Trainingsvideo van NRW staatshengst zorgt voor discussie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjo

Berichten: 37226
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Trainingsvideo van NRW staatshengst zorgt voor discussie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-21 17:30

Horses.nl
Overige

Afbeelding
Foto: Marjo


De RTL reportage over barreren is nog nauwelijks afgewend en nu doemen in Duitsland alweer nieuwe beelden op die de paardensport in diskrediet kunnen brengen. En wel afkomstig van het kloppende hart van de Duitse paardenwereld: NRW Landgestüt Warendorf. Op het internet circuleert een video van de training van een jonge hengst, die verre van het Duitse skala wordt getraind.

Lees het hele artikel op Horses.nl

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Trainingsvideo van NRW staatshengst zorgt voor discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:41

Pffff, ik word verdrietig van al die nieuwsberichten. Zoveel paarden die met een onaanvaardbare vorm van pijn en druk getraind worden.

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Trainingsvideo van NRW staatshengst zorgt voor discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:44

Verbod op paardensport
Dieren en sport dat gaat niet samen

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:45

_Mir schreef:
Verbod op paardensport
Dieren en sport dat gaat niet samen

onzin.
Sommige mensen een levenslang verbod op paarden/dieren houden, dat zal wel een hoop schelen, ook preventief.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Trainingsvideo van NRW staatshengst zorgt voor discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:53

Meestal is het toch “three strikes; you’re out’?

Paarden zijn oneindig veel misbruikt, dus volgens mij hebben we het als mensheid allang verpest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:55

DuoPenotti schreef:
_Mir schreef:
Verbod op paardensport
Dieren en sport dat gaat niet samen

onzin.
Sommige mensen een levenslang verbod op paarden/dieren houden, dat zal wel een hoop schelen, ook preventief.
Waar financiële belangen spelen, zullen altijd de grenzen van dierenwelzijn worden opgerekt en overschreden, zelfs door mensen die dat in eerste instantie niet willen. Ik heb echt niets tegen paardrijden an sich, maar als de sport in competitieverband niet snel verandert, heeft dat wat mij betreft zijn beste tijd wel gehad.

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Trainingsvideo van NRW staatshengst zorgt voor discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:56

Maar als bij die financiële belangen ineens torenhoge boetes komen of zelfs verboden op houden moet je eens kijken hoe snel er wat veranderd.
Maar nu...waarom zouden ze, die foei mag niet?

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:58

Ik deel de zelfde ervaring. Om die reden keur sport met dieren ook niet goed.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:17

_Mir schreef:
Verbod op paardensport
Dieren en sport dat gaat niet samen


Dus we moeten allemaal stoppen met de paarden? Of praat je alleen over de topsport?

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:22

Ik zie die video nergens? Wat gaat er precies mis?

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Trainingsvideo van NRW staatshengst zorgt voor discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:54

Ik zie ook nergens een filmpje?

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Trainingsvideo van NRW staatshengst zorgt voor discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:55

Ik ook niet, het gaat denk ik om de omschrijving :)

Anoniem

Re: Trainingsvideo van NRW staatshengst zorgt voor discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:57

geeft weer veel ruimte tot speculeren

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:03

Blussem schreef:
Ik deel de zelfde ervaring. Om die reden keur sport met dieren ook niet goed.

Sport en dierenwelzijn kan prima samen gaan maar dan moeten de organisaties ook daadwerkelijk op treden tegen de grote jongens en dat gebeurt nu niet.

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 20:16

Helaas geen video kunnen vinden, waar???? Gaat het toevallig over dat voor "duitse begrippen" de neus te ver achter de loodlijn is?

inkepink

Berichten: 3164
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: randje van twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 20:35

Nico12 schreef:
Helaas geen video kunnen vinden, waar???? Gaat het toevallig over dat voor "duitse begrippen" de neus te ver achter de loodlijn is?


nou dan moeten ze eerst maar eens hier op de dressuurwedstrijden etc komen kijken.....

Dier en sport kan prima samen maar helaas wordt er in de top vaak eerder naar geld dan naar dierwelzijn gekeken, snel en veel presteren op leeftijden dat menigeen er hooguit 2x per week op zit om maar een voorbeeld te noemen

Pikeur

Berichten: 6306
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 20:56

Ayasha schreef:
Blussem schreef:
Ik deel de zelfde ervaring. Om die reden keur sport met dieren ook niet goed.

