Who needs a unicorn if you can have a Samnicorn!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Who needs a unicorn if you can have a Samnicorn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-21 17:31

Meet mijn Samnicorn! (Dankjewel bokker Hanafubukivoor bijnaam zoveel. _O- )
Afbeelding
Sam is mijn zielsvriendje, mijn freubel, mijn wereldpaard! Hij is een 16 jarige ietwat excentrieke NRPS'er die normaal gesproken wedstrijd loopt maar door corona nu even niet. Zijn ietwat abnormalere kantjes noemen we charmes. :j
Dat we even geen wedstrijd starten betekent dat we nu dus ook tijd hebben voor dit soort flauwekul op de foto te zetten. :)) O:)

We zijn nog steeds aan het prullen met de wissels. Ze gaan steeds makkelijker maar nog niet feilloos en zoals we van Sam gewoon zijn duurt ontspanning er in vinden vrij lang. :(:) Maar we doen het zoals we het altijd deden zodat we krijgen wat we tot nu toe altijd kregen; Ontspanning. :j Hij wordt voor geen enkele uiting van spanning gestraft en na elke wissel mag hij even laag en lang galopperen. Inmiddels worden de ongevraagde wissels steeds zeldzamer wat betekent dat hij al een stuk rustiger in zijn hoofd blijft ook al is dat op de foto's nog niet te zien. :)
Verder werken we gewoon rustig aan onze beide condities. Sam de zijne is beduidend beter dan de mijne gezien voor elk ding dat mijn kine los krijgt, iets anders zich vast zet. :+

2.Afbeelding
3.Afbeelding
4.Afbeelding
5.Afbeelding
recht maken
6.Afbeelding
Wissel
7.Afbeelding
Smile! En meteen de teugel wat mee geven zodat hij geleidelijk aan de wissel gaat linken aan ontspanning. :j
8.Afbeelding
9.Afbeelding
10.Afbeelding
gas!
11.Afbeelding
12.Afbeelding
13.Afbeelding
14.Afbeelding
En hierna mocht hij aan een lang teugeltje uit galopperen.
15.Afbeelding

Naar goede gewoonte linkjes voor de liefhebbers;
16. https://scontent.fbru4-1.fna.fbcdn.net/ ... e=60D0FCCC
17. https://scontent.fbru4-1.fna.fbcdn.net/ ... e=60D22736
Samnicorns worden wel even boos als ze ongevraagd wisselen en dan terug moeten wisselen van baasje. :=
18. https://scontent.fbru4-1.fna.fbcdn.net/ ... e=60CF95D3
19. https://scontent.fbru4-1.fna.fbcdn.net/ ... e=60D2093D
Wissel met veel spanning.
20. https://scontent.fbru4-1.fna.fbcdn.net/ ... e=60D1E342
Middendraf waar ie er te diep in zakt
21. https://scontent.fbru4-1.fna.fbcdn.net/ ... e=60D22E58
22. https://scontent.fbru4-1.fna.fbcdn.net/ ... e=60D0A0A8

23. https://scontent.fbru4-1.fna.fbcdn.net/ ... e=60D17F66
Dat denkt Sam er van! :))

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


FriesWytske
Berichten: 9896
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Who needs a unicorn if you can have a Samnicorn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 17:42

Weet je wel zeker dat foto 21 en 22 middendraf is. Ik zie het namelijk niet. Wat ik wel zie is dat Samnicorn zijn baasje spiegelt. Want die kijkt ook omlaag :))

Ayasha
Blogger

Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-21 17:43

21 en 22 niet :)) foto 20! :))
Jij bent wel dapper! Ook linkjes klikken! :+:

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Anoniem

Re: Who needs a unicorn if you can have a Samnicorn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 20:32

Samnicorn :+: :D ik vind het altijd zo'n genot om naar jullie te kijken Kath!

