Algemeen coronatopic #6

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Brainless

Berichten: 29665
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 00:54

Blussem schreef:
Ik las net dat ze in vs mondkapjes onzin hebben afgeschaft. Ik hoop dat Nederland gauw volgt. Ik ben voor corona maatregelen, maar wel tegen ozin maatregelen die toch niks bij dragen. Het typsche burgertje pesten.

VS wilt het gaan afschaffen voor gevaccineerden... Dus ja ik hoop ook dat Nederland dat snel in volgt een dat je met een vaccinatiepaspoort weer meer mag.
Dus de "mondkapjes onzin" blijft gewoon gelden voor niet gevaccineerden.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)


CharleyT
Berichten: 3970
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 06:26

Blussem schreef:
Ik las net dat ze in vs mondkapjes onzin hebben afgeschaft. Ik hoop dat Nederland gauw volgt. Ik ben voor corona maatregelen, maar wel tegen ozin maatregelen die toch niks bij dragen. Het typsche burgertje pesten.

Ook bijv dat thuis maar twee gasten mag ontvangen terwijl vervolgens op werk wel met ze velen bij elkaar mag komen.


Reacties met zinnen als ''burgertje pesten'' zijn niet serieus te nemen. Vind dat zulke puberpraat, echt wat is het nut van burgertje pesten??

Ben met je eens dat er regels zijn waarvan ik ook denk: hmm niet logisch.

Jildau

Berichten: 9395
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 06:40

Brainless schreef:
Blussem schreef:
Ik las net dat ze in vs mondkapjes onzin hebben afgeschaft. Ik hoop dat Nederland gauw volgt. Ik ben voor corona maatregelen, maar wel tegen ozin maatregelen die toch niks bij dragen. Het typsche burgertje pesten.

VS wilt het gaan afschaffen voor gevaccineerden... Dus ja ik hoop ook dat Nederland dat snel in volgt een dat je met een vaccinatiepaspoort weer meer mag.
Dus de "mondkapjes onzin" blijft gewoon gelden voor niet gevaccineerden.


Gaan ze dan in de supermarkt controleren wie wel en niet gevaccineerd is? Denk dat alleen mensen die dat zelf graag willen dan nog een mondkapje zullen dragen.

Brainless

Berichten: 29665
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 06:53

Jildau schreef:
Gaan ze dan in de supermarkt controleren wie wel en niet gevaccineerd is? Denk dat alleen mensen die dat zelf graag willen dan nog een mondkapje zullen dragen.

Weet ik niet, zover heb ik dat niet gelezen en er is nog geen beslissing genomen hierover; dus weet niet hoe ze dat dan oplossen.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

BigOne
Berichten: 38045
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 07:19

Brainless schreef:
Jildau schreef:
Gaan ze dan in de supermarkt controleren wie wel en niet gevaccineerd is? Denk dat alleen mensen die dat zelf graag willen dan nog een mondkapje zullen dragen.

Weet ik niet, zover heb ik dat niet gelezen en er is nog geen beslissing genomen hierover; dus weet niet hoe ze dat dan oplossen.

Denk dat je de eerste maanden gewoon bewijs bij je draagt dat je gevaccineerd bent. Of ze dat gaan controleren, geen idee. Maar wanneer het allergrootste deel is geprikt dan zijn die enkelen geen gevaar meer.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

friezenfan2

Berichten: 2559
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 07:20

Is er in Amerika niet een (groot ) deel wat nooit een mondkapje heeft gedragen? Die gaan dat nu toch ook niet doen. Dan lopen er dus in de supermarkt gevaccineerd zonder maar ook die gekke. En als je dan toevallig zo'n gekke lang naast je hebt staan kan je toch nog steeds corona krijgen.
En een derde van de amerikaanse zijn nu gevaccineerd dat Is toch maar een heel klein gedeelte. Ik vind het maar raar om dit nu in de voeren en hoop dat ze het in Nederland gewoon nog verplicht houden voorlopig.

:¨·.·¨:
`·. Life is a Journey,
.................... not a guided tour

Jildau

Berichten: 9395
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 07:22

friezenfan2 schreef:
Is er in Amerika niet een (groot ) deel wat nooit een mondkapje heeft gedragen? Die gaan dat nu toch ook niet doen. Dan lopen er dus in de supermarkt gevaccineerd zonder maar ook die gekke. En als je dan toevallig zo'n gekke lang naast je hebt staan kan je toch nog steeds corona krijgen.
En een derde van de amerikaanse zijn nu gevaccineerd dat Is toch maar een heel klein gedeelte. Ik vind het maar raar om dit nu in de voeren en hoop dat ze het in Nederland gewoon nog verplicht houden voorlopig.


