[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Getty_Maan

Berichten: 2588
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:05

Als ze niet vooruit te branden zijn, is er niets aan. Hoe lief en mooi het paard ook is...

Ben destijds nog voor een andere merrie bij die stal geweest waar je Jouwe merrie vandaan komt. Toen hebben we deze merrie ook gezien, was al een groot dier!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 12:11

Zo.... ik ben ook weer bij :=
Vrijdag ga ik kijken bij de nieuwe stal van Tom Finnema... of hij Dije wil trainen voor de keuring :):) En ik vind 't kapotspannend!!! :oo Komt dan toch ineens wel heel dichtbij...

Liek1996
Berichten: 51
Geregistreerd: 28-10-10

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 13:44

Getty_Maan...ja echt? Bij stal dynamis? Ja ze is groot! 1.68 ruim...maar ik ben ook bijna 1.80 dus dan is wat groter wel lekker.
Heb je haar ook geprobeerd of echt alleen gezien?
Nee, als ze niet vooruit willen dab is er inderdaad voor mij niks aan. Ik ga altijd van het goed uit en ben er vaak van overtuigd dat alles op te lossen is maar na 2 jaar was ik er zo klaar mee. Elke dag opnieuw moeten aanslingeren. Dan deed ze het uiteindelijk wel maar jeetje wat werd ik dat beu. Maar op ieder potje past een dekseltje...en de mensen waar ze nu heen is waren wat onzeker en daar past ze perfect. Iedereen blij...
De Jouwe merrie daarintegen is precies het andere uiterste....verschillender kon gewoon niet. Deze blijft maar rennen _O- ..is ook nog niet eenvoudig maar goed, daar puzzel ik dan liever wat langer mee...

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 14:02

Als ze zo groot zijn, zo jong, is er ook bijna niet tegen aan te rijden. Die spieren moeten dan van zo ontzettend ver komen.
Dat is ook de reden dat ik Jelske al zo jong voor de wagen had. Hij kwam te weinig buiten en als hij buiten was stond ie alleen maar te eten of lag te pitten.

Nu komt zomer seizoen er aan en dan schiet dat jonge spul toch vaak weer de hoogte in. Ben benieuwd waar hij eind oktober is en dan pak ik hem ook weer op voor de wagen. Dan is hij sterk genoeg om mij te dragen als hij drie is en heb ik geen gezeur met aan slingeren en zwakke knieën of zulks.

Gezien hij nu 1,60 is mik ik dat de eindstand 1,65/1,68 gaat worden. perfecte formaat voor een hengst.


En karakter speelt ook mee idd :j . Als je zo een relaxte chillbil hebt dan gaat het trainen ook veel moeilijker dan wanneer ze uit zichzelf al wat heter zijn.

Karakter scheelt al de helft aan werk in training. Het meest beroerd gebouwde paard kan de sterren van de hemel lopen op wedstrijd als het tussen oren wel wil.

Noukie123
Berichten: 696
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: België

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 19:20

Vandaag voor de eerste keer op mijn bijna 4 jarige Markus ruin gezeten. Meneer stond er rustig bij en begon zelfs te geeuwen. Wat een droompaard <3 Afbeelding

Getty_Maan

Berichten: 2588
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 20:13

Liek1996 schreef:
Getty_Maan...ja echt? Bij stal dynamis? Ja ze is groot! 1.68 ruim...maar ik ben ook bijna 1.80 dus dan is wat groter wel lekker.
Heb je haar ook geprobeerd of echt alleen gezien?
Nee, als ze niet vooruit willen dab is er inderdaad voor mij niks aan. Ik ga altijd van het goed uit en ben er vaak van overtuigd dat alles op te lossen is maar na 2 jaar was ik er zo klaar mee. Elke dag opnieuw moeten aanslingeren. Dan deed ze het uiteindelijk wel maar jeetje wat werd ik dat beu. Maar op ieder potje past een dekseltje...en de mensen waar ze nu heen is waren wat onzeker en daar past ze perfect. Iedereen blij...
De Jouwe merrie daarintegen is precies het andere uiterste....verschillender kon gewoon niet. Deze blijft maar rennen _O- ..is ook nog niet eenvoudig maar goed, daar puzzel ik dan liever wat langer mee...


Ja klopt, beestje was toen nog onbeleerd. Waren er voor een andere merrie.

Nou klopt, je kan ver komen met training, maar soms is het karakter nou eenmaal zo... Rijdt zelf een merrie, die altijd maar door blijft lopen en die ik eerder weer tot rust moet krijgen. Wat een genot...

Wat spannend, dije in training!

Tom finnema is toch een jonge jongen in Friesland? Hij doet het samen met Rinske, daar is Dije wel op zijn plek!!

