waar zijn jullie paarden bang voor?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

waar zijn jullie paarden bang voor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-02 17:58

Tos is eigenlijk bom-proof...
schrikt niet snel ergens van, toeterende vrachtwagens die voorbij denderen, boten die voorbij varen, fietsende jongeren die gaan klappen achter zich...
bouwzeil... maiskuilen *nouja bergen kuilvoer*...
het doet hem weinig, maar waar hij dan wel ineens "bang"voor is, zijn witte vlakken op de weg op putdeksels *licht weerkaatsend*
en onder iets door (viaduct, stoplicht) kan ook super eng zijn.

en meneer heeft wel eens dat ie niet langs een wei durft waar paarden staan... *maar we helpen hem wel ff Haha! *


Waar zijn jullie paarden bang voor?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 18:11

Bud is opzich niet bang van auto's...als ze langzaam rijden. Hij heeft er ook nog maar erg weinig ervaring mee...dus dat gaan we oefenen Lachen
Verder van nagenoeg niets...ik heb een coole Paint Cool

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 18:13

Mijn paardje is is niet bang voor alles wat rijd,geluid maakt en beweegt maar is meer bang voor de dingen die stil staan.Dan gaan we altijd er even naar toe en dan is het over.Ze alleen we 3 keer in de week er met een boog om heen lopen dan,maar das geen punt dan lopen we er gewoon 3 keer heen.Het is gelukkig niet zo dat ze er van schrikt of weg springt.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 18:23

Ik dacht dat Darmorah behoorlijk bom-prof was, tot dat ze zaterdag werd geschoren, ik heb Dar nog nooit zo panisch gezien, dat vond ze dus echt eng, Shetlanders staan ook hoog op de lijst bij Dar, vooral als ze aan komen rennen, dan kan ze opeens de Passage en de Piaffe Haha! , waarom ze die eng vind, geen idee, ze heeft nota benen een Shetlander buurvrouw (waar ze overginds heel bitchie tegen kan doen Extreme duivel )

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 18:24

Eigenlijk is ies niet echt ergens bang voor.. Ja dingen die ze niet kan zien maar wel horen enz. En als ze een van haar "aparte buien" heeft dan vind ze opeens alles eng..

Dingen waar ze wel met een grote boog omheen gaat zijn plastic zakjes Verward *LOL* daar krijg je dr dan ook echt met geen mogelijkheid langs!!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 18:28

Van de witte streepjes op de weg is m'n merrieveulen bang, en m'n "stoere" hengst zoekt altijd beetje "bescherming" achter m'n merrieveulen ... dus zeker geen held nog ...

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 18:29

Scheerapparaat vind hij echt verschrikkelijk. Water is hij ook niet zo heel blij mee, zeker niet als hij door diepe, donkere plassen moet. Ook de waterslang op de poetsplaats kijkt hij altijd aan alsof dat ding kan bijten.

Maddox is buiten super rustig. Bruggetjes wil hij nog wel eens voor stoppen maar als er dan iemand anders (dier of mens) overheen gaat, dan gaat hij ook. Eigenlijk is hij overal langs te praten.

Maddox is buiten eigenlijk meer opgefokt als ik met andere paarden ben dan wanneer hij alleen is.

Binnen is hij nergens bang voor. Aan de longeerlijn vindt hij t nog wel eens lekker om te schrikken van iets stoms, maar dat is gewoon lollig volgens mij.

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 18:33

ik heb ook zo'n onvoorspelbaar beest. Koe
nergens bang voor eigenlijk, behalve stukjes plastic die opeens opvliegen Bloos en boomstammen in het bos die opeens "raar" liggen.
het is maar hoe zijn pet staat of beter...waar de wind vandaan komt!

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 18:36

Nicoline is bang voor:

-vrachtwagens
-tractors
-busjes
-bewegende dingen
-motors en brommers
-en als ze haar dag niet heeft: auto's (is ze anders nooit bang voor)

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 18:37

vogeltjes Haha!

Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 18:42

Hmm mijn paardje is en zogenaamde "spookzoeker" hij zoekt dingen om eng te vinden. Verward Maar waar hij ECHT bang voor is (beetje vreemd). Een kofferbak van een auto die open staat, normaal is hij totaal niet bang voor auto's Cool , maar zodra de kofferbak open staat, of iemand doet het voor zijn neus dicht, dan krijg ik hem er niet langs.

