Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gini
Berichten: 17898
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:35

Koetje_boe schreef:
Ik heb namens iemand anders een pony te koop staan.

Vp bieden vanaf 1200
Is der net iemand die het bericht “ik bied 400.”

Stuur ik terug “ik ben geen eigenaar van deze pony, ik heb hem namens iemand anders te koop staan. Voor meer vragen en/of biedingen kunt u bellen naar het nummer onder aan de advertentie. “

Krijg ik terug: Ok. Helaas. Een goede bemiddelaar zou het door geven Mvg.

Stuur ik terug “ik denk dat u voor biedingen het beste even zelf kunt bellen. Ik kan uw bod aan de eigenaren doorgeven, maar ik kan niet namens de verkoper op biedingen reageren.


Krijg ik terug: bellen doe ik niet aan. Dus word niks. Jammer. Want was een serieuze koper.

Vervolgens heeft ze zelf een 20 jarige c pony die op actief pensioen staat te koop voor bijna 3000…

Ik ga het alsnog aan de verkoper doorgeven… maar sommige mensen }:0


Nu moet ik dan ook wel zeggen dat ik niet snap waarom jij de advertentie erop moet zetten, als het contact via de eigenaar moet verlopen? Is het dat niet onnodig moeilijk maken dan? Ik heb ook graag eerst mailcontact met iemand gewoon om wat algemene vragen beantwoord te hebben. Als daarna mijn interesse serieus gewekt is, bel ik evt. op voor een afspraak, maar vaak genoeg dat zelfs dat ook gewoon via mail kan.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:38

Ja maar als je serieus bent bied je niet eerst 400 euro bij een vp van 1200 :+ maar snap je punt wel

Gini
Berichten: 17898
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:53

Dat klopt, dat is langs de kant van de koper misschien wat gek. Al kan ik me voorstellen dat ze ergens rond de 800 euro elkaar hoopt te ontmoeten?

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:57

Maar dan zou ik niet met 400 beginnen. Dat is belediging zo ongeveer. Zeker nu paarden aan de prijs zijn.

upendo

Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 10:08

Als je geen marktplaats en social media hebt en iemand kan het voor je doen.. Je scheidt vaak wel het kaf van het koren als mensen niet willen bellen.

Ik belde altijd, dan heb je je antwoorden meteen en kun je al dan niet over op actie. Zeker in deze bizarre markt.

Siers83

Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 10:23

Hier plaatst mijn vriend ook alle advertenties voor zijn oom. Die man heeft geen social media en weet niet hoe internet werkt. Laatst een dure boot voor hem verkocht. Duidelijk in de advertentie op mp gezet dat ze de eigenaar moeten bellen en het nummer erbij. Werkte prima, boot is verkocht

Gini
Berichten: 17898
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 10:57

DuoPenotti schreef:
Maar dan zou ik niet met 400 beginnen. Dat is belediging zo ongeveer. Zeker nu paarden aan de prijs zijn.


Ach ja, je bepaalt zelf hoe snel je je beledigd voelt natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 11:12

Citaat:
Nu moet ik dan ook wel zeggen dat ik niet snap waarom jij de advertentie erop moet zetten, als het contact via de eigenaar moet verlopen? Is het dat niet onnodig moeilijk maken dan? Ik heb ook graag eerst mailcontact met iemand gewoon om wat algemene vragen beantwoord te hebben. Als daarna mijn interesse serieus gewekt is, bel ik evt. op voor een afspraak, maar vaak genoeg dat zelfs dat ook gewoon via mail kan.


De mensen waarvoor ik haar te koop heb staan zijn al 70+ en hebben geen sociale media.
Maar als iemand aangeeft niet op boden te kunnen/mogen reageren. dan bel je toch even? Tis nu niet alsof dat zo moeilijk is!
Op vragen kan ik kan ik antwoorden geven. Maar boden vind ik een ander verhaal…

upendo schreef:
Zou het niet eens doorgeven.. :+ Zo iemand gun je die pony toch niet.. het is wel een levend dier waarbij ze 2/3 onder de bieden vanaf prijs gaat zitten. En ze haalt jou in de dialoog ook nog eens door het slijk. :=


Ik ga het wel doorgeven omdat het niet mijn eigen paard is. Het is dus niet mijn taak om een bod/koper af te wijzen.
zou het mijn eigen zijn zou ik ook niet gereageerd hebben haha

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 11:51

Gini schreef:
DuoPenotti schreef:
Maar dan zou ik niet met 400 beginnen. Dat is belediging zo ongeveer. Zeker nu paarden aan de prijs zijn.


