Het voelt zo oneerlijk, dag lieve Jam♡

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Elisa2

Berichten: 36688
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 14:12

Ach jemig, wat triest! Zo jong nog en wat een afschuwelijk einde..ik wist niet dat headshaking zo extreem kon worden. Kan me voorstellen dat er geen mogelijkheden meer waren op een paardwaardig leven maar wat triest zeg. Heel veel sterkte! Het was een prachtig paard..wat het natuurlijk allemaal nog extra zuur maakt in combinatie met zijn fijne karakter. |(

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Het voelt zo oneerlijk, dag lieve Jam♡

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-21 18:36

Ja klopt.
Ik zei altijd dat Uni mijn 'once in a lifetime horse' was...
Maar ik heb echt het geluk gehad om dit twee keer te mogen meemaken.
Ze leken veel op elkaar maar waren ook heel verschillend. Maar beide echte toppers waar ik veel van heb geleerd en ook veel liefde van heb gehad.
Jam was bijvoorbeeld heel heet, altijd scherp en niet moe te krijgen... maar er zat geen kwaad in en echt volledig bom proof. Thuis, vreemd wedstrijd terrein... maar na een maandje reden we ook lekker rond in het bos terwijl hij dat nog nooit gedaan had.
Een hele unieke combinatie van power en goed karakter in een paard.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Elisa2

Berichten: 36688
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Het voelt zo oneerlijk, dag lieve Jam♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:18

Ja, ik kan me ook alleen maar positieve berichten van jou herinneren over hem. Ik vond hem ook echt zo aansprekend om te zien, echt een super leuk paard. Dat maakt dit gewoon echt dubbel zo verrot. Vind het echt een heftig verhaal.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

IwanLuver
Berichten: 1877
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Het voelt zo oneerlijk, dag lieve Jam♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:26

Wat verschrikkelijk. Ontzettend veel sterkte.

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: Het voelt zo oneerlijk, dag lieve Jam♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 13:09

Ik heb je verhaal met tranen in mijn ogen gelezen, wat een verschrikkelijke onmacht. Ik herken de foto's van je en vond het altijd zo'n prachtig paard. Heel veel sterkte toegewenst met zo'n enorm verlies.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

Dennenboom

Berichten: 678
Geregistreerd: 05-12-20

Re: Het voelt zo oneerlijk, dag lieve Jam♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 13:18

Wat vreselijk! Veel sterkte toegewenst.

Winged

Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Het voelt zo oneerlijk, dag lieve Jam♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 13:30

Wat een verhaal... Heel veel sterkte.

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Re: Het voelt zo oneerlijk, dag lieve Jam♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 14:24

Wat een gruwelijk heftig verhaal :(
Zo oneerlijk en zo jong nog. Heel veel sterkte!

Larissajulia

Berichten: 1506
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Re: Het voelt zo oneerlijk, dag lieve Jam♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 14:46

Wat heftig zeg! Ik zag hem een tijdje terug inderdaad staan in de kliniek. Ik herkende hem meteen omdat ik hem had herkend van je topics, wat een prachtig paard was het zeg! Heel veel sterkte gewenst.

Old Avenue's Larissa ---- L1 dressuur + 21 pr: 204 ---- B springen + 3 pr: 78,5 stijlpunten [o]

Suzanne F.

Berichten: 48953
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Het voelt zo oneerlijk, dag lieve Jam♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 19:47

Wat een heftig verhaal. Heel veel sterkte met het verlies van je topper.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het voelt zo oneerlijk, dag lieve Jam♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 21:42

Jeetje wat een heftig verhaal.... sterkte

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Het voelt zo oneerlijk, dag lieve Jam♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 22:02

Wat verschrikkelijk zeg! Ik vond hem ook zó aansprekend. Heel veel sterkte :knuffel:

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

CastaMickey

Berichten: 7256
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 23:05

Wat verschrikkelijk :knuffel: heel veel sterkte met dit verlies

Handgemaakte knuffeltjes van jouw eigen paard/pony <3
https://www.bokt.nl/markt/ad/512148/aan ... -paardpony

loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Het voelt zo oneerlijk, dag lieve Jam♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 06:58

Jeetje wat vreselijk! Jullie waren duidelijk gek op elkaar dat lees je overal terug.

Heel veel sterkte... zo oneerlijk!

[o]

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-21 07:06

heel erg bedankt allemaal :)

Ja hij heeft er bijna 2 weken gestaan... aan de ene kant rot dat ik hem toen weinig kon zien.
Maar hij had binnen wel echt minder last en ik had wel de hoop dat er nog iets anders te vinden was wat de heftigheid van de klachten zou kunnen verklaren. Maar helaas.

Elisa2 schreef:
Ja, ik kan me ook alleen maar positieve berichten van jou herinneren over hem. Ik vond hem ook echt zo aansprekend om te zien, echt een super leuk paard. Dat maakt dit gewoon echt dubbel zo verrot. Vind het echt een heftig verhaal.

