[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
noows
Berichten: 54
Geregistreerd: 25-06-09

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:12

Dankje :D Hij is 2 jaar en 3 maanden

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:52

Hij ziet er erg goed uit. Vind zijn aftekening op zijn hoofd ook erg gaaf

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:50

Naast een tinkermerrie, heb ik een 4 jarige Welsh C merrie. Nu het rijden met een hand erg goed gaat, heb ik eens de stoute schoenen aangetrokken! Maartje als handpony! Ging echt boven verwachting goed, alsof we nooit anders doen. Balkjes draven, krappe wendingen, krap langs palen!! Allemaal super gedaan. Tussendoor moest er wel even geknuffeld worden. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:50

Ik wilde deze foto graag delen. Vanavond buiten gereden met Nike de Appaloosa in de Palouse waar wij wonen.

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101722
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:06

Oh wat heerlijk!! <3

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:09

Wauw wat een prachtige lucht en omgeving!

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:49

Wauw wat een mooie omgeving

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:51

Zeker mooi!

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 06:23

Bedankt allemaal! Aan de horizon zie je een witte waas rondom de bergen, dat is de smog van alle bosbranden in de regio. Vorige week was het hier ook raak omdat er 'dry thunder' was 's nachts (onweer zonder regen geloof ik) en deze op verschillende plekken was ingeslagen. Daarnaast gebeurt het ook regelmatig dat er brand ontstaat tijdens het hooien of oogsten. Dit jaar is het kurkdroog in de omgeving, de eigenaresse van de paarden moet nu al hooi bijvoeren.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101722
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:36

Wat een workout. :')

Afbeelding

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 08:28

Juniper het ziet er wel prachtig uit, op de smog na.

Marlies lekker gelest?

Ik heb een pad laten maken voor onder mijn BM.
Zo blij mee, denk dat er in de toekomst nog wel zullen volgen :+
Er zijn teveel leuke stofjes :)
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb er alleen nog niet mee kunnen rijden want dochterlief had de pony ingepikt met haar setje :x ik kon het nog net even passen, ha ha.
Afbeelding

Noisy

Berichten: 5398
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 08:44

Wat de les zwaar Marlies?

Leuke pad Corine! En wat een brave pown <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101722
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 08:47

Ja want het kostte veel moeite om hem wakker te houden. Hij is gereden met constante ondersteuning van het been/spoor en dat willen we eruit rijden.

Noisy

Berichten: 5398
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 09:44

Dan kun je misschien beter even tijdelijk met een zweepje erbij rijden. Been geven en als hij niet reageert gelijk een tikje zodat hij weer wakker wordt op het normale aandrijven met je been. Scheelt jou een hoop geschopt en frustratie ;)


We hebben een stal gevonden *\o/* maar wat een gedoe zeg 8)7 Ik ben in de loop der jaren blijkbaar wel wat kieskeurig geworden :o Verschillende stallen de revue laten passeren en na nee, vol, en opgedoekt maar eens naar mijn oude stal gereden waar ik 15 jaar geleden heb gestaan. Blijkbaar roest oude liefde niet want het voelde gelijk goed :D Mooie ruime stallen, onbeperkt hooi, binnenbak erbij, hele dag lekker op het land en het bos ligt letterlijk om de hoek. Hij had nog net 2 stallen vrij dus die maar gelijk besproken voordat ze weg zouden zijn.
Blijkt dus dat er 1 stal mee ophoudt en per 1 december alles plat gaat daar en die pensionklanten zoeken natuurlijk ook een nieuwe plek.

De merries blijven lekker op hun plekje waar ze nu staan, die hebben het daar prima naar hun zin. Ben wel bang dat het voor mijn merrie niet zo heel lang meer gaat duren voor ik haar af moet geven ;( Haar blessure begint haar langzaamaan steeds wat meer parten te spelen. Ik hoop dat ze in ieder geval nog tot het najaar kan blijven lopen..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101722
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 09:47

Ik schop ook niet, ik geef een duidelijke kuit hulp en bij reactie stop ik met hulp geven. Tot dat hij weer inkakt en dan weer een duidelijke kuithulp. Maar tussendoor babysit ik niet. Daar reageert hij best goed op.

Fijn dat je een stal hebt gevonden. Klinkt als een goed plekje!
Wel triest van je merrie. :(:)

Wranglerbutt

Berichten: 10377
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 10:59

corine1981 schreef:
Ik heb een pad laten maken voor onder mijn BM.
Zo blij mee, denk dat er in de toekomst nog wel zullen volgen :+
Er zijn teveel leuke stofjes :)
[ [url=m/MyZNNP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/72MEuP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is een fijne pad - en superleuk stofje! <3 Ik heb ook een paar jaar met een BM gereden, voordat ik een zadel op maat heb laten maken.

Het valt me wel op dat je fender achterstevoren aan je zadel zit :o
Of heb je links & rechts verwisseld?

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 12:20

Wranglerbutt schreef:
corine1981 schreef:
Ik heb een pad laten maken voor onder mijn BM.
Zo blij mee, denk dat er in de toekomst nog wel zullen volgen :+
Er zijn teveel leuke stofjes :)
[ [url=m/MyZNNP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/72MEuP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is een fijne pad - en superleuk stofje! <3 Ik heb ook een paar jaar met een BM gereden, voordat ik een zadel op maat heb laten maken.