Lekker denigrerend om mensen zonder mondkapje 'die gekken' of 'zo'n gekke' te noemen. Even normaal doen.

Eleeke

Berichten: 1988
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 07:35

Jildau schreef:
friezenfan2 schreef:
Is er in Amerika niet een (groot ) deel wat nooit een mondkapje heeft gedragen? Die gaan dat nu toch ook niet doen. Dan lopen er dus in de supermarkt gevaccineerd zonder maar ook die gekke. En als je dan toevallig zo'n gekke lang naast je hebt staan kan je toch nog steeds corona krijgen.
En een derde van de amerikaanse zijn nu gevaccineerd dat Is toch maar een heel klein gedeelte. Ik vind het maar raar om dit nu in de voeren en hoop dat ze het in Nederland gewoon nog verplicht houden voorlopig.


Lekker denigrerend om mensen zonder mondkapje 'die gekken' of 'zo'n gekke' te noemen. Even normaal doen.


Mwoh. Ik noem mensen zonder gordel om ook zo. Beetje in hetzelfde straatje.
( En natuurlijk gaat het niet in de medische uitzonderingen)

Er wordt nu ook onderzoek gedaan in hoeverre dubbele mondkapjes werken.
Volgens mij had Pien dat systeem altijd al toch?

Ja het is lastig dat we in Nederland eerst zo anti waren. Maar voortschrijdend inzicht is natuurlijk veel voorkomend in een onbekende crisis.

Ik had altijd het beeld dat het rivm enigzins naïef ( helaas) vasthield aan : als iedereeen anderhalve meter afstand houdt en zoveel mogelijk thuiswerkt, doen mondkapjes weinig.

Jildau

Berichten: 9395
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 07:44

Ik draag het zelf ook in de winkels want als een winkel dat verplicht dan heb je je daaraan te houden als je die winkel in gaat. Maar ik ben absoluut niet overtuigd van het nut ervan.

Ik vind het niet normaal wanneer mensen zo enorm panisch en paniekerig doen als Friezenfan doet. Lijkt me ook niet gezond voor jezelf. Maar ik zou haar nooit 'die gek' of 'zo'n gek' noemen. Ik heb geen idee wat de reden is waarom ze zo bang is dus ik vind het vooral erg vervelend voor haar. Zou andersom ook fijn zijn wanneer mensen zo denken.

Een gordel vergelijken met een mondkapje slaat kant noch wal. Maar ook dan is het diegene zijn eigen probleem / eigen risico.

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 08:27

Brainless schreef:
VS wilt het gaan afschaffen voor gevaccineerden... Dus ja ik hoop ook dat Nederland dat snel in volgt een dat je met een vaccinatiepaspoort weer meer mag.
Dus de "mondkapjes onzin" blijft gewoon gelden voor niet gevaccineerden.


Dat zou onzin zijn.
Vaccinatoe vermindert de effect; voorkomt besmetting noch besmettelijkheid.

Mijn hémel :roll:


Moest gisteren voor controle van mijn heup naar het ziekenhuis.
Chapeau: Controle met thermometer bij de ingang, iedereen goede maskers anders uitgedeeld bij de ingang. Ik dubbel gemaskerd :o
Iedereen op heel redelijk op afstand. Ook op de stoeltjes. De enkeling die zich vergiste werd GELIJK netjes terechtgewezen en corrigeerde zich met verontschuldiging.

Met tijd op de hand tijdens het wachten tussen boek lezen door met de app van de gezondheidszorg ´gespeeld´. Me geregistreed en ploep, al mijn data kwam naar boven. Geweldig helder en uitgebreid die app. Wát een verschil met pre Covid. Dat is wel een positief effect van Covid; hoe snel en goed heel veel nu met electronisch certificaat geregeld kan worden _/-\o_
Gekeken of ik een afspraak kon maken maar nee, voldoe niet aan de criteria. Ben zeker al afgeschreven als onwillig _O-

Vriendin vandaag in de sporthal dienst; 700 mensen met een afspraak voor vaccin.

www.homocaballus.net


Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 08:34

Jildau schreef:
Een gordel vergelijken met een mondkapje slaat kant noch wal. Maar ook dan is het diegene zijn eigen probleem / eigen risico.


