Relatie met een transgender persoon

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
E_C
Berichten: 290
Geregistreerd: 20-01-12

Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-21 20:40

Lieve bokkers,

Ik heb lang getwijfeld of ik hier een topic over aan zou maken, maar ik zit hier erg mee in mijn maag en in mijn omgeving hebben mensen hier geen ervaring mee en is ook niet iedereen even accepterend. Ik wil voorop stellen dat ik absoluut niemand probeer te kwetsen, aangezien dit best een gevoelig onderwerp is. Ik weet eigenlijk ook helemaal niet wat ik precies met dit topic wil, wellicht dat ik gewoon even mijn hart wil luchten en andere 'meningen' wil horen. Uiteraard heb ik met de persoon in kwestie hier gesprekken over, maar omdat het zo'n delicate kwestie is, wil ik ook niet alles over deze persoon uitstorten.

Nou goed, het komt er op neer dat ik al een aantal maanden aan het daten ben/een relatie heb met een enorm leuk persoon. Deze noem ik vanaf nu X. X is eigenlijk alles wat ik in een partner zoek en dit is de eerste keer in mijn leven dat ik ook echt oprecht gevoelens voor iemand heb op gebied van liefde. Nu heeft X verteld dat X een transgender persoon is. Ik dacht altijd van mezelf dat ik een enorm accepterend persoon was, dat het mij helemaal niets uit zou maken. Helaas lijk ik het allemaal niet meer te weten nu dit in mijn leven speelt, en ik vind het verschrikkelijk van mezelf.

Voor mij ligt het 'probleem' bij intimiteit. Wij hebben het enorm rustig aan gedaan. Als in, verder dan zoenen zijn wij nog niet gegaan. X gaf aan dat X hier nog niet klaar voor was, met wat nu blijk als reden dat X transgender is. Om het zo maar even te zeggen, 'below the waist' ziet het er bij X niet uit wat je normaal gesproken zou verwachten bij iemand met het geslacht van X. Nu identificeer ik mezelf als hetero en nu ik dit weet ben ik op de een of andere manier helemaal afgeknapt op intimiteit. Rationeel, in mijn hoofd, weet ik dat dit nergens op slaat. Bepaalde uiterlijke kenmerken bepalen niet of iemand man of vrouw is, maar blijkbaar kunnen mijn hoofd en mijn gevoelens dit niet rijmen... Ook is intimiteit uiteraard veel meer dan penetratie. Nu X mij zo iets persoonlijks heeft verteld zou dit voor mij helemaal dan ook helemaal niets moeten veranderen. X is nog steeds dezelfde fantastische persoon waar ik voor ben gevallen, maar toch voelt het voor mij ineens helemaal anders. Ik heb geen idee wat ik met deze gevoelens aan moet. Zeker omdat ik altijd de eerste ben die het er mee eens is dat iedereen moet kunnen zijn wie hij/zij is. Dat iedereen het recht heeft om gelukkig te zijn en het verdiend heeft om geliefd te worden. Maar blijkbaar vind ik dit alleen als ik er zelf persoonlijk niets mee te maken heb?

Ben ik nu zo'n verschrikkelijk persoon dat ik hier moeite mee heb? Ik zou het echt erg vinden als deze relatie om deze reden zou stranden, maar ik weet niet of ik hier mee kan dealen. Ik dacht van mezelf dat ik niet zo oppervlakkig zou zijn, dus dit is even een enorme reality check... Wat nu? Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Tips? Advies? Nogmaals, als ik iemand met mijn woorden heb gekwetst spijt me dat ontzettend. Dat is het laatste wat ik wil. Ik wil X ook absoluut niet kwetsen. X is de laatste die dit verdiend en uiteraard wil X ook gewoon zijn wie X is als persoon en gelukkig zijn in en met het leven, zoals het zou moeten zijn.


verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 20:44

Begrijpelijk dat je van slag bent. Je verwacht het niet. Wanneer heeft X je dit verteld?
Als het nog maar kort geleden is zou ik het laten bezinken, komt tijd, komt raad. Overhaaste beslissingen obv emoties is nooit een goed idee.

[o]

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:08

Nee. Ik zou echt wegrennen.

De uitleg: ieder persoon in mijn leven waar ik gewoon bevriend mee ben zal het me worst zijn wat het geslacht is en hoe.