Het valt me wel op dat je fender achterstevoren aan je zadel zit :o
Of heb je links & rechts verwisseld?


Klopt, ik heb voor de kids kinderbeugels en wissel daarom vaak, manlief had ze verkeerd terug gehangen maar op één of andere manier zit dit lekkerder voor mijn zere knie momenteel :+ de beugel hangt nu net ff anders dus komt wel weer na de volgende wissel :D

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 22:29

Hier gestopt met rijden vandaag, te veel vliegen, muggen en horzels. Paard had echt geen zin.

We zijn bezig met de westernkeertwending om de achterhand, maar mijn paard vindt het niet leuk. Vanuit verzamelde stap ken ze de keertwending uit de dressuur. Nooit mocht een been blijven staan, en nu moet het. Dat snapt ze niet. Zeker niet als ik vanuit halthouden inzet. Vanuit stap gaat soms een pas goed, vanuit halthouden gaat ze maar achterwaarts, wending voorhand, alles wat ik niet vraag. Elke goede pas belonen. Maar ze lijkt er echt niets aan te vinden. Lol.
Dus af en toe zet ik hem vanuit stap in zoals ze kent, en dan belonen, want ik kan echt niet veel vragen of ze wordt zuur. Het is onbegrip.
Wijken in stap zonder voorwaarts gaat wel goed, maar dat kende ze al.

Noisy

Berichten: 5398
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 08:55

Het is misschien makkelijker om haar eerst aan de hand te leren om te stappen zonder dat ze haar binnenachterbeen verplaatst. Bij de showmanship doen ze dat. Als je op YouTube zoekt kom je genoeg tips en tricks tegen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101722
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 09:04

Mijn interview met een western jurylid staat online! *\o/*

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:13

Noisy schreef:
Het is misschien makkelijker om haar eerst aan de hand te leren om te stappen zonder dat ze haar binnenachterbeen verplaatst. Bij de showmanship doen ze dat. Als je op YouTube zoekt kom je genoeg tips en tricks tegen.

Ik ben absoluut niet van iets at halter. Dus nee, dan leert mijn paard het maar niet. Maar aan de hand is niet mijn ding en ook niet van mijn instr. Ik vind dat echt saai, ik verwacht bovendien dat ze het dan gewoon doet. Want ze kan van alles aan de hand, tot knielen aan toe. Als ik uitstap loop ik er wel eens naast en dan vraag ik wat gekkere dingen. Maar ben echt niet van trainingen aan de hand. Dan ga ik wel gewoon longeren. Ze snapt nu gewoon niet dat het vanuit halthouden moet en been laten staan. Tja, dat is er gewoon uitgetraind, dus ik kan ook niet boos worden. Net als achterwaarts in een bochtje, ze mocht nooit scheef achterwaarts, dus dat doet ze ook echt niet. Ik heb echter geen zin om de strijd aan te gaan, want eigenlijk doet ze wat ik geleerd heb.

De 5jarige ruin kan al netjes achterwaarts, ook aan de hand zonder aan te raken, puur op lichaamstaal. Daar probeer ik af en toe een pasje wijken in stap mee zoals het in de Engelse sport moet. Ik heb al eens een pasje keertwending geprobeerd en eigenlijk lijkt hij dat makkelijker op te pakken dan mijn merrie. Maar hij heeft natuurlijk nooit de 'juiste' keertwending geleerd zoals in de M en hoger gevraagd wordt, dus met been meenemen. Mijn merrie liet vroeger ook het been staan. En dat moet nu weer, haha.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:39

Vraag je eens af wat het doel is van een keertwending/draai om de achterhand. En daarna wat de wenselijke manier is voor jouw paard om dat te bereiken. Niet per sé het trucje van een been laten staan of niet omdat het op wedstrijd wordt gevraagd in de dressuur of de western.

Mooie pad! Via JV dekjes?

Fijn Noisy! Maar jij had toch pas dat mooie plekje?

Prachtige omgeving Juniper <3

Wat leuk Benfan! Dat was ook mijn doel met mijn haflinger en jaarling. Lijkt me heel gaaf om zo samen te kunnen rijden.

Wat is Flip leuk noows!

Noisy

Berichten: 5398
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:40

Je hoeft toch ook niet te halteren? Het gaat erom dat je je paard helpt te snappen wat de bedoeling is. Maar als jij liever blijft aanklooien en je paard irriteren be my guest :roll:

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:04

Het gaat inderdaad om hoe het gevraagd wordt op wedstrijden. Ik kan wel wat smokkelen natuurlijk.

En nee hoor, ik klooi niet, ik vraag het af en toe en ze snapt het niet, maar boos word ik ook niet. Dus geen frustratie. Gewoon lastig omdat ze het anders geleerd heeft. En ja, als ze vanuit halt inzet zoals geleerd ben ik al blij, dat is beter dan achterwaarts natuurlijk. We zijn gewoon nog even bezig.

Ik vind die pad ook erg mooi.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:09

Dus eigenlijk wil je gewoon het trucje aanleren van het been laten staan omdat het op wedstrijd wordt gevraagd. En smokkelen is geen probleem.
Het doel achter de oefening en de weg er naartoe is dus onbelangrijk. Helder :j
Dan kan ik je niet helpen, want ik werk andersom: de juiste uitvoering van een oefening is de beloning van de juiste manier van opbouw in training.