ons Retje is niet te koop!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

ons Retje is niet te koop!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-02 01:00

Weet even geen goede titel voor dit topic, maar ik moet het toch even kwijt. M'n zusje vertelde me vanavond dat iemand op de club interesse heeft in Ret. Ze zoeken een grote pony met een paardenkarakter, en ze vinden dat hij goed presteert. Maar gelukkig is Ret voor geen goud te koop (je weet natuurlijk nooit hoe dingen gaan lopen, maar voorlopig gaat hij niet weg). En dat heeft Lau ook meteen gezegd: 'Sorry, maar Ret is niet te koop'.

Ergens geeft het wel een goed gevoel dat hij blijkbaar opvalt, maar als ik er alleen al aan denk dat hij van iemand anders zou zijn... brrr... krijg er een heel vervelend gevoel van in m'n buik. Scheve mond

Weet niet goed wat jullie ermee kunnen, wilde het alleen even van me afschrijven. En dan te bedenken dat ik hem de eerste jaren dat we 'm hadden niet eens zo leuk vond. Kan het me niet meer voorstellen...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 02:32

Toch eigenlijk wel ego strelend dat ze intresse hebben.Maar gelukkig is ie niet te koop. Geniet jij nog maar van Retje.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 06:36

Gaaf he, als mensen geinteresseerd zijn in je paard! Toen ik voor het eerst eens een keer geld geboden kreeg op een paard wat ik toen reed was ik helemaal in de 7e hemel haha Haha! (niet dat ik hem verkocht hoor, maar ik vatte het als een groot compliment op)

Overigens werd er laatst weer geld geboden voor een van mijn paarden......en wel mijn mini shetlander Haha! Mijn buurman bood er 50 dollar voor zodat ie haar in de achterbak kon gooien en haar er ergens in Timboektoe er weer uit kan gooien *LOL* Ze ontsnapt nl. altijd en gaat dan naar zijn garage waar ze de hele boel over hoop haalt....Uh moet ik deze aanbieding ook als compliment opvatten? Schijnheilig

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 08:31

Ik vind het ook altijd wel leuk!
Ik zie het altijd als een compliment, voor Ozep zijn er al meerdere handelaren in dressuurpaarden geweest, dan wordt het wat gewoner, je noemt je (torenhoge Haha!) prijs en je neemt hun kaartje aan.
Maar toen er onlangs ook door een redelijk bekende springruiter geboden werd kreeg ik wel kriebeltjes hoor Party!! (en toch ook maar het kaartje aangepakt Schijnheilig )

Heeft je zus niet even aangevoeld in wat voor geld ze zaten te denken?
Is toch altijd leuk om te weten ook al sla je het af Tong uitsteken

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 09:01

Ik weet precies hoe het voelt Ka. Heb ook al vele malen mensen voor Raak gehad. En dan zijn degene die door blijven zeuren en steeds meer willen geven vooral heel vervelend. Ik krijg er altijd een heel naar gevoel van. Voor geen goud dat ie weggaat.

'Paint' it 'Black'

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 09:56

Netals Sjuimpje zegt vat ik het ook altijd op als een compliment. Haha!
Ik heb al meerdere keren gehad dat ik buitenreed en dat er dan iemand langs kwam met een kar, of gewoon lopend, die dan zeiden "Wat een mooie pony deze zeg is ze te koop??" En 1 keer heb ik gehad dat een wagen met een 2-span me inhaalde en toen zei die man op de bok ineens Halt! En toen vroeg ie is dat een merrie? Dus ik ging ook stilstaan. Zei ik ja. Zei die zitten er papieren bij? Dus ik zei ja ze is een New Forest. Wie is de vader? Ik weer Carlo. Hij: Klinkt Goed hoe oud is ze?, Ik: 3 jaar jong, Hij: Is ze te koop? Ik: Nee! Haha!
Haha heel lang gesprek gehad en toen vroeg ie pas als laatste of ze te koop was. Maar dat was dus niet! Never nooit niet.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 10:47

Sjuimpje schreef:
.............. je noemt je (torenhoge Haha!) prijs...


Ook dat is niet altijd even slim heb ik gemerkt Haha!

Een paar jaar terug was er een bepaalde draver erg gewild bij ons op de baan. Meneer A (wilde het paard kopen) en meneer X (eigenaar van dat paard) waren in gesprek. Meneer A wilde weten wat het paard moest kosten. Meneer X wilde zijn paard niet verkopen en noemde -dus- een belachelijke prijs. Misschien wel het 3-dubbele van wat het paard waard was.

Meneer A zegt dat is goed, trekt zijn portomonee open en het paard was van hem. Als je dus een bedrag noemt (ook al is het belachelijk hoog) en de ander betaalt het er voor, ben je gewoon je paard kwijt. Tis en blijft een mondelinge overeenkomst......

Meneer X baalde als een stekker, maar hield zich aan zijn woord.... Haha!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 10:50

Ik heb voor al mijn paarden een prijskaartje in gedachten die ik zo nu en dan wel iets bijstel Haha!
Voor dat geld wil ik ze missen.
Ik heb nog nooit een paard gehad wat ik absoluut niet kwijt wilde anders zou ik ook geen prijs noemen.