Groetjes Zilly Pling

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 18:45

Voor verkeer is hij niet bang, zolang hij het maar kan zien. Hij vond eerst trekkers wel eng, maar daar is hij inmiddels wel overheen *LOL* Alleen de dektrekkers zijn nog wel eng (maken erg veel herrie, er trilt van alles enz., heel leuk als ze recht op je af komen vanaf het land ).
En als er trekkers/motors/vrachtwagens (auto's, brommers niet) van achter komen, en hij kan ze niet zien, wil hij nog wel eens opzij springen.

Maar wat hij echt eng vind.... Eigenlijk alleen paraplu's denk ik. *LOL*
Hij schrikt wel van dingen, maar die vind hij niet echt eng (zoals luid kwakende, opvliegende eenden uit de sloot naast de bak)

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 19:00

Aurora schreef:
ik heb ook zo'n onvoorspelbaar beest. Koe
nergens bang voor eigenlijk, behalve stukjes plastic die opeens opvliegen Bloos en boomstammen in het bos die opeens "raar" liggen.
het is maar hoe zijn pet staat of beter...waar de wind vandaan komt!


Aaaah, er zijn er dus meer.... Haha!

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 19:15

Bermen waar er een stuk onkruid donkerder is dan derest.. michelle vind heel veel dingen wel eng,beetje aanstelleritus.

Bijv: Een groep joggers die aankomenrennen ,traktors,vrachtwagens,skelters,plastic,iets dat witter is dan anders,en verder alles wat verbouwd word met de troep eromheen Tong uitsteken
Oh ja.. en van die witte dikbil koeien Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 19:19

Lois is bang voor dinge die van boven komen zoals grote roldeuren die naar boven openschuiven. Verder is hij bang voor geluiden achter zich die hij niet kan plaatsen. Hij laat zich ook snel meeslepen door andere paarden. Als een ander paard schrik en overstuur raakt dan gaat hij daar snel in mee.

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 19:24

Tasja is volgens mij ook wel bom-proof, soms schrikt ze wel eens van een hond of achter de bosjes vandaan springende mensen dan springt ze even vooruit, en is het weer over.
Elise is op zich ook niet zo snel bang, wel voor vreemde voorwerpen langs de weg (vuilniszakken, oudpapier, roeibootje enz..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 19:25

Overal van Lachen
Alleen is dat aanstelleritus, en meestal ook zo over.

waar hij echt bang van is, is van tractors of vrachtwagens, zeker als ze ook nog eens flink herrie maken.
Dit komt omdat hij als 4 jarige een keer aangereden is door zo'n hufter met een tractor, sinds dien is hij dus echt bang Verdrietig

En laatst was hij bang voor de put op de spuitplaats.
op de nieuwe stal zit dus een put en daar hoor je het water in druppen.
Voorheen kon ik hem alleen buiten afspuiten en dat water liep dus gewoon maar ergens heen.
Toen hij het water in de put hoorde stond hij helemaal strak tegen de muur geplet Lachen
Nu is dat over.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 19:31

Pinky is niet zo bang aangelegd. Soms heeft hij kuren en is ineens alles eng, maar dat is meer aanstellerites Clown
Wel eng vind hij putjes

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 19:38

als er in een veld vol witte bloemetjes in een keer een paar paarse tussen staan Haha!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 19:38

Nou als ik daar over ga zitten praten dan ben ik volgend jaar nog niet klaar *LOL*

Waar ze het meest bangst voor zijn.

Poep die op de hoefslag of op de weg ligt Haha!
Voor vrachtwagens , eenden die uit het water vliegen.
Bewegende dingen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 19:42

Hetzelfde als die van jou.
Echt het ENIGE wat ze eng vindt is witte strepen op de weg en putdeksels, oja en opgestapelde boomstammetjes in het bos.

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 19:48

Voor erg weinig, mits in een normale bui. Bij overenergie kan zelfs een hoevenkrabber eng zijn, maar doorgaans is die heel braaf.

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 20:08

Lyra vind 'enge monsters' (koeien) achter bosjes eng. Als er iets achter bosjes zit, dan is het zo'n schijterd!

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 20:25

eigenlijk niet zoveel, behalve mensen die stil staan in hun tuin.... en koeien.... die zijn echt levensgevaarlijk!!!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 20:26

Sabeltandtijgers Haha!
Geen idee waar ze zitten, maar ze zijn eng *LOL*