Enkel goed omgezwikt, ervaringen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:48

13 juni een echo om te kijken of mijn pees is gescheurd, dan later een belafspraak met de orthopeed. De plaat wordt er uit gehaald, en als de pees gescheurd is wordt hij gehecht. Als alleen de plaat er uit gaat dan mag ik gelijk weer lopen. Is de pees gescheurd dan wordt het gips.

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Enkel goed omgezwikt, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 14:08

Zal voor je duimen dat de pees niet gescheurd is!
Hopelijk heb je snel resultaat

Ik ben gister bij de orthopeed geweest. Band waarschijnlijk toch niet te stak. Het lijkt nu op een reactie op de operatie in m'n gewricht, daar is nu een injectie in gezet.
In de injectie zit ook verdoving die zou 8 uur duren. Zou geen pijn moeten hebben, als dat de oorzaak was van de klachten. Helaas pijn is niet weg of minder geweest.
Geef het nog een kans, maar niet veel hoop.
Over 6 weken weer een afspraak, ben benieuwd hoe het er dan voor staat.

Sportscholen zijn iedergeval weer open dus ik kan weer iets doen! Kom maar op met de spierpijn!! Wel restricties gekregen voor de loopband, haha. De 5km gaat nog wel even duren voor dat dat mag

Vandaag bij de fysio voor het eerst hardgelopen op de loopband, wat was dat raar en fijn om weer te doen na bijna 15 weken.

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 15:23

Dat is tobben met jou wel fijn dat je kan sporten, ik was 2 keer bij de fysio en die gaf aan is niks kapot. Nou die oefeningen waren niet te doen, nu weet ik ook waarom. Ik ben aan het kijken voor een windgoo dat is een electrische vouwfiets met een gashendel.

Autorijden doe ik liever niet meer, maar ik moet vuilniszakken met mest weg brengen en dat gaat niet met de fiets. Dus moet ik toch zo nu en dan rijden.

wendy1987

Berichten: 6919
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Enkel goed omgezwikt, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 15:37

Pff, wat een getob zo he bij beide..
Hopelijk alleen de plaat Marleen en dan gewoon snel minder klachten!!!

Sporten, ja ik denk ook weer vanaf volgende week! Dat werkt ook wel mee in soepelheid.. Deze week vol werken, dus mijn 2 wekelijkse fysio gemist. Dat merk ik dan wel hoor.. En mag/kan pas over 2 weken weer...
Maargoed, we doen t er maar weer mee..

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Enkel goed omgezwikt, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 20:37

@kosseh wat balen. Het kan zijn dat het de eerste dagen pijnlijker is en dan gaat werken. Maar dan heeft de lidocaine niets gedaan. Dat is de tijdelijke pijnstiller. Ik heb er 5 gehad en op alle anders gereageerd. Waarvan ook 1x gewoon echt ziek.

@marleen_user duim mee dat je pees niet gescheurd is.

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Enkel goed omgezwikt, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:37

Wendy1987, kan je savonds niet bij de fysio terecht?
Balen dat je het gelijk zo merkt als je niet geweest bent.

MaNdiii, was geen lidocaine volgens mij (die ken ik vanuit m'n werk). Was iets anders, wel het zelfde idee ook plaatselijk verdoving.
Ik geef het nog een kans. Pijn is tot nu toe niet verminderd of verergert. Gewoon zo als het altijd al is. Dat de verdoving niet werkte was volgens de fysio niet zo een goed teken, dan werkte de injectie vaak helemaal niet.
In de 6 weken dat er tussen de volgende afspraak zit kan m'n enkel ook vanzelf tot rust komen, daar hoop ik op.
Wel een rood gloeiend hoofd even na de injectie gekregen, die nog niet weg is gegaan.
Zie er zonder sporten al uit of ik gesport heb haha.

wendy1987

Berichten: 6919
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Enkel goed omgezwikt, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:49

Kosseh: nee helaas niet. En zou voor mij alsnog niet lukken, want ik zit nog bij de fysio in mijn vorige woonplaats. Das toch weer halfuur bij mij vandaan.
Das dan weer 15 min van t paard af, dus als ik daarheen ga, ga ik daarna altijd naar mijn paard dus dan is t niet zover om zeg maar.
Heb geen zin om naar andere te gaan, hier weten ze alles, al vanaf 2013. Dus dat is dan toch fijner ofzo.

Maar ook ik moet maar weer eens een keer naar het ZH toe hoor. Even kijken of het allemaal nog hetzelfde is, of dat ze misschien toch wel iets kunnen nu...

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Enkel goed omgezwikt, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 22:09

@kosseh heb je geen kenacort injectie gehad ? Die heb ik namelijk altijd gehad.(5x)

Leuk zo'n rood hoofd

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 22:28

Ik moet via internet de lijst voor de anesthesie invullen en volgende week heb ik met hun een belafspraak, veel gaat nu telefonisch gelukkig. Auto rijden gaat nu niet echt goed.

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Enkel goed omgezwikt, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 22:35

Wendy1987, logisch dat je daar dan wil blijven. Zou ik ook hebben.

Zit voor de fysio gelukkig wel dichtbij huis en werk nu bijna alleen maar thuis. Altijd dus wel een moment om te gaan.

MaNdiii, ja die heb ik gehad. Alleen niet in combinatie met Lidocaine dacht ik. Zat ook wel iets voor plaatselijk verdoving bij, geen idee meer wat.
M'n rode hoofd is gelukkig al wat afgenomen.
Was de eerste keer voor mij. Ze wilde het in mei wel al doen voor een cyste en vocht in het onderste spronggewricht, maar daar zaten m'n klachten niet.

