Western (weer) voor gek gezet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-01 22:43

Vandaag was ik op een country fair in de achterhoek waar het Tinker PR team een demo gaf.

Op zich heel leuk. Ze wilden laten zien dat een tinker een veelzijdig paard is waarmee je veel meer kan doen dan alleen voor de kar rijden.

Dus deed er een Pipi Langkous meisje van 10 jaar voltige. Reed er een dressuur meisje een paar mooie oefeningen, werden er een paar sprongetjes gemaakt en was er een western gedeelte.............de tranen staan mij nog in de ogen. Alle cliches werden weer eens uit de kast gehaald tot de KLAPPERPISTOOLTJES aan toe Frusty

De componenten:
Divoza zadel, western hoed van de Bart Smit inclusief elastiekje onder de kin Huilen , van die veel te gekleurde chaps met een engelse rijbroek eronder, een engels hoofdstel en ga zo maar door.

De western demo bestond uit twee delen
1. aantonen hoe cool een western tinker is door o.a. met een paraplu te wapperen (waarop het beest er direct -zonder ruiter- vandoor ging en lekker de bak uit sjeesde Extreme duivel )

2. een niet nader uitgelegd gedeelte waarin drie "western ruiters" elkaar achterna zaten in galop. 1 ruiter had een klappertjes pistool waarmee ze probeerde te schieten (is nog best moeilijk als je niet op 1 hand kan rijden met je engelse teugels!) Een andere ruiter was als indiaan uitgedost door het bevestigen van een veer op haar CAP. Verder reed ze met een Engels zadel Verward

Niets ten nadele van de ruiters die hun tijd ter beschikking stellen van de promotie van het Tinker ras. Maar laat het PR team het western onderdeel alsjeblieft gewoon overslaan als ze daar geen fatsoenlijke western ruiter voor kunnen vinden.

Je gaat toch ook geen springdemo geven zonder hindernissen omdat er geen springruiter beschikbaar is.

Het is allemaal weer niet fraai !



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marianne op 2001-06-22 22:46 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 22:45

Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen
Wat zonde he....
Via een mailgroep kwam er een tijdje geleden ook een oproep of er mensen waren die mee wilden doen aan een demo met postkoetsen en indianen. AAAAAARCH!!!!!

Sonja

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 00:11

nu vraag ik me af, was dit de show waar marjolein inzit, of waar thirza inzit? (weet jij misschien ook niet).
Wel jammer hoor, maarja, je doet er zo weinig aan

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 00:57

Sjezus wat een afgang! dat kun je toch van te voren bedenken. Wel erg jammer hoor.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 07:57

Ik vraag me af wat voor beeld die mensen die daar zaten hebben gekregen van western Verward

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 09:36

Dat ie er tussen uit kneep met de paraplu Knipoog Knipoog . Duidelijk erg koel paardje.
Kim

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 12:12

En op tv is het vaak al niet veel beter. Laatst in hoppa was walter bouwmeester. Natuurlijk met als entourage een line-dance groepje en een c&w band. Als er een dressuurdemo is gaan ze toch ook geen strijkorkest in de bak plaatsen met een danspaar ofzo!! Ik ben ook gevraagd om een westerndemo te geven in de brabanthallen om de appie te promoten. Het moest natuurlijk wel spectaculair zijn maar dat zou met western geen probleem zijn. Nah, daar begin ik dus niet aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 16:52

Okee, ik zal het maar toegeven, ik ben ook een erge linedance en c&w-fan, en ik ben ook dol op klappertjespistolen!



NOOOOOOOOOOT *LOL*

cl@udia

Berichten: 229
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Bredoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 17:04

hehehehehhihihihihihihhahahahahahahha
een strijk orkestje en vooral zo'n balroom stijldans paartje erbij hahahaha
ik zie het helemaal voor me
goeie van je cornelie Knipoog

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 17:18

Toch heb ik dat wel een paar keer gezien hoor, de maneges in de buurt hier hebben zo'n beetje allemaal eens per jaar open dag met allemaal uitvoeringen enzo, en het is een jaar geweest dat ze allemaal een dressuurnummer hadden met strijkje (oke, wel vanaf een bandje) en balletdanseres of danspaar Lachen
Ik heb trouwens ook, een paar jaar terug, op een zo'n manege een western"stukje" gezien wat wel mooi was. Geen klapperpistooltjes en andere speelgoedwinkelacc., wel een demo reining (al wist ik toen niet dat dat reining heette Haha! )En na die demo kwamen de -jawel- linedancers in beeld (dus toch Haha! )

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 17:28

hahaha mafkezen lopen er overal rond Haha!

