Welke veiligheidsstijgbeugel? Ervaringen gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Welke veiligheidsstijgbeugel? Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 21:29

Hoihoi,

Er zijn zoveel verschillende. En ook zo veel verschil in prijzen, dat ik het niet meer weet.

Door een operatie aan m'n enkel kan ik m'n voet niet meer naar binnen draaien. Hierdoor krijg ik dus m'n beugels niet meer aan of uit, zonder hulp van m'n handen.
Nu is aan niet zo een probleem, maar uit wel voor de veiligheid.

Wat ik zoek:
- Liefst een betaalbare optie, maar veiligheid gaat voor.
- Ik leun redelijk veel tegen de buitenkant van een beugel. Zoek dus een beugel die dit houd maar in geval van nood wel los schiet. Evt een opstaand randje ofzo
- Voorkeur gaat uit naar geheel 1 kleur.

Hopelijk hebben jullie de tip!!

Zou zo graag weer willen rijden!
Met m'n bijrijpaard weer een actieve buitenrit, en lessen rijden gaat toch ook wat beter met beugels.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Welke veiligheidsstijgbeugel? Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 21:32

Ik zou sowieso een beugel nemen die 90 graden gedraaid is, ik heb nu korf-beugels van barefoot(ook gedraaid), eerlijk is eerlijk mooi vind ik ze niet, maar het is wel veilig, en het feit dat ze gedraaid zijn en een breed voetbed hebben zit wel ontzettend fijn.

Safestyle beugels zou ook voldoen(het rubber hoort naar binnen, dus buitenkant is gewoon een beugel) voor mij waren deze niet prettig omdat ze niet voldoende steun gaven.

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 21:49

Siskeh, bedankt voor het snelle antwoord.

Het paard wat ik bijrijd rij ik met nu met barefoot beugels soft stap, die vond ik ook altijd fijn.
Ik twijfelen bij korfjes alleen aan of dat wcht gaat helpen. Ik schiet niet door de beugel heen, maar kan de draai opzij niet maken.

De rvs safestyle zien er mooi uit! Zeker omdat het rubber aan de binnenkant zit, dacht dat het naar de buitenkant moest..
Daar ga ik verder naar kijken. :D


Als er andere bokkers zijn die nog tips hebben hoor ik het graag!
Laatst bijgewerkt door kosseh op 09-05-21 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Welke veiligheidsstijgbeugel? Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 21:56

Ik heb de veiligheidbeugels van acavallo. Ze hebben een klein opstaand randje. Ik heb nog geen open geklapte beugels gehad

Lindsey_99
Berichten: 2476
Geregistreerd: 20-12-14

Re: Welke veiligheidsstijgbeugel? Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 22:12

IJslanderbeugels. Die hangen al gedraaid, en door de slinger erin gaan ze ook makkelijk uit bij calamiteiten.

DGL

Berichten: 303
Geregistreerd: 23-12-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 22:42

Ik heb ook de safestyle, zelfs zonder het rubber aan de binnenkant erop. Had ze zo van iemand overgenomen, heb wel laatst de rubbers los gekocht maar nog steeds niet erop gezet...
Soms op buitenrit bij een gekke sprong merk ik wel dat ik ze iets sneller kwijt ben dan normale beugels. Maar voor de rest vind ik ze erg fijn!

Farjen

Berichten: 7970
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 23:06

Ik hen de safestyle xlite. Die zijn volledig zwart :) :)
Ik wou bewust veiligheidsbeugels die gedraaid zijn, zodat ik nooit hoef te zoeken naar mijn beugel.
Dus ik heb deze en freejumps.

Afbeelding
Afbeelding

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 07:07

kosseh schreef:
Siskeh, bedankt voor het snelle antwoord.

Het paard wat ik bijrijd rij ik met nu met barefoot beugels soft stap, die vond ik ook altijd fijn.
Ik twijfelen bij korfjes alleen aan of dat wcht gaat helpen. Ik schiet niet door de beugel heen, maar kan de draai opzij niet maken.

