Corona check app

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Olympia

Berichten: 55600
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Corona check app

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-21 07:23

Ik kan nog steeds niet mijn vaccinatie bewijs ophalen. Nadat ik heb ingelogd met DigiD geeft de app aan Probeer het later opnieuw, mogelijk is het te druk.

Ik heb het ook al eens in midden in de nacht geprobeerd. Inloggen met DigiD app of een sms controle. Ik blijf dezelfde melding krijgen.

Bellen met de Coronacheck lijn is ook een grote blamage. Je krijgt vaak meteen een bandje sorry het is te druk probeer het later opnieuw en de verbinding wordt verbroken. Ook prwcies als het al 8 uur is.

Ik heb ook al gemaild. Dan krijg ik een mail terug dat het enorm druk is en dat je kan bellen :roll: en als ik reageer op de mail dat ze proberen binnen 48 uur te reageren. Dit is op heden niet gebeurd.

Omdat er in het nieuws steeds gaat over dansen met Jansen vraag ik mij af
. Hoe kan het dat deze mensen meteen een QR code kunnen aanmaken en ik deze melding continu krijg?

Ik heb de app al een aantal keer verwijderd en opnieuw gedownload. Mijn vaccinaties staat op https://www.mijnrivm.nl goed,daar kan het niet aan liggen. Ik heb na mijn vaccinaties ook Corona gehad zonder enige klachten. Maar ook bij het aanmaken van een herstelbewijs krijg ik continu dezelfde melding.

Meer mensen hier last van of hebben gehad? En wat was de oplossing?

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018



knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Corona check app

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 07:25

Geen last van gehad, alles binnen no time geïnstalleerd en van de week naar internationaal om kunnen zetten

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

Kookaburra

Berichten: 5334
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Corona check app

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 07:36

Hier nog geen app en nog niet gevaccineerd. Dus ik weet niet wat werkt.

Waar ik wel even aan zit te denken is of je tekefoon een recente softwareupdate heeft gehad.

Maldita
Berichten: 96
Geregistreerd: 13-02-21
Woonplaats: Vught

Re: Corona check app

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 07:42

Heb je wel meer dan 2 weken geleden je 2e vaccinatie gehad? Of in het geval van Janssen, meer dan 2 weken geleden je vaccinatie gehad?

Olympia

Berichten: 55600
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Corona check app

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-21 07:47

Ik heb 29 januari en 26 februari mijn vaccinaties gehad. Dus daar ligt het helaas niet aan..

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

Olympia

Berichten: 55600
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-21 07:52

Kookaburra schreef:
Hier nog geen app en nog niet gevaccineerd. Dus ik weet niet wat werkt.

Waar ik wel even aan zit te denken is of je tekefoon een recente softwareupdate heeft gehad.



Nee voor zover ik weet niet, ik heb een Samsung S20+, je zou zeggen dat die gewoon alles moet hebben om goed werkende apps te kunnen gebruiken.

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

Echwel

Berichten: 12439
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Corona check app

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 07:53

Heb je bij mijnrivm gekeken bij de vaccinaties of ze er staan

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

Olympia

Berichten: 55600
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-21 07:58

Echwel schreef:
Heb je bij mijnrivm gekeken bij de vaccinaties of ze er staan



Ja die staan goed :j

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

Neroo
Berichten: 10271
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 08:03

Ik heb hetzelfde probleem. Op mijn RIVM staat maar 1 van de 2 vaccinaties. De eerste vaccinatie met het batchnummer van de tweede vaccinatie? Heel vreemd allemaal.

Zojuist de GGD weer aan de lijn gehad, mijn god wat een ellende. Iedere keer half uur in de wacht.

Bij mij was er iets niet goed gegaan in de gegevens overdracht en dat heeft de medewerker nu gereset en over 2 uur zou het goed moeten zijn.

beert
Berichten: 2398
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Corona check app

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 08:09

En als je het eens probeert op de telefoon van iemand anders? Dan weet je namelijk of het aan jouw telefoon/software ligt of aan de informatie van de GGD. Dat lost het niet op, maar dan weet je beter in welke hoek je het moet zoeken.

