Help, ik word het erf afgezet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
f4bjheu
Berichten: 987
Geregistreerd: 09-03-13
Woonplaats: op de aarde

Re: Help, ik word het erf afgezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:24

Wat een ontzettend nare mensen.
Zou ook even hiermee naar de politie gaan want juridisch is dit behoorlijk niet oke op heel veel verschillende fronten. Ook qua bedreiging en die hoek zou ik aangifte doen.

Qua juridisch; Koopt breekt geen huur. punt. Gezien je al zo lang daar zit (en dus maandelijkse afschriften etc kan laten zien) is het gebrek aan een papiertje waar alles op staat veel minder belangrijk. Tuurlijk zou fijn geweest zijn maar daar ga je dit denk ik niet op verliezen. Imo zou je prima kunnen bewijzen dat er een huurovereenkomst was.
Dan over de verhogingen; Contract kan je maar op bepaalde manieren en punten eenzijdig aanpassen. Daarbij heb je ook wettelijk gezien een max hoeveel de huur per jaar verhoogd kan worden. Ter indicatie; dat gaat over uit mijn hoofd 5% oid. Pin me daar niet op vast maar in die regionen moet je denken.
Ook is het zo dat ze jou helemaal niet zomaar het huis uit mógen zetten. Sterker nog, dat is echt heel erg lastig voor een huurbaas om te doen, juist als er geen contract is (werkt in deze dus in je voordeel).

Los hiervan snap ik dat je er niet meer wil wonen. Lijkt me echt een hele nare situatie met alleen maar verliezen. Wat een bijzonder matige mensen.

Ik zou dus zeker langs zowel het juridisch loket als ook echt (!) de politie gaan. Ook als je weg gaat gewoon doen. (ps kan je de artikelen en jurdische grondslagen doorsturen als je wil, of als je andere vragen hebt kan je altijd een pb sturen.)

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:27

SpeechLess schreef:
Ik lees hier al een paar keer dat zo'n grote huurverhoging niet mag, maar dit klopt niet. Als de huurprijs ver onder de gemiddelde markthuurprijs ligt is daarin wel wat mogelijk. Zie bijvoorbeeld: https://www.pharosadvocaten.nl/en/van-e ... me-huur-2/. Stel dat ts nu €200 betaalt en er wordt een voorstel van een verhoging naar €600 gedaan, is dat helemaal niet zo gek. Maar zo laat daarmee aankomen is natuurlijk niet echt oké. Daarnaast ligt de bewijslast bij de verhuurder om te laten zien dat de woning dat bedrag waard is.

Ik hoop voor je dat het een beetje rustig blijft ts en je snel wat anders vind voor je paardjes (en later jezelf). Succes in ieder geval!



Nee dat mag dus niet. Wat op de website van de overheid staat is wettelijk vast gelegd er mag niet met meer dan dat percentage verhoord worden. Behalve als de woning volledige renoveert wordt. Anders blijft het oude contract in stand.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Help, ik word het erf afgezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:34

Een huurwoning moet aan een aantal punten voldoen en daar hoort een waarde bij. Bij verbetering mag het wel omhoog.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:45

Wat ontzettende nare situatie

LaPluche

Berichten: 1975
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:47

juval schreef:
als huurder heb je toch altijd recht op huurbescherming?

Precies!
Koop breekt geen huur.
En de woning moet bij wet aan een bepaald aantal dingen voldoen. De huur zo hoog maken als ze willen mag niet eens.


Je wilt natuurlijk niet gaan procederen, maar eruit gezet worden mag niet zomaar

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:55

f4bjheu schreef:
Wat een ontzettend nare mensen.
Zou ook even hiermee naar de politie gaan
*knip*

Ik zou dus zeker langs zowel het juridisch loket als ook echt (!) de politie gaan.



En wat denk je dat de politie kan doen?
Zij sturen je door, is namelijk een civiele kwestie ga maar een jurist zoeken.

f4bjheu
Berichten: 987
Geregistreerd: 09-03-13
Woonplaats: op de aarde

Re: Help, ik word het erf afgezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 15:08

Niet vanwege het opzeggen van de huur zelf, maar juist vanwege de bedreigingen en gang van zaken.
Klinkt ook als mensen die in de toekomst overlast/gedoe kunnen opleveren.
Zeg ook niet per sé aangifte (wat ook prima zou kunnen), maar iig een melding.
Las dat ze idd ook al langs is geweest, handig om contact te onderhouden.
Ken ook verhalen waarbij op het moment van weg gaan narigheid is gebeurd.