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 14:09

Sjuimpje schreef:
Ik heb voor al mijn paarden een prijskaartje in gedachten die ik zo nu en dan wel iets bijstel Haha!
Voor dat geld wil ik ze missen.
Ik heb nog nooit een paard gehad wat ik absoluut niet kwijt wilde anders zou ik ook geen prijs noemen.


alles, is te koop.. Zelfs mijn juioren paarden zijn te koop. Alleen op het moment zijn de 2 hongaren neit te koop, maar als er echt een achterlijk bedrag kotm gaan ze weg.. soms is het dan te riscant ze t ehouden..
maart blijft jammer Lachen

Haha!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 14:43

als er een hoog bedrag zou worden geboden en ik zou hem daarvoor weg doen, zou ik volgens mij achteraf spijt krijgen! ook al heeft ie het erg goed!
nee ik doe hem weg wanneer ik dat wil! niet als er een of adnere gek een aso prijs bied....
kan ik alsnog aan iedereen kwijt dat er iemand zoveeeel... geld op mijn paard heeft geboden! is ook leuk!
nee d emijne gaat nu nog niet weg! pas als ik heb behaald wat ik wilde behalen en dat is Z springen, naja nog 1 wp....... maar neehoor.....
tis wel een compliment vind ik!
haha niemand wil mijn paard hebben, want niemand heeft ooit er opgeboden of wat gevraagd.......
wel op mijn vorige pony.....
en van die zelfde man(internationale/nationale springruiter) kreeg ik zelf een compliment ........super gevoel(mag natuurlijk niet naast je schoenen gaan lopen)

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48229
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 14:49

ik weet wel dat ik Banjer nooit zou verkopen.... al zouden ze een miljoen bieden... ik zou dan denk ik wel kromme tenen krijgen... maar ze zou blijven!!!

En mocht het gebeuren dat ik niet meer voor haar kan zorgen, door wat voor omstandigheden dan ook, dan heb ik al een heel lief vrouwtje bij ons op stal in gedachten... en die zou haar van mij gratis krijgen... het gaat tenslotte om het idee dat je paardje het goed krijgt....

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 14:59

Mijn voormalige bijrijdster wilde Kaminka van me kopen en vroeg me wat ik ervoor wilde hebben. In eerste instantie zei mijn verstand dat ik het moest doen, beter zou ze nooit terechtkomen en 1 paard is ook wel genoeg.... Dus ik zei niet meteen nee.... vervolgens lag ik nachtenlang wakker als echte Penny omdat ik er niet aan moest denken mijn meissie te moeten missen. Dat heb ik al eens meegemaakt en ik zag dat absoluut niet zitten. Dus...

Maar verder zal ik denk ik niet snel iemand tegenkomen die mijn twee hangbuikpaardjes zou willen hebben!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-02 15:02

Zolang wij nog lol hebben met Retje en hij met ons is er geen reden om hem te verkopen. Tegen de tijd dat we echt op elkaar uitgekeken zijn, dan zien we wel verder, maar dat duurt hopelijk nog heel lang (en dat moment komt misschien wel nooit). Het idee dat-ie nu weg zou gaan, daar krijg ik jeuk van en een knoop in m'n maag. Niet aan denken dus, is ook helemaal niet nodig. Haha!

Wel grappig trouwens dat er mensen zijn die reageren met 'voor geen goud' en anderen met 'alles is te koop'. Ik denk dat het ook wel uitmaakt of je meerdere paarden hebt en met welk doel je ze hebt.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 16:18

ben het helemaal eens met Sjuimpje, voor een bepaald bedrag mogen ze weg (met pijn in het hart); alleen Trammelant niet, maar dat is natuurlijk simpel gezegd.


marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 16:47

Leuk om te horen, verder moet je er niet over na gaan denken.
Ik heb nu 1 paard en die gaat echt niet de deur uit, of alleen voor een bedrag wat ik er toch nooit voor krijg, dus dat is makkelijk.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 18:01

Het is zeker leuk om te horen, toen ik op een wedstrijd door verschillende mensen werd aangesproken dat ze Razinda zo'n leuk paard vonden, zat ik ook te glunderen! Maar zij en Jur gaan ook voor geen goud weg, het zou dan net zijn alsof ik mijn kinderen verkoop! Haha!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 18:12

Voor veel geld gaat die van mij ook wel weg hoor. Haha!
Ik had dat laatste bij Onyx, er was een man en die vroeg aan mij wil je hem niet verkopen?? Dus ik zei ja voor genoeg geld mag ie best weg. Zei die hoeveel vraag je er voor dan. Dus ik zei bied maar. Zei die nee zeg maar een prijs, dus ik zei 700 euro, zei die ik zal erover denken. Bloos
Dat is dus 4,5 x zoveel onderhand als wij voor hem betaald hebben. Schijnheilig