Olympia

Berichten: 55600
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-21 08:17

beert schreef:
En als je het eens probeert op de telefoon van iemand anders? Dan weet je namelijk of het aan jouw telefoon/software ligt of aan de informatie van de GGD. Dat lost het niet op, maar dan weet je beter in welke hoek je het moet zoeken.



Dat is een goede :j

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

Olympia

Berichten: 55600
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-21 08:18

Neroo schreef:
Ik heb hetzelfde probleem. Op mijn RIVM staat maar 1 van de 2 vaccinaties. De eerste vaccinatie met het batchnummer van de tweede vaccinatie? Heel vreemd allemaal.

Zojuist de GGD weer aan de lijn gehad, mijn god wat een ellende. Iedere keer half uur in de wacht.

Bij mij was er iets niet goed gegaan in de gegevens overdracht en dat heeft de medewerker nu gereset en over 2 uur zou het goed moeten zijn.


Welk nummer bel jij? Want het nummer 08001421 krijg ik elke keer een bandje momenteel is het te druk. Probeer het later nog eens. De verbinding wordt nu verbroken na het standaard riedeltje dat je met het nummer van de corona check lijn belt

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

Echwel

Berichten: 12439
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Corona check app

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 08:22

0800-5090

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

Olympia

Berichten: 55600
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Corona check app

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-21 08:26

Dat nummer heb ik helaas ook al een keer gebeld en die konden mij niet verder helpen. Die gaven aan dat ik echt 0800 1421 moest bellen. Ze hebben mij toen heel aardig doorverbonden, maar kreeg al snel te horen dat het druk was en dat de verbinding werd verbroken.

Ik hang dan liever een uur in de wacht dan steeds zon bandje die daarna de verbinding verbreekt.. :roll:

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

Neroo
Berichten: 10271
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Re: Corona check app

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 11:19

Nou inmiddels zijn we 3 uur later en er is niks veranderd. Op mijn rivm staat nog steeds maar 1 vaccinatie en kan geen qr code aanmaken.

Siers83

Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Corona check app

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 11:26

Mijn man heeft gisteren zijn 2e vaccinatie gehad. Gisteravond hebben we de app op zijn iphone gezet en alles werkte, beide vaccinatie's stonder erin en hij kreeg ook een qr code

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

Neroo
Berichten: 10271
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Re: Corona check app

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 11:33

Heel fijn dat het bij veel mensen ook goed gaat, maar dat is niet het onderwerp van gesprek hier.

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Corona check app

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 11:34

Het kan aan je telefoon liggen. Bij mijn man deed die het ook niet op zijn werktelefoon ook een Samsung S20 overigens. Op zn eigen telefoon geen probleem.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 11:38

TS ik had dit ook! Kreeg steeds foutmeldingen en kwam er niet doorheen. Ik dacht door de drukte, maar toen het doordeweeks midden in de nacht niet lukte ging ik daar aan twijfelen.

Ik ging toen twijfelen of het niet aan cookies oid lag. Ik heb toen mijn geschiedenis en websitedata gewist en toen kwam ik er direct in één keer probleemloos doorheen!! Een vriendin had hetzelfde probleem en ook nadat zij dit verwijderd had kwam ze er gelijk doorheen. Dus zeker het proberen waard!

Ik heb een iPhone en heb via instellingen en dan naar internet (Safari bij mij) geklikt op “wis geschiedenis en websitedata”.

Annick75

Berichten: 1780
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Corona check app

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:27

Voor mensen bij wie de gegeven bij het RIVM niet kloppen, er is een storing tussen GGD en RIVM waardoor gegevens in sommige gevallen niet juist bij het RIVM terecht komen. Mijn vaccinaties staan bij het RIVM bv allebei op de datum van de eerste vaccinatie, maar wel met elk hun eigen batchnummer. Ook ik kan dus helaas geen vaccinatiebewijs ophalen.

