Paard weigert spoor te verlaten en sterft bij treinongeluk

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13888
Geregistreerd: 20-04-16

Paard weigert spoor te verlaten en sterft bij treinongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-21 21:18

Horses.nl
Ingezonden door Manumol
Algemeen

Afbeelding
Foto: Prugelpiet


Een buitenrit in Itzehoe in de Duitse deelstaat Sleeswijk-Holstein is dinsdag fataal afgelopen. Bij een spoorwegovergang werd een ​​paard aangereden door een naderende trein. Het paard overleefde het ongeval niet en stierf ter plaatse.

Hoe dit ongeluk heeft kunnen gebeuren, lees je op Horses.nl

LET OP! In het bericht op Horses.nl staat een foto die mogelijk schokkend kan zijn!
Laatst bijgewerkt door JPitty op 10-06-21 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Waarschuwing erin gezet.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Paard weigert spoor te verlaten en sterft bij treinongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 21:21

Bizar. Zal je maar gebeuren. Goed dat de ruiter eraf gesprongen was maar toch. Lijkt me heel traumatisch. Dat zie je je hele leven nog voor je denk ik.
En wat een koppig dier dan. Waarschijnlijk uit angst maar dan nog.
Sneu voor alle betrokkenen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Paard weigert spoor te verlaten en sterft bij treinongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 21:24

Het kan zijn dat het paard lekstroom voelde via zijn voeten en daarom niet verder wilde. Hoe dan ook, het is verschrikkelijk.

Sabri

Berichten: 1385
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 21:25

Gruwelijk. Wat triest. Wat een heftige beslissing moet dat zijn geweest om je paard daar achter te laten. En vervolgens de trein die dan over je paard gaat. Heel erg dit .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 21:25

rien10 schreef:
Het kan zijn dat het paard lekstroom voelde via zijn voeten en daarom niet verder wilde. Hoe dan ook, het is verschrikkelijk.


Daar had mijn merrie ook altijd last van. Die kreeg bijna iedere keer een opdonder en weigerde pertinent om over het spoor te gaan.
Vreselijk ongeluk zeg :\

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 21:33

Sabri schreef:
Gruwelijk. Wat triest. Wat een heftige beslissing moet dat zijn geweest om je paard daar achter te laten. En vervolgens de trein die dan over je paard gaat. Heel erg dit .

Nou hè? Echt, niet te lang over nadenken. In en in triest

DuoPenotti

Berichten: 28829
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Paard weigert spoor te verlaten en sterft bij treinongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 21:35

Oh wat verschrikkelijk naar. Wat een nachtmerrie als je het paard er niet af krijgt en dan voor je ogen verongelukt.
Echt geen woorden voor.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 21:37

Ik reageer niet snel onder een nieuwsbericht maar deze komt wel heel hard aan! Wat een nachtmerrie. De keuze die de amazone heeft moeten maken... En dan moeten toekijken... :(:)

Sizzle

Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 21:39

Afschuwelijk, wat een machteloosheid en wanhoop.
Ik moet gelijk denken aan de never ending story als het paard niet meer verder wil in het moeras.


Anastasia24

Berichten: 2678
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Paard weigert spoor te verlaten en sterft bij treinongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 21:41

Wat een verschikkelijk ongeval.... Die keuze inderdaad en dan de gevolgen voor je neus zien gebeuren...

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 21:42

rien10 schreef:
Het kan zijn dat het paard lekstroom voelde via zijn voeten en daarom niet verder wilde. Hoe dan ook, het is verschrikkelijk.



Echt vreselijk!
Wat ik mij afvraag, had omkeren nog misschien geholpen bij lekstroom, dus terug waar je vandaan komt?

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Paard weigert spoor te verlaten en sterft bij treinongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 21:48

Als je paard niks meer wilt, is omkeren onmogelijk.

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 22:08

Wat afschuwelijk |(

xDenies

Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Paard weigert spoor te verlaten en sterft bij treinongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 22:10

Ooh vreselijk! De foto bij het artikel (het originele artikel) komt ook wel even binnen hier. Bah. Heel veel sterkte voor de amazone!

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

heidy_wilco

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 22:12

Wat afschuwelijk zeg |(

Misschien wel even goed om een waarschuwing te geven voor die foto in het artikel. Ik ben niet gauw onder de indruk van dit soort foto's, maar ik schrok er toch wel even van. Het kan schrikken zijn voor andere mensen die het nieuwsbericht lezen en die kunnen dan kiezen of ze het willen zien.

*pum**pum**pum**pum**pum*

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 25863
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Paard weigert spoor te verlaten en sterft bij treinongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 22:33

heidy_wilco, hele terechte opmerking. Toevallig zag ik jouw puntje, heb het gelijk even in de OP erbij gezet.

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Zebrastreep

Berichten: 9689
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 22:38

Ik zag het al voorbij komen op Horses.nl....

Verschrikkelijke gebeurtenis! Ik moet er niet aan denken om het mee te maken.... Heel erg triest!

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Monique1963

Berichten: 8559
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 22:47

rien10 schreef:
Het kan zijn dat het paard lekstroom voelde via zijn voeten en daarom niet verder wilde. Hoe dan ook, het is verschrikkelijk.