Marleen_usar, fijn dat het online of via de telefoon kan!

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 22:38

Is dat normaal zo.n rood hoofd? Als de pees gehecht wordt ben ik weer een tijd uitgeschakeld. Dus alvast op zoek naar hulp bij de paarden.

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 14:07

@kosseh lidocoine is het verdovende deel in de kenacort injectie.

@marleen_user een Rood hoofd is een bijwerking die je kortdurend kan hebben. Neg als meer pijn voor 3 dagen en nog een lijst.

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:28

Oke dat wist ik niet.

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 14:18

Vandaag gebeld dat ik 9 juni geopereerd ga worden. Vind ik toch nog behoorlijk snel. Had dit eigenlijk niet verwacht.

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Enkel goed omgezwikt, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:45

MaNdiii, wat fijn! Snel ook nog.

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 11:25

Dat is snel zeg dat wel fijn, ik moet nog wachten op de echo en de uitslag daar van. Ik ga vandaag bellen voor pijnstillers ik ben het zo zat. Ik ben echt zo moe, omdat ik heel erg moet op letten met lopen en ik veel pijn heb.

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 23:30

Anesthesie belde vorige week, en op het eind vroeg ze zijn er nog vragen. Ja ik moest de laatste keer blijven om dat ik heel veel pijn had toen ik bij kwam. Ik kreeg zware pijnstilling waar ik erg op reageerde, verward en zo.

Daarom kwam ik pas laat weer op de afdeling en na 5 uur mag je niet meer naar huis. Dus ik trok mijn trukendoos open en mocht toch naar huis. Nee zegt die vrouw je mag gewoon naar huis hoor. Maar ze hadden toen een fout gemaakt want als ze gaan boren voor schroeven dan moet je eigenlijk een ruggenprik want dat geeft heel veel pijn.

Wil je een plaatselijke verdoving of narcose, nee narcose graag ik wil er niks van mee krijgen.

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Enkel goed omgezwikt, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 13:29

@marleen dat is ook al vrij vlot.

Ik was eerder gebeld met een datum dan door de anesthesie. Ik heb ook voor narcose gekozen. Zie er wel wat tegen op. Is ook de eerste keer dus weet ook niet zo goed wat ik kan verwachten.

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 13:45

Het gaat vaak snel en ze leggen alles goed uit, voor je het weet ben je al weer wakker.

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Enkel goed omgezwikt, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 08:06

Afgelopen woensdag geholpen en moet zeggen dat het mij echt meegevallen is. Er zijn 10 gaatjes in het bot gemaakt en nog iets met pezen gedaan. Nu 2 weken onbelast gips en dan nog 4 weken een brace of loopgips.

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 08:51

Dat klinkt positief hoor, daar ga je vast goed van lopen.Ik heb nog geen brief gehad voor de operatie,de pees is niet gescheurd dus ik moet een paar dagen rustig aan doen vanwege de wond. Het schijnt ook qua pijn mee te vallen als de plaat er uit gaat.

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:09

MaNdiii, fijn dat het is mee gevallen! Red je het een beetje met gips en dit warme weer?
Zijn de gaatjes gemaakt om het hertsel aan te wakkeren?

Marleen, hopelijk hoor je snel wanneer je kan. Hopelijk gaat het ook meevallen voor je!

Ik ben nog niks vooruit gegaan. Kan/mag nog steeds het zelfde. Enkel is nog elke dag dik, afgewisseld met heel dik. Ook de pijn is nog niet veranderd.
Vrijdag kwam ik met een gewicht in de sportschool langs m'n enkel, was meer een aai zo zacht ging het. Pijn was echt niet te doen. Heb met tranen in m'n ogen (gevochten om niet te huilen) in de sportschool gestaan. Kon er ook echt niet op staan. Trok heel langzaam een beetje weg, maar lopen wel nog erg pijnlijk. De hele dag heb ik het nog gevoeld.
Woensdag een bel afspraak met de orthopeed. Kan ik gelijk doorgeven dat de injectie niks heeft gedaan. De pijn/zwelling/bewegingsbeperking niet minder is en het voorval in de sportschool vertellen.
Begin de hoop te verliezen dat ik weer volledige herstel. Zou zo graag weer gewoon m'n eigen dingen willen doen. Met alles moet ik nadenken of ik het wel red, geen dingen dubbel plan enzo.

wendy1987

Berichten: 6919
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Enkel goed omgezwikt, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:47

Owww wat vervelend! Die pijn herken ik wel. Dat heb ik ook nog steeds. Heel vervelend is dat!!!

Hopelijk kan de orthopeed nog iets voor je!

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Enkel goed omgezwikt, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:02

@kosseh. Ja die gaatjes zijn gemaakt zodat er hopelijk nieuw bot aangemaakt gaat worden. Daar zit nu bot oedeem en ze denken dat dat irritatie aan pezen en banden veroorzaakt.

Het gips valt mee zit beter dan die 6 weken vorig jaar, pijn is wel wisselend.

Wel balen dat er bij jou geen vooruitgang in lijkt te zitten.

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 14:20

Gisteren was ik om half 11 in het ziekenhuis en om 3 uur was ik al weer thuis. Het voelde gelijk al zo veel beter zonder plaat, ik heb veel pijn het brand heel erg. Maar ik mag lopen zonder krukken op geleide van de pijn. Er zit drukverband om wat er morgen af mag.

De hechtingen zijn oplosbaar en over 2 weken moet ik voor controle. Nu geen auto rijden of fietsen.
Afbeelding