Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Henrike5

Berichten: 765
Geregistreerd: 26-02-13

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:14

Wat balen dat de shire het niet geworden is en idd veel mensen zoeken dit nu lijkt wel, maar er komt vast wel een paard op je pad!

Voor wat van mijn werken:
https://www.henrikevanzomeren.nl/


Raineri
Berichten: 6196
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:25

Ik heb zojuist voor het eerst op een advertentie gereageerd. Denk dat het te mooi is om waar te zijn en het zal wel op niets uitlopen maar goed je moet ergens beginnen hè :')
De eerste stap is gezet

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

Anoniem

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:45

Spannend, Danique! :D En je weet het nooit, niet geschoten is altijd mis! Wat voor paard is het?

Raineri
Berichten: 6196
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:50

Een 3 jarige bruine merrie. Heeft een kleine bemerking die volgens de huidige eigenaar geen problemen gaat opleveren. Ik heb geen hoop er op gevestigd. De prijs is dermate laag (net onder de 5k) dat ik door dit topic er geen vertrouwen in heb. Maar goed we zien het allemaal wel. Ik heb geen haast, ik zit nog gewoon goed met mijn onwijs leuke bijrijdpaard waar ik veel mee mag :D

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

Anoniem

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 23:29

Precies, kijken kan geen kwaad! :D

Kimberley_

Berichten: 4876
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 03:21

Danique_G schreef:
Een 3 jarige bruine merrie. Heeft een kleine bemerking die volgens de huidige eigenaar geen problemen gaat opleveren. Ik heb geen hoop er op gevestigd. De prijs is dermate laag (net onder de 5k) dat ik door dit topic er geen vertrouwen in heb. Maar goed we zien het allemaal wel. Ik heb geen haast, ik zit nog gewoon goed met mijn onwijs leuke bijrijdpaard waar ik veel mee mag :D

Prijs hoeft niet alles te zeggen hoor.
Ik heb mijn merrie (helemaal goedgekeurd inclusief hals en rug) gekocht voor 5k.
Het kan dus wel.

@haflinger_baloe
Baloe mijn gouden meisje: [ITP] Baloe, al 3 jaar mijn goud!

Sherivey
Berichten: 8589
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 07:25

Danique_G schreef:
Een 3 jarige bruine merrie. Heeft een kleine bemerking die volgens de huidige eigenaar geen problemen gaat opleveren. Ik heb geen hoop er op gevestigd. De prijs is dermate laag (net onder de 5k) dat ik door dit topic er geen vertrouwen in heb. Maar goed we zien het allemaal wel. Ik heb geen haast, ik zit nog gewoon goed met mijn onwijs leuke bijrijdpaard waar ik veel mee mag :D

Prijs zegt niet alles natuurlijk :)
Bemerking ook niet.

En kijken kan nooit kwaad. Heb je er dan een goed gevoel bij, kun je altijd besluiten om te keuren en te zien of hier iets uitkomt.

Misschien heb je een verkoper getroffen die niet de hoofdprijs voor een paard wil hebben.

:wave:

Henrike5

Berichten: 765
Geregistreerd: 26-02-13

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 12:13

Kijken kan altijd toch je weet het maar nooit

Voor wat van mijn werken:
https://www.henrikevanzomeren.nl/

Raineri
Berichten: 6196
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 12:31

Eens hoor! Vind het een knap paard!
De bemerking vind ik niet schokkend, een wat dikkere kogel door een ongeluk als veulen. Maar vind het wel essentieel om te weten waarom de kogel verdikt is. Is dit een dikkere pees of wond weefsel?
Ze gaf aan dat de buigproef is overgeslagen omdat het dier net van het land komt.
Ik ga kijken of het mij lukt dit weekend langs te gaan. Nu al een rollercoaster :o

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

Sky_As

Berichten: 4694
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 12:33

Danique_G schreef:
Eens hoor! Vind het een knap paard!
De bemerking vind ik niet schokkend, een wat dikkere kogel door een ongeluk als veulen. Maar vind het wel essentieel om te weten waarom de kogel verdikt is. Is dit een dikkere pees of wond weefsel?
Ze gaf aan dat de buigproef is overgeslagen omdat het dier net van het land komt.
Ik ga kijken of het mij lukt dit weekend langs te gaan. Nu al een rollercoaster :o


In dit geval zou ik als de buigproef niet lukt paard laten sederen en zeker goede foto's en scan laten maken van de kogel .....better safe than sorry

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

Sherivey
Berichten: 8589
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 12:44

Danique_G schreef:
Eens hoor! Vind het een knap paard!
De bemerking vind ik niet schokkend, een wat dikkere kogel door een ongeluk als veulen. Maar vind het wel essentieel om te weten waarom de kogel verdikt is. Is dit een dikkere pees of wond weefsel?
Ze gaf aan dat de buigproef is overgeslagen omdat het dier net van het land komt.
Ik ga kijken of het mij lukt dit weekend langs te gaan. Nu al een rollercoaster :o

En of zecer last van heeft/ risico dat ze er last van gaat krijgen.