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 18:22

Voor Pinky hebben ze 1,5 jaar terug (doen was hij dus 1,5 jaar en hengst) 2000 gulden geboden.
Ik stond echt zo Bloos Maar uiteraard zei ik nee }>

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-02 18:24

Bij Dino had ik er destijds veel minder moeite mee. Maar met hem waren we gewoon 'uitgereden', Dino verdiende een kans bij een jonger en vooral kleiner ruitertje. Hij is ook super terecht gekomen, beter hadden we haast niet kunnen wensen. Maar bij Ret voelt het net als bij mijn oude Manjo, die mocht ook niet weg.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 18:43

nee, met mijn vorige pony vond ik het vreselijk dat ie weg ging! 4,5 jaar gehad! vreselijk vond ik het! gelukkig nog steeds contact!
maar wat je al zei karin over welk doel je hebt!
zoals merel, die rijdt een stal vol! dan ben je echt met de sport bezig, en kan je mooi wat verdienen!
kijk ik ben ook met de sport bezig, rijd ook wedstrijd, maar heb maar 1 pony(naja 2)ben elke dag veel met hem bezig! dan bouw je wat op!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 18:57

SmithsGirl schreef:
En mocht het gebeuren dat ik niet meer voor haar kan zorgen, door wat voor omstandigheden dan ook, dan heb ik al een heel lief vrouwtje bij ons op stal in gedachten... en die zou haar van mij gratis krijgen... het gaat tenslotte om het idee dat je paardje het goed krijgt....

Als iemand een paard onder mijn kont weg koopt moeten ze goed geld bieden,
dat betekend dus dat ze een toekomst in het paard zien, ze zullen hem dan heus niet verwaarlozen.
Hoogstens gaan ze anders met hem om, so be it, ik ben heus niet de enige die goed voor ze kan zorgen.

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 19:13

Op he tmoment dat iemand op je paard echt serieus goed bied, krijgt hij het altijd goed. anders is het echt een te duur geintje. dus er zal heus wat mee gedaan worden en hij zal niet ergens verpieteren..
Ik heb afgelopen jaar alle 4 mijn pony;s verkocht... heel erg poedersuiker, maar ja: ze liepen op top niveau en ik was ermee uitgereden. Better kunnen ze nu niet staan...

Met de paarden is het nou eenmaal zo dat wanneer je een ged paard onde rje kont hebt, je moet kiezen of je hem OF wil houden omdat je er bijv een ek mee kan rijden, OF verkopen en je geld nog eens tellen tegen het verdriet...
Kijk: als er nou heel erg veel geld wordt geboden en je zegt nee. een week later val je ermee in een gat, en dan zie je je geld wegvloeien. Dus dat vind ik te gevaarlijk. Zoals laatst een ruiter zei: paarden zijn mietjes. Het is zo kapot. Ik weet van mijn moeder dat wanneer ik een week voor een ek zou staan en ik zou dat mogen starten, dat ze hem niet zou verkopen. Maar anders wel. Alleen de 2 paarden waar ze echt toekomst in ziet moet wel heel goed op geboden worden.

Maar idd: wanneer je meer op stal hebt staan is er eerder iets te koop. Puur omdat je niet meteen uitegereden bent, en ziet wat voor paarden er allemaal zijn...
( betekend dus niet dat z enix voor me betetekenen, maar zoals ik al zei: ieder duur paard wordt netjes onderhouden)... En daar zullen ze het ook goed krijgen..

Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 19:44

Ik zie het ook als compliment.
Ook door een bekende ruiter is in Kawa's springtijd meerdere malen veel geld geboden, maar ik weet het ik ben
Mijn 1e eigen paard mag bij mij zijn oude dag gaan slijten. Haha!

Hij zou het op die plaats echt wel goed krijgen, zeker weten.
maar ik kan hem gewoon niet missen, het zit gewoon tussen mijn oren Lachen

Mocht ik er een keer 1 bij kopen is die voor de handel, dus bij een lekker bod zou die weg gaan.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 22:07

Obsession mag gaan als ze goed geld bieden, Danny mag nooit meer weg!
GFelukkig heb ik hem ook niet hoeven verkopen en staat hij nu voor een jaar( misschien langer) bij Joleen. Het idee alleen al dat het mijn pony niet meer zou zijn slaap ik een nacht niet van.
Na 8,5 jaar kan ik hem niet meer missen!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30596
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 22:18

Ik heb Taran nu al een poosje (5,5jaar). Nog nooit echt gestart, alleen een paar keer op wedstrijden zonder startkaart. Toch heb ik heb al een stuk of 5x kunnen verkopen. Ook een paar mensen die het via mijn instructrice vroegen, maar die zei, dat beestje is niet te koop. En dat is zo. Taran is voor mij alles, en ik wil gewoon niet hem bij iemand anders zien. Mocht ik ooit problemen krijgen en hem niet kunnen houden weet ik iemand waar hij heen kan en dan kan ik hem blijven rijden gelukkig! Ik weet dat er ook bedragen zijn geboden die het dubbele zijn van wat hem waard zijn, terwijl hij zich nog nooit heeft bewezen!

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: XXleonieXX en 14 bezoekers