Heel veel succes met het vinden van iets nieuws in ieder geval :)

sasja0705
Berichten: 1961
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Help, ik word het erf afgezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 15:43

Haha, ik woon in Garderen en ben ook al aan't overleggen welk bedrijf het hier in de buurt moet zijn (iets van nieuwsgierig)

Maar is niet belangrijk.

Ik heb misschien overheen gelezen maar ik kan zo niet vinden of jij TS officieel ingeschreven stond op het adres.

Als ja, dan zou ik ( zo ben ik dan weer) als de donder mijn paarden en spullen weghalen en hun dan even het leven zuur maken met een schadeclaim, want hun handelen alles behalve juridisch correct en jij hebt deftig materiële schade ( uit huis, geen stal ,geen vergoeding voor verzorgen, bedreigen, enz enz enz)

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 15:46

Absolem schreef:
SpeechLess schreef:
Ik lees hier al een paar keer dat zo'n grote huurverhoging niet mag, maar dit klopt niet. Als de huurprijs ver onder de gemiddelde markthuurprijs ligt is daarin wel wat mogelijk. Zie bijvoorbeeld: https://www.pharosadvocaten.nl/en/van-e ... me-huur-2/. Stel dat ts nu €200 betaalt en er wordt een voorstel van een verhoging naar €600 gedaan, is dat helemaal niet zo gek. Maar zo laat daarmee aankomen is natuurlijk niet echt oké. Daarnaast ligt de bewijslast bij de verhuurder om te laten zien dat de woning dat bedrag waard is.

Ik hoop voor je dat het een beetje rustig blijft ts en je snel wat anders vind voor je paardjes (en later jezelf). Succes in ieder geval!



Nee dat mag dus niet. Wat op de website van de overheid staat is wettelijk vast gelegd er mag niet met meer dan dat percentage verhoord worden. Behalve als de woning volledige renoveert wordt. Anders blijft het oude contract in stand.

De bron die ik vermeld is een advocatenkantoor hè, denk dat die wel weten waar ze het over hebben :) Nog eentje dan: https://fdjadvocaten.nl/huurprijs-verho ... jk-aanbod/.
Het geldt dus alleen voor woningen onder de 'liberalisatiegrens' (€752,33 in 2021), daarboven geldt inderdaad dat het alleen na renovaties is.

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 15:59

sasja0705 schreef:
Haha, ik woon in Garderen en ben ook al aan't overleggen welk bedrijf het hier in de buurt moet zijn (iets van nieuwsgierig)

Maar is niet belangrijk.

Ik heb misschien overheen gelezen maar ik kan zo niet vinden of jij TS officieel ingeschreven stond op het adres.

Als ja, dan zou ik ( zo ben ik dan weer) als de donder mijn paarden en spullen weghalen en hun dan even het leven zuur maken met een schadeclaim, want hun handelen alles behalve juridisch correct en jij hebt deftig materiële schade ( uit huis, geen stal ,geen vergoeding voor verzorgen, bedreigen, enz enz enz)


Moderatoropmerking:
Verwijderd wegens speculeren over bedrijf

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-21 16:13

truus1957 schreef:
sasja0705 schreef:
Haha, ik woon in Garderen en ben ook al aan't overleggen welk bedrijf het hier in de buurt moet zijn (iets van nieuwsgierig)

Maar is niet belangrijk.

Ik heb misschien overheen gelezen maar ik kan zo niet vinden of jij TS officieel ingeschreven stond op het adres.

Als ja, dan zou ik ( zo ben ik dan weer) als de donder mijn paarden en spullen weghalen en hun dan even het leven zuur maken met een schadeclaim, want hun handelen alles behalve juridisch correct en jij hebt deftig materiële schade ( uit huis, geen stal ,geen vergoeding voor verzorgen, bedreigen, enz enz enz)


Moderatoropmerking:
Verwijderd wegens speculeren over bedrijf


Jullie mogen wel een PB sturen, dan kan ik wel uitleggen waar het zit. Het zou jammer zijn als de verkeerde stal onnodig een slecht beeld krijgt.

