Terugkijktip: bekijk hier de winnende NK-Kür van Gal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Marjo

Berichten: 37202
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Terugkijktip: bekijk hier de winnende NK-Kür van Gal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-21 08:16

De Hoefslag
Sport

Afbeelding
Edward Gal met GLOCK's Total US. Foto: Marjo


Afgelopen weekend was Ermelo de place to be voor de top van de dressuurruiters van Nederland. Het kampioenschap in Zware Tour gold tevens als observatiemoment voor bondscoach Alex van Silfhout richting de Olympische Spelen.

Lees het hele artikel op De Hoefslag
De kür is hier te bekijken
Laatst bijgewerkt door JPitty op 09-06-21 23:50, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Spelfoutje eruit gevist.


cp112

Berichten: 14721
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Terug kijk tip: bekijk hier de winnende NK-Kür van Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 08:45

Het is in en in triest :n

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

Jolien87

Berichten: 17401
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 08:59

Strakke kür, hoor.
En dat is niet per sé positief bedoeld.

speurneusc

Berichten: 5362
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:15

niet een mooi gezicht, veel protest op been/spoor hij, zowel met lichaam, als met staart, veels te gehaast druk, ziet er niet echt ontspannen uit

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:06

Valt voor mij in de categorie dansende beren. Kan hier niet vrolijk van worden. Ziet er ook niet natuurlijk meer uit, alsof paardlief op hete kolen loopt.

Niets zo charmant als een paard in her land.

purny

Berichten: 27456
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Terug kijk tip: bekijk hier de winnende NK-Kür van Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:19

Sneu voor het paard... Dat Edward hiermee wint snap ik niet...

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:21

Positieve noot: Total blijft een beeldschoon paard, hele mooie kür en de muziek is heel nostalgisch. <3

Moet zeggen dat ik van het gepluk en de strakke stang niet zo blij wordt, heel zonde en raar dat je daarmee kan winnen , de Nederlandse jury mag daar wat mij betreft veel kritischer op worden.

In het buitenland zie ik voor het merendeel mooie still aanleuningen en een stille hand, waarom dat bij ons niet kan verwonderd me echt, beetje gênant als dit het is wat we naar de OS gaan sturen...

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

faunty

Berichten: 1790
Geregistreerd: 06-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:40

Ik hoop dat er op de OS een jury gaat zitten die dit echt niet goed gaat keuren.... dat zou een mooi beeld uitbrengen naar de rest van de wereld, want dit slaat natuurlijk nergens op wat hier gebeurd.
Tuurlijk, er zitten echt wel stukken tussen die er oké uitzien, maar een paard wat zelf onregelmatigheid laat zien en dan nog 81% ? hoe dan !

total US is een retegaaf paard, met onwijs veel talent waardoor hij dit nu kan, maar of het goed is voor het paard is een heel ander verhaal...

https://equiphysique.com
iedereen, elk paard fit- to-have-fun!
Instructie en revalidatie op maat in de regio west brabant

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37221
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:44

Ik heb het na 45 seconden opgegeven. Waar ik voorheen kon genieten van mooie samenwerking tussen ruiter en paard. -O- Ik heb hem beter, soepeler en mooier zien rijden. Meteen begin van het filmpje buiten de ring. Zijn linkerhand lijkt wel te touwtrekken. Zoveel spanning in zijn handen. En in zijn gezicht. En daardoor zijn paard. Strak vasthouden ipv soepele open hand. Staartzwiepen. Kortom geen ontspannen samenwerking maar een krachtmeting waar het paard de verliezer van is.

Ik heb hem veel beter en fijner zien rijden. :\

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Raineri
Berichten: 6188
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Terug kijk tip: bekijk hier de winnende NK-Kür van Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:50

Zijn jasje vond ik dan wel weer heel mooi *\%/*

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.


Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:52

Ik vind Total in de stap rond 2:50 gewoonweg kreupel stappen...rechtsachter zet hij heel krampachtig kort weg. Pas als hij lengte in de hals krijgt voor de uitgestrekte stap trekt het weg. Wat een spanning moet er in dat lijf zitten. :\

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:53

Eerlijk gezegd vind ik dit gewoon dierenmishandeling...

Instructrice heeft ruimte voor nieuwe leerlingen. Stuur een pb voor meer informatie. (Regio Utrecht.)

"Wrede mensen noemen we beesten, maar we kunnen beter wrede beesten mensen noemen."

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37221
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:54

Hoe reed de rest dan als dit de beste kur was? :?

Ik heb het een tijdje niet meer gevolgd maar rijden andere landen ook zo? Zo opgekropt met zoveel spanning? Als ik vroeger zo op mijn pony had gezeten met zo n strakke hand dan was dat gegarandeert afgestraft in de houding en zit punten.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Captain

Berichten: 21358
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:02

Agossie schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dit gewoon dierenmishandeling...


Ja daar neigt het wel naar zo langzamerhand..
Ik kon echt intens genieten van de kür op deze muziek met Totilas, maar dit.. walgelijk!

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:06

karuna schreef:
Hoe reed de rest dan als dit de beste kur was? :?


Een heleboel ook gewoon beter ben ik bang, maar je speelt toch met de grote namen. Vrees dat de nieuwelingen uit principe gewoon weinig kans maken tegen de grote namen.

Even buiten Nederland gekeken, krijg ik ook jeukende handen van Isabel Werth, en toch rijdt ze vaak mega scores.