Ach ja, je bepaalt zelf hoe snel je je beledigd voelt natuurlijk.

klopt
en zou daar dus niet eens misschien serieus in overweging gaan nemen.
Dus mocht dat iemands manier van handelen zijn kan dat wel wel eens verkeerd uitpakken.

Ook mensen die een paard totaal af gaan kraken in wat er mis is en daarmee de prijs wil drukken.
Nou als je hem niet goed vind hoef je hem niet te kopen, doei!
Kan ook met respect denk ik dan.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 12:23

Koetje_boe schreef:
Ik heb namens iemand anders een pony te koop staan.

Vp bieden vanaf 1200
Is der net iemand die het bericht “ik bied 400.”

Stuur ik terug “ik ben geen eigenaar van deze pony, ik heb hem namens iemand anders te koop staan. Voor meer vragen en/of biedingen kunt u bellen naar het nummer onder aan de advertentie. “

Krijg ik terug: Ok. Helaas. Een goede bemiddelaar zou het door geven Mvg.

Stuur ik terug “ik denk dat u voor biedingen het beste even zelf kunt bellen. Ik kan uw bod aan de eigenaren doorgeven, maar ik kan niet namens de verkoper op biedingen reageren.


Krijg ik terug: bellen doe ik niet aan. Dus word niks. Jammer. Want was een serieuze koper.

Vervolgens heeft ze zelf een 20 jarige c pony die op actief pensioen staat te koop voor bijna 3000…

Ik ga het alsnog aan de verkoper doorgeven… maar sommige mensen }:0


Ik zou terug sturen dat je een serieus bod zeker door zou geven maar je je tijd niet verdoet voor een onrealistisch bod.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 17:08

Als ik een paard op internet heb staan wil ik best op digitale vragen reageren, maar onderhandelen gaat bij mij niet op die manier. Je kunt komen kijken en dan onderhandelen of via de telefoon onder voorbehoud van bezichtigen, maar iemand die niet te woord wil staan voor een paard vind ik niet serieus.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 17:25

Even een vraagje aangezien hier veel ervaring met marktplaats is...
Ik moet de hele inboedel verkopen en vind het wel erg veel werk om alles een voor een op marktplaats te gaan zetten. Dan ben ik over een maand nog bezig. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Ik heb hem nu op mp gezet als complete inboedel en globaal beschreven wat er in huis is met 5 foto's waar zoveel mogelijk op staat (meer mag niet). Daarnaast van de grote dingen wel apart een advertentie erop.

Hebben jullie tips?

En ik zal jullie op de hoogte houden van de gekkies :+

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 17:26

snuffie123 schreef:
Even een vraagje aangezien hier veel ervaring met marktplaats is...
Ik moet de hele inboedel verkopen en vind het wel erg veel werk om alles een voor een op marktplaats te gaan zetten. Dan ben ik over een maand nog bezig. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Ik heb hem nu op mp gezet als complete inboedel en globaal beschreven wat er in huis is met 5 foto's waar zoveel mogelijk op staat (meer mag niet). Daarnaast van de grote dingen wel apart een advertentie erop.

Hebben jullie tips?

En ik zal jullie op de hoogte houden van de gekkies :+


Er bestaan opkopers van complete inboedels. Ik zou dat niet op Marktplaats doen eigenlijk.

Amber_anne

Berichten: 6905
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 17:29

Ik heb voor onze kat toen ook een telefoon nummer gekregen. Meneer stond onder bewind en de bewindvoerder had de advertentie gemaakt.

Zij gaf dit gewoon aan in het gesprek en gaf mij het telefoon nummer voor eventuele vragen en het maken van een afspraak. Allemaal heel soepel verlopen.