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Help, ik word het erf afgezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:23

Daar heb je wel gelijk in. Had ik even niet goed over gedacht.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Help, ik word het erf afgezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:27

Dames niet speculeren en heb al eerder gewaarschuwd wat betreft dit topic
TS laat dit topic op slot zetten en verwijderen.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:42

SpeechLess schreef:
Absolem schreef:



Nee dat mag dus niet. Wat op de website van de overheid staat is wettelijk vast gelegd er mag niet met meer dan dat percentage verhoord worden. Behalve als de woning volledige renoveert wordt. Anders blijft het oude contract in stand.

De bron die ik vermeld is een advocatenkantoor hè, denk dat die wel weten waar ze het over hebben :) Nog eentje dan: https://fdjadvocaten.nl/huurprijs-verho ... jk-aanbod/.
Het geldt dus alleen voor woningen onder de 'liberalisatiegrens' (€752,33 in 2021), daarboven geldt inderdaad dat het alleen na renovaties is.


Lees jij nou eerst eens de website van de rijksoverheid. Want door corona zijn er momenteel andere regels van toepassing.

Emj_23
Berichten: 1182
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 17:01

De bron die ik vermeld is een advocatenkantoor hè, denk dat die wel weten waar ze het over hebben :) Nog eentje dan: https://fdjadvocaten.nl/huurprijs-verho ... jk-aanbod/.
Het geldt dus alleen voor woningen onder de 'liberalisatiegrens' (€752,33 in 2021), daarboven geldt inderdaad dat het alleen na renovaties is.[/quote]

Lees het nog eens door: want het staat er dus precies andersom. Er staat dat dit bij een gereguleerde woning niet mogelijk is. Ik ga er voor het gemak vanuit dat de huidige huurprijs onder de liberalisatiegrens ligt. En advocatenkantoren zitten er wel degelijk eens naast, anders hadden we de rechters niet nodig.

En bij een redelijk aanbod kan je ook niet zomaar de huur opzeggen. Daar moet je het beiden over eens zijn en anders beslist een rechter of het al dan niet redelijk is.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Help, ik word het erf afgezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 17:11

Het maakt ook niet meer uit, De situatie is niet houdbaar en TS wil en gaat toch weg. Ik zou er niet eens willen blijven, helaas teveel ervaring met hoe mensen zijn na opzeggen of een onenigheid qua stalling.

Ik zou de huursverhoging ook niet betalen en het er op aan laten komen als ze die strijd aan willen gaan. TS is al weg, paarden gaan al weg vermoed ik wel, dus doe jullie best.

Grote kans dat als TS alles nu weghaalt het ook weer vol zit voor einde huur betaling.

Deze mensen hebben duidelijk niet de kennis en ervaring met verhuren en het runnen van een stal. Grote mond en dreigen, maar als het puntje bij paaltje komt, ben ik niet zo bang voor dat soort mensen die maar wat roepen en proberen.

Vooral een vrouw alleen die op het oog nergens heen kan met dr paarden is leuk intimideren.

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:37

Emj_23 schreef:
Lees het nog eens door: want het staat er dus precies andersom. Er staat dat dit bij een gereguleerde woning niet mogelijk is. Ik ga er voor het gemak vanuit dat de huidige huurprijs onder de liberalisatiegrens ligt. En advocatenkantoren zitten er wel degelijk eens naast, anders hadden we de rechters niet nodig.

En bij een redelijk aanbod kan je ook niet zomaar de huur opzeggen. Daar moet je het beiden over eens zijn en anders beslist een rechter of het al dan niet redelijk is.

Oh wauw excuses, ik zie dat ik hem inderdaad verkeerd om had gelezen 8)7 :x Bedankt voor het verbeteren. Mijn voorbeeld met prijzen sloeg dan ook nergens op.
Wat ik alleen maar wilde aangeven (buiten de situatie van ts om) is dat het "een grote huurverhoging kan nóóit" dat gezegd werd niet klopt. Ik geloof helemaal dat dat nu met corona anders ligt, maar het is niet zo dat het helemaal onmogelijk is (ik doelde ook niet op nu in deze tijd of op de situatie van ts, maar wellicht had ik daar duidelijker in moeten zijn). Dat de huur dan zomaar op te zeggen zou zijn, heb ik ook nooit beweerd. Het is denk ik juist heel lastig om dit voor elkaar te krijgen voor een verhuurder, omdat je inderdaad goede bewijslast moet hebben als de huurder het er niet mee eens is en je deze er dan via de rechter uit wilt krijgen.


