vooral als ze bij elke hengstigheid met zichzelf en de hele wereld in de knoop liggen of indien er medische indicaties zijn.
Niet omdat een stel ruinen het niet kunnen handelen dat er een hengstige merrie in de buurt is.
Merrie is ook maar 1 jaar oud.
Als dit inderdaad over die bonte uit een ander topic gaat is het maar een trieste bedoening met onnodig gekat over een verkoop.

Hopelijk heeft het paard nu een fijne thuis bij de nieuwe eigenaar en laat iedereen het paard en z'n nieuwe eigenaar met rust. Die hebben nergens om gevraagd.

SjonnieZ

Berichten: 2254
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 10:42

Als je je paard hebt moeten verkopen vanwege financiële redenen is dat sneu.
Maar verkocht is verkocht ongeacht de reden.

_Tarzan

Berichten: 11118
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 10:48

Thioro schreef:
Merries steriliseren wordt inderdaad maar heel zelden gedaan en dan vooral als ze bij elke hengstigheid met zichzelf en de hele wereld in de knoop liggen of indien er medische indicaties zijn.
Niet omdat een stel ruinen het niet kunnen handelen dat er een hengstige merrie in de buurt is.
Merrie is ook maar 1 jaar oud.
Als dit inderdaad over die bonte uit een ander topic gaat is het maar een trieste bedoening met onnodig gekat over een verkoop.

Hopelijk heeft het paard nu een fijne thuis bij de nieuwe eigenaar en laat iedereen het paard en z'n nieuwe eigenaar met rust. Die hebben nergens om gevraagd.

De TS van dit topic wordt ook gestalkt door die oude eigenaren van desbetreffende jaarling.

:¨·.·¨:
`·.
Tarzan, Fuego, Rambo

Mandyvdlee
Berichten: 8
Geregistreerd: 11-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-21 11:02

Thioro schreef:
Merries steriliseren wordt inderdaad maar heel zelden gedaan en dan vooral als ze bij elke hengstigheid met zichzelf en de hele wereld in de knoop liggen of indien er medische indicaties zijn.
Niet omdat een stel ruinen het niet kunnen handelen dat er een hengstige merrie in de buurt is.
Merrie is ook maar 1 jaar oud.
Als dit inderdaad over die bonte uit een ander topic gaat is het maar een trieste bedoening met onnodig gekat over een verkoop.

Hopelijk heeft het paard nu een fijne thuis bij de nieuwe eigenaar en laat iedereen het paard en z'n nieuwe eigenaar met rust. Die hebben nergens om gevraagd.




Wat ik er meer mee bedoel te zeggen is dat ik er alles aan heb gedaan om haar te kunnen houden.
Maar dat sterilisatie geen optie was.

Ik wilde mijn verhaal even kwijt omdat de oude eigenaar maar door gaat.

En gelukkig ze nu weer een goed huisje. En ben super blij dat ze bij haar staat.

DuoPenotti

Berichten: 28846
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 11:03

ondanks dat ik niet weet over welk paard het gaat, maar het is zo, verkocht is verkocht en je hebt geen zeggenschap meer.
Ook niet een vorige eigenaar.
Dus hou op met elkaar zwart maken, daarvoor een account aanmaken.
Wil je zeggenschap over een paard behouden kan dat maar op 1 manier, zelf eigenaar blijven.
Zo simpel is het.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Mandyvdlee
Berichten: 8
Geregistreerd: 11-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-21 11:08

DuoPenotti schreef:
ondanks dat ik niet weet over welk paard het gaat, maar het is zo, verkocht is verkocht en je hebt geen zeggenschap meer.
Ook niet een vorige eigenaar.
Dus hou op met elkaar zwart maken, daarvoor een account aanmaken.
Wil je zeggenschap over een paard behouden kan dat maar op 1 manier, zelf eigenaar blijven.
Zo simpel is het.



Ik had al een account maar daar kan ik niet op.
Ik maak verder niemand zwart het is mijn verhaal die ik even kwijt wil. En idd als je zeggenschap wil moet je het paard houden. Ik heb verder geen problemen met de verkoop maar de oude eigenaren wel.

DuoPenotti

Berichten: 28846
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Paard gekocht en door moeten verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 11:11

En jij vind dat je niemand zwart maakt? Denk je dan dat dit hier schrijven oplossingen bied?
Ja de oude eigenaar heeft ook aandeel hier in. Maar laat het rusten en klaar.
Ja mensen l.llen over ja. Ja dat is hoe het gaat. Een oor in ander uit.
Paard heeft het goed zeg je. Fijn :j

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 11:21

DuoPenotti schreef:
En jij vind dat je niemand zwart maakt? Denk je dan dat dit hier schrijven oplossingen bied?
Ja de oude eigenaar heeft ook aandeel hier in. Maar laat het rusten en klaar.
Ja mensen l.llen over ja. Ja dat is hoe het gaat. Een oor in ander uit.
Paard heeft het goed zeg je. Fijn :j