Ons paard heeft een schieffel op zn achterbeen. Is nagekeken op de kliniek, maar die zagen er geen verder probleem in. Ziet er alleen niet heel fraai uit icm zn litteken, maar dat is niet erg.

:wave:

Babootje

Berichten: 26207
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 14:36

Raar. Zou niet weten waarom een paard dat net van het land komt geen buigproef zou kunnen ondergaan.
Je zou dan zeggen juist dan is het paard goed want heeft rust gehad. Als je het een interessant paard vindt dan zou ik inderdaad zoals SkyAss zegt foto en echo van de kogel laten nemen. Zelfs als de buigproef goed zou zijn zou ik dat nog doen.

Sky_As

Berichten: 4694
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 14:48

Nou ja, er zijn paarden die dusdanig groen zijn dat je nog geen voetje op kan pakken zonder dat ze gesedeert zijn. Weinig dierenartsen die daar dan een buigproef op trekken, dus dat snap ik dan op zich nog wel. Maar zeker in het geval van een dikke kogel, zou ik dan wel zeker willen weten dat er niks onderliggends is.

En paard kan natuurlijk wel gewoon op de harde en zachte volte getoond en bekeken worden........Dat zegt vaak ook al heel veel.
Ik zou tegen schoonheidsfoutjes of lichte gebreken niks hebben overigens, maar ik zou wel willen weten WAAR ik aan begin :-)

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

ikke

Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 18:21

Danique_G schreef:
Een 3 jarige bruine merrie. Heeft een kleine bemerking die volgens de huidige eigenaar geen problemen gaat opleveren. Ik heb geen hoop er op gevestigd. De prijs is dermate laag (net onder de 5k) dat ik door dit topic er geen vertrouwen in heb. Maar goed we zien het allemaal wel. Ik heb geen haast, ik zit nog gewoon goed met mijn onwijs leuke bijrijdpaard waar ik veel mee mag :D

Een bemerking kan natuurlijk alles zijn, van schouders ophalen tot gillen wegrennen :+
Punt is dat er best prima paarden zijn voor die prijs, maar je moet wel een beetje extra opletten.
Dat begint bij waar ie staat, wat de foto's je vertellen en zodra je daar bent; wat het paard je te vertellen heeft.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 20:07

Spannend Danique, maar ik zou inderdaad de kogel goed (laten) onderzoeken. Veel succes gewenst.
Er stond een paard op marktplaats voor €2600, kon niet proef gereden worden. Die heeft binnen een dag al een nieuwe eigenaar, hoe dan? Laten mensen niet eens meer keuren ofzo?!

La Vie en Rose 

Oehlala
Berichten: 4300
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 20:32

dat is mij ook al een paar keer opgevallen.

ga morgen naar een 5 jarige kijken, ben benieuwd. heeft een populaire afstamming, kost niet de wereld en is mooi, dus ben bang dat hij wat heeft.

corinadrenth

Berichten: 1854
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 20:36

ik heb laatst een 3 jarige gekocht. online een bod gedaan. avond later erheen en meteen mee genomen.

Dreamer stables fokkerij zwaar warmbloed en frederiksborger
kraamstal / merriebegeleiding

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 20:38

corinadrenth schreef:
ik heb laatst een 3 jarige gekocht. online een bod gedaan. avond later erheen en meteen mee genomen.

Maar dus niet laten keuren begrijp ik? Vind je dat geen risico?
Edit: oh wacht, volgens mij kom ik ook wel paarden van jullie stal tegen op marktplaats of niet?

La Vie en Rose 

corinadrenth

Berichten: 1854
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 20:56

xSCWx schreef:
corinadrenth schreef:
ik heb laatst een 3 jarige gekocht. online een bod gedaan. avond later erheen en meteen mee genomen.

