spieren van het paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Krista

Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

spieren van het paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 14:57

Hallo,

omdat ik met mijn paard regelmatig wedstrijden rijd, en dus ook het e.e.a. van hem verwacht, wil ik massagetechnieken uitvoeren om zijn spieren los te houden etc.
Nu zoek ik een afbeelding van het hele paardenlijf, maar dan waar de spieren zichtbaar getekend zijn. Ik zoek overal al, maar kan eigenlijk niets vinden. Heeft iemand voor mij zo'n afbeelding?

Alvast bedankt!

Krista

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 15:15

Je kan ze vinden hoor, ze hebben zulke posters op DEBRA-farm in Tielt Belgiƫ ... ik weet wel niet vanwaar ze die hebben, kan het wel 's vragen, moet toch binnenkort de foto's van onze mencursus 's gaan afgeven en een plaatsje boeken om mijn ponies te laten beleren voor de kar ... (en nee, niet NU beleren voor diegenen die m'n verhaal kennen, maar je moet ruim vooraf boeken om plaats te hebben gezien het met een internationale menner is waarmee ze werken).

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 18:49

Er is een (imo) geweldig boek: Fysiotherapy and Massage by the Horse, geschreven door Denoix en Pailloux.
Met goede uitleg van de onderliggende anatomie, duidelijke uitleg en plaatjes van verschillende technieken en wat het nut er van is.

De nadelen zijn: het is een beetje prijzig en het is in het engels (maar misschien ook in het frans?).
Ik vind het een top boekje, maar ik weet niet hoe groot de genoemde nadelen voor iemand anders wegen.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 19:04

Een fantastisch mooi boek waar je alle spieren ook duidelijk in kan vinden is het boek "Anatomy of the Horse", van George Stubbs
ISBN 1851704299

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 17:30

heb een paar mooie in m'n map van school staan. Ik weet alleen niet of ze goed door de scanner komen en er staan alleen Latijnse namen bij. Stuur maar een PBtje als je interesse hebt.