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 22:19

hoe kunnen jullie het nou afgrijzelijk vinden dat het western weer verkeerd wordt afgeschilderd???
Sommigen van jullie doen lekker mee(of wil je zeggen dat een Fjord met divoza zadel meer waard is dan een tinker met divoza zadel??? Frusty )
en als je vind dat je goed bezig bent plaats dan geen actie foto's van je paard Extreme duivel .

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 11:03

Blaze: er gebeuren op ECHTE Clown wedstrijden op ECHTE Clown quarters ook zat dingen waar ik met afschuw naar kijk. Geen reden dus om op deze manier te reageren. BEHAVE }>

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 11:30

toch wil Ik ook even reageren op al die westernruiters die menen dat de manier waaropzij gekleed gaan het beste en mooiste en het westernste? is.
Ik zou graag aangeven dat een ieder die aan western doet: of dit nu riding-dancing-music of wat dan ook is,gekleed gaat in de traditie die die tak van western vraagt.
Zijn er onder jullie mensen bekend met het fenomeen cloac?dancing-linedancing-squaredancing nou laat ik jullie vertellen met allemaal verschillende regels wat betreft de kleding.
Alleen het grote verschil zit hem hierin: In dit landje:NEDERLAND:is een bevolking zo tolerant ten opzichte van zijn eigen groepjes met het gevolg dat alles wat even boven de zeespiegel uitkomt direct neergemaait dient te worden geworden.Ook cabllo weet ,of misschien juist niet dat er in de states wat dat betreft anders wordt gedaan dan bij ons, alle dansers van verschillend diseplines dansen daar met en door elkaar in hele grote zalen,ook op de grote shows in Denver Calgary Dallas en Houston waar ik ben geweest,roundups rodeo`s
en ga maar door,dus laten we nu eens ieder in zijn waarde wat betreft de kleding ( in Zwolle met klapperpistooltjes gaat wel heel ver )maar dat komt ook omdat wij ,de westernruiter er niets voor voelen om die mensen onze kant te laten zien , en ze alleen maar uitlachen,terwijl we vergeten dat als we zonder paard zijn ook maar gewoon wandelaars zijn

h gr Rinus

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 14:50

Citaat:
Op 2001-06-23 00:11, schreef stef:
nu vraag ik me af, was dit de show waar marjolein inzit, of waar thirza inzit? (weet jij misschien ook niet).
Wel jammer hoor, maarja, je doet er zo weinig aan


ik denk die van thirza want van onze manege zijn er geen shows met pistooltjes ed. en ook geen kinderen van 10 die voltige laten zien. dus ik denk dat t het Dutch Tinker Promotion Team was.
de 22e was toch op vrijdag???? toen was thirza er en marjo niet namelijk. zaterdag en zondag was marjo er wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 15:14

Ja, ik kan me nog wel een demo van Anky met Bonfire herinneren waar een orkest aanwezig was, heel stijlvol trouwens.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 16:31

Klinkt erg leuk.. Deden ze bij ons op een of ander feest ook een keer. Een kur op muziek.. ZAG ER NIE UIT! Dat kind, ik schat r net 11, reed al een heel jaar (WOW) en de pony had z gelopen. Wat had ik een bewondering, dat ze die pony zo goed kon verpesten (NOT), dat beest liep nog slechter dan Navy, en was by the way ook hartstikke kreupel. Vroeg ik "Moet ie niet es naar de smid" zegt dat wijf: "Nee, ik krap z'n hoeven zelf uit!!" AAAAAAH DOMHEID!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 10:09

En wat is een goede trainer? Is dat iemand die zorgt dat je snel showklaar bent, of iemand die zorgt dat het paard het ook leuk blijft vinden?
En moet een trainer per se z'n sporen verdiend hebben in de sport? (want dat zegt nog niks over z'n vermogen om kennis over te dragen)

En waar ik persoonlijk tegenaan kan gaan lopen (ben realistisch genoeg om dat in te zien) en misschien sommige anderen hier ook wel:
is een goede trainer bereid om iemand op een niet-standaard-westernras te begeleiden? En al helemaal als zoiemand niet als doel heeft om wedstrijden te gaan rijden, maar gewoon recreatief wil leren om het zo goed mogelijk te doen, op een manier die voor zowel paard als ruiter leuk is.....

Ik heb net m'n eerste instructeur "achter de rug". Ik leerde haar kennen en hing (uiteraard) aan haar lippen, omdat ik verder nog helemaal niks of niemand kende die ook met western bezig was (alles is hier echt dressuurgericht, en dat was ik ook al 25 jaar).
En dan begin je dus met lessen, word fanatiek, en op een goede dag zie je ineens andere mensen aan het werk.
En dan blijkt ineens dat het ook anders kan....