Maar dus niet laten keuren begrijp ik? Vind je dat geen risico?
Edit: oh wacht, volgens mij kom ik ook wel paarden van jullie stal tegen op marktplaats of niet?


nee niet laten keuren. keuren vind ik bij lagere prijsklasse niet nodig. ik denk dat je een andere stal bedoeld. ik heb een fokkerij. geen handelstal

Dreamer stables fokkerij zwaar warmbloed en frederiksborger
kraamstal / merriebegeleiding

Sherivey
Berichten: 8589
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 21:05

Ik vind dat er vooral ineens veel paarden als 'project' worden aangeboden :=

Geen idee hoe dat komt, of dat het gewoon is omdat er in het algemeen veel paarden te koop staan. Maar kan me niet herinneren dat er een paar jaar geleden ook zoveel projectjes aangeboden werden.

:wave:

Babootje

Berichten: 26207
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 23:29

xSCWx schreef:
Spannend Danique, maar ik zou inderdaad de kogel goed (laten) onderzoeken. Veel succes gewenst.
Er stond een paard op marktplaats voor €2600, kon niet proef gereden worden. Die heeft binnen een dag al een nieuwe eigenaar, hoe dan? Laten mensen niet eens meer keuren ofzo?!


Veel van die paardjes verdwijnen naar manegebedrijven. Die zijn niet zo kieskeurig.


Anno1978
Berichten: 36
Geregistreerd: 15-05-21
Woonplaats: Haarlem

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 23:46

Vandaag kwam totaal onverwachts mijn prinses op mijn pad... En ben ik binnenkort de supertrotse eigenaresse van een prachtige superlieve Méren merrie!
Nou ik ben zo blij, ze voelt zo bijzonder qua karakter... Qua rijden is ze veel groener..maar ik heb gezien dat ze heel leerbaar is dus heb alle vertrouwen dat het goedkomt..
Kent iemand het Méren ras?
Het lijkt me leuk om mensen te leren kennen.
Ik weet niet hoe ik foto's kan plaatsen hier :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 00:07

Anno1978 schreef:
Vandaag kwam totaal onverwachts mijn prinses op mijn pad... En ben ik binnenkort de supertrotse eigenaresse van een prachtige superlieve Méren merrie!
Nou ik ben zo blij, ze voelt zo bijzonder qua karakter... Qua rijden is ze veel groener..maar ik heb gezien dat ze heel leerbaar is dus heb alle vertrouwen dat het goedkomt..
Kent iemand het Méren ras?
Het lijkt me leuk om mensen te leren kennen.
Ik weet niet hoe ik foto's kan plaatsen hier :(

Wat leuk, gefeliciteerd! :D

Foto’s kun je plaatsen door onder je bericht op “voeg foto’s toe” te klikken en ze te uploaden. Vervolgens klik je op de foto die je wilt plaatsen en hij voet hem automatisch in in je bericht.

Nala en pien_2010 hier op Bokt hebben ook een mérens! :)

Sherivey
Berichten: 8589
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 05:52

Anno1978 schreef:
Vandaag kwam totaal onverwachts mijn prinses op mijn pad... En ben ik binnenkort de supertrotse eigenaresse van een prachtige superlieve Méren merrie!
Nou ik ben zo blij, ze voelt zo bijzonder qua karakter... Qua rijden is ze veel groener..maar ik heb gezien dat ze heel leerbaar is dus heb alle vertrouwen dat het goedkomt..
Kent iemand het Méren ras?
Het lijkt me leuk om mensen te leren kennen.
Ik weet niet hoe ik foto's kan plaatsen hier :(

Leuk :D

Ik ken het ras wel, maar heb er geen ervaring mee.
Ben wel benieuwd naar de foto's

:wave:

anjali
Berichten: 15041
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 09:43

xSCWx schreef:
Spannend Danique, maar ik zou inderdaad de kogel goed (laten) onderzoeken. Veel succes gewenst.
Er stond een paard op marktplaats voor €2600, kon niet proef gereden worden. Die heeft binnen een dag al een nieuwe eigenaar, hoe dan? Laten mensen niet eens meer keuren ofzo?!

Ik zou onder de 3000 ook niet laten keuren.Hoogstens op een eventuele besmettelijke ziekte want dat is volgens mij tegenwoordig verplicht op de pensionstalling waar ik sta,dat hij een gezondheidsverklaring tegen zoiets heeft.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, AVdB96, dezzie, DogWords, meggiemeg, mooney, Natascha, Phonix, Poldermenner, Princesj, Rainer, WendyKtH en 96 bezoekers