@ts: sterkte nog in deze situatie. Fijn dat je alvast bij je ouders kunt verblijven, maar kan me ook voorstellen dat het ook minder fijn is om nu in deze situatie niet meer dicht bij je paarden te zijn. Hopelijk kun je je paardjes snel ergens anders plaatsen, zodat je zeker weet dat deze goed verzorgd worden :j

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 19:39

superpony schreef:
Ineke2 schreef:
Nee, er staat niks op papier haal ik uit haar berichten. Dan word dat erg lastig ivm bewijslast.
Ik duim voor ts dat ze snel een fijn plekje vindt voor haar paarden.


Ze maakte het geld over, dus dat deel heeft ze wel.

Deze mensen hebben het gekocht van de vorige eigenaren en ook daar kan je nog infomatie vandaan halen. Is het als particulier gekocht? Als bedrijf? Hoe is het bedrijfsdeel overgenomen?

Ik bedoel informatie over welke afspraken er verder waren en je andere vragen, behalve het betalen van de huur. Als je terugleest was het al duidelijk dat met een bank betaling er genoeg bewijs is dat er al langere tijd huur wordt betaald.

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Help, ik word het erf afgezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 19:52

Ik heb een zelfde soort akkefietje en eea uit laten zoeken. Mijn huur toen ik er ging wonen is van belang , op dat tijdstip moet je kijken of je onder de liberalisatiegrens zit of niet. Zit je er onder dan is het sociale huur en dat blijft het tot jij er uit gaat. Sociale huur mag dit jaar geen huurverhoging krijgen ivm corona maatregelen. Dus ze kunnen wel willen verhogen maar dat mag dus niet.
Zo'n grote huurverhoging mag ook niet en in bepaalde gevallen alleen als er significante verbeteringen aan de woning zijn gedaan en dat vantevoren aan huurder is gevraagd.
Dus ik denk dat je heel sterk staat.

https://www.portaal.nl/over-ons/actueel ... -huurders/

https://www.woonbond.nl/vraagbaak/mijn- ... eraliseerd

Mijn huisbaas (heeft huis ge-erft van zijn vader) wilde ook mijn huur met 270% omhoog trekken naar vrije sector. Beetje jammer voor hem dat ik er al zo lang woon en het sociale huur is en blijft en dat daar regeltjes voor zijn.

Een nieuwe eigenaar mag jou er alleen uit zetten als hij er zelf om dringende reden in wil gaan wonen.

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 10:03

Sorry bokt hiccup denk ik, verkeerde topic, wel lief dat ik dan gelijk 5 pb’s krijg.

TS sterkte, lekker iets anders zoeken en gauw de deur achter je dichttrekken, hier kom je toch niet uit
Laatst bijgewerkt door Caira op 15-06-21 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 10:20

@ Caira: Verkeerd topic :D

FeverGloves
Berichten: 92
Geregistreerd: 20-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 15:07

Hoe gaat het nu TS?

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Help, ik word het erf afgezet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-21 15:32

Het is nu redelijk rustig, we negeren elkaar eigenlijk volledig. Van de week de stalhuur voor de merrie en het veulen opgezegd. Ik had verwacht dat daar nog wel wat gezeur van zou komen, maar nog niets van ze vernomen.
De pony hebben we zo goed als verkocht, dus dat is al een zorg minder. Alleen zit ik nog met mijn shetlander. Daar had ik een plekje voor maar dit mensen haken helaas toch weer af. Voor hem moet ik dus nog iets vinden voor 1 augustus.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:49

davinci2412 schreef:
Het is nu redelijk rustig, we negeren elkaar eigenlijk volledig. Van de week de stalhuur voor de merrie en het veulen opgezegd. Ik had verwacht dat daar nog wel wat gezeur van zou komen, maar nog niets van ze vernomen.
De pony hebben we zo goed als verkocht, dus dat is al een zorg minder. Alleen zit ik nog met mijn shetlander. Daar had ik een plekje voor maar dit mensen haken helaas toch weer af. Voor hem moet ik dus nog iets vinden voor 1 augustus.


Voor tijdelijk of voor verkoop? Ruin/Merrie? Hoe oud? Sociaal? Hb geweest? Ik weet iemand die iets zocht.

Sabri

Berichten: 1388
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 17:14

Wat een nare situatie, vreselijk. Ik zou echt juridisch bijstand zoeken, hoop dat je dit alsnog doet, met name waar je financieel zoals bv verhuizing kosten etc nog recht op hebt. Dit kan echt niet en daar mogen die mensen echt wel flink voor gaan dokken, jij hebt ook veel stress en kosten dat is niet in orde!
Sterkte!