Maar de man (ja, ik ben nou eenmaal 100% hetero, ik val echt niet op vrouwen en het idee intiem te zijn met een vrouw maakt me misselijk) met wie ik intiem ben moet bij mi een echte vent zijn. Dus inclusief geslachtsdeel wat daarbij hoort. En eigenlijk ook gewoon als man geboren graag, noem het maar bekrompen, maar als ik er gelukkig mee moet zijn vind ik dat wel heel belangrijk.

Want ja, anders kan het echt een fantastisch persoon zijn, maar zal de relatie zich nooit verdiepen tot iets intiems.

Dus TS, hier heb je zomaar een mening. Er zullen er ongetwijfeld nog meerdere volgen.
Laat het bezinken, wat je daarna ook doet, het is goed. Jij moet namelijk ook gelukkig zijn in de situatie.

Toushie

Berichten: 7210
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Re: Relatie met een transgender persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:12

Allereerst wat knap hoe eerlijk je dit topic maakt maar ook echt bij jezelf te rade gaat. Dit relativeren en opschrijven is al een eerste stap.
Hoelang is het geleden dat X dit aan je heeft verteld?
Deze gedachten klinken helemaal niet raar en zoiets moet je ook laten bezinken.
Heb je er al samen met X over gepraat?

                                            Because maybe
                                            You're gonna be the one that saves me!
R.I.P Djules 21-06-2008 /06-07-2012 Never forget you
R.I.P Levi 04-05-2004 / 20-11- 2015 Hope you're happy now


moonfish13
Berichten: 18218
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:15

Ik vind vooral dat x je op hele, hele oncomfortabele wijze voor het blok zet zo.
Dit is iets wat je hoort te delen mijn inziens ook om jezelf als transgender teleurstellingen te laten voorkomen.
Als ik ga daten met een man, en het blijkt dat diegene achtergehouden heeft transgender te zijn is het voor mij klaar.
Dit deel je vóór iemand stapelgek op je wordt en niet pas in dit stadium naar mijn mening.
Dat zou mijn vertrouwen echt totaal vernietigen en juist het achterhouden, zou voor mij een reden zijn direct met x te stoppen.

VuurVleugels
Berichten: 1725
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:16

TS ik snap heel goed dat dit je laat schrikken en je hebt alle recht om de relatie met X (op een normale manier) te verbreken, net zoals je dat bij elke relatie hebt. Maar ga bij jezelf na wat het nou precies is waar het vastloopt, in je hoofd. Probeer het écht te pinpointen, een steekwoord, een gedachte, een beeld in je hoofd. Als je 100% hetero bent en jezelf écht geen intimiteit ziet hebben met hetzelfde geslachtsdeel als dat je zelf hebt, dan is dat een legitieme reden om dit te verbreken. Maar als je denkt dat je het fysieke voor jezelf op een tweede plan kan zetten, dan zou ik zeggen ga het aan en zie waar het schip strandt.

Ik hoef je niet te zeggen hoe eng dit voor X is en hoe pijnlijk het voor X is als het uitgaat hierdoor. Dat weet je zelf dondersgoed. Dus laat het bezinken en maak een afweging.

Ik heb het hier vrij vaag gehouden omdat ik geen opstel van 500 woorden kan plaatsen hier, maar mijn PB staat open. Ik ben zelf geen transgender, maar ik ben nauw betrokken bij de community en studeer daarnaast ook gender en seksualiteit :)

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:17

E_C schreef:
Nu X mij zo iets persoonlijks heeft verteld zou dit voor mij helemaal dan ook helemaal niets moeten veranderen. X is nog steeds dezelfde fantastische persoon waar ik voor ben gevallen, maar toch voelt het voor mij ineens helemaal anders. Ik heb geen idee wat ik met deze gevoelens aan moet. Zeker omdat ik altijd de eerste ben die het er mee eens is dat iedereen moet kunnen zijn wie hij/zij is. Dat iedereen het recht heeft om gelukkig te zijn en het verdiend heeft om geliefd te worden. Maar blijkbaar vind ik dit alleen als ik er zelf persoonlijk niets mee te maken heb?

Ben ik nu zo'n verschrikkelijk persoon dat ik hier moeite mee heb? Ik zou het echt erg vinden als deze relatie om deze reden zou stranden, maar ik weet niet of ik hier mee kan dealen. Ik dacht van mezelf dat ik niet zo oppervlakkig zou zijn, dus dit is even een enorme reality check... Wat nu? Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Tips? Advies? Nogmaals, als ik iemand met mijn woorden heb gekwetst spijt me dat ontzettend. Dat is het laatste wat ik wil. Ik wil X ook absoluut niet kwetsen. X is de laatste die dit verdiend en uiteraard wil X ook gewoon zijn wie X is als persoon en gelukkig zijn in en met het leven, zoals het zou moeten zijn.