Neon

Berichten: 4923
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Who needs a unicorn if you can have a Samnicorn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 08:14

Heerlijke combinatie :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110629
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 10:47

Wat een leuke combinatie zijn jullie! <3
En ik moet het gewoon vragen: Wat ligt er hier en daar voor doek of stof op de bodem? :P

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Who needs a unicorn if you can have a Samnicorn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 11:08

Leuke combinatie zijn jullie! Wel heb ik een vraagje.

Het valt me op dat jij vaak naar voren valt met je bovenlichaam, heeft dat een reden?

Broken crayons still color

Ayasha
Blogger

Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-21 11:29

Cayenne: Doek. :\ Inmiddels zijn 3 doeken er al uit gehaald omdat ze toch steeds boven komen maar dat is dus echt iets wat we met zo'n bulldozertje moeten doen. := Het is de bedoeling dat ze er allemaal uit gaan. Hopelijk lukt ons dat dit jaar nog.

Boompje 1985: Sowieso een slechte gewoonte van mij van "vroegah". Zodra eentje onder me begint te spannen ga ik iets verlicht zitten om in geval van een bokpartij ze onder me door te laten bokken. (ik heb een flink aantal jaren paarden gecorrigeerd en die gewoonte is echt vast geroest.) Dus ondanks dat het bij Sam helemaal niet nodig is doe ik dat ook in galop als hij bv voor de wissel zijn rug spant omdat ie dat spannend vindt. :roll: Ik probeer er op te letten (Heb ook nog wel een foto waar ie zijn kont vrij hoog gooit om te wisselen waar ik wel in mijn zadel zit.) maar het lukt dus nog lang niet altijd. Bij mijn jonge paard heb ik de eerste weken hoofdzakelijk in verlichte zit gegaloppeerd omdat ze daarin die spanning op bouwde en omdat mijn rug haar "meer kracht dan verstand'"-galopsprongen simpelweg niet aan kon. :')

Daar komt boven op dat mijn bekken en onderrug vreselijk vast zitten en daardoor heb ik ook de neiging om wat voorover te gaan zitten. Mijn bekken kantelen doet pijn dus dan doe ik dus dit. Het is een werkpunt. :j Als ik ga doorzitten dan lukt het veel beter. Ik doe het vooral met lichtrijden en in galop als hij wat spanning in die rug maakt. Ben me er al bewust van. Nu nog consequenter er aan werken. :j Ik zag op deze foto's ook dat ik op een aantal foto's te ver achterin het zadel ga zitten. Dat zijn de momenten dat ik probeer te blijven zitten ipv in verlichte zit te gaan staan maar het is dus ook niet de bedoeling om zo ver naar achteren te gaan zitten. :+ Dus daar moet ik de komende trainingen op gaan letten dat ik niet alleen blijf zitten maar ook op de juiste plaats. Voor zijn rug is het nog beter dat ik wat voorover ga hangen dan dat ik achterop dat zadel ga zitten. :(:)

Neon en Hanafubuki :+:

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Who needs a unicorn if you can have a Samnicorn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 13:39

Dankjewel voor je antwoord! Dat verklaart wel het een en ander indd, wel goed dat je je er toch bewust van bent! +:)+

Broken crayons still color

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Who needs a unicorn if you can have a Samnicorn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 13:44

Ziet er goed uit! Die pony heeft wel veel pit zeg, ziet er lekker voorwaarts uit!
Ben benieuwd naar jullie vorderingen :D

Hannanas
Berichten: 13007
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Who needs a unicorn if you can have a Samnicorn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 13:48

Knapperd!
Wbt je zit vind ik je zadel op deze foto’s vooraan ook echt te hoog liggen. Daardoor kantelt je zadel achterover en ga je automatisch al zo zitten. Dat zal het nog extra lastig voor je maken. Zodra je zadel beter in balans ligt zal het voor jou ook makkelijker worden.

