Gelpad én racket ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-01 16:44

Ik vraag me af of je een gel (verdeelt de druk beter) onder je zadel mag leggen in combinatie met een 'racket' (moes, in de vorm van een tennisracket, die vooral de achterkant van je zadel wat hoger legt)


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 17:36

Je kan het toch proberen?
Ik rijd vaak met 2 gelpads, 1 meteen op de rug, als rugmassage en spieropwarmer en de ander tussen het dekje en het zadel om de schokken op te vangen.
Ik heb er toch twee liggen, dus waarom zou ik het niet doen? Volgens mij kan het geen kwaad en ze blijven ook prima liggen. Ik kan me niet voorstellen dat: goed + goed = slecht... Verward

Als ik jou was zou ik het gewoon proberen.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 23:32

Als het zadel goed ligt heb je geen gelpad nodig. Tenminste als er verder niets met het paard aan e hand is.

Ik heb er nu ook een gelpad onder liggen maar dat komt omdat ik mijn paardje aan het inrijden ben en het zadel misschien nog niet super ligt

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 12:59

Helemaal met Heike eens.
Je hebt normaal gezien geen gelpad of zo nodig.En als je zadel achter te laag is kun je het beter laten opvullen dan ligt het zeker goed als je het door een vakman laat doen.Je paardje zijn rug is te kostbaar om door een slecht liggend zadel te verprutsen.

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 13:21

Ik heb een perfect passend zadel, en rij dus toch met een gelpad. Het verwarmd de spieren en het zorgt ervoor dat schokken worden opgevangen.
Het kan geen zo wie zo geen kwaad, dus waarom zou ik er niet mee rijden? Een gelpad zorgt er niet voor dat de pasvorm van een zadel anders word.


visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-01 13:41

De gelpad hebben we gekocht omdat rocky een geveolige rug heeft waardoor hij al snel last heeft van het zadel. Het zadel pas wel. De racket hebben we gekregen van de vorige eigenaars van Rocky. Zij legden het er altijd onder. Ik geloof dat het meisje ook met de 2 reed.
Kan het kwaad om dat te doen of niet?

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 15:49

Probeer het gewoon. Als alles goed blijft liggen en niet schuift dan kan het in ieder geval geen kwaad.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-01 17:23

Ik heb het al geprobeerd en ik zie geen probleem. Het si wel even aansingelen geblazen Knipoog maar daar krijg je spieren van Knipoog Nee hoor, het valt wel mee, alleen geeft die 'moes' erg mee. *LOL* Tong uitsteken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, YandexBot en 27 bezoekers