Dressuurpaarden sneller thuis dankzij Isabell Werth

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Dressuurpaarden sneller thuis dankzij Isabell Werth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-21 07:30

Equnews
Algemeen

Afbeelding
Isabell Werth. Foto: FEI


Dr David Marlin heeft op zijn sociale media een interessant artikel geschreven over de terugreis van de dressuurpaarden die zich momenteel in Tokio bevinden. Hij zegt dat het dankzij een telefoontje met Isabell Werth mogelijk is geworden om de paarden zeven uur eerder te laten landen. De truc? Ze over Rusland laten vliegen!

“De vlucht werd niet toegelaten in het luchtruim van Rusland. Toen Isabell Werth dat hoorde, heeft ze gebeld met een belangrijk persoon in Rusland. Het is nu mogelijk om terug te vliegen over Rusland waardoor de paarden 7 uur eerder landen op Luik”, aldus de Dr op zijn sociale media.

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Dressuurpaarden sneller thuis dankzij Isabell Werth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:05

Top dat ze dat gedaan heeft, bizar dat het nodig is....

Ibbel

Berichten: 49114
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Dressuurpaarden sneller thuis dankzij Isabell Werth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:16

En dan maar hopen dat er geen Buk raket per ongeluk wordt afgeschoten, of dat er geen dissident aan boord zit die de Russen onderweg ergens uit het toestel willen trekken...

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dressuurpaarden sneller thuis dankzij Isabell Werth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:19

Fijn voor de paarden, maar geloof dat ik de paarden liever om zou laten vliegen....

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Dressuurpaarden sneller thuis dankzij Isabell Werth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:55

Beetje gekke reactie, Ibbel.
Japan - Rusland - Nederland is niet zo'n gekke route, die heb ik ook een keer gevlogen. Die is juist vrij snel en voor de hand liggend. Alleen maar fijner voor de paarden zo.

Anoniem

Re: Dressuurpaarden sneller thuis dankzij Isabell Werth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:01

7 uur dat is nogal de moeite waard, fijn! +:)+

Ibbel

Berichten: 49114
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:06

Lynnepinny schreef:
Beetje gekke reactie, Ibbel.
Japan - Rusland - Nederland is niet zo'n gekke route, die heb ik ook een keer gevlogen. Die is juist vrij snel en voor de hand liggend. Alleen maar fijner voor de paarden zo.


Ik had het niet over de afstand maar over de veiligheid van het Russische luchtruim. Daar valt aan te twijfelen...

KiKiDo

Berichten: 79
Geregistreerd: 21-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:18

Ibbel schreef:
Lynnepinny schreef:
Beetje gekke reactie, Ibbel.
Japan - Rusland - Nederland is niet zo'n gekke route, die heb ik ook een keer gevlogen. Die is juist vrij snel en voor de hand liggend. Alleen maar fijner voor de paarden zo.


Ik had het niet over de afstand maar over de veiligheid van het Russische luchtruim. Daar valt aan te twijfelen...



DuoPenotti schreef:
Fijn voor de paarden, maar geloof dat ik de paarden liever om zou laten vliegen....


Dit zijn ook mijn eerste gedachten. Ze hebben op de heenreis niet voor niets het Russische luchtruim gemeden. Ik zou pas juichen als ze geland zijn.

Kookaburra

Berichten: 5387
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:22

Aan de andere kant... Er gaan nog wel vluchten over Rusland. Dus de kans dat ook dit goed gaat is groot. Maar er zit wel een groter risico aan dan aan het vliegen over rustige gebieden. En voor mij zou dat risico denk ik niet opwegen. De heenreis hebben de paarden de +7 uur ook overleefd. Dan overleven ze dat nu ook.

Wel een lieve actie van Werth. Ik hoop dat de paarden snel veilig landen.

Anoniem

Re: Dressuurpaarden sneller thuis dankzij Isabell Werth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:22

Jullie doen alsof er dagelijks vliegtuigen uit de lucht worden geschoten boven Rusland :')

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:26

Relaxed schreef:
Jullie doen alsof er dagelijks vliegtuigen uit de lucht worden geschoten boven Rusland :')

Nou echt hè :Y) gisteren is een Russische vriendin van ons gewoon veilig geland vanuit Moskou. Niks aan de hand hoor..

Niobe

Berichten: 7983
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:28

996981 schreef:
Relaxed schreef:
Jullie doen alsof er dagelijks vliegtuigen uit de lucht worden geschoten boven Rusland :')

Nou echt hè :Y) gisteren is een Russische vriendin van ons gewoon veilig geland vanuit Moskou. Niks aan de hand hoor..


Relaxed heeft een punt, maar het zou wel heel raar worden als ze hun eigen vliegtuigen uit de lucht zouden schieten, dus dat argument telt niet :')

Ibbel

Berichten: 49114
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:29

Relaxed schreef:
Jullie doen alsof er dagelijks vliegtuigen uit de lucht worden geschoten boven Rusland :')


Nee, maar in dit geval ritselt Isabell iets met iemand die ze kent. Je moet maar hopen dat die dan alle luchtverkeersleiding plus luchtmacht meldt dat dit zo geregeld is en dus mag. Er hoeft maar één officieel memo niet op het goede bureau te belanden en een overijverige luchtmachtofficier denkt goede sier te maken door zo'n vliegtuig als vijandig te bestempelen...

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:30

Niobe schreef:
996981 schreef:

Nou echt hè :Y) gisteren is een Russische vriendin van ons gewoon veilig geland vanuit Moskou. Niks aan de hand hoor..