De rvs safestyle zien er mooi uit! Zeker omdat het rubber aan de binnenkant zit, dacht dat het naar de buitenkant moest..
Daar ga ik verder naar kijken. :D


Als er andere bokkers zijn die nog tips hebben hoor ik het graag!


Omdat je die draai opzij niet kan maken dénk ik dat gedraaide beugels beter werken, daar hoef je geen draai opzij te maken, maar alleen van voor naar achter, om het even simpel te zeggen. Mijn knieen zijn wat lastig en het scheelt énorm als de beugel simpelweg gedraaid is. (de sprenger bow-balance beugels deden daarom bij mij ook niets extra's )

De safestyle beugels heb ik nog te koop trouwens

Nibbit

Berichten: 10412
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Welke veiligheidsstijgbeugel? Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 07:37

Safestyle! 100% :D
Ik heb ze ook al jaren, rij ook zonder rubber.

Femia
Berichten: 331
Geregistreerd: 15-01-10

Re: Welke veiligheidsstijgbeugel? Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 07:43

Ik gebruik aluminium, vol gekleurde, ijslanderbeugels. Zijn met draai en een boog waardoor je bij een val er uit gaat en dus niet blijft hangen

future_vet
Berichten: 2610
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Welke veiligheidsstijgbeugel? Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 07:50

Ik lees even mee.
Ik heb nu van die flexibele beugels, dat noemen ze ook veiligheidsbeugels, maar vind ze niet flexibel genoeg dat ik niet bang ben dat ik blijf hangen.
(Net een ongeluk gehad, dus ben extra voorzichtig nu)

Sommige beugels hebben een brede beugel, merk je dat je daar meer grip aan hebt?

JosjeDZ
Berichten: 268
Geregistreerd: 23-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 07:54

Farjen schreef:
Ik hen de safestyle xlite. Die zijn volledig zwart :) :)
Ik wou bewust veiligheidsbeugels die gedraaid zijn, zodat ik nooit hoef te zoeken naar mijn beugel.
Dus ik heb deze en freejumps.

[ [url=m/6TUHEk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XZb6Vr.jpg]Afbeelding[/url] ]



Deze heb ik ook. Erg tevreden over. Ook omdat ze 90 graden gedraaid zijn.

BrankaZ

Berichten: 3869
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: Welke veiligheidsstijgbeugel? Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:39

Hier ook een liefhebber van Safestyle beugels met gedraaide haak. Had al beugels met een gedraaide beugelhaak voor ik die van Safestyle kocht. Eerste tijd reed ik met het rubberen opzetstukje, maar ondertussen rij ik zonder, maakt geen verschil voor mij en ik vind ze zonder mooier om te zien.

pjer
Berichten: 1573
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Welke veiligheidsstijgbeugel? Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:07

Ik rijd ook met ijslander beugels, die hangen al netjes naar voren gedraaid en door die rare golf in de zijkant is er veel meer ruimte zodat je schoen eruit schiet bij een val. Ik heb een geverfde aluminium versie dus lekker licht en een mooi kleurtje op de koop toe. En ze waren ook niet duur. Ik heb er zelf ook nog wintec webbers als stijgbeugelriemen bij gekocht en die waren 2x zo duur :-)

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:13

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 08:01, in het totaal 1 keer bewerkt

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-21 17:03

Bedankt voor alle reacties!


Future_vet, ik reed 2 verschillende paarden. 1 met een brede beugel andere met een standaard smalle. Voor mij maakt dat niet uit voor de grip.


Ik ga voor de safestyle denk ik. Veel positieve verhalen.
De openkant aan de binnenkant spreekt mij aan. Die draai in de ophanging scheelt ook al veel met m'n beugel zoeken denk ik.

Ijslander beugels zien er ook goed uit, scheelt ook veel in de prijs. Twijfel wel of ik die snelgenoeg uitkrijg bij een val, is wel ruimer maar wel masief.