Laat het rusten? Lezen wij hetzelfde topic? Ken je de vorige eigenaar? TS geeft aan dat vrienden van de vorige eigenaar bij haar langs kwamen omdat het paard is verkocht en dat de vorige eigenaar zo lang doorgaat dat de TS haar heeft moeten blokkeren? De vorige eigenaar is degene die het moet laten rusten. Dit is toch geen normaal gedrag. :')

He who neglects the present moment, throws away all that he hath

The_Cat

Berichten: 7275
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Paard gekocht en door moeten verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 11:35

Je kan altijd dreigen met politie als het zo blijft gaan? Als er geen contract is doet ieder wat hij wil. Verkocht is verkocht maar dat lijkt de oude eigenaar dus niet te snappen


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

tamary

Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 11:39

Mandyvdlee schreef:
Marigold schreef:
Een merrie die hengstig is willen laten steriliseren? Is dat wat nieuws?

Wat een verhaal rond een paard van pas 1 jaar oud. Hoop dat ze bij de nieuwe eigenaar een stabiele plek heeft en de oud eigenaar jullie verder met rust laat. Verkocht is verkocht.



Je kan een merrie laten helpen.
Maar dat wordt niet veel gedaan omdat het toch een operatie is.

Als het wegnemen van de grootste bron van geslachtshormonen zou helpen tegen sexueel gerelateerd gedrag, dan zouden die ruinen elkaar niet in elkaar timmeren over de merrie. Zat ruinen die bezitterig zijn over merries en zelfs gewoon all the way dekken ook (incl. ruinen die het dekken pas jaren na de castratie zijn gaan doen). Ik weet niet waar dat advies vandaan komt, maar geloof er geen hout van dat dat het gedrag van je ruinen zou verbeteren.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

SjonnieZ

Berichten: 2254
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 11:48

DuoPenotti schreef:
ondanks dat ik niet weet over welk paard het gaat, maar het is zo, verkocht is verkocht en je hebt geen zeggenschap meer.
Ook niet een vorige eigenaar.
Dus hou op met elkaar zwart maken, daarvoor een account aanmaken.
Wil je zeggenschap over een paard behouden kan dat maar op 1 manier, zelf eigenaar blijven.
Zo simpel is het.



Ik Snap wat je zegt maar in deze snap ik TS wel. De oude eigenaar heeft zich in een topic van de huidiger eigenaar nu niet bepaalt fijntjes uitgelaten over TS en de huidige eigenaar. Ik snap dus heel goed dat TS even de behoefte heeft om haar kant van het verhaal te belichten.

Dat andere topic ging overigens totaal niet over deze situatie maar werd door de verkoper gebruikt om publiekelijk haar gram te halen.

DuoPenotti

Berichten: 28846
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 11:50

Shae
Ja wij lezen hetzelfde topic.
Door zo extra olie op het vuur te gooien door zo'n topic te openen word het echt niet beter.
Of denk jij van wel?

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

DuoPenotti

Berichten: 28846
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 11:52

[quote="SjonnieZ"]

Ik ken het topic niet.
Schenk zo'n oud eigenaar gewoon geen aandacht.
Zij heeft het paard verkocht en zal met die beslissing moeten leven.
Maar lekker op elkaar gaan hakken zal dat nooit gebeuren.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Amber_anne

Berichten: 6860
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 11:55

Wat vervelend ts, het is al erg dat je moet verkopen en dat je dan deze eigenaar achter je aan hebt is natuurlijk helemaal vervelend.

Ik heb ook het vorige topic gelezen en snap dat je jouw kant van het verhaal wilt vertellen.

Gelukkig heeft het paardje nu wel een mooi huisje

Mandyvdlee
Berichten: 8
Geregistreerd: 11-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-21 11:57

Amber_anne schreef:
Wat vervelend ts, het is al erg dat je moet verkopen en dat je dan deze eigenaar achter je aan hebt is natuurlijk helemaal vervelend.

Ik heb ook het vorige topic gelezen en snap dat je jouw kant van het verhaal wilt vertellen.

Gelukkig heeft het paardje nu wel een mooi huisje



Ja ben ook echt blij dat het paardje het weer goed heeft. En hoop dat de nieuwe eigenaar nu dubbel
Kan genieten van haar nieuwe lieve dier.

Raineri
Berichten: 6158
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Paard gekocht en door moeten verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 12:28

Een wijze les voor volgende keer: een goed (ver)koopcontract opstellen. Succes met de vorige eigenaren. Niet bepaald netjes van ze ..

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 13:04

Danique_G schreef:
Een wijze les voor volgende keer: een goed (ver)koopcontract opstellen. Succes met de vorige eigenaren. Niet bepaald netjes van ze ..

Als verkopers allerlei eisen in een contract gaan laten vastleggen kun je daar juist weer problemen mee krijgen.Soms kun je door de emotie van het moment van het kopen van een paard eventuele consequenties van contracten niet overzien.Echter,verkocht=verkocht maar gestalk van ex-eigenaren komt nogal eens voor.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 6 bezoekers