GLOCK’s Total US onder Edward Gal over de 80% bij GP-debuut

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 14:03

MCE schreef:
JeanneV schreef:
Hebben jullie Isabel ooit zien los rijden of thuis zien trainen?? _O- _O- _O- _O-



wil ik ook niet weten,


wat ik nu zie is dat Isabell na de OS van Sydney, Rio en Londen beduidend anders is gaan rijden, en rijd nu veel paard vriendelijker

vele van haar landgenoten hebben het voorbeeld van Valegro (volgengs de FEI regels een happy atleet) gevold en in veel landen om ons heen ook,

behalve hier blijft men krampachtig vast houden aan africhten en dat is wezenlijk iets anders dan opleiden
zoals bij bv. Freese.


Volgensmij bedoeld ze juist losrij filmpjes van Isabel freese. Niet Isabell werth. Die van freese kan ik iig niet vinden.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Re: GLOCK’s Total US onder Edward Gal over de 80% bij GP-debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 14:05

Een paard dat thuis met de harde hand gereden wordt krijg je in een proef niet zo licht en fijn als deze. Zo werkt het simpelweg niet. Dat bewijst Gal wel. Dus hoe dan ook zal ze beduidend minder zwaar in de hand zijn dan Gal en co.

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 14:06

Ayasha schreef:
Een paard dat thuis met de harde hand gereden wordt krijg je in een proef niet zo licht en fijn als deze. Zo werkt het simpelweg niet. Dat bewijst Gal wel. Dus hoe dan ook zal ze beduidend minder zwaar in de hand zijn dan Gal en co.

Rollkür en LDR behoeven niet per definitie een harde hand

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Re: GLOCK’s Total US onder Edward Gal over de 80% bij GP-debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 14:11

Dat weet ik. :) Dat was alleen maar in reactie op Jeanne die lijkt te insinueren dat ze thuis heel anders rijdt dan in de proeven. :) Zo werkt het simpelweg niet.
Ik heb niks tegen LDR. Ik heb iets tegen gewichtheffen te paard, ongeacht of dat in opgerichte houding is of in LDR houding. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 14:55

Ayasha schreef:
Dat weet ik. :) Dat was alleen maar in reactie op Jeanne die lijkt te insinueren dat ze thuis heel anders rijdt dan in de proeven. :) Zo werkt het simpelweg niet.
Ik heb niks tegen LDR. Ik heb iets tegen gewichtheffen te paard, ongeacht of dat in opgerichte houding is of in LDR houding. :)



kan me ook niet voorstellen dat ze Freese bedoeld, paard wat zo blij de ring in komt kan geen foute herinneringen hebben

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 15:30

MCE schreef:
Ayasha schreef:
Dat weet ik. :) Dat was alleen maar in reactie op Jeanne die lijkt te insinueren dat ze thuis heel anders rijdt dan in de proeven. :) Zo werkt het simpelweg niet.
Ik heb niks tegen LDR. Ik heb iets tegen gewichtheffen te paard, ongeacht of dat in opgerichte houding is of in LDR houding. :)



kan me ook niet voorstellen dat ze Freese bedoeld, paard wat zo blij de ring in komt kan geen foute herinneringen hebben

LDR is dan ook niet per definitie fout

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 15:31

Ayasha schreef:
Dat weet ik. :) Dat was alleen maar in reactie op Jeanne die lijkt te insinueren dat ze thuis heel anders rijdt dan in de proeven. :) Zo werkt het simpelweg niet.
Ik heb niks tegen LDR. Ik heb iets tegen gewichtheffen te paard, ongeacht of dat in opgerichte houding is of in LDR houding. :)

Je rijdt in het losrijden toch ook in een andere houding dan in de proeven? Geen enkel paard wordt enkel in wedstrijdhouding gereden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 15:42

Van Charlotte Dujardin heb ik geleerd dat je het thuis goed voor elkaar moet hebben en op de wedstrijd moet je niet anders rijden dan thuis, incl. het losrijden, denk dat Freese het thuis goed voor elkaar heeft

LRD is niet per definitie fout, als het vanuit het paard zelf komt en als gymnastiche oefening gebruikt wordt, wel als het met krachtige hand afgedwongen wordt

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 15:46

MCE schreef:
Van Charlotte Dujardin heb ik geleerd dat je het thuis goed voor elkaar moet hebben en op de wedstrijd moet je niet anders rijden dan thuis, incl. het losrijden, denk dat Freese het thuis goed voor elkaar heeft