Wat fijn nouki!!

lobkewikjem

Berichten: 258
Geregistreerd: 27-02-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 22:05

Wat is een fijn forum om een fries te koop te zetten? Zat te denken aan marktplaats maar verder kom ik niet :+
Zaterdag worden er foto's gemaakt en daarna kan ze online. Gaat om een 10 jarige voorwaartse maar hele brave merrie. Stamboek 3e premie L mennen en dressuur. Voornamelijk recreatief mee gereden en gemend. Vele marathons gereden.
Laatst bijgewerkt door lobkewikjem op 12-05-21 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

ivy_power89

Berichten: 5849
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 22:06

Sporthorses ook.

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 07:27

Spannend Liek1996. Duimen maar!

Verkopen is ook niet echt ons ding. Door de jaren heen zijn er toch wel wat paarden naar een goed plekje gegaan. Vorig jaar heeft mijn dochter nog voor haar schoonzusje een super leuk paardje verkocht. Daar hebben we heel veel mensen voor gehad.. In het begin was een meisje langsgeweest die niet de hoofdprijs kon betalen maar wel heel goed klikte met het paard en een fijne plek kon bieden. Uiteindelijk woog dat het zwaarst en is hij naar haar verkocht. Dat geeft dan echt een goed gevoel en nu is het contact nog steeds heel erg leuk. Maar bij vertrek de zorg uit handen geven, dat vind ik het moeilijkst. Maar onze hobby loopt ook wat uit de hand en wanneer je regelmatig een veulentje fokt groeit de paardestapel maar door; dus ook wij zullen er vast wel weer eens aan moeten geloven. Ik wil de jonkies graag aanhouden dus schuif het eerst nog maar wat vooruit :o

Heb ook wel gedacht om mijn ruin te verkopen. Hij is sport en een super leerpaard met veel werklust, maar ik heb er zelf ook nog zoveel plezier van. Hij kan hard werken maar ook heerlijk mee naar het bos. Lastige keuzes...

Van nature looplust hebben is idd zo belangrijk! Dan kun je er zo veel uithalen. Maar als je iedere dag eerst weer strijd moet voeren om wat voorwaartse drang te krijgen, dat is ook niks voor mij. Maar zulke paarden kunnen wel heel geschikt zijn voor iemand die relaxed een rondje wil rijden.

En wat leuk dat iemand een Jouwe heeft! Mijn dochter heeft nog een Jouwe-hengstje die id opfok staat. Hij was de grootste van de groep, maar wel echt zo'n slungel. Komt wel uit een kroonmerrie moeder, dus heeeel benieuwd hoe hij uitgroeit!

Spannend xxutopia. Hij gaat het vast goed doen daar!

Wat leuk Noukie. Fijn zo zonder stress kunnen beleren! Lekker genieten is dat!

Ik vermaak me maar met het jonge spul. Wat kun je toch gek zijn op dat jonge spul. Nog even wat Pientje spam; *\o/*

Afbeelding


Afbeelding

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 09:20

Wat heeft Pientje een mooi frontje! :~

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:58

Jinthe.. dank je. Dat zit ook echt verankerd in de moederlijn. Oma mz is een Tsjalke. Die vererft veel front. Moeder is een Tjalbert x Tsjalke en heeft ook best mooi front voor een merrie. En Pien heeft dit ook weer.

Afbeelding
Afbeelding

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 20:11

Super mooi ynekes.

Hier gingen ze vandaag de wei op
Afbeelding

Afbeelding

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 20:20

Mooi Zonnebloem, wat een feest!

SunnyHorse
Berichten: 1240
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 20:21

Prachtig Ynekes!

Wat betreft de markt: we hadden onze merrie onder voorbehoud van keuring gekocht, en kregen al een bod op het veulen wat erin zat, ze was nog maar net drachtig :')

Lobkewikjem: via via ruchtbaar maken, dan ben je het paard waarschijnlijk al kwijt. En anders Sporthorses idd.

Nouki: erop met zelfs een halster? Wat super als het zo relaxed gaat: genieten!

Liek, zo is het, op ieder potje past een dekseltje. Ben opzich zelf niet zo snel om een paard weer weg te doen. Maar als het karakter totaal niet bij je aansluit, kun je uiteindelijk beter de knoop doorhakken. Het is er een veel te dure hobby voor om maar te blijven rijden terwijl je er echt geen lol aan hebt. Hoe gaaf is het als ze dan terecht komen waar het perfect aansluit.

Xxutopiaxx: succes morgen met kijken! Wanneer zou je Dije erheen kunnen brengen?

Zonnebloem: ooooooh!!! Wat een blije paarden! Geweldig moment als ze de wei weer opkunnen!

Vandaag hebben we ons laatste ritje gemaakt en mag ze nu lekker met verlof en verder uitbuiken <3

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:06

Sunnyhorse; op naar een mooi veulen dus!