Prima vergelijking: Geen gordel bij ongeluk verhoogt de ernst van de gevolgen en dat is een maatschappelijk probleem. Ziekehuisopname bijvoorbeeld :)* :)*

Mondkapjes is óók net als roken. Als jij dichtbij mij rookt, rook ik mee.

Ook net als sex zonder condoom: Het is niet alleen joúw risico.

Doe dat ding gewoon op en laat een ander geen risisco lopen {:)-:(

Wat jij víndt is jouw goed recht. Dat recht houdt echter op waar die van anderen beginnen.

www.homocaballus.net

Brainless

Berichten: 29665
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 08:36

Huertecilla schreef:
Brainless schreef:
VS wilt het gaan afschaffen voor gevaccineerden... Dus ja ik hoop ook dat Nederland dat snel in volgt een dat je met een vaccinatiepaspoort weer meer mag.
Dus de "mondkapjes onzin" blijft gewoon gelden voor niet gevaccineerden.


Dat zou onzin zijn.
Vaccinatoe vermindert de effect; voorkomt besmetting noch besmettelijkheid.

Mijn hémel :roll:

Kun je wel zo reageren.. maar man- en dochterlief zouden heel blij zijn zodra zij gevaccineerd zijn en zij daardoor meer vrijheid krijgen.
Hebben beide een auto-immuunziekte en met vaccin bij hun en bekenden kunnen zij weer wat sociale contacten opbouwen, omdat de kans dat ze ziek worden een stuk minder is en indien ze ziek worden ze hopelijk minder ziek zijn.

Dus graag niet zo neerbuigend reageren aub

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33749
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:06

Daarbij is het ook zeer waarschijnlijk dat je een pak minder besmettelijk bent na een vaccin.

Groetjes vanuit de trein zonder mondkapje. Want er zat toch niemand in mijn coupe en de twee coupés naast mij. }:)

Ga hem nu op doen want er komt een station aan. En dan doe ik hem netjes weer op. Maar ga dat niet doen in een lege trein en ook niet op een leeg perron. Je moet nog een beetje zelf nadenken. :P

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:07

Brainless schreef:
Dus graag niet zo neerbuigend reageren aub



In ´persoonlijk opvatten´ zit een werkwoord. Het is iets wat je zélf doet.



Niets neerbuigends aan wat ik schrijf. Ik reageer op de voor mij onbegrijpelijke volharding in het misplaatste geloof dat een vaccinatie een paspoort voor vrijheid oplevert.

Zoals je zoú knnen lezen schrijf ik dat het de gevolgen van besmetting vermindert: dát is *\o/* voor jou en familie.
Vaccinatie beschermt de rest van de niet gevaccineerde wereld niet tegen jullie.
Doe verder niet zo overgevoelig.

www.homocaballus.net

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33749
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:09

Huertecilla schreef:
Brainless schreef:
Dus graag niet zo neerbuigend reageren aub



In ´persoonlijk opvatten´ zit een werkwoord. Het is iets wat je zélf doet.



Niets neerbuigends aan wat ik schrijf. Ik reageer op de voor mij onbegrijpelijke volharding in het misplaatste geloof dat een vaccinatie een paspoort voor vrijheid oplevert.

Zoals je zoú knnen lezen schrijf ik dat het de gevolgen van besmetting vermindert: dát is *\o/* voor jou en familie.
Vaccinatie beschermt de rest van de niet gevaccineerde wereld niet tegen jullie.
Doe verder niet zo overgevoelig.


https://www.google.nl/amp/s/amp.nos.nl/ ... elijk.html

https://www.ad.nl/binnenland/het-bewijs ... ~a7cadeb1/

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:13

MarlindeRooz schreef:
Daarbij is het ook zeer waarschijnlijk dat je een pak minder besmettelijk bent na een vaccin.


Wat zeker is, is dat het de ernst van de gevolgen van besmetting voor de gevaccineerde verminderd.
Het is niet zeker of de niet gevaccineerden minder risico lopen door besmette gevaccineerden.

Nogmaals; jouw recht om dat te denken/vinden, houdt op waar het recht van anderen omdat risico niet te hoeven lopen begint :)*

Wat is er toch zo moeilijk aan het respecteren van de rechten van ánderen. Weegt het eigen belang zó zwaar dat het smoezenboek continue voorgelezen moet worden?!