LRD is niet per definitie fout, als het vanuit het paard zelf komt en als gymnastiche oefening gebruikt wordt, wel als het met krachtige hand afgedwongen wordt

Dat je op wedstrijd niet anders rijdt betekent nog steeds niet dat je een paard enkel in wedstrijdhouding rijdt… je bouwt je losrijden hetzelfde op en rijdt uiteindelijk naar die wedstrijdhouding toe. Zowel thuis als op concours. Dat is wat bedoelt wordt met hetzelfde thuis rijden als op concours.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 15:53

996981 schreef:
MCE schreef:
Van Charlotte Dujardin heb ik geleerd dat je het thuis goed voor elkaar moet hebben en op de wedstrijd moet je niet anders rijden dan thuis, incl. het losrijden, denk dat Freese het thuis goed voor elkaar heeft

LRD is niet per definitie fout, als het vanuit het paard zelf komt en als gymnastiche oefening gebruikt wordt, wel als het met krachtige hand afgedwongen wordt

Dat je op wedstrijd niet anders rijdt betekent nog steeds niet dat je een paard enkel in wedstrijdhouding rijdt… je bouwt je losrijden hetzelfde op en rijdt uiteindelijk naar die wedstrijdhouding toe. Zowel thuis als op concours. Dat is wat bedoelt wordt met hetzelfde thuis rijden als op concours.



ik schrijf niets anders, ik schrijf niet HOE je thuis rijd

JeanneV
Berichten: 639
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 15:55

MCE schreef:
JeanneV schreef:
Hebben jullie Isabel ooit zien los rijden of thuis zien trainen?? _O- _O- _O- _O-



behalve hier blijft men krampachtig vast houden aan africhten en dat is wezenlijk iets anders dan opleiden
zoals bij bv. Freese.

Vitalis... het door de kundige bokt expert geprezen paard op het filmpje met Freese.... is opgeleidt bij Glock!! _O- _O- _O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 15:56

996981 schreef:
MCE schreef:
Van Charlotte Dujardin heb ik geleerd dat je het thuis goed voor elkaar moet hebben en op de wedstrijd moet je niet anders rijden dan thuis, incl. het losrijden, denk dat Freese het thuis goed voor elkaar heeft

LRD is niet per definitie fout, als het vanuit het paard zelf komt en als gymnastiche oefening gebruikt wordt, wel als het met krachtige hand afgedwongen wordt

Dat je op wedstrijd niet anders rijdt betekent nog steeds niet dat je een paard enkel in wedstrijdhouding rijdt… je bouwt je losrijden hetzelfde op en rijdt uiteindelijk naar die wedstrijdhouding toe. Zowel thuis als op concours. Dat is wat bedoelt wordt met hetzelfde thuis rijden als op concours.

Dat idd. En als je thuis 30kg in je handen hebt. Ga je in de proef niet ineens met 2kg rijden. Als je thuis nooit ook eens dat neusje meer er uit rijdt, ga je dat in de proef ook niet ineens voor mekaar krijgen.
Dus nee, ik geloof nooit dat Freese thuis de kop in de Krul trekt met bruut geweld als ze in de proef dit vrolijke, harmonieuze beeld kan laten zien. Dit is een paard met vertrouwen in de ruiter die graag zijn werk doet voor haar.

Jeanne: en wat maakt dat uit? Ik heb veel paarden beter zien worden onder een fijne ruiter ondanks hun eerdere opleiding. Het paard wordt niet geprezen maar de ruiter die hem nu rijdt.

JeanneV
Berichten: 639
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 16:05

Ayasha schreef:
Dat idd. En als je thuis 30kg in je handen hebt. Ga je in de proef niet ineens met 2kg rijden. Als je thuis nooit ook eens dat neusje meer er uit rijdt, ga je dat in de proef ook niet ineens voor mekaar krijgen.
Dus nee, ik geloof nooit dat Freese thuis de kop in de Krul trekt met bruut geweld als ze in de proef dit vrolijke, harmonieuze beeld kan laten zien.

Dit geeft weer waarom er nogal wat insiders moeten grinniken om de bovenstaande discussie....

er zijn nogal wat ruiters die op wedstrijd opeens wel vriendelijk kunnen rijden en het er dan harmonisch uit laten zien....

geeft niet dat je niet weet hoe het werkt.... laat alleen wel zien hoe serieus je sommige berichten moet nemen _O- _O- ik heb m'n lolletje weer gehad voor vandaag _O- _O-

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 16:07

Ik snap niet waarom de proef van Freese in de inter 2 niet bekritiseerd wordt op de punten die eerder bij Gal werden genoemd. Af en toe onregelmatig in het achterbeen in de passage, af en toe achter de loodlijn, in elkaar getrokken beeld in de hals en het lijf met gezonken lendenen en hakken naar de staart in de piaffe. Gek hoor.