Ik pik bovenstaand stukje er even uit. Probeer je niet te schuldig te voelen, want dat je iedereen zijn of haar geluk gunt, betekent niet dat je qua intimiteit dingen moet doen die jij niet ziet zitten.

In Amerika zijn een aantal lesbische dames beschuldigd van transfobie, wegens gebrek aan interesse in transvrouwen die niet zijn geopereerd. We moeten er rekening mee gaan houden dat deze discussies niet leuk of gezellig zijn, maar dat iedereen recht heeft op intimiteit waar alle partijen zich goed bij voelen.

Laat het even bezinken, stel zoveel mogelijk vragen aan X als je wil en volg je gevoel. Zo lang je respectvol blijft, is elk besluit goed. :(:)

En vooral... Succes en sterkte. <3

He who neglects the present moment, throws away all that he hath

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:18

Ik vind je helemaal niet bekrompen en juist erg netjes in je verwoording. Een vriend van mij is transgender en worstelt dus exact met hetzelfde verhaal maar dan de andere kant. Hij komt partners tegen die het wel accepteren en partners tegen die het niet accepteren. Hij heeft best wel moeite met partners die het niet kunnen accepteren waardoor de relatie stukloopt. Ik heb het daar best vaak met hem over en geef dan aan dat een partner nou eenmaal het recht heeft om iets niet te accepteren. Dat is in dit geval het biologische geslacht geslacht iemand maar had net zo goed iets anders kunnen zijn. Hoe slecht je je er misschien ook over voelt, als jij je er niet prettig bij voelt is dat je goed recht, hoe pijnlijk ook voor X.

Ik zou het inderdaad ook even laten bezinken en ik vind je post juist hartstikke respectvol en fijn lezen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de post van Palmera...

Moonfish: niet mee eens, er is altijd een moment dat je moet kiezen om dat te delen, liefst sooner rather than later maar op een eerste dat oid zou ik ook echt niet nodig vinden. Ik vind dat X TS niet voor het blok heeft gezet. Hoe ervaar je dat zelf TS? Hoe lang daten jullie al?

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

VuurVleugels
Berichten: 1725
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:20

Kaus schreef:
Ik zou het inderdaad ook even laten bezinken en ik vind je post juist hartstikke respectvol en fijn lezen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de post van Palmera...


Blij dat ik niet de enige ben... Bah, heel erg naar.

Suzanne F.

Berichten: 48953
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:21

Ik snap Palmera wel hoor. Ik accepteer iedereen als mens zoals hij is maar om een intieme relatie mee te hebben heb ik voorkeuren en dat is toch een man en geen vrouw die man is geworden maar toch nooit helemaal zoals een van nature geboren man.

Ik zou ook van slag zijn en geen idee hoe ik zou reageren eigenlijk. Maar ik zou er niet mee door kunnen gevoelsmatig.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:23

Wauw nee, dit vind ik echt niet kunnen. :n

Ik vind het spijtig dat X dit zo lang voor je verzwegen heeft... Ik kan aan de ene zeker begrijpen dat hij dit gedaan heeft uit angst, maar alsnog is het fout om zoiets te verzwijgen.

Ik zou me eerder afvragen; zou je nog met X zijn beginnen daten als je op voorhand wist dat hij transgender was? En wat wil jij op dit moment zelf? Waarvoor zou je tips of advies willen krijgen?

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:24

E_C schreef:
Nu heeft X verteld dat X een transgender persoon is. Ik dacht altijd van mezelf dat ik een enorm accepterend persoon was, dat het mij helemaal niets uit zou maken. Helaas lijk ik het allemaal niet meer te weten nu dit in mijn leven speelt, en ik vind het verschrikkelijk van mezelf.


Hoe jij je nu voelt heeft niets te maken met wel of niet accepteren. Je kunt accepteren dat iemand transgender is, maar dat betekent niet dat jij daar dan ook een relatie mee moet hebben. Of dat je het niet accepteert omdat je dan geen relatie wilt met die persoon.

Ook is de reactie heel normaal, cru gezegd, je bent namelijk bedrogen en daardoor voelt alles nep en/of twijfel je overal aan.

Ik zou aanraden om in ieder geval tijd te nemen, bespreek dit ook gewoon met elkaar als je dat wilt. Je kunt altijd besluiten om in overleg het toch te proberen als je dat wilt weten. Je weet immers niets zeker dat je niet geprobeerd hebt.