Ik vind het jammer, kon enorm genieten van Edward Gal met Totilas, maar dit is wel echt mega teleurstellend.

Ik probeer altijd een positieve instelling hebben, ook naar de topruiters ipv ze maar af te kraken omdat het kan (laten we eerlijk zijn, er zitten een hoop zure mensen hier op bokt), maar dit is gewoon echt niet best op dit niveau, en dat de jury dan toch hoog punt is schandalig.

Dierenmishandeling vind ik overigens ook wel weer een beetje ver gaan.

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Berdien

Berichten: 64500
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:12

In en in triest. Ik zie een paard wat vaak de mond open heeft, veel protest toont, een ruiter die er héél strak op zit, een veel terugwerkende linkerhand.. En dit wint? Echt, waar is het toch heen gegaan met de Nederlandse top? Echt heel verdrietig, dit heeft toch niks meer te maken met waar dressuur voor staat?

Ik hoop ook echt dat deze rijderij fors wordt afgestraft op de OS. Want het hóeft niet zo, dat bewijzen de andere ruiters in de top wel. Harmonie, plezier, takt.. het ontbreekt hier allemaal. Doodzonde, want het paard is getalenteerd genoeg.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Benzz
Berichten: 2882
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:15

DreamGuide schreef:
Even buiten Nederland gekeken, krijg ik ook jeukende handen van Isabel Werth, en toch rijdt ze vaak mega scores.

.

Nou Isabel heeft die paarden altijd heel mooi met de neus eruit en met heel weinig druk, als je filmpjes kijkt hangt de teugel regelmatig door. Dus dat vind ik echt geen vergelijking.

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:16

ik ben afgehaakt na de 2e piaf.... -O-

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:22

Benzz schreef:
Nou Isabel heeft die paarden altijd heel mooi met de neus eruit en met heel weinig druk, als je filmpjes kijkt hangt de teugel regelmatig door. Dus dat vind ik echt geen vergelijking.


Uiteraard heb je meer dan het recht om daarin een andere mening te hebben hoor, is ook een kwestie van smaak. :)

Loshangende teugel is alleen niet vriendelijk (eerder onrustig) en dat gehotseklots op die rug krijg ik al bijna een hernia van.

Maar daar gaat dit topic niet over, ik zal geen lijst gaan noemen van redenen waarom ik geen fan ben van Isabel haha.

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Wijzig123
Berichten: 78
Geregistreerd: 10-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:26

Ik geef normaal niet snel mijn mening en al helemaal niet vanaf mijn toetsenbord wat natuurlijk heel makkelijk is.... maar ik heb de proef ook niet af kunnen kijken. Ik vond Edward grof in de handen, stang strak en je zag aan het paard dat hij 1 bonk spanning was, idd zoals iemand al aangaf het leek net of er een last van hem af viel toen hij even met langere teugel mocht stappen.
Erg jammer want zo moeten we niet willen rijden met onze paarden, geef mij dan maar liever de proef van Dinja, heb ik kleine stukjes van gezien maar zag er veel fijner uit. Neemt niet weg dat Edward geen gave paarden onder het zadel heeft maar we moeten ons afvragen hoe lang een paard lichamelijk en geestelijk heel is/blijft op deze manier.

purny

Berichten: 27456
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Terug kijk tip: bekijk hier de winnende NK-Kür van Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:29

Ik vraag me af of Edward ook zo hoog had gescoord als hij op een ander paard was gestart.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41537
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:40

purny schreef:
Ik vraag me af of Edward ook zo hoog had gescoord als hij op een ander paard was gestart.

Of onder een andere naam ;).

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41537
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:51

Net t filmpje van de kür bekeken. Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks...

Earth

Berichten: 7888
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:55

Allemaggies, de eerste seconde van het filmpje zijn al echt om te janken zeg!

Afbeelding

Even nog een keer goed roppen aan die linkerteugel, het is echt om te janken zeg. En met die piaffe en dan vooral de 2e, of waar het voor door moet gaan. Ik vraag me echt af hoe vaak hij tegen de benen is geslagen, zo krampachtig trekt ie ze zijwaarts en naar achteren op. Het slaat echt nergens op dit....
En wat doet hij toch steeds met die linkerhand?

Afbeelding

En idd, wat is er mis met rechtsachter in de stap? Die is echt superkort.

Afbeelding

En jeetje, wat doet hij na de stap, op 3.23 min? Ropt m weer hard in de mond op links. :n

Linkerhand hallo? End an ook op 3.33 min weer een paar keer een rop met die linkerhand :n

Afbeelding

-O- (ik heb het hele galopstuk overgeslagen, ik kon het niet aanzien)

Afbeelding

Nja, het is gewoon om te huilen, arm arm dier. Dit is inderdaad echt schandalig :n

Earth het reisbureau.

Aranel
Berichten: 20196
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:59

Oei oei oei, ik ben altijd groot fan van Gal geweest maar ik vind dat ie hier de plank toch wel flink mis slaat.

Ik kan er met mijn hoofd nog steeds niet bij dat team NL op deze manier blijft rijden en dat dat nog beloond wordt ook. Het is nu toch wel duidelijk dat je op internationaal niveau niet scoort met dit soort touw trekkerij, en terecht overigens.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DeGelukkige4, Krypton en 66 bezoekers