DuoPenotti

Berichten: 29455
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 16:08

Nou 1 ding is zeker... Gal kan geen fijn beeld laten zien. Hoe hij thuis ook traint. Wil ik dan weten hoe dat gaat?

Nope....


JeanneV schreef:
Ayasha schreef:
Dat idd. En als je thuis 30kg in je handen hebt. Ga je in de proef niet ineens met 2kg rijden. Als je thuis nooit ook eens dat neusje meer er uit rijdt, ga je dat in de proef ook niet ineens voor mekaar krijgen.
Dus nee, ik geloof nooit dat Freese thuis de kop in de Krul trekt met bruut geweld als ze in de proef dit vrolijke, harmonieuze beeld kan laten zien.

Dit geeft weer waarom er nogal wat insiders moeten grinniken om de bovenstaande discussie....

er zijn nogal wat ruiters die op wedstrijd opeens wel vriendelijk kunnen rijden en het er dan harmonisch uit laten zien....

geeft niet dat je niet weet hoe het werkt.... laat alleen wel zien hoe serieus je sommige berichten moet nemen _O- _O- ik heb m'n lolletje weer gehad voor vandaag _O- _O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 16:10

JeanneV schreef:
Dit geeft weer waarom er nogal wat insiders moeten grinniken om de bovenstaande discussie....

er zijn nogal wat ruiters die op wedstrijd opeens wel vriendelijk kunnen rijden en het er dan harmonisch uit laten zien....

geeft niet dat je niet weet hoe het werkt.... laat alleen wel zien hoe serieus je sommige berichten moet nemen _O- _O- ik heb m'n lolletje weer gehad voor vandaag _O- _O-

Blij dat ik jou als insider heb doen lachen.

Verder ga ik mee met DuoPenotti en bewijs jij als insider eigenlijk vooral toon/bewijst waarom het misschien tijd is om de wedstrijdsport in zijn geheel af te schaffen. :)

Noem eens een ruiter die de proef er beter uit kan laten zien dan?
Wellicht ben jij wel gewoon meer verblind dan veel mensen hier waardoor je denkt dat het er goed uit ziet. :)
Gezien ik niet het idé krijg dat je het echt erg vindt dat mensen dergelijke misstanden zo mooi kunnen verbloemen zou me dat nl. ook niet verbazen.

Nog mooier dat je er van uit gaat dat je aan de hand van berichten kan opmaken wie er insider is en wie niet. :)

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 16:17

Ayasha schreef:
996981 schreef:

Dat je op wedstrijd niet anders rijdt betekent nog steeds niet dat je een paard enkel in wedstrijdhouding rijdt… je bouwt je losrijden hetzelfde op en rijdt uiteindelijk naar die wedstrijdhouding toe. Zowel thuis als op concours. Dat is wat bedoelt wordt met hetzelfde thuis rijden als op concours.

Dat idd. En als je thuis 30kg in je handen hebt. Ga je in de proef niet ineens met 2kg rijden. Als je thuis nooit ook eens dat neusje meer er uit rijdt, ga je dat in de proef ook niet ineens voor mekaar krijgen.
Dus nee, ik geloof nooit dat Freese thuis de kop in de Krul trekt met bruut geweld als ze in de proef dit vrolijke, harmonieuze beeld kan laten zien. Dit is een paard met vertrouwen in de ruiter die graag zijn werk doet voor haar.


Maar dat zeg ik toch ook nergens? :?

Het is alleen nogal naïef te denken dat ruiters hun paard altijd in dit frame rijden. Ook Isabel gebruikt LDR met losrijden

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 16:18

vur schreef:
Ik snap niet waarom de proef van Freese in de inter 2 niet bekritiseerd wordt op de punten die eerder bij Gal werden genoemd. Af en toe onregelmatig in het achterbeen in de passage, af en toe achter de loodlijn, in elkaar getrokken beeld in de hals en het lijf met gezonken lendenen en hakken naar de staart in de piaffe. Gek hoor.

Precies. Maar ze lacht zo vriendelijk, dus dan is alles vergeven :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 16:18

JeanneV, dat is leuk dat je lolletje weer gehad hebt voor vandaag,

paarden kunnen onder een andere ruiter/andere trainingswijze heel erg ten goede veranderen, toch!!
Vitalis laat nu in ieder geval een ander beeld zien,
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-06-21 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 16:20

MCE schreef:
JeanneV, dat is leuk dat je lolletje weer gehad hebt voor vandaag,

paarden kunnen onder een andere ruiter/andere trainingswijze heel erg ten goede veranderen, toch!!