Ik heb de GGD tak bij wie mijn tweede prik is gezet, omdat die op de verkeerde datum staat, gebeld en die hebben voor mij nagekeken of bij hun beide vaccinaties wel goed geregistreerd staan en dat is wel het geval. Bij fouten in de registratie is het dus sowieso verstandig om contact op te nemen met de instantie waar je geprikt bent en als dat via de GGD is, de GGD waar je de betreffende prik(ken) hebt gehad en niet het landelijke nummer, om je gegevens te laten controleren. Weet je niet onder welke GGD je priklocatie viel, dan kun je dat via het landelijke nummer wel opvragen. Wrs is het ook wel terug te vinden op de site van de landelijke GGD.

De hoop was dat die storing wat betreft 2 vaccinaties op 1 datum gisteren opgelost zou zijn, maar dat is duidelijk nog niet het geval en op de site van de rijksoverheid staat dat ze er mee bezig zijn, maar niet weten wanneer er een oplossing is. Dat nummer voor vragen, is inderdaad enorm slecht te bereiken.

'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan ~ Pippi Langkous

Olympia

Berichten: 55600
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Corona check app

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-21 18:31

Ik kreeg een ingeving 18.55. Ik dacht half NL zal wel voor de tv zitten. Ik ga nog een keer de Corona check bellen 08001421. En ik kreeg nu te horen dat de wachttijd 12 minuten was. En ik heb eindelijk iemand aan de telefoon gekregen :):)

Ik heb nu iig een papieren vaccinatie bewijs voor evenementen en buitenland reizen. Ook gaf de meneer aan de telefoon aan dat ik de app even 48 uur van mijn telefoon moet laten en dan weer opnieuw moet installeren om te zien of het dan wel lukt.

Helaas had de optie van Vayo ook niet het gewenste resultaat.

Ik heb ook aangegeven dat ik het echt niet vriendelijk vind als je zo afhankelijk ben van deze app ( als je ergens heen wil of naar een event en je hebt een bewijs nodig van vaccinatie) dat je dan een bandje krijgt met het is te druk probeer het later opnieuw de verbinding wordt verbroken. Hij kon alleen maar zeggen ik ben het helemaal met u eens, ik kan er helaas voor nu niks aan veranderen, maar ik ga uw klacht hierover wel doorzetten.

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 13:58

Had hier iemand ook het probleem dat bij het maken van een vaccinatie bewijs je telkens weer het digid inlog scherm krijgt?

Internet is goed, vaccinaties staan in mijn rivm maar het lukt me niet om een vaccinatie bewijs voor NL te maken...

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Wistaire

Berichten: 264
Geregistreerd: 05-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 14:14

Dat probleem heb ik ook gehad, na zo'n 12 inlogpogingen kwam ik er door...

MarliesV

Berichten: 15148
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 14:16

Josien_ schreef:
Had hier iemand ook het probleem dat bij het maken van een vaccinatie bewijs je telkens weer het digid inlog scherm krijgt?

Internet is goed, vaccinaties staan in mijn rivm maar het lukt me niet om een vaccinatie bewijs voor NL te maken...


Had ik ook, inloggen bij DigiD stond bij mij op met sms controle.
Ik heb de DigiD app gedownload, daarmee kon ik wel inloggen en was het probleem opgelost, mijn moeder idem.

Dus mocht je nog met SMS controle inloggen dan even de app van DigiD downloaden en daarmee proberen. Daarna kan je die er eventueel weer afgooien, 1x geactiveerd in de corona app, hoeft je niet telkens opnieuw in te loggen.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Corona check app

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 14:35

Inderdaad sms controle.
Ga ik het vanavond met de app proberen.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alocasia, capriz, colette40, Dagmar80, Danij, fierefluiter, Firebug, Froukje, IASCrawler, Jasia, JoT, Kinke, Lizzy__87, miereneter, MyrtheJ, NoorW, plutolover, XXInKA en 67 bezoekers