rijlaarzen op maat: De Niro, Petrie, Celeris of Lipica

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
amagi
Berichten: 1
Geregistreerd: 11-06-21

rijlaarzen op maat: De Niro, Petrie, Celeris of Lipica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-21 15:00

Beste,

Samen met mijn dochter ben ik recent gestart met paardrijden. En dat bevalt me enorm. Tijd voor een goede uitrusting, incl. rijlaarzen. Helaas heb ik een erg brede voeten met hoge wreef en draag ik steunzolen waardoor ik in de winkel nog geen enkel paar gevonden heb dat enigszins past. Dan maar laarzen op maat. Maar kan er iemand vertellen wat het verschil is tussen de verschillende merken (De Niro, Petrie, Celeris of Lipica of nog iets anders?)? Want na het lezen van alle blogs weet ik het eigenlijk net meer.

Ik ben vooral op zoek naar een paar dat goed zit en functioneel is. Dat ze er mooi uitzien, is natuurlijk mooi meegenomen.

Alvast bedankt!


zoekizako
Berichten: 24
Geregistreerd: 22-10-20

Re: rijlaarzen op maat: De Niro, Petrie, Celeris of Lipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 15:06

ik ben persoonlijk heel erg tevreden van mijn celeris laarzen en heb ze al sinds 2016 en pas een maand terug voor de eerste keer een rits moeten laten repareren. Ze worden intensief gebruikt en door regelmatig te poetsen met de zwarte wax van celeris zelf blijven ze heel erg mooi. Ze zaten ook direct zalig en hadden weinig tot geen inlopen nodig.


zoekizako
Berichten: 24
Geregistreerd: 22-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 15:07

ik ben persoonlijk heel erg tevreden van mijn celeris laarzen en heb ze al sinds 2016 en pas een maand terug voor de eerste keer een rits moeten laten repareren. Ze worden intensief gebruikt en door regelmatig te poetsen met de zwarte wax van celeris zelf blijven ze heel erg mooi. Ze zaten ook direct zalig en hadden weinig tot geen inlopen nodig.

goldyc

Berichten: 750
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 15:07

Hier iemand met erg smalle voeten en erg smalle kuiten/enkels, en met steunzolen. Ik heb De Niro's en ben er heel tevreden mee! De Niro heeft een hele tabel met variaties, dan kan je zelf je voet,- kuit- en lengtemaat samenstellen (tot op zekere hoogte). Misschien kan je een keertje navraag doen of je niet in een van de standaardmaten van die tabel zou passen? Dat is nog steeds aanzienlijk goedkoper dan helemaal handgemaakt, maar de kwaliteit van de laarzen is er niet minder om.

De Niro heeft een uitneembare zool, ik haal de zool eruit en leg mijn steunzool er in. Petries heb ik ooit ook gepast, die vond ik heel hard en stug. Sommige mensen vinden dat misschien fijn, maar de Petries zaten mij niet makkelijk. Terwijl ik op mijn De Niro's zo kon wegwandelen. Ik zit nu aan mijn 2de paar De Niro's, het eerste paar is 7 jaar meegegaan (en ik reed minstens 2, max 5x in de week).

minouesmee

Berichten: 7422
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: rijlaarzen op maat: De Niro, Petrie, Celeris of Lipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 15:10

Ik weet niet wat je budget is?
Ik heb nu 2 paar deniro Ottaviano gehad, zitten heerlijk alleen als ik zie hoe snel ze bij mij kapot zijn gegaan vind ik het wat minder. Nu de tricolore als trainingslaars, die zitten ook prima voor het geld.

Mind, use your power. Spirit, use your wings..
www.donquiequine.nl

Capriootje

Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: rijlaarzen op maat: De Niro, Petrie, Celeris of Lipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 15:20

Ik weet niet in welke regio je zit maar bij Levade in Haarlem hebben ze zowel Petrie als De Niro en heel fijn advies. Echt verstand van aanmeten en kijken ook goed naar je doel met de laarzen etc.

Zelf zweer ik bij De Niro als spring ruiter, ze hebben veel keuze en zacht leer met een stevige zool.

Bowo
Berichten: 2808
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 15:25

Petrie vind ik een fijn merk, maar wel duur. De niro en Celeris heb ik geen ervaring mee.
Lipica was qua prijs aantrekkelijker dan Petrie, dus mijn eerste op maat gemaakt laarzen heb ik bij hun besteld (ook omdat we ook lokale winkel wilden steunen). Helaas bleek de kwaliteit ook een stuk minder en zijn die van mij al meerdere keren bij de schoenmaker geweest. Voor beide ritsen (de eerste al heel snel omdat het gewoon verkeerd was gestikt) en de knoopjes zijn gewoon drama, die hebben een abonnement op de schoenmaker. Daarnaast zitten er ook echt slechte plekken in het leer.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: rijlaarzen op maat: De Niro, Petrie, Celeris of Lipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 15:31

Met zowel Petrie als DeNiro heb ik goede ervaringen, fijne laarzen. Mijn DeNiro's waren vanaf het begin soepeler dan die van Petrie, ik heb ze nauwelijks in hoeven lopen voordat ik er mee op een paard kon stappen. Ik heb ook nog een paar van Derby, minder stevig dan DeNiro, heb al eens een rits moeten laten vervangen, ik vind het alsnog fijne laarzen. Dus misschien is dat ook nog iets om mee te nemen in je overweging.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Padoertje
Berichten: 1511
Geregistreerd: 12-06-15

Re: rijlaarzen op maat: De Niro, Petrie, Celeris of Lipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:09

Petrie of Cavallo met harde schacht. Mijn eerste paar petries staan nog op zolder (25 jaar oud) en zien er nog fantastisch uit. Afhankelijk van wat je budget is, kun je veel kanten op.