Niet banketstaaf maar poetsen.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: Who needs a unicorn if you can have a Samnicorn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 16:29

Foto 17 met dat hoorntje en in combinatie met dat hoofd... _O- _O- _O-

Mooi Kath! :+:


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:10

Die hoorn, wat een verschrikking, heerlijk. _O-

Ik heb geloof ik nog nooit gereageerd in een topic van jou, maar ik vind je zo'n ontzettend fijne amazone. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:26

Mkango schreef:
Die hoorn, wat een verschrikking, heerlijk. _O-

Ik heb geloof ik nog nooit gereageerd in een topic van jou, maar ik vind je zo'n ontzettend fijne amazone. :j

Ik ook. Jullie zijn echt een team! Knappe Sam <3

Ayasha
Blogger

Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-21 22:05

Lies_sparkle aan pit mankeert het deze nooit. :D hij is extreem sensibel en heet. Hij is veruit het moeilijkste paard om ontspannen te krijgen dat ik ooit gereden heb. Maar het is ondanks dat een heel fijn en werkwillig paard. :+: hij wil heel graag maar tis zo druk in zijn hoofd. :(:) Zodra je die drukte een beetje uit zijn hoofd en lijf krijgt doet hij alles.

hannanas dat viel me op deze foto’s idd ook op. Moet ik naar kijken. :j

Nerwen _O- eenhoorns kunnen ook humeurig zijn!!! Een beetje magie veranderd daar niks aan! :))
Nee hij was niet humeurig. Hij was alleen gestressed omdat hij terug moest wisselen naar de galop die ik wilde nadat hij ongevraagd om gesprongen was. _O- Toeval wilde dat hij dus van mij naar zijn moeilijke kant moest wisselen. :))

Mkango _O- ik moest testen of hij er wat van vond want we (vrienden en ik) gaan binnenkort buiten rijden met twee eenhoorns (gewoon omdat dat kan.) en Sam kan soms op gekke dingen reageren dus wilde eerst even in de bak zien wat hij zou doen. _O-

Dankjewel <3

culaccino <3 thx! Dat is leuk om te lezen! <3 toen ik een jaar of 16 was heb ik voor mezelf als doel gesteld dat ik op ‘elk’ paard makkelijk wilde kunnen weg rijden. Dus vind dat een heel mooi compliment als iemand het er fijn uit vindt zien. <3 Sam is lief en leuk en ik zou hem zo opnieuw nemen. Maar hij laat me ook met regelmaat ernstig aan mezelf twijfelen :o


Hoop dat ik alle namen goed getyped heb want via mobiel is niet zo overzichtelijk! :=

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

miereneter

Berichten: 2520
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:40

Mkango schreef:
Ik heb geloof ik nog nooit gereageerd in een topic van jou, maar ik vind je zo'n ontzettend fijne amazone. :j


Dat wilde ik ook schrijven, Mkango was me voor. En dat Sam een heel knap paard is!

Homo sapiens non urinat in ventum.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Who needs a unicorn if you can have a Samnicorn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-21 21:49

Dankjewel! :+:

Sam is een prachtdier! <3 Ben ontzettend blij dat hij op mijn pad gekomen is.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

CupCakes_

Berichten: 3313
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Who needs a unicorn if you can have a Samnicorn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 08:58

Ik vind jullie echt een fijne combinatie om te zien. Sam heeft een heerlijk karakter geloof ik? :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-21 23:04

CupCakes_ schreef:
Ik vind jullie echt een fijne combinatie om te zien. Sam heeft een heerlijk karakter geloof ik? :D

Dankjewel! En :j
Sam is echt een heerlijk paard!
Hij kan ook niks mis doen bij mij. _O-
Mijn moeder schoot vandaag nog in de lach toen ze iets zei en ik meteen reageerde met ‘daar kon Sam niks aan doen!’ Waarop zei ‘Sam kan nooit iets fout doen bij u!’ _O-