Veel plezier verder vandaag; ik ga een buurman helpen met startkabels. Maskers mee/op.

www.homocaballus.net

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33749
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:15

Jij maakt er weer van dat ik jouw “vrijheid” niet respecteer. Maar jij beweert stellig dat je na een vaccinatie net zo besmettelijk bent. En ik beweer dat het niet zo is.

Wel sneu dat jij je zo aangetast voelt in je vrijheid steeds. Lijkt me erg lastig om zo te leven.

Brainless

Berichten: 29665
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:18

Huertecilla schreef:
Brainless schreef:
Dus graag niet zo neerbuigend reageren aub



In ´persoonlijk opvatten´ zit een werkwoord. Het is iets wat je zélf doet.



Niets neerbuigends aan wat ik schrijf. Ik reageer op de voor mij onbegrijpelijke volharding in het misplaatste geloof dat een vaccinatie een paspoort voor vrijheid oplevert.

Zoals je zoú knnen lezen schrijf ik dat het de gevolgen van besmetting vermindert: dát is *\o/* voor jou en familie.
Vaccinatie beschermt de rest van de niet gevaccineerde wereld niet tegen jullie.
Doe verder niet zo overgevoelig.

Ik zei.. IK HOOP en jij reageert daar persoonlijk op mij op met:
Dat dat onzin is en afsluitend met "mijn hemel".

Dus ja ik vat dat persoonlijk op en buiten dat gaat vaccinatie wél helpen.
En ik overgevoelig? Wel als mensen zo ongevoelig reageren.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Relaxed

Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:36

Ach iedereen die het niet eens is met hc is of overgevoelig of tante pis of leest selectief :roll:

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:39

Relaxed schreef:
Ach iedereen die het niet eens is met hc is of overgevoelig of tante pis of leest selectief :roll:


Moet grotere schoenen kopen.... Maar daar mag ik niks van zeggen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34482
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 15:56

Vanmiddag alvast de weekend boodschappen gedaan. Viel me op dat een groot gedeelte van de mensen in het overdekte winkelcentrum geen mondkapje op had. Afstand houden was er ineens ook niet meer bij. Zou dat een reactie zijn op het nieuws over versoepelen en het dalen van de cijfers? In de winkels zelf hadden mensen dan wel weer kapje op. Maar ja zodra je het winkelcentrum in loopt is het ook de bedoeling dat je er 1 draagt natuurlijk.

BigOne
Berichten: 38045
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 16:19

Geen idee, hier worden ze wel gedragen maar hebben ook alleen losse winkels en geen winkelcentrum. Las wel dat in sommige regio’s de regels zo soepel worden gehanteerd mbt visite en samenkomen dat de cijfers daar niet goed dalen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34482
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:02

bigone schreef:
Geen idee, hier worden ze wel gedragen maar hebben ook alleen losse winkels en geen winkelcentrum. Las wel dat in sommige regio’s de regels zo soepel worden gehanteerd mbt visite en samenkomen dat de cijfers daar niet goed dalen.


Het gekke is, het winkelcentrum bij ons in de buurt is iedereen heel strikt. Maar in het centrum van de stad leek het wel een andere wereld.

Daks

Berichten: 5831
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:14

Ik was net in de "stad" en hield mij netjes aan de looproutes en probeerde afstand te houden.(ik ben niet pro maatregelen) helaas was het de middelbare en oudere leeftijdscategorie die gewoon poep hadden aan alle maatregelen etc.

Maakt het voor mensen zoals ik niet "makkelijker" om de maatregelen vol te houden

A better world shall emerge based on faith and understanding.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:24

Huertecilla schreef:
Jildau schreef:
Een gordel vergelijken met een mondkapje slaat kant noch wal. Maar ook dan is het diegene zijn eigen probleem / eigen risico.


Prima vergelijking: Geen gordel bij ongeluk verhoogt de ernst van de gevolgen en dat is een maatschappelijk probleem. Ziekehuisopname bijvoorbeeld :)* :)*

Mondkapjes is óók net als roken. Als jij dichtbij mij rookt, rook ik mee.

Ook net als sex zonder condoom: Het is niet alleen joúw risico.

Doe dat ding gewoon op en laat een ander geen risisco lopen {:)-:(

Wat jij víndt is jouw goed recht. Dat recht houdt echter op waar die van anderen beginnen.

Dat geld is voor medische goedgekeurd mondkapjes.

Die stoffen mondkapjes is puur schijnveiligheid.
Is net als je in auto zonder gordel gaat zitten waarbij je wel een stuk touw om je middel knoopt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, IASCrawler, lastig en 12 bezoekers