Training, verkoop, fok-en opfok van talentvolle dressuurpaarden.
Binnenkort weer twee fijne 3 jarigen klaar om iemand heel gelukkig mee te maken!

Zuidpool
Berichten: 176
Geregistreerd: 12-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:23

I’d hate to burst the bubble…maar heb je naar de prijzen gekeken van deze laarzen zonder dat het al maatwerk is?
Ik heb recent nieuwe deniro polos besteld met alleen maatwerk aan de kuit ; kost €90 extra bovenop de al €700 euro standaard prijs…ik had ze echt nodig maar ik viel stijl achterover als ik vergelijk met de prijs waarvoor je 5 jaar geleden dezelfde kon kopen.
Als je net pas bent begonnen zou ik eerder eens kijken naar (goede kwaliteit) jodphers met veters, die kun je zelf beter verstellen en vaak gemakkelijker de zool uithalen dan laarzen
Ik heb zelf ook steunzolen maar in mijn rijlaars zijn ze nutteloos; ik rij er alleen maar mee en ik herstel mijn beenlengte verschil hier niet mee omdat ik alleen de bal van mijn voet in de beugel heb en daar zit het verschil niet.
Advies is sowieso om je stervensdure laarzen alleen tijdens het rijden aan te doen en er niet op gaan rondlopen, zeker niet in de modder en mest.

Dat gezegd hebbende, deniro en ariat vind ik kwalitatief de beste merken. Zitten als sloffen en ze worden niet gecoat met goedkope verf zoals Petrie.
Maar mijn tip zou zijn, kijk naar jodphers met veters met een paar mooie chaps. Kans dat je hiermee slaagt voor een redelijke prijs is veel groter. En als paardrijden toch niet meer leuk is gemakkelijker verkocht dan op maat gemaakte rijlaarzen.
Laatst bijgewerkt door Zuidpool op 11-06-21 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Orthos
Berichten: 380
Geregistreerd: 25-12-12

Re: rijlaarzen op maat: De Niro, Petrie, Celeris of Lipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:27

Ik zweer bij deniro.
Duur, maar ze zitten als sloffen. Als je geen maatwerk nodig hebt en geen tierelantijnen wilt ben je goedkoper uit. Je kan de laars zo duur kiezen als je zelf wilt, al ligt de standaard prijs vrij hoog.
Ik moet wel zeggen, mijn deniro's (polo model) die ik nu 3,5 jaar echt intensief elke dag gebruik zijn echt versleten. Zool is bijna door, gat aan de zijkant, binnenkant versleten etc. Maar ze zitten nog echt heerlijk :') Vorige week nieuwe wedstrijd laarzen besteld, deniro bellinis voor 680 dacht ik.

http://www.groteprijsvan.nl/deelnemer/g ... ea-turtle/

Willen jullie stemmen op deze te gekke band? :) Jullie zullen hen er een droom mee doen laten uitkomen! Please vote!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: rijlaarzen op maat: De Niro, Petrie, Celeris of Lipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:30

Wat ga je ermee doen? Springen dressuur buiten? Ik vind mijn petries fijn maar ik kan er enkel dressuur mee rijden. Mijn lipica’s waren ook prima en meer dan de helft goedkoper. Er valt voor alle merken wel iets te zeggen. Ga ze eens bekijken zou ik zeggen!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:40

Ik heb nu 2 paar van Lipica, ook nadat ik nergens passende laarzen vond. Ik ben er erg tevreden mee!

M'n eerste paar zijn nu 9 jaar oud en eigenlijk nog prima. Iets te kort (ik ben erna nog gegroeid), rits is nog heel en nog geen gekke beschadigingen.
Dit was een simpel zwart paar, met rits achter. Volgens mij 200 euro toen. Spring er nu mee en rij er mee buiten.

M'n andere paar heb ik nu 3 jaar. Veter voor, en rist schuin binnen. Ook die zijn top! M'n gespje boven aan is wel stuk, maar dat is m'n eigen schuld (bleef ergens achter hangen met een redelijke snelheid, zo een nieuwe op te zetten)
Deze waren rond de €350 volgens mij

Ik heb ze bij de fabriek laten aanmeten. Het tweede paar zat toen ze klaar waren niet helemaal top, iets te smal. Dit hebben ze aangepast en kreeg ze toen de week erna thuis gestuurd. Goede service dus!

Plukje
Berichten: 1649
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: rijlaarzen op maat: De Niro, Petrie, Celeris of Lipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 19:25

Ik heb ook steunzolen in mijn De Niro’s. Echt met stip de beste laarzen die ik ooit heb gehad. Ik heb ze nu een jaar of 10 en ze zijn nog als nieuw, maar ik was/ben geen hele fanatieke ruiter en draag ze echt alleen op mijn paard. Zodra ik afstap berg ik ze weer netjes op en doe mijn jodphurs aan.

Wie lief heeft, begrijpt. Wie begrijpt, heeft lief. Iemand die zich begrepen voelt, voelt zich geliefd en iemand die zich geliefd voelt, voelt zich begrepen.

Nielojram

Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 19:49

Alles valt of staat bij degene die ze opmeet.
Levade-ruitersport in Haarlem is een aanrader.

Es war schön.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 bezoekers