Moedig van X dat hij/zij het je verteld heeft, zeker omdat een transgender een klap mentaal en zelfs fysiek kunnen verwachten na zulke openbaringen, maar wel knap lastig voor jullie allebij.

Ik sluit me helemaal aan bij Vuurveugels (wat heb je het goed omschreven) en Kaus.

Even algemeen:
In de huidige samenleving waar men besluit om toch meer zichzelf te zijn en zich ook zo te uiten (ondanks soms het gevaar voor eigen leven) ontkomen we er niet aan dat dit vaker zal gaan voorkomen. Ik snap dat het voor de ontvangende partij ongemakkelijk kan zijn, maar bedenk ook eens hoe doodsbang de "liegende" partij is. Kennen jullie de serie 9-1-1 Lonestar? Hier wordt in het eerste seizoen veel aandacht besteedt aan een transgender die uit de kast komt en hoe het daten verloopt.
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 16-05-21 21:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:26

Ook ik vind dat je het heel netjes verwoordt, TS. :j Zoiets is ook heel verwarrend op het moment dat het je zelf overkomt en je emoties zijn er gewoon, daar is verder niets mis mee. Ik ga mee met de reacties die zeggen dat je het even moet laten bezinken. Wees open en eerlijk in je communicatie daarover, maar probeer diegene geen verwijten te maken. Wat wij allemaal zeggen of vinden, is eigenlijk helemaal niet relevant; jij moet vrede hebben met de keuze die je hierin maakt.

moonfish13 schreef:
Ik vind vooral dat x je op hele, hele oncomfortabele wijze voor het blok zet zo.
Dit is iets wat je hoort te delen mijn inziens ook om jezelf als transgender teleurstellingen te laten voorkomen.
Als ik ga daten met een man, en het blijkt dat diegene achtergehouden heeft transgender te zijn is het voor mij klaar.
Dit deel je vóór iemand stapelgek op je wordt en niet pas in dit stadium naar mijn mening.
Dat zou mijn vertrouwen echt totaal vernietigen en juist het achterhouden, zou voor mij een reden zijn direct met x te stoppen.
Maar verplaats je eens in die persoon en denk daarbij vooral aan reacties van mensen, geweld etc. tegen transgenders. Dan wil je eerst zeker weten dat je iemand kunt vertrouwen en mogelijk met ze verder wilt, voordat je ze vertelt van je situatie. Nederland wil altijd graag doen alsof alles hier bespreekbaar is, iedereen super accepterend is etc., maar dat valt in de praktijk echt héél vies tegen. Dus ik kan me die gereserveerdheid van X heel goed voorstellen - uit de kast komen als homoseksueel is al moeilijk, laat staan als je transgender bent.

Safiy93
Berichten: 383
Geregistreerd: 06-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:27

Ik vind het knap dat je het zo respectvol hebt kunnen verwoorden. Ook is het mooi dat je kunt overdenken waarom je het wel of niet wilt accepteren en dat je niet meteen de deur dichtgooit. Het is niet raar dat je ervan schrikt en ook niet dat je erover nadenkt. Laat het rustig bezinken en geen enkele keuze die je kunt maken is fout!

Lukasje
Berichten: 11149
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:29

Chapeau voor jou dat je dit alles zo respectvol kan verwoorden.

Ik vind jou gevoelens en gedachten heel normaal. Ik denk dat iedereen het er over eens is dat schuldgevoelens absoluut niet nodig zijn. Ik probeer alles te bekijken onder het motto “leven en laten leven” maar dat houdt niet in dat íkzelf met alles kan leven. Tuurlijk kan ik bv een vriendschap aangaan met een transgender, maar een intieme relatie? Nee, no way.

Gun jezelf wat tijd om uit te klaren wat je wilt en voelt. Alvast sterkte!

Don't take anything for granted

Mazida
Berichten: 1383
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:31

Het is een transgender man neem ik aan? Misschien een stomme vraag, maar wordt deze transgender man nog geopereerd? Krijgt hij straks een geslachtsdeel? In dat geval kun je straks toch intiem met elkaar zijn?

Vind het overigens makkelijk te zeggen dat de potentiële partner van TS dit meteen had moeten zeggen, het lijkt mij heel moeilijk om het juiste moment te kiezen. Je wilt iemand niet meteen afschrikken, maar ook om dit al meteen bij de eerste ontmoeting te zeggen. TS, ik zou het eerst rustig laten bezinken, heel respectvol trouwens dat je dat ook doet, take your time! En misschien kun je eens informeren bij mensen met een relatie met een transgender?


Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:32

TS je verwoord het juist heel netjes en respectvol en ik begrijp je 100% Je valt voor een bepaald geslacht als hetero en dat geldt zowel geestelijk als lichamelijk. Nu zal de een er anders in staan bij een trans persoon als de ander. Voor jou is het lichamelijke wél belangrijk en dat is jouw goed recht.

Ik zou hier persoonlijk ook op afknappen. Iemand die niet als man is geboren lichamelijk én geestelijk is niet iemand waar ik een relatie of intimiteit mee zou willen.
Jammer dat X niet eerder deze openheid heeft gegeven al snap ik dat het van die kant ook wel een drempel moet zijn. Dus nee, je bent geen onmens of bekrompen persoon. Je accepteert X zoals diegene is, toch?
Maar een relatie en intimiteit, dat is een brug te ver voor je en jij bent vrij om die keuze te maken.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

E_C
Berichten: 290
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-21 21:32

Ik heb de reacties waar ik wat zinnigs op te zeggen heb er even uitgepikt.

verootjoo schreef:
Begrijpelijk dat je van slag bent. Je verwacht het niet. Wanneer heeft X je dit verteld?
Als het nog maar kort geleden is zou ik het laten bezinken, komt tijd, komt raad. Overhaaste beslissingen obv emoties is nooit een goed idee.


Het is een aantal weken geleden dat X me dit verteld heeft. We hebben besloten wat afstand te nemen zodat ik dit kan laten bezinken, maar ik merk dat ik het enorm lastig vind. Ik wil ook zeker geen overhaaste beslissingen nemen, maar ik wil ook geen valse verwachtingen of hoop creëren.


Toushie schreef:
Allereerst wat knap hoe eerlijk je dit topic maakt maar ook echt bij jezelf te rade gaat. Dit relativeren en opschrijven is al een eerste stap.
Hoelang is het geleden dat X dit aan je heeft verteld?
Deze gedachten klinken helemaal niet raar en zoiets moet je ook laten bezinken.
Heb je er al samen met X over gepraat?


We hebben wel gesprekken samen, maar ik ben dusdanig in de war dat ik voor mezelf eerst het een en ander op een rijtje moet hebben denk ik.

moonfish13 schreef:
Ik vind vooral dat x je op hele, hele oncomfortabele wijze voor het blok zet zo.
Dit is iets wat je hoort te delen mijn inziens ook om jezelf als transgender teleurstellingen te laten voorkomen.
Als ik ga daten met een man, en het blijkt dat diegene achtergehouden heeft transgender te zijn is het voor mij klaar.
Dit deel je vóór iemand stapelgek op je wordt en niet pas in dit stadium naar mijn mening.
Dat zou mijn vertrouwen echt totaal vernietigen en juist het achterhouden, zou voor mij een reden zijn direct met x te stoppen.


Voor mij is het niet zo kort door de bocht. Aan de ene kant ben ik best 'geschokt' door dit nieuws maar ik kan me heel goed voorstellen dat X dit in eerste instantie voor zichzelf heeft gehouden.


VuurVleugels schreef:
TS ik snap heel goed dat dit je laat schrikken en je hebt alle recht om de relatie met X (op een normale manier) te verbreken, net zoals je dat bij elke relatie hebt. Maar ga bij jezelf na wat het nou precies is waar het vastloopt, in je hoofd. Probeer het écht te pinpointen, een steekwoord, een gedachte, een beeld in je hoofd. Als je 100% hetero bent en jezelf écht geen intimiteit ziet hebben met hetzelfde geslachtsdeel als dat je zelf hebt, dan is dat een legitieme reden om dit te verbreken. Maar als je denkt dat je het fysieke voor jezelf op een tweede plan kan zetten, dan zou ik zeggen ga het aan en zie waar het schip strandt.

Ik hoef je niet te zeggen hoe eng dit voor X is en hoe pijnlijk het voor X is als het uitgaat hierdoor. Dat weet je zelf dondersgoed. Dus laat het bezinken en maak een afweging.

Ik heb het hier vrij vaag gehouden omdat ik geen opstel van 500 woorden kan plaatsen hier, maar mijn PB staat open. Ik ben zelf geen transgender, maar ik ben nauw betrokken bij de community en studeer daarnaast ook gender en seksualiteit :)


Bedankt voor je reactie. Ik ga je een pb sturen omdat ik ook niet alle gevoelige details openbaar wil hebben.