Dat is misschien ook wel een beetje zo. :)) Hij heeft best een sterk karakter en hij vergt erg veel en een erg strikt management om hem mentaal ‘goed’ te houden... Maar Sam is Sam... :+: Hij doet ontzettend zijn best ondanks dat zijn vrijwel altijd overspannen zenuwen hem wel eens in de weg zitten. Hij is ontzettend loyaal en lief en voorzichtig... Zijn positieve karakter eigenschappen compenseren ruimschoots voor de minder positieve... Maar iedereen die ons in het echt kent merkt onafhankelijk van elkaar altijd op dat Sam zo alleen voor mij is... Hij moet ook altijd mij in de buurt hebben als er iets moet gebeuren. Op wedstrijd moeten ze bv altijd zorgen dat hij mij kan zien als hij gezadeld wordt. Mijn man kan alleen rustig met hem stappen als ik binnen zijn zicht blijf. :=
Hier thuis is hij daar gelukkig wel makkelijker in.

Sam is mijn zielsmaatje. Ik snap waarom hij de wereld groot, eng en verwarrend vind. Hij is alles wat ik nooit meer wilde en alles wat ik nodig had en heb om mezelf terug te vinden na mijn infarct.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-21 00:00

Heb even contact gehad met een mod hierover en ik mocht het gewoon in dit topic plaatsen. :j
Na een paar niet zo succesvolle trainingen (veel pijn na de training, echt: 3 dagen niet functioneren pijn.) ben ik even de moed verloren en heeft Sam weer even stil gestaan. Vrijdag besprak ik met mijn fysio het probleem, ik had het gevoel dat ik te kort zat en die spanning deed alles in mijn lijf verkrampen. Mijn fysio vroeg daarop of ik dan niet gewoon langer kon zitten... Maar als ik mijn beugels nog een gat langer doe kan ik dus niet meer lichtrijden omdat ze te lang zijn. :+ Ik wilde weer rijden maar durfde echt niet op de originele lengte dús was de oplossing voor nu simpel: beugels uit. Ineens goed voor mijn houding ook. :+
Een vriendin opperde of ik geen gaatje tussen de huidige lengte en de "te korte lengte" in kan knijpen in de hoop dat ik dan een lengte heb waarbij ik niet die verkramping op bouw maar wel kan lichtrijden.
Vandaag had Sam pauze dus dat heb ik nog niet kunnen proberen. Onderstaande foto's zijn dus geen echt volwaardige training, daarom wilde ik ook geen nieuw topic openen...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dan drukt ie zich er even uit omdat ie wat ziet.
Afbeelding
Ofwel omdat ie voelde dat ie voorbereid werd op een middendrafje. _O-

En ja, het is weide seizoen... En Sam maakt daar heul dankbaar gebruik van... :o En dat hij even stil gestaan heeft helpt niet aan die grasbuik natuurlijk. :o

Het mooie is dat ik vandaag dus terug naar mijn fysiotherapeut geweest ben. Vrijdag gaf ie zelf aan dat we een oplossing moesten vinden omdat mijn lijf echt ontzettend vast zat en niet los wilde komen en dat er spontane onstekingen ontstaan.... Dus hij vroeg of ik gereden had waarop ik zei van wel. En toen zei ie "ik voel het. Uw spierspanning is veel lager en uw spieren zijn veel soepeler."

Hopelijk zijn we dus weer vertrokken nu... Hopelijk is een gat "tussen in" knijpen de ideale lengte.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Neon

Berichten: 4923
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 08:11

Ziet er netjes uit hoor :) mocht een gaatje bijknippen geen optie zijn, ik heb beugelriemen van passier, die gaatjes zitten echt super dicht bij elkaar :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Who needs a unicorn if you can have a Samnicorn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-21 11:33

Bedankt voor de tip Neon! Mijn tweede optie is inderdaad beugelriemen zoeken waar de gaatjes dichter bij elkaar zitten! :j

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

nafkedemi

Berichten: 1295
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Who needs a unicorn if you can have a Samnicorn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:39

Ziet er netjes uit hoor!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers