Bokkers in Harderwijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Sure_lee

Berichten: 10383
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-21 13:33

Hoi!

Op 1 september gaan mijn vriend en in een appartement huren in Harderwijk. Daarnaast zijn we op zoek naar een koopwoning/appartement in Harderwijk.

We wonen nu in Huizen en mijn paarden staan in Zeewolde. De paardjes kunnen dus lekker blijven staan waar ze nu staan. Harderwijk is ook weer een stukje dichterbij de vriendinnen die in of in de buurt van Zwolle wonen.
Nu kennen we geen mensen in Harderwijk. We gaan er puur wonen omdat we het zo'n fantastische plek vinden. Lekker veel horeca, leuke winkels, strand, bos.... nou ja, de mensen die er wonen die snappen het vast wel!

Mijn vriend werkt veel dagen in de week en is laat thuis. Nu zie ik mezelf al lekker zitten op het gras of op het stand met een hapje en een drankje na het werk. Maar in mijn eentje is dat niet zo gezellig natuurlijk.
Daarnaast vind ik het heerlijk om te wandelen, speel ik graag spelletjes en ga ik vaak naar mijn paarden.

Zijn er nog Bokkers in Harderwijk die het gezellig vinden om in dit topic te kletsen en eventueel af te spreken nadat ik verhuisd ben?

Groetjes,
Shirley

Dit ben ik
Afbeelding
En mijn paarden

Afbeelding
Knap zijn ze he :+


Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:00

Je komt gewoon dichter bij mij in de buurt wonen <3

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Sure_lee

Berichten: 10383
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-21 14:38

Dat is sowieso gezellig! :D

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 11:07

Ja, ik woon in (gemeente :o ) Harderwijk.
Inderdaad heerlijk met bos, water en stad in de omgeving.

altijd gezellig om nieuwe mensen te leren kennen *D

*****************************************

Amado7

Berichten: 10724
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 15:16

Hier ook in de buurt van Harderwijk!

Kwam net iemand aan de deur voor een plekje voor haar hengsten en ruinen. Ben stiekem wel benieuwd of dat ook een bokker was :j

Ik ben wel wat jonger, maar mocht er ooit ook wat jongere aansluiten dan ben ik er misschien wel bij! Ben op dit moment ook nog echt te druk maar wie weet is het over een half jaartje wat rustiger hier.

Niet perfect is ook goed

Esss

Berichten: 381
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 15:32

Hoi Shirley,
Ik snap wel dat jullie naar Harderwijk verhuizen hoor, ik woon er zelf ook al jaren met veel plezier en zoals Kelan het zegt; het is altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen! We schelen ook niet zoveel in leeftijd zag ik (ik ben 35). :-)

...Klein maar fijn...

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 15:38

Ik kom oorspronkelijk uit Harderwijk, mocht je vragen hebben of wegwijs willen worden kan je mij altijd even aanschieten :) Je paarden zien eruit alsof ze dol enthousiast zijn over het plan, haha.

Sure_lee

Berichten: 10383
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-21 16:04

Jeej wat leuk. Nog meer reacties!

Wonen jullie ver van Harderwijk af? Of is in de buurt dan ook echt in de buurt? Fietsafstand ofzo?

Wat grappig Amado. kan zo maar een bokker zijn natuurlijk. En, had je plek?

@Esss, cool jij woont dus echt IN Harderwijk? Wil je ook delen waar je ongeveer woont. Leuk dat we ongeveer dezelfde leeftijd hebben. Niet dat mij dat veel uitmaakt hoor. Ik vind ook jongere en oudere mensen leuk. Als je maar een beetje dezelfde interesses hebt dan komt het wel goed haha.

Esss

Berichten: 381
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 19:28

Ik heb vroeger altijd in de wijk Stadsdennen gewoond maar woon nu in de wijk Frankrijk. Bevalt erg goed! In welke wijk gaan jullie wonen?

Ik vind van Harderwijk de centrale ligging echt ideaal en je bent zo op de Veluwe of op het water. Vroeger als tiener vond ik het altijd zo suf dat mensen hier op vakantie kwamen maar nu als volwassene snap ik het wel. :-)

We hebben in ieder geval één gezamenlijke interesse want anders zaten we niet op dit forum. ;-)

...Klein maar fijn...

Sure_lee

Berichten: 10383
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-21 19:49

Het huurappartement staat in Friese gracht. Waar we uiteindelijk gaan kopen weten we niet. Wel het liefst op loopafstand van het centrum.