Alleen als ze niet kapot zijn. Toch een wonder dat Vitalis zowel lichamelijk en geestelijk nog gezond is na al het leed dat hij heeft moeten ondergaan bij Glock :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 16:22

996981 schreef:
Ayasha schreef:

Dat idd. En als je thuis 30kg in je handen hebt. Ga je in de proef niet ineens met 2kg rijden. Als je thuis nooit ook eens dat neusje meer er uit rijdt, ga je dat in de proef ook niet ineens voor mekaar krijgen.
Dus nee, ik geloof nooit dat Freese thuis de kop in de Krul trekt met bruut geweld als ze in de proef dit vrolijke, harmonieuze beeld kan laten zien. Dit is een paard met vertrouwen in de ruiter die graag zijn werk doet voor haar.

Maar dat zeg ik toch ook nergens? :?

Het is alleen nogal naïef te denken dat ruiters hun paard altijd in dit frame rijden. Ook Isabel gebruikt LDR met losrijden

Ik denk dat er ergens een miscommunicatie ontstaan is bij mij. (dus dat ik jou mis begrepen heb.).
Ik kreeg de laatste pagina het idé dat jij dacht dat ik LDR per definitie af keur (wat niet zo is.) en dat ik denk dat ze altijd in dezelfde houding rijdt. :D Mijn excuses. Ik ga nog eens terug lezen want volgens mij heb ik ergens iets heel erg verkeerd geïnterpreteerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 16:23

996981 schreef:
MCE schreef:
JeanneV, dat is leuk dat je lolletje weer gehad hebt voor vandaag,

paarden kunnen onder een andere ruiter/andere trainingswijze heel erg ten goede veranderen, toch!!

Alleen als ze niet kapot zijn. Toch een wonder dat Vitalis zowel lichamelijk en geestelijk nog gezond is na al het leed dat hij heeft moeten ondergaan bij Glock :D



kan ik niets over zeggen, weet niet hoe lang hij daar gestaan heeft. misschien had de eigenaar snel in de gaten dat deze trainingsstal niets voor Vitalis is/was, of vonden ze hem kwalitatief niet goed genoeg

Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 17:13

996981 schreef:
vur schreef:
Ik snap niet waarom de proef van Freese in de inter 2 niet bekritiseerd wordt op de punten die eerder bij Gal werden genoemd. Af en toe onregelmatig in het achterbeen in de passage, af en toe achter de loodlijn, in elkaar getrokken beeld in de hals en het lijf met gezonken lendenen en hakken naar de staart in de piaffe. Gek hoor.

Precies. Maar ze lacht zo vriendelijk, dus dan is alles vergeven :D


Ik keur het iig zeker wel af. Als je mijn berichten goed leest.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 17:22

vur schreef:
Ik snap niet waarom de proef van Freese in de inter 2 niet bekritiseerd wordt op de punten die eerder bij Gal werden genoemd. Af en toe onregelmatig in het achterbeen in de passage, af en toe achter de loodlijn, in elkaar getrokken beeld in de hals en het lijf met gezonken lendenen en hakken naar de staart in de piaffe. Gek hoor.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk Vitalis tot nu toe alleen gekeken heb. En een heel klein stukje (binnenkomst) van Total Hope. Dus daar ligt iig bij mij de verklaring. ;)
Total Hope vind ik idd een stuk minder fijn uit zien. Die is idd veel korter in de hals en algemene beeld toont veel minder fijn.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 19-06-21 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 17:25

996981 schreef:
MCE schreef:
JeanneV, dat is leuk dat je lolletje weer gehad hebt voor vandaag,

paarden kunnen onder een andere ruiter/andere trainingswijze heel erg ten goede veranderen, toch!!

Alleen als ze niet kapot zijn. Toch een wonder dat Vitalis zowel lichamelijk en geestelijk nog gezond is na al het leed dat hij heeft moeten ondergaan bij Glock :D


Ah oké, dus de huidige dressuursport mag enkel bekritiseerd en onder de loep genomen worden op het moment dat een dier zichtbaar kapot is, en dan nog niet gewoon een beetje kapot, nee, echt zo kapot dat zelfs een andere ruiter/trainingswijze geen verbetering meer kan brengen.
Nou, ik hoop met heel mijn hart dat we toch een klein beetje eerder dan dat moment van onze stoel mogen opstaan en onze mond mogen opentrekken.