Heel verschrikkelijk akelig.

En ja ik sluit me aan bij Rien10's opmerking. Ook ik heb met mijn paard een paar keer een spoorwegovergang moeten nemen. De eerste keer was ze ok. Niets aan de hand. De tweede keer kwam ze op het ijzer en begon de bokken en verschoot. De derde keer wilde ze er niet meer overheen, alleen met een andere ruiter voor.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 22:57

Sizzle schreef:
Afschuwelijk, wat een machteloosheid en wanhoop.
Ik moet gelijk denken aan de never ending story als het paard niet meer verder wil in het moeras.

Ik moest hier ook meteen aan denken. |(

Onali

Berichten: 18374
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 23:51

heidy_wilco schreef:
Misschien wel even goed om een waarschuwing te geven voor die foto in het artikel. Ik ben niet gauw onder de indruk van dit soort foto's, maar ik schrok er toch wel even van. Het kan schrikken zijn voor andere mensen die het nieuwsbericht lezen en die kunnen dan kiezen of ze het willen zien.


Sorry? :?

Een paar hoeven wat onder een zeil uitsteekt.
Geen bloed, geen ingewanden, op de treinen na had het ook een foto op een boerderij erf zijn.

Man wat een softe wereld als je hier al van onder de indruk bent.


Vreselijk voor de eigenaar en de machinist.
Toen ik naast een spoorlijn stond was dit ook mijn grootste angst.

Black is the colour of my true love's hair

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 23:58

Onali schreef:
heidy_wilco schreef:
Wat afschuwelijk zeg |(

Misschien wel even goed om een waarschuwing te geven voor die foto in het artikel. Ik ben niet gauw onder de indruk van dit soort foto's, maar ik schrok er toch wel even van. Het kan schrikken zijn voor andere mensen die het nieuwsbericht lezen en die kunnen dan kiezen of ze het willen zien.


Sorry? :?

Een paar hoeven wat onder een zeil uitsteekt.
Geen bloed, geen ingewanden, op de treinen na had het ook een foto op een boerderij erf zijn.

Man wat een softe wereld als je hier al van onder de indruk bent.


Misschien is het niet helemaal nodig om dit te zeggen Onali? Laten we blij zijn dat er nog mensen in een 'softe wereld' leven, ipv de verharding maar doodnormaal te vinden :) .
Als Heidy_Wilco hier wel naar van werd dan is het toch alleen maar goed om anderen te waarschuwen, dan kan het alleen maar meevallen toch? :)

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

heidy_wilco

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 00:05

Onali schreef:
heidy_wilco schreef:
Misschien wel even goed om een waarschuwing te geven voor die foto in het artikel. Ik ben niet gauw onder de indruk van dit soort foto's, maar ik schrok er toch wel even van. Het kan schrikken zijn voor andere mensen die het nieuwsbericht lezen en die kunnen dan kiezen of ze het willen zien.


Sorry? :?

Een paar hoeven wat onder een zeil uitsteekt.
Geen bloed, geen ingewanden, op de treinen na had het ook een foto op een boerderij erf zijn.

Man wat een softe wereld als je hier al van onder de indruk bent.


Vreselijk voor de eigenaar en de machinist.
Toen ik naast een spoorlijn stond was dit ook mijn grootste angst.


Ik werd er niet naar van, ik schrok alleen even omdat ik het niet verwachtte, maar dat was het dan ook. Ik ben niet bang voor dood oid (dat zou ook wel erg lastig zijn gezien mijn beroepskeuze). Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die hier wel naar van worden, en daarvoor is het fijn om er even een waarschuwing erbij te plaatsen. Dan kan iedereen zelf kiezen wat die ervan wil zien. Erg jammer van je reactie, het is niet erg sympathiek.

*pum**pum**pum**pum**pum*

Loretta
Berichten: 8666
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Paard weigert spoor te verlaten en sterft bij treinongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 08:06

Vreselijk. Het lijkt wel alsof het paard helemaal naar het andere spoor is geslingerd dan waar het stond. Door de trein met rode sluitlichten. De andere trein met witte lichten lijkt voor een rood sein te staan vanwege de aanrijding.

Ik vind spoorwegovergangen zo of zo al niets. Maar dit is echt een nachtmerrie.

Relaxed

Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 08:26

emilyslaluna schreef:
Ik reageer niet snel onder een nieuwsbericht maar deze komt wel heel hard aan! Wat een nachtmerrie. De keuze die de amazone heeft moeten maken... En dan moeten toekijken... :(:)


Jaa dit, vreselijk... ;(

Relaxed

Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 08:27

Loretta schreef:
Vreselijk. Het lijkt wel alsof het paard helemaal naar het andere spoor is geslingerd dan waar het stond. Door de trein met rode sluitlichten. De andere trein met witte lichten lijkt voor een rood sein te staan vanwege de aanrijding.

Ik vind spoorwegovergangen zo of zo al niets. Maar dit is echt een nachtmerrie.


Vind je dit nodig? :r


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CairnTerrier, CaPrIoLe`79, Eefje_Sammy, Oudje en 44 bezoekers