Haha als tiener kan ik me dat wel voorstellen dan is het vast vrij saai.

Trueeeee! Heb je zelf ook een paard?

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 20:18

Friese Gracht is een mooie locatie, daar zou ik zelf ook wel voor tekenen :) Ik kom oorspronkelijk uit plan Frankrijk, m’n ouders wonen daar beide nog steeds.

Richting Hierden heb je véél stalling en groen, kant van Hulshorst.

Amado7

Berichten: 10724
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 20:41

Ik woon inderdaad op fietsafstand. E.rmelo. Ben met 5 minuutjes in drielanden! Wij hebben nu geen plekje over helaas! Staan bij ons aan huis maar niet meer ruimte voor 2 :)

Niet perfect is ook goed

lor1_1984

Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 20:53

Ik ben van oorsprong ook een Harderwijkse maar woon alweer 11 jaar niet meer daar.
Ik kom nog weleens in Harderwijk, mijn moeder woont in de Wittenhagen op loopafstand vh winkelcentrum, bos en vd Valk. :)

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 20:59

ik heb vroeger ook in Stadsdennen gewoond *D

nu in Hierden, prima op fietsafstand. Alle boodschappen e.d. doe ik in Harderwijk.

De Friese gracht is leuk, lekker aan de rand van het centrum.
Daar heb ik ook nog een tijdje in de buurt gewoond, net tegenover de Albert Heijn.

*****************************************

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 21:08

Wat leuk om al die bekende straatnamen en wijken terug te zien.
Ik heb aan de Hierdense weg, Touwbaan (tegenover AH) in Harderwijk gewoond, gewerkt op SBO de Springplank en daarna verhuisd naar de Haspel in Ermelo.
Nu woon ik alweer 21 jaar in de Achterhoek.

Sure_lee

Berichten: 10383
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-21 07:53

Wat leuk weer nieuwe mensen.

Wij zijn ook erg blij met het plekje wat we hebben gevonden. Hadden we erg geluk mee. Mijn vriend kent toevallig de bouwer van het complex en er kwam net een appartement vrij. Er was een wachtlijst maar wij mochten voor. banketstaaf voor de mensen op de wachtlijst maar fijn voor ons. Want ik kneep hem al wel een beetje. Dus nu is de druk van woonruimte moeten hebben voordat ons huis leeg moet ervan af.

Nu al druk met opruimen en inpakken. Ik ga bergen spullen weggeven. We gaan namelijk van een mega huis met zolder en schuur naar een appartement van 77m2. Maar het opruimen en weggeven voelt wel heerlijk moet ik zeggen. Gisteren is er een hele lading handdoeken, beddengoed en ander spul naar Zuid-Limburg gegaan. Vandaag ga ik weer spullen uitzoeken en die worden ook weer opgehaald om daarheen te brengen.

Ik ben overigens niet op zoek naar een stalling hoor. Ik was benieuwd of Amado degene had kunnen helpen.
De plek waar mijn paarden nu staan is voor ons perfect. Of er moet een soortgelijke stalling aan de Veluwe beschikbaar zijn die betaalbaar is. Maar dat bestaat denk ik niet dus blijven ze lekker waar ze nu staan.

Dinsdag hebben we een bezichtiging bij een appartement in het centrum en donderdag bij een klein huis in Stadsdennen.

Jullie nog leuke plannen dit weekend?

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 07:58

Hi Shirley! Ik ben verhuisd naar Nijkerk. Harderwijk is dus echt dichtbij :D

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 10:53

Als je niet echt haast hebt, zou je ook nog naar nieuwbouw in het Waterfront kunnen kijken. Dat is echt wel heel leuk. Als ik in de stad wilde wonen (nu vind ik zo vrij buitenaf heerlijk), dan zou ik daar graag wonen. (ik weet jullie budget niet, maar zo iets lijkt mij super leuk: https://www.funda.nl/koop/harderwijk/huis-42476856-bouwnummer-002-bouwnr-002/)

In het centrum wel even goed kijken naar welke straat: er zijn hele rustige; maar sommige straten wil je, ivm toeristen, en ivm uitgaansleven misschien niet wonen.

En Stadsdennen is ook leuk, er is wel een "beter deel" en een "minder deel". (tenminste dat was vroeger zo, misschien dat het nu ander is). Dus daar ook even goed naar kijken.