Als je niet wilt bellen voor een dier vind ik je weinig geïnteresseerd over komen en zou ik je ook niet uitnodigen om te komen kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 17:57

Koetje_boe schreef:
Ik heb namens iemand anders een pony te koop staan.

Vp bieden vanaf 1200
Is der net iemand die het bericht “ik bied 400.”

Stuur ik terug “ik ben geen eigenaar van deze pony, ik heb hem namens iemand anders te koop staan. Voor meer vragen en/of biedingen kunt u bellen naar het nummer onder aan de advertentie. “

Krijg ik terug: Ok. Helaas. Een goede bemiddelaar zou het door geven Mvg.

Stuur ik terug “ik denk dat u voor biedingen het beste even zelf kunt bellen. Ik kan uw bod aan de eigenaren doorgeven, maar ik kan niet namens de verkoper op biedingen reageren.


Krijg ik terug: bellen doe ik niet aan. Dus word niks. Jammer. Want was een serieuze koper.

Vervolgens heeft ze zelf een 20 jarige c pony die op actief pensioen staat te koop voor bijna 3000…

Ik ga het alsnog aan de verkoper doorgeven… maar sommige mensen }:0


Het verhaal gaat verder :D
Ik heb per ongeluk 2 advertenties aangemaakt. En heb ze maar laten staan om dat ze een verschillend aantal x bewaard zijn.

Stuurt de zelfde persoon een berichtje:
(Op de andere advertentie)
Ik wil haar wel voor de vraagprijs van de advertentie hebben.

Ik stuur terug:
Er zijn al een aantal geïnteresseerde die een hoger bod hebben gedaan, dus ik kan u niet garanderen dat u haar voor de “bieden vanaf prijs” kunt overnemen.
Ik zal u bod aan de eigenaren doorgeven, maar Voor vragen over de prijs en/of voor het maken van een afspraak kunt u het beste naar het nummer van de eigenaar bellen.

Nu nog geen reactie, maar we wachten geduldig af :D

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 18:00

Suzanne F. schreef:
snuffie123 schreef:
Even een vraagje aangezien hier veel ervaring met marktplaats is...
Ik moet de hele inboedel verkopen en vind het wel erg veel werk om alles een voor een op marktplaats te gaan zetten. Dan ben ik over een maand nog bezig. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Ik heb hem nu op mp gezet als complete inboedel en globaal beschreven wat er in huis is met 5 foto's waar zoveel mogelijk op staat (meer mag niet). Daarnaast van de grote dingen wel apart een advertentie erop.

Hebben jullie tips?

En ik zal jullie op de hoogte houden van de gekkies :+


Er bestaan opkopers van complete inboedels. Ik zou dat niet op Marktplaats doen eigenlijk.


Ik heb er pas een laten komen. Die bood voor de hele inboedel 300 euro. Daarna heb ik een kast en bed los verkocht voor al 200 euro samen. Vond zijn voorstel niet realistisch... tuurlijk moet je minder rekenen dan losse verkoop, maar vond dit wel erg weinig. Sommigen vragen er ook geld voor. Vandaar nu toch op marktplaats gezet.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 18:11

snuffie123 schreef:
Ik heb er pas een laten komen. Die bood voor de hele inboedel 300 euro. Daarna heb ik een kast en bed los verkocht voor al 200 euro samen. Vond zijn voorstel niet realistisch... tuurlijk moet je minder rekenen dan losse verkoop, maar vond dit wel erg weinig. Sommigen vragen er ook geld voor. Vandaar nu toch op marktplaats gezet.


Het voelt een beetje alsof je het middenstuk in het venn diagram zoekt van de cirkels "snel" "gemakkelijk" "maximale opbrengst". Ik geloof niet dat dat bestaat.