Ja het enige 'negatieve' van hem was dat hij nooit kon wachten, op het gangpad stond hij vaak al te wiebelen als het zadel er aan kwam... ook tijdens je proefjes ging hij 'alvast' verruimen, 'alvast' naar binnen over de hekjes terwijl de andere combi nog bezig was :Y)
En dat hij vreselijk sloopte en alles open kon maken :')
Maar daar moest ik wel regelmatig om lachen...gelukkig zag ik wel de humor in zijn streken, anders zou je echt moedeloos worden denk ik. Verder was hij keurig opgevoed, maar dat grappige brutale ging er nooit uit.
Flybusters demonteren (steigerend en balancerend op je achterbenen want ik had dat ding al aan het dak gehangen :+ ), stroomdraad van de palen af halen, plankjes uit de paddock tillen, luik van je stal afhalen en steeds op de zelfde manier terug zetten dat mensen van stal gaan twijfelen of ze het nou wel terug hadden gehangen }>
Buiten in de paddock zorgde hij altijd voor veel overlast, snuiven, toeteren, springen en met spullen gooien... menig paard is zich dood geschrokken als ze er langs moesten :')
Hij is er zelfs een keer met een hele opgetuigde kerstboom vandoor gegaan omdat ze dachten dat hij een beetje bang was omdat hij er met grote ogen naar aan het kijken was. Dus ze lieten hem even 'kijken' en daar ging Jam... met kerstboom en al door de hal, ballen all over the place _O-
Eerste week daar zette ik hem in de paddock, vriendje erbij...
Ik was voer aan het pakken uit de wagen... voel ik opeens hete adem in mijn nek... was hij er uit gekomen en stilletjes naar mij toe geslopen, dan schrik je je rot als hij opeens achter je staat :+

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

ZzzeiN

Berichten: 6309
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Het voelt zo oneerlijk, dag lieve Jam♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 07:29

Wat een hilarische verhalen! Sterkte met het gemis.

Jessix

Berichten: 16382
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 07:37

Wat een verdrietig verhaal... heel veel sterkte. Je hebt zo te lezen alles gedaan om hem te helpen en loslaten op het laatst hoorde daar helaas bij.

ChristaMoor

Berichten: 2639
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Re: Het voelt zo oneerlijk, dag lieve Jam♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 08:12

Heftig! Je hebt wel erg mooie herinneringen aan hem. Heel veel sterke met de verwerking van dit grote verlies.

Stel niet uit tot morgen, wat je vandaag wilt doen! :)
Nog steeds verliefd op de Groninger....

purny

Berichten: 27398
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Het voelt zo oneerlijk, dag lieve Jam♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 08:21

Het was ook echt een paard vol humor zo te lezen

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:22

Jeetje, ik lees dit nu pas. Wat ontzettend verdrietig. Heel veel sterkte!

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-21 07:13

Bedankt!

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

magootie

Berichten: 3762
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:55

Ik heb je verhaal met tranen gelezen! Wat verschrikkelijk zeg! Hopelijk heeft hij nu rust.

Heel veel sterkte :knuffel:

♥ Fortune Cookie (Valeron x Zelhem) ♥
Voor altijd in mijn hart ~ 23-3-2010 * 13-8-2020 ~
Parker (Daily Diamond x Rousseau) mijn nieuwe vriendje ♥


Coentjuh

Berichten: 9836
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 20:09

Wat een heftig verhaal. Dappere beslissing, je kon niet anders, je bent tot het uiterste gegaan en hebt gedaan wat je kon. Hij zal je dankbaar zijn! Dat neemt niet weg dat het ontzettend verdrietig heb en verdorie nog zo jong. Ik heb ook een headshaker (gelukkig met een lichte versie en inmiddels 30 jr waar ik allemaal heel dankbaar voor ben), ook ik wist niet dat het zo heftig kan zijn. Heel veel sterkte lieve TS :knuffel:

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Het voelt zo oneerlijk, dag lieve Jam♡

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-21 13:26

Ja het kan inderdaad ook vaak heel goed behandelbaar zijn... juist vaker.
Zo'n extreme vorm en combi hadden ze ook niet eerder gezien helaas.
Wel hebben ze veel getest, geprobeerd... ik hoop dan maar dat Jam wel andere paarden in de komende jaren kan helpen met zijn bijdrage.

Hij komt sowieso in het informatie boekje en filmpje van Utrecht, ik denk dat hij daar wel blij mee had geweest... hij stond graag in de schijnwerpers :')
Het was ook mijn eerste paard die altijd op applaus af rende ipv er vandaan _O-

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Babootje

Berichten: 26024
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Het voelt zo oneerlijk, dag lieve Jam♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 08:27

Wat in en in triest dit. Heel veel sterkte; ik kan me voorstellen dat er tijd nodig is om dit te laten landen. :(:)

Ik wist ook niet dat HS in zo een heftige vorm kan voorkomen. Dat maakt het hoe dan ook wel een bijzonder verhaal. Ik begrijp dat je paard 6 was toen het begon? Zomaar opeens zonder ooit iets te hebben gemerkt? Bijna niet te bevatten zoiets. Het is een soort verkeerde verknoping van zenuwen zei je, maar waarom met 6 en bv niet met 3 al. Groeien die zenuwen dan zo lang door? (Excuus voor mijn doorvragen hoor, maar ik vind dit zo bijzonder..)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fly_high, Raineri, Typhoon en 5 bezoekers