Relaxed heeft een punt, maar het zou wel heel raar worden als ze hun eigen vliegtuigen uit de lucht zouden schieten, dus dat argument telt niet :')

Zolang er Russische vliegtuigen vliegen gaan ze ook geen andere vliegtuigen neerhalen hoor :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:31

Ibbel schreef:
Relaxed schreef:
Jullie doen alsof er dagelijks vliegtuigen uit de lucht worden geschoten boven Rusland :')


Nee, maar in dit geval ritselt Isabell iets met iemand die ze kent. Je moet maar hopen dat die dan alle luchtverkeersleiding plus luchtmacht meldt dat dit zo geregeld is en dus mag. Er hoeft maar één officieel memo niet op het goede bureau te belanden en een overijverige luchtmachtofficier denkt goede sier te maken door zo'n vliegtuig als vijandig te bestempelen...


En wat is dan het ergste dat kan gebeuren? Dat ie wordt gedwongen te landen?

Ibbel

Berichten: 49114
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Dressuurpaarden sneller thuis dankzij Isabell Werth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:31

Nee, dat is het MINST erge. Het ergste is dat er gewoon een raket op losgelaten worden.

Niobe

Berichten: 7983
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:32

996981 schreef:
Niobe schreef:


Relaxed heeft een punt, maar het zou wel heel raar worden als ze hun eigen vliegtuigen uit de lucht zouden schieten, dus dat argument telt niet :')

Zolang er Russische vliegtuigen vliegen gaan ze ook geen andere vliegtuigen neerhalen hoor :+


Jij hebt de MH17 niet meegekregen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:33

Ach hou toch op :')

speurneusc

Berichten: 5370
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:33

tsja, een idioot moet maar bedenken (net als bij de mh17) dat ie zo wel de wereld kan schokken en een statement kan maken, tis wel iets dat indruk zal achterlaten ... jarenlang...

Kookaburra

Berichten: 5387
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:33

Relaxed schreef:
Jullie doen alsof er dagelijks vliegtuigen uit de lucht worden geschoten boven Rusland :')

Zeker waar hoor.

Luchtvaart is bij mij een 'bedrijfstak' waarin risico's zoveel mogelijk worden gemitigeerd. Vandaar dat ik zeg, laat ze maar omvliegen. Niet omdat ik verwacht dat het mis gaat, maar als het mis gaat is het effect wel groot.

En nog even over 'Luchtvaart is bij mij een 'bedrijfstak' waarin risico's zoveel mogelijk worden gemitigeerd'. Het mag dan wel de veiligste manier van reizen zijn. Ik weet dat er nog wel het 1 en ander aan vliegtuigen kan mankeren. Iets met het zo goedkoop mogelijj produceren van vliegtuigen. Dus ja, de 'bedrijfstak' kan alleen in dat aspect al veiliger.

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:38

Niobe schreef:
996981 schreef:

Zolang er Russische vliegtuigen vliegen gaan ze ook geen andere vliegtuigen neerhalen hoor :+


Jij hebt de MH17 niet meegekregen dan?

Op welke manier is dat vergelijkbaar? :?

Niobe

Berichten: 7983
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:42

996981 schreef:
Niobe schreef:


Jij hebt de MH17 niet meegekregen dan?

Op welke manier is dat vergelijkbaar? :?


Omdat er toen waarschijnlijk ook gewoon vliegtuigen veilig vanuit Rusland vlogen?

Het gaat hier over vliegtuigen die over Rusland vliegen die eventueel als "vijandig" aangemerkt kunnen worden en eventueel neergehaald kunnen worden (zoals bij de MH17). Jij gaf als argument dat een vliegtuig vanuit Rusland ook veilig aan kan komen, dat kan kloppen, maar die zullen ze inderdaad niet gauw als "vijandig" bestempelen.

Ik ga niet mee in die angst, maar jouw argument klopte gewoon niet, dat probeerde ik luchtig aan te halen, maar ik krijg het gevoel dat we langs elkaar heen aan het lullen zijn _O-

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:51

Niobe schreef:
996981 schreef:

Op welke manier is dat vergelijkbaar? :?


Omdat er toen waarschijnlijk ook gewoon vliegtuigen veilig vanuit Rusland vlogen?

Het gaat hier over vliegtuigen die over Rusland vliegen die eventueel als "vijandig" aangemerkt kunnen worden en eventueel neergehaald kunnen worden (zoals bij de MH17). Jij gaf als argument dat een vliegtuig vanuit Rusland ook veilig aan kan komen, dat kan kloppen, maar die zullen ze inderdaad niet gauw als "vijandig" bestempelen.

Ik ga niet mee in die angst, maar jouw argument klopte gewoon niet, dat probeerde ik luchtig aan te halen, maar ik krijg het gevoel dat we langs elkaar heen aan het lullen zijn _O-

Uh nee. Oekraïne was op dat moment conflictgebied en vanuit de regering was bekend dat het luchtruim onveilig was.

Er vliegen momenteel dagelijks vliegtuigen van en naar Rusland. Ook mer Europese maatschappijen :)

Kookaburra

Berichten: 5387
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:55

Zelfs niet-russische maatschappijen die zonder problemen óver Rusland vliegen. Al zou het mijn keuze niet zijn :D

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:56

Ik denk dat er meer passagiervliegtuigen gecrasht zijn dan uit de lucht geschoten. Dus daar heb je ook een risico, zou dan maar helemaal niet meer vliegen als je iets wilt voorkomen. 7 uur scheelt toch behoorlijk veel, ik zou mooi via die route gaan dan. Het wordt ook niet aangemerkt als onveilige route.