[VIDEO] De gouden rit van Jessica von Bredow-Werndl

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Marjo

Berichten: 37206
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

[VIDEO] De gouden rit van Jessica von Bredow-Werndl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-21 07:41

Bokt.nl
Sport

Afbeelding
Jessica von Bredow-Werndl met TSF Dalera BB. Foto: FEI/Shannon Brinkman


Gisteren schreef de Duitse Jessica von Bredow-Werndl de overwinning van de kür op muziek op haar naam. Met een score van 91.732% mocht zij de gouden medaille omhangen. Edward Gal behaalde het beste Nederlandse resultaat. Met 84.157% eindigde hij op de zesde plaats.

Heb je niet live mee kunnen kijken? De kür is hier terug te kijken. De overige ritten van de Duitse amazones zijn hier te vinden.

De rit van Edward Gal kun je hier terugkijken.


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 08:01

De eerste keer dat ik deze nu zie. En heb de rest van de proeven ook bekeken. Hoewel ook bij haar proef er wel staartzwiepen voorkomt is het vanaf het losrijden luchtig, ontspannen en harmonieuze samenwerking. Amazone oogt blij en ontspannen en rijdt licht. Zo is dressuur bedoeld <3

De proef van Charlotte oogt al meteen zwaarder, daar ook best spanning en kaakklemmen van de amazone. Idem Edward ook die zit gespannen op zijn paard waardoor het al meteen strakker oogt.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

DuoPenotti

Berichten: 29337
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [VIDEO] De gouden rit van Jessica von Bredow-Werndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 08:12

Genoten van Jessica von Bredow-Werndl.
Haar gezicht, ze heeft genoten van begin tot het einde. <3
Hulpen zo klein, een stang die los hing, die lijkt bij haar ook maar een verplichting dat die er in hangt.
Dit is wat dressuur is!!!
Hier komt mijn penny weer naar boven en dat je kwijlend kijkt: dat wil ik later ook kunnen als ik groot ben :D
Heerlijk!

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Myrthe1
Berichten: 202
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Assen

Re: [VIDEO] De gouden rit van Jessica von Bredow-Werndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 08:17

Ik sluit me helemaal aan bij jouw post DuoPenotti!
Fantastisch om ze te zien stralen. En inderdaad, dit wil ik later ook <3

Ibbel

Berichten: 49070
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 08:25

Ik heb eindelijk weer eens een dressuurvideo uitgekeken. Die van Jessica dus. Ik kan me niet heugen dat gedaan te hebben, meestal gooi ik de ellende maar snel weer dicht.

Hals op lengte, vrijwel niet achter de loodlijn, prachtige houding van de ruiter, hulpen nauwelijks te zien, stangteugel losjes, dit was weer eens mooi.

Overigens denk ik dat de zenuwen wel degelijk door de strot gierden bij Jessica, maar ze wist ermee om te gaan.

Zo, nu moed verzamelen de andere video's te bekijken :D

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 08:37

Dit was inderdaad prachtig en echt hoe dressuur bedoeld is. Er is niet één combinatie in Nederland die hier ook maar bij in de buurt komt.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Sintara

Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 08:39

Dit valt mij ook alles mee zeg. Ik ben blij dat zo'n proef wint

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 08:45

Terechte winnaar! Prachtig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 08:51

Ibbel schreef:
Ik heb eindelijk weer eens een dressuurvideo uitgekeken. Die van Jessica dus. Ik kan me niet heugen dat gedaan te hebben, meestal gooi ik de ellende maar snel weer dicht.

Hals op lengte, vrijwel niet achter de loodlijn, prachtige houding van de ruiter, hulpen nauwelijks te zien, stangteugel losjes, dit was weer eens mooi.

Overigens denk ik dat de zenuwen wel degelijk door de strot gierden bij Jessica, maar ze wist ermee om te gaan.

Zo, nu moed verzamelen de andere video's te bekijken :D
De manier waarop ze een paar keer even diep moest in- en uitademen net nadat de bel klonk, verraadt inderdaad haar zenuwen. :)) Maar daar zag je in de proef inderdaad niets van terug!

Ik heb genoten van haar rit! <3

Jolien87

Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:03

Prachtig gereden. Geen overdreven bombastische toestanden maar een fijne, ongedwongen kür om te zien.

Alleen dat losse handje op het eind, is dat een dingetje van het Duitse team? Ik heb alleen nog maar Isabel er eerder op weten te betrappen.


Tessa_1

Berichten: 1133
Geregistreerd: 23-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:06

Jolien87 schreef:
Alleen dat losse handje op het eind, is dat een dingetje van het Duitse team? Ik heb alleen nog maar Isabel er eerder op weten te betrappen.


Oefeningen met één hand zijn extra punten waard tijdens de kür, geloof ik. De Portugese ruiter (paard heette Fogoso) deed dat bijvoorbeeld ook bij meerdere oefeningen.
Maar het is natuurlijk wel iets dat je mooi aan het eind kan doen als je paard lekker loopt.