- Wat je nog kunt bedenken is dat je een open huis verkoop doet, maar dan zul je alles moeten prijzen.
- Je kunt dingen verkopen als partijen (bijvoorbeeld "complete keuken inboedel" of "complete inboedel studeerkamer") maar daarin zul je niet de maximale prijs krijgen die je krijgt als je dingen los verkoopt, en het zal niet altijd even snel/gemakkelijk gaan.
- De opkoper zal je er absoluut niet de hoofdprijs voor geven, maar neemt je wel al het werk uit handen (leeghalen, waardeloze dingen naar de stort brengen, adverteren). Je kunt je bedenken of je tijd meer waard is dan de paar honderd euro die je er meer uit haalt als je alles zelf verkoopt.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 19:38

Vjestagirl schreef:
snuffie123 schreef:
Ik heb er pas een laten komen. Die bood voor de hele inboedel 300 euro. Daarna heb ik een kast en bed los verkocht voor al 200 euro samen. Vond zijn voorstel niet realistisch... tuurlijk moet je minder rekenen dan losse verkoop, maar vond dit wel erg weinig. Sommigen vragen er ook geld voor. Vandaar nu toch op marktplaats gezet.


Het voelt een beetje alsof je het middenstuk in het venn diagram zoekt van de cirkels "snel" "gemakkelijk" "maximale opbrengst". Ik geloof niet dat dat bestaat.

- Wat je nog kunt bedenken is dat je een open huis verkoop doet, maar dan zul je alles moeten prijzen.
- Je kunt dingen verkopen als partijen (bijvoorbeeld "complete keuken inboedel" of "complete inboedel studeerkamer") maar daarin zul je niet de maximale prijs krijgen die je krijgt als je dingen los verkoopt, en het zal niet altijd even snel/gemakkelijk gaan.
- De opkoper zal je er absoluut niet de hoofdprijs voor geven, maar neemt je wel al het werk uit handen (leeghalen, waardeloze dingen naar de stort brengen, adverteren). Je kunt je bedenken of je tijd meer waard is dan de paar honderd euro die je er meer uit haalt als je alles zelf verkoopt.


Misschien vat ik je verkeerd op, maar ik geloof niet dat ik geschreven heb dat ik maximale opbrengst wil en dan ook lekker snel en zonder moeite? Ik gaf zelfs aan dat ik heel goed begrijp dat een opkoper minder biedt, dan wanneer ik het los zou verkopen. Maar 300 euro voor gehele inboedel (grote leren bank, robuste echt houten salontafel, tafel met 6 stoelen, dressoir, houten boekenkast, lampen, kleed, 3 bedden, 3 kledingkasten, en dan nog de kleine dingen) is echt niet realistisch. Zeker als ik daarna een bed en kast te koop zet en dezelfde dag verkoop voor 200 euro. Dat was niet het duurste bed namelijk. Bank is ook wel meer dan 300 waard (was nieuw meer dan 6.000 euro).

Maargoed, ik vroeg dus vooral om tips en ervaringen van bokkers in dit topic. Dus daarop ingaande: zo'n openhuis lijkt mij wel wat, maar hoe bereik je mensen? Ook advertentie via marktplaats en/of briefje in de supermarkt?

Met trouwens een vraag hoeveel ik wilde hebben voor de kast. In de advertentie stond 150 euro, maar heb per ongeluk 120 getypt... lekker slim dus haha

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 19:48

Ik zie wel eens van die openhuis berichten met foto's van de inboedel op facebook voorbijkomen. Niet dat ik er ooit naar toe geweest ben...

ZEJA

Berichten: 3101
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 20:15

snuffie123 schreef:
Vjestagirl schreef:


Het voelt een beetje alsof je het middenstuk in het venn diagram zoekt van de cirkels "snel" "gemakkelijk" "maximale opbrengst". Ik geloof niet dat dat bestaat.

- Wat je nog kunt bedenken is dat je een open huis verkoop doet, maar dan zul je alles moeten prijzen.
- Je kunt dingen verkopen als partijen (bijvoorbeeld "complete keuken inboedel" of "complete inboedel studeerkamer") maar daarin zul je niet de maximale prijs krijgen die je krijgt als je dingen los verkoopt, en het zal niet altijd even snel/gemakkelijk gaan.
- De opkoper zal je er absoluut niet de hoofdprijs voor geven, maar neemt je wel al het werk uit handen (leeghalen, waardeloze dingen naar de stort brengen, adverteren). Je kunt je bedenken of je tijd meer waard is dan de paar honderd euro die je er meer uit haalt als je alles zelf verkoopt.