Ik vind het toch heel moeilijk om een nieuwe instructeur te zoeken, want waar moet ik in vredesnaam op letten????
Ondertussen werk ik wat minder fanatiek met m'n beessie, omdat ik bang ben dat er fouten in "de basis" sluipen, waar ik later heel veel moeite mee zal krijgen om ze er weer uit te krijgen.
Overigens zijn er ook zat dingen die me goed aangeleerd zijn door haar hoor: de jog zit er mooi in en de rollback gaat goed. Basis voor de spinn zit er in, binnenachterbeen blijft staan.
Maar hoe krijg je het "springen" uit je spinn, en hoe wordt m'n stop beter (minder teugel en achterhand er beter onder)???

Wie 't weet mag 't zeggen....

Sonja

*********************************************
Ik maak hier effe een nieuwe topic van, want ik dwaal te ver af van het onderwerp. Reageren op het nieuwe bericht aub!!!
*********************************************


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sonja op 2001-06-26 10:46 ]</font>

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 12:06

dit slaat helemaal nergens op!!!!
hoe kun je het nou zeggen terwijl je niet weet wat er aan de hand is
1 we kwamen aan super glad stiften in kom je bij de bak ligt er een betonnen plaat in Boos! en dan met stiften en een betonnen plaat!!!
2 probeer jij maar eens te springen met n betonnen plaat
3 als je n show moet rijden terwijl je geofend hebt in n grote bak (1X) en je hebt geen ervaring met niks ga jij d'r maar eens staan terwijl alles tegen valt
4 we konden onze oefeningen niet doen omdat het n veelste klein bakje is
5 heb je de tweede show gezien nee hou dan je mond de volgende keer moet je maar mee gaan en dan tussen al die mensen gaan staan

als je niet weet wat er is gebeurt van te voren dan moet je je mond maar houden!!!!!

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 12:09

en nee ik reageer niet op het nieuwe topic ik wil mezelf graag verdedigen
gr. een uitgedoste indiaan omdat ik een veer op mijn cap heb

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 12:10

Citaat:
Op 2001-06-23 00:57, schreef Heike:
Sjezus wat een afgang! dat kun je toch van te voren bedenken. Wel erg jammer hoor.



probeer maar eens in een bak te rijden met n betonnen plaat en een bakt die tig keer zo klein is vergeleken waar je geoefend hebt

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 12:11

Citaat:
Op 2001-06-25 21:08, schreef WimpyP1:
hallo zeg niet zo hard Verward
we maken allemaal fouten Koe
maar meestal ligt het toch aan de begeleiding
een goede trainer of begeleider is moeilijk te vinden,zeker als je pas begint denk je al snel dat iemand er verstand van heeft. Sigaar


dankje

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 12:21

Citaat:
Op 2001-06-25 11:30, schreef westernworld:
toch wil Ik ook even reageren op al die westernruiters die menen dat de manier waaropzij gekleed gaan het beste en mooiste en het westernste? is.
Ik zou graag aangeven dat een ieder die aan western doet: of dit nu riding-dancing-music of wat dan ook is,gekleed gaat in de traditie die die tak van western vraagt.
Zijn er onder jullie mensen bekend met het fenomeen cloac?dancing-linedancing-squaredancing nou laat ik jullie vertellen met allemaal verschillende regels wat betreft de kleding.
Alleen het grote verschil zit hem hierin: In dit landje:NEDERLAND:is een bevolking zo tolerant ten opzichte van zijn eigen groepjes met het gevolg dat alles wat even boven de zeespiegel uitkomt direct neergemaait dient te worden geworden.Ook cabllo weet ,of misschien juist niet dat er in de states wat dat betreft anders wordt gedaan dan bij ons, alle dansers van verschillend diseplines dansen daar met en door elkaar in hele grote zalen,ook op de grote shows in Denver Calgary Dallas en Houston waar ik ben geweest,roundups rodeo`s
en ga maar door,dus laten we nu eens ieder in zijn waarde wat betreft de kleding ( in Zwolle met klapperpistooltjes gaat wel heel ver )maar dat komt ook omdat wij ,de westernruiter er niets voor voelen om die mensen onze kant te laten zien , en ze alleen maar uitlachen,terwijl we vergeten dat als we zonder paard zijn ook maar gewoon wandelaars zijn

h gr Rinus



westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 12:23

Party!! dat ging even verkeerd wilde alleen de laatste vier vijf regels in herinering brengen. stom van mij maar ik weet dan ook niet hoe dit moet geengeduld hoor maar ik hoop dat je weet wat er bedoeldt wordt

rinus