LoveWithJoy
Berichten: 199
Geregistreerd: 09-02-21
Woonplaats: Tholen

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 07:26

Ja idd verkopen is niet tof, ondanks dat er vaak genoeg goede redenen zijn om het wel te doen.
Gisteren is er een vrouw wezen komen kijken. Opzich een super lieve vrouw, maar man wat onzeker. Ze had haar dochter van een jaar of 10 (?) meegenomen. Es is ontzettend makkelijk in de omgang, maar onder het zadel nog groen. Uiteindelijk een leuke ochtend gehad en Es heeft voor de wagen gestaan. Voor het eerst met mij erbij achterop. Maar vindt het zo moeilijk. Ik geloof het gelijk dat ze keigoed voor haar gaan zijn, maar om haar nou naar iemand met minder ervaring te doen, waar haar dochtertje er ook op moet kunnen... Dubio... Want eerlijk gezegd is ze kei braaf maar om er nu een kind op te zetten. Heb ik ook gezegd hoor en ze zou erover na gaan denken. Dus we gaan het zien!
En daarna esje weer daar te laten staan, amai daar had ik meer moeite mee dan ik dacht. Dus we gaan haar volgend weekend maar halen! Dan kan ik nog heel ff van der genieten voordat ze eventueel naar een ander plekje gaat.

Heerlijk die weide momenten. Lekker van die pretbekkies <3

Dennenboom

Berichten: 699
Geregistreerd: 05-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:24

Mooie foto's Ynekes en Zonnebloem.

LoveWithJoy: Lastige keuze, lekker je gevoel volgen

Even een foto van mijn vrolijke dame :D

Afbeelding

LoveWithJoy
Berichten: 199
Geregistreerd: 09-02-21
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:09

Dennenboom schreef:
Mooie foto's Ynekes en Zonnebloem.

LoveWithJoy: Lastige keuze, lekker je gevoel volgen

Even een foto van mijn vrolijke dame :D

[ [url=m/acuCfN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat staat ze er goed bij zeg! _/-\o_

SunnyHorse
Berichten: 1240
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:56

Denneboom: wat een knapperd! Ze staat er fier op!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 15:28

Leuke foto's allemaal! :D <3

Het moge duidelijk zijn dat ik verkopen ook moeilijk vind, Dije is voor 'de handel', maar staat hier inmiddels alweer 1.5 jaar _O-

Ik ga Dije dan waarschijnlijk volgende week brengen ergens.. De Friese merrie wordt van 't weekend opgehaald om te insemineren.. dus dan is 't hier even heel erg leeg -O-

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 19:06

Wat een knapperd Dennenboom! Prachtig koppie zo!

Altijd je gevoel volgen Love With Joy. Ik zou haar alleen laten gaan wanneer je de juiste match voelt. Maar moeilijk proces is dat..

xXutopiaXx Dat wordt een kale boel zeg! Dije komt wel weer terug, toch?

Pien heeft vandaag voor het eerst samen met mama bij onze enter gestaan. Dat vond ze maar wat spannend, maar de enter net zo. Beide kauwen wanneer ze bij elkaar in de buurt kwamen maar het leverde wel wat actie op!Afbeelding

sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 20:13

Verkopen blijft altijd moeilijk zo heb ik ook voor zoè mn kwpn ruin verkocht.. niet normaal wat een reacties werd helemaal overspoeld totaal 1 dag te koop gestaan en in de avond verkocht zo snel kan het gaan. Hij staat gelukkig op een heel fijn plekje en heb af en toe nog contact!

@zonnebloem heel twee zwarte parels in de wei lekker gras ook
@Utopia hahha ik denk dat dije stiekem toch een blijvertje is :=

@ynkes wat is pien toch knap ze ziet er heel
Goed uit ondanks ze ziek is geweest <3

@dennenoom wat een knap snoetje zeg ze weet van zichzelf dat ze knap is =:)

Quick groeit erg hard en is af en toe nog wel eens ondeugend _O-
Opfok is ook geregeld helemaal in Friesland 1,5 uur bij mij vandaan.. maarja wel een klein groepje en in de winter gewoon handmatig in de bak/paddock worden ze gezet mag altijd langskomen ook wel fijn


Afbeelding
Afbeelding

SunnyHorse
Berichten: 1240
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:19

Ah, daar is knappe Quick, mooi kind van Jehannes. Hoe is het veulen verder qua karakter naast ondeugend?
Klinkt als een goed plekje hier in Friesland! Wanneer breng je hem er heen?

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:44

Quick ziet er goed uit. En fijn dat de opfok geregeld is. Waar komt hij te staan sannahtris?

sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 23:42

SunnyHorse schreef:
Ah, daar is knappe Quick, mooi kind van Jehannes. Hoe is het veulen verder qua karakter naast ondeugend?
Klinkt als een goed plekje hier in Friesland! Wanneer breng je hem er heen?


Echt heeeel nieuwsgierig komt altijd ook al staat hij helemaal achterin het land naar me toe gegaloppeerd om een knuffel te halen lekker ondernemend zeker niet bang! Echt heel fijn!!! dus wie weet ooit eens terug dekken of auwert een zoon van jehannes.

Daarom heb ik ooo echt wel moeite met hem weg te brengen hij heeft nu al zo veel geleerd..
Braaksma heet het ! Eind vd zomer eigenlijk als de merrie het zat is!