Misschien vat ik je verkeerd op, maar ik geloof niet dat ik geschreven heb dat ik maximale opbrengst wil en dan ook lekker snel en zonder moeite? Ik gaf zelfs aan dat ik heel goed begrijp dat een opkoper minder biedt, dan wanneer ik het los zou verkopen. Maar 300 euro voor gehele inboedel (grote leren bank, robuste echt houten salontafel, tafel met 6 stoelen, dressoir, houten boekenkast, lampen, kleed, 3 bedden, 3 kledingkasten, en dan nog de kleine dingen) is echt niet realistisch. Zeker als ik daarna een bed en kast te koop zet en dezelfde dag verkoop voor 200 euro. Dat was niet het duurste bed namelijk. Bank is ook wel meer dan 300 waard (was nieuw meer dan 6.000 euro).

Maargoed, ik vroeg dus vooral om tips en ervaringen van bokkers in dit topic. Dus daarop ingaande: zo'n openhuis lijkt mij wel wat, maar hoe bereik je mensen? Ook advertentie via marktplaats en/of briefje in de supermarkt?

Met trouwens een vraag hoeveel ik wilde hebben voor de kast. In de advertentie stond 150 euro, maar heb per ongeluk 120 getypt... lekker slim dus haha



Meukisleuk.nl

Lieszje
Berichten: 7179
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 20:48

Vandaag denk toch echt meest rare situatie gehad (marketplace fb).

Lg televisie te koop voor 80 euro. Iemand had wel interesse maar vroeg of hij voor minder weg kon. Beetje zielig verhaal hij lag in scheiding, opnieuw beginnen blablabla.

Afgesproken dat hij hem voor 60 mocht komen ophalen. Begon hier ook wel wat in de weg te staan. Nou dat was prima. Gelijk gevraagd of hij nog wat nieuwe rollen behang wilde die wij over hadden en een lamp. Ja dat wilde hij graag hebben.

Nou meneer is langsgeweest en moest nog even pinnen. Niet meer teruggekomen. Heb het idee dat hij misschien de boel wilde oplichten of dacht de televisie ook gratis mee te krijgen.

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 20:53

Nou daar ben je ook lekker mee 8)7

Hier nu een deal gesloten voor een bedrag inclusief verzenden. Dat doe ik het liefst via DHL, dat is goedkoper en voor mij op loopafstand. Betaalverzoek is netjes betaald door de koper maar ze reageert nief op de vraag om haar adres... dan kan ik natuurlijk niet verzenden... >;)

Luxorvalkje
Berichten: 1934
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 21:48

Ik heb er ook een vandaag.
Dozen en dergelijke gebruik ik opnieuw. Vaak kunnen die best een tweede rond mee. Nu had ik zo’n dikke gele envelop hergebruikt om iets op te sturen. Netjes verpakt met extra bescherming etc.

Krijg ik een slechte beoordeling met als reden: geen nieuwe verpakking gebruikt.

Artikel kostte €4

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 22:27

Gamova schreef:
Nou daar ben je ook lekker mee 8)7

Hier nu een deal gesloten voor een bedrag inclusief verzenden. Dat doe ik het liefst via DHL, dat is goedkoper en voor mij op loopafstand. Betaalverzoek is netjes betaald door de koper maar ze reageert nief op de vraag om haar adres... dan kan ik natuurlijk niet verzenden... >;)

Als je op het betaalverzoek klikt kan het adres daar ook staan.
Weet je dat Dhl 26% korting heeft op het verzenden op dit momen?

Flying_Angel

Berichten: 15713
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 22:37

Luxorvalkje schreef:
Ik heb er ook een vandaag.
Dozen en dergelijke gebruik ik opnieuw. Vaak kunnen die best een tweede rond mee. Nu had ik zo’n dikke gele envelop hergebruikt om iets op te sturen. Netjes verpakt met extra bescherming etc.

Krijg ik een slechte beoordeling met als reden: geen nieuwe verpakking gebruikt.

Artikel kostte €4



Wtf. Ik hergebruik ook doosjes en bubbeltjesenveloppen. Wat een onzin om daarvoor 4 sterren te geven :\