Sport en dierenwelzijn kan prima samen gaan maar dan moeten de organisaties ook daadwerkelijk op treden tegen de grote jongens en dat gebeurt nu niet.


Helemaal mee eens. Jammer dat dat niet gebeurt want als er nog veel van zulke berichten verschijnen wordt de verdeeldheid en weerstand alleen maar groter terwijl ik zeker weet dat het ook goed kan.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:04

Nico12 schreef:
Helaas geen video kunnen vinden, waar???? Gaat het toevallig over dat voor "duitse begrippen" de neus te ver achter de loodlijn is?

als officiële instanties zich er mee gaan moeien zal er wel meer gebeurt zijn dan achter de loodlijn gereden worden.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:06

DuoPenotti schreef:
Maar als bij die financiële belangen ineens torenhoge boetes komen of zelfs verboden op houden moet je eens kijken hoe snel er wat veranderd.
Maar nu...waarom zouden ze, die foei mag niet?

Nee hoor dan gebeurt het gewoon achter gesloten deuren.

Samzan
Berichten: 52
Geregistreerd: 21-03-20

Re: Trainingsvideo van NRW staatshengst zorgt voor discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:11

Helaas al zo lang als ik me kan herinneren......de eerste keer dat ik er van hoorde was een ook Duitse ruiter die omgekeerde bierdoppen op de balk had gespijkerd.......wat wij mensen onze vrienden aandoen is zoo beschamend.....

Pikeur

Berichten: 6306
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:15

Ayasha schreef:
Nico12 schreef:
Helaas geen video kunnen vinden, waar???? Gaat het toevallig over dat voor "duitse begrippen" de neus te ver achter de loodlijn is?

als officiële instanties zich er mee gaan moeien zal er wel meer gebeurt zijn dan achter de loodlijn gereden worden.

Ik ben even op Duitse sites gaan zoeken maar toch spreken al die artikelen die ik kon vinden enkel over achter de looplijn rijden en stond er expliciet bij dat er geen andere dingen waren geconstateerd. Wel jammer want artikelen als deze geven veel ruimte voor eigen invulling.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Trainingsvideo van NRW staatshengst zorgt voor discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:18

Power and paint werd ook "enkel achter de loodlijn" getraind. Ik geloof er geen fluit van dat instanties gaan praten omdat ie wat ronder ingesteld werd. ;)

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:56

Ayasha schreef:
Power and paint werd ook "enkel achter de loodlijn" getraind. Ik geloof er geen fluit van dat instanties gaan praten omdat ie wat ronder ingesteld werd. ;)


In Duitsland is men kritisch over "achter de loodlijn". Tevens had 1 van de 2 paarden een slofteugel. Ook is het een opleidingsinstituut voor instructie. Zonder video heb ik er geen mening over.

Recentelijk waren de wedstrijden in de Brabanthallen en zoals iedereen heeft kunnen zien was er ook een ruiter die tijdens de prijsuitreiking reed met een slofteugel. Die was m.i. hoofdzakelijk voor het geval dat c.q. korte tijd/ omstandigheden en ik heb er geen commentaar over gehoord.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 02:22


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Trainingsvideo van NRW staatshengst zorgt voor discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 02:42

Het grootste probleem is denk ik dat heel veel mensen het eens zijn dat dingen echt niet (meer) kunnen, maar altijd wat ze zelf doen goedpraten.
Ik spreek mensen die afgeven op trainingsmethodes, maar zelf ook lopen te hakken of een trainer kiezen die dat doet. Maar zolang die presteerd, zien mensen het niet of is anders kiezen toch erg moeilijk.

Wat je op wedstrijd verbiedt en aanpakt, gebeurt thuis 2x harder. Pas als juryleden echt leren kijken naar het paard, zullen ze ook soms!!! verkeerd getrainde paarden eruit kunnen pikken. Maar dan moeten ze wel ook de mogelijkheid krijgen.
En de gewone ruiter moet het leren, zodat die niet meer de sporters aanbidt, hun paarden niet meer ergens in training zetten of ergens les nemen.

Dan moeten mensen echt aanpassen en als het gewoon wordt om dingen niet meer te doen, leren ze dat het ook zonder kan.

Ik ben nog steeds niet tegen paardrijden of de sport, maar ik denk wel dat er veel teveel gevraagd wordt van de paarden.