Edit: Maar nu ik erop google lijkt het geen extra punten waard te zijn, maar misschien wel voor het artistieke deel iets mee te tellen..

karijn

Berichten: 5399
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:16

Wauw, wat een prachtige kur van Jessica. Leuke muziek, mooi dat alle fragmenten ook uit één en de dezelfde film kwamen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:16

Tessa_1 schreef:
Jolien87 schreef:
Alleen dat losse handje op het eind, is dat een dingetje van het Duitse team? Ik heb alleen nog maar Isabel er eerder op weten te betrappen.


Oefeningen met één hand zijn extra punten waard tijdens de kür, geloof ik. De Portugese ruiter (paard heette Fogoso) deed dat bijvoorbeeld ook bij meerdere oefeningen.
Maar het is natuurlijk wel iets dat je mooi aan het eind kan doen als je paard lekker loopt.
Dat zeggen ze inderdaad ook in die video: de Portugezen en Spanjaarden zijn daarmee begonnen. Volgens mij was het Rafael Soto die het in Athene al deed, waar ik zelf een herinnering aan heb.

karijn

Berichten: 5399
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [VIDEO] De gouden rit van Jessica von Bredow-Werndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:18

Er was nog een Duitse amazone die het ook altijd deed. Ben haar naam even kwijt maar volgens mij reed ze Farbenfroh.

xmarliez

Berichten: 4094
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:33


Dressuur is het in harmonie ontwikkelen en verbeteren van de natuurlijke eigenschappen van het paard.

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:45

Ik heb met tranen in m’n ogen zitten kijken, wat een prachtige rit, zo harmonieus zie je het maar zelden!

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:51

karijn schreef:
Er was nog een Duitse amazone die het ook altijd deed. Ben haar naam even kwijt maar volgens mij reed ze Farbenfroh.


Nadine Capellman

Ik heb echt alle dagen genoten van Jessica, dit is zoals dressuur er voor mij uit hoort te zien. De terechte winnaar en ik ben blij dat het ook zo beloond is.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

karijn

Berichten: 5399
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:53

Nadine, ja. Thanks.

Ik heb net ook de kur van Isabell en Edward gezien. Mwa, ik werd van beide niet warm.

Jolien87

Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:37

Ohja, was dat niet die Spaanse schimmel Fuego wiens ruiter dat ook deed? Die maakte me er toch altijd een show van.

Ik meende ook dat er extra punten voor gegeven werden maar zag het vrijwel nooit in een kür, behalve bij Isabel.

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:54

Jolien87 schreef:
Ohja, was dat niet die Spaanse schimmel Fuego wiens ruiter dat ook deed? Die maakte me er toch altijd een show van.

Ik meende ook dat er extra punten voor gegeven werden maar zag het vrijwel nooit in een kür, behalve bij Isabel.


Ik denk dat je Juan Manuel Munoz Diaz bedoelt met Fuego :) die deed het ook altijd halverwege zijn proef meen ik me te herinneren.
https://m.youtube.com/watch?v=DVtZodFmcLU&t=449s

rien10
Berichten: 14620
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:05

Spoiler:
Ibbel schreef:
Ik heb eindelijk weer eens een dressuurvideo uitgekeken. Die van Jessica dus. Ik kan me niet heugen dat gedaan te hebben, meestal gooi ik de ellende maar snel weer dicht.

Hals op lengte, vrijwel niet achter de loodlijn, prachtige houding van de ruiter, hulpen nauwelijks te zien, stangteugel losjes, dit was weer eens mooi.

Overigens denk ik dat de zenuwen wel degelijk door de strot gierden bij Jessica, maar ze wist ermee om te gaan.

Zo, nu moed verzamelen de andere video's te bekijken :D

Precies. En geen hysterisch voorbeen gezwaai. Loshangende stang teugel. Heerlijk.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 29-07-21 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:06

Prachtig! Zie je wel dat een paard echt niet met zijn voorbeen helemaal in zijn neus hoeft te zitten om toch een hele mooie uitgestrekte draf te laten zien.
Dit vind ik vele malen mooie, die ontspannenheid.

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

BloemBloem

Berichten: 16577
Geregistreerd: 21-05-03

Re: [VIDEO] De gouden rit van Jessica von Bredow-Werndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:29

Mijn hemel wat kan Jessica rijden he :wow:!
Zo hoort het voor mij te zijn. 1 met je paard, hulpen minimaal.

Edward lijkt echt steeds strakker te gaan rijden, echt ik ben daar steeds
minder fan van ..... Wat een linkerhand. En heeft die man een midlife := 51 en een ui op z'n hoofd :+

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: [VIDEO] De gouden rit van Jessica von Bredow-Werndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:58

Echt prachtig!! Werd er ook helemaal emotioneel van. Zeer terechte winnaar, en een prachtig voorbeeld om naar op te kijken en na te streven. Fijn dat dit beeld in de top beloond wordt, dat geeft hoop voor de toekomst van de dressuur!

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 13:08

Ontroerend mooie proef ...

Grappig, ik zie haar een paar keer haar knieën even kort van het zadel bewegen. Even zichzelf herpositioneren. Althans, daar lijkt het op.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 bezoekers