Hier een weekend vol verjaardagen (het mag weer, dus iedereen gaat los *D ), en zo (voor het eerst in lange tijd) een oefen dressuur wedstrijdje.


@Suffie: ik woonde ook ooit aan de Touwbaan. grappig zijn we misschien bijna buren geweest ;-)

*****************************************

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 11:34

Wij woonden op nummer 7.

Astridhorse

Berichten: 1087
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 12:57

Toevallig dat ik dit topic tegen kom, ben al een aantal jaar niet actief aan het posten op bokt.

Leuk dat je in Harderwijk gaat wonen! Wij wonen er sinds 1.5 jaar en zijn eigenlijk met dezelfde reden hierheen gegaan. Ondanks dat waar we vandaan komen ook een leuke stad is, toen we huizen gingen bezichtigen in beide plaatsen voelden we ons hier beter.. en ondanks dat we dus ook verder bijna geen binding met de stad hadden, hebben we nooit heimwee gehad en genieten hier volop. Want het is heerlijk om naar het water te lopen, het bos, de boulevard, de stad.. wij wonen in Stadsweiden (vogelwaard).

Veel succes met de bezichtigingen dit weekend!

Paardrijden is niet je paard klein krijgen, maar samen groot worden.

Sure_lee

Berichten: 10383
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-21 14:37

Hey Arianne,
Wat leuk dat je zo dichtbij bent komen wonen. Gaan we zeker een spelletjes meeting doen! Geen loetje in Harderwijk helaas. Maar moet zeggen dat t' zusje ook heel leuk en lekker is :P

Bedankt voor de tips over de wijken. Daar houden we zeker rekening mee.
Waterfront staan we wel ingeschreven. Echter zijn we best wel avonturierlijk en impulsief. Dus mocht de kans zich voordoen dan vertrekken we misschien wel naar het buitenland. Dus dan is 2 jaar wachten op een nieuwbouwwoning niet ideaal ;)

Oeh ik ben benieuwd of jullie buren waren!

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 14:45

Zonder Loetje heb je genoeg andere fijne horeca in Harderwijk, dus dat moet goed komen :) Waterfront is inderdaad een mooie plek aan het water, verschilt wel enorm in aanbod en wachttijd volgens mij. Ben benieuwd hoe de bezichtigingen gaan!

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 15:20

suffie schreef:
Wij woonden op nummer 7.


whaha, wat grappig. ik weet niet meer welk nummer ik woonde, 1e portiek tegenover de ABN. En dan 1 hoog achter.
Maar nr 7 is naast de garage van goede vrienden (zij wonen aan de Hierdenseweg, garage komt dan uit op de Touwbaan).
Daar kom ik nog regelmatig langs. :D

*****************************************

Esss

Berichten: 381
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:52

Het Waterfront is inderdaad heel mooi en er hangt een gezellige sfeer, maar qua parkeren is het volgens mij een ramp als je geen eigen parkeerplaats hebt. En ik vind het zelf een nadeel dat alles vrij dicht op elkaar staat, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.

Stadsdennen heeft inderdaad een beter en een wat minder deel maar als je een rondje rijdt dan zie je dat gauw genoeg.

Ik heb ooit in de Smeepoortstraat gewoond boven een winkel en dat was hartstikke handig voor als er iets leuks in het centrum te doen was, maar ‘s nachts tegelijk heel irritant door al het lawaai van het uitgaanspubliek. Mijn moeder woont sinds een jaar aan de Rabbistraat en die hoor ik er ook regelmatig over.

Als we met z’n 2en waren geweest dan hadden we wel wat meer buitenaf willen wonen, richting Hierden/Hulshorst. Maar met 2 kleine kids erbij is Frankrijk wel een hele leuke wijk en niet al te ver van het centrum af.

Wij houden een rustig weekend! De schoolvakanties zijn begonnen en ik vind het in het weekend altijd heerlijk dat we niet op tijd staan en niks hoeven. Oh en ik ga zondag bij mijn nieuwe bijrijdpaard langs. Ook erg leuk. :-)

...Klein maar fijn...


lor1_1984

Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 17:36

Ik heb aan de Alberdinck Thijmlaan, Geitenkamp, Sweelinckdreef, Landweg en parttime (ivm gescheiden ouders) aan de Grote Poortstraat gewoond (volgens mij bijna naast familie van Courses?).

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 54 bezoekers