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:32

Voor jou is het ook een beetje liefdesverdriet nou hoor. Reken het jezelf niet zo aan. Voor beide kanten is het rot, maar als het er niet in zit dan is dat nou eenmaal zo, gevoel kun je niet forceren. Ik zou voorstellen om rustig aan op vriendschappelijke basis contact te houden denk ik..

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3

Hevonen

Berichten: 5593
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:32

Ik snap je gevoel heel goed. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb me weleens afgevraagd hoe ik dat zou ervaren. Ben ook echt hetero en vrijen met een vrouw lijkt me niks, maar misschien gaat dat wel weer als je echt helemaal verliefd op iemand bent.

Ik ken wel een echtpaar met kinderen waarvan de man een geslachtsverandering heeft ondergaan toen het oudste kind een jaar of 14 was. Ik vraag me weleens af hoe moeilijk dat is in een al bestaand huwelijk. Het is dezelfde persoon en toch weer niet.

Geef jezelf tijd en volgens mij is het heel, goed wat je doet. Praat erover, liefst ook met mensen in hetzelfde schuitje.

En veel sterkte!

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:35

VuurVleugels schreef:
Kaus schreef:
Ik zou het inderdaad ook even laten bezinken en ik vind je post juist hartstikke respectvol en fijn lezen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de post van Palmera...


Blij dat ik niet de enige ben... Bah, heel erg naar.

Ik heb geleerd bij mezelf te blijven met respect naar anderen. Dus een ander kan doen wat hij wilt, als hij maar gelukkig is, maar ik hoef niet mee te gaan als ik daar niet gelukkig van word. :)

Als dat voor jullie respectloos is.... Ik slaap er niet minder om.

har166

Berichten: 2031
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:38

Er zijn een heleboel mensen die zeggen ' ik val op de persoon en niet op geslacht '. Dat vind ik een mooie gedachte maar ik val écht op mannen. Ik kan vriendschappen opbouwen met mannen en vrouwen maar het verschil tussen vriendschap en een relatie is seks ( ongeacht of dat voor een langere of kortere periode is ). Ik kan me goed voorstellen dat je nu een fijne vriendschap hebt met deze persoon en dat de volgende stap seks zou zijn, maar dat je je niet aangetrokken voelt tot iemand van hetzelfde geslacht. Daar ben je helemaal vrij in en dat is echt alleen JOUW keuze.

I can please only one person a day, today is not your day and tomorrow does not look good either.

tyleysmiley

Berichten: 1894
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:38

Ik heb er van nabij ervaring mee en alleen maar positief.
Een van de liefste mensen die ik ken is transgender,van vrouw naar man en echt..je kunt geen leukere vent treffen,daarnaast heeft hij een goed werkend uhm onderstel.
Persoonlijk zou het mij helemaal niks uitmaken,als ik op mannen val en tref een leuke kerel,en die is ooit eens geboren als vrouw,helemaal goed,want die hoef je dus ook nooit iets uit te leggen over vrouwendingen.

Maar zonder gein,ik snap je gevoel helemaal hoor TS, alleen sta ik er zelf veel makkelijker in.

Onali

Berichten: 18381
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:41

Ik snap niet zo goed wat er respectloos is aan Palmera haar post.
Ik denk er exact hetzelfde over.

Black is the colour of my true love's hair

Amado7

Berichten: 10719
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:42

Ik snap Palmera ergens wel.

Ik snap ook TS heel erg goed. Je bent 100% hetero zeg je , en het idee dat je een relatie krijgt met iemand van hetzelfde geslacht. Als ik het goed begrijp. Ik zou dat absoluut niet kunnen en willen dus dat kan ik me goed voorstellen. En dat bedoel ik zeker niet gemeen naar transgenders. Maar ik zou dat niet kunnen.

Het is dubbel, ik snap dat je eerst het vertrouwen moet winnen voor je zoiets verteld. Maar als de ander verliefd is ben je al een heel eind. Moeilijk hoor. Respect dat je zo respectvol er mee om gaat.

Ik zou het even laten bezinken en er over in gesprek gaan. En zelf je keuze maken, voelt het anders en voel je je er niet fijn bij, dan zou ik ervoor kiezen om het te breken. Maar dat zou ik iedere relatie aanraden.

Niet perfect is ook goed


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, Bagheera_206, Britt_Sisi, GoogleAdsense, Love_Rosie, Malenka, MarjanB, nicolailover, ontherun, YandexBot en 71 bezoekers