Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siers83

Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:22

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Marissa vandaag toch maar op het gras gezet. Is hard nodig om wat vetjes te kweken

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:30

Hopelijk trekt ze snel bij.

We weten nu waar de kreupelheid vandaan komt. Onze instructrice is sportmasseuse en dacht dat het vanuit de schouder kwam. Even 1 spier gevoeld en daar reageert hij behoorlijk op. Het euvel is dus gevonden. Hij lijkt het wel iets beter te doen als van de week. Toen liep hij ook onzuiver in stap. Dat is nu weg. Maandag even DA bellen voor overleg.

Queelens

Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 09:52

Kan je niet aan ander hooi komen Marjo? Als ze ouder worden gaat het verteringsstelsel wat achteruit dus niet gek opzich. Hopelijk trekt ze snel bij!

Fijn dat jullie erachter zijn Susan!

Ik had voor Peri van de week een vitamunch blok gekocht. Een soort van haychunk maar dan met wat meer vitamines, mineralen, kruiden. Ik had het in een mini hooinetje zitten maar het ging alsnog iets te gulzig naar binnen haha. Denk als ik hem had gelaten dat het binnen een halfuur van kant was. Was bedoelt als extra bezigheidstherapie voor snachts op stal om af te wisselen met zijn hooi maar heb het er toch maar uitgehaald haha. Paard heeft ooit 1x een slokdarmverstopping gehad van luzerne dus halve traumas als ik mn paard zo gulzig zie eten haha.

Wat doen jullie eigenlijk op stal maar eventueel ook buiten als extraas qua voer? Aangezien hooi en gras vaak vrij basic is hier. Ik ben steeds meer bezig met het drogen van bijv brandnetels en kleefkruid om dat ook ergens neer te leggen voor hem.

Britta31

Berichten: 13128
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 09:59

Nap staat in de wei met een grote witte vogelpoep op zijn kont :)

Femke_Tweety

Berichten: 11975
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 10:15

Queelens schreef:
Kan je niet aan ander hooi komen Marjo? Als ze ouder worden gaat het verteringsstelsel wat achteruit dus niet gek opzich. Hopelijk trekt ze snel bij!

Fijn dat jullie erachter zijn Susan!

Ik had voor Peri van de week een vitamunch blok gekocht. Een soort van haychunk maar dan met wat meer vitamines, mineralen, kruiden. Ik had het in een mini hooinetje zitten maar het ging alsnog iets te gulzig naar binnen haha. Denk als ik hem had gelaten dat het binnen een halfuur van kant was. Was bedoelt als extra bezigheidstherapie voor snachts op stal om af te wisselen met zijn hooi maar heb het er toch maar uitgehaald haha. Paard heeft ooit 1x een slokdarmverstopping gehad van luzerne dus halve traumas als ik mn paard zo gulzig zie eten haha.

Wat doen jullie eigenlijk op stal maar eventueel ook buiten als extraas qua voer? Aangezien hooi en gras vaak vrij basic is hier. Ik ben steeds meer bezig met het drogen van bijv brandnetels en kleefkruid om dat ook ergens neer te leggen voor hem.



Altijd hooi en gras, jaarrond.
1x daags vitaminekoek, jaarrond. Beloning zijn stukjes van diezelfde vitaminekoek.

In het voorjaar vaak 1 of 2 x een vitaminespuit.
Zo'n spuit geef ik nooit in 1x maar verdeeld over ongeveer 4x in de loop van 2 weken.
(Anders plassen ze een groot deel gewoon weer uit, vind ik zonde. Zo wordt er meer van opgenomen)


En dat is het voor Tweet. Meer krijgt hij niet.

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 10:16

Queelens: ik geef bij mijn paard (17) wat pavo haychunks bij in een netje en probeer af en toe een portie heel grof, ‘vies’ hooi te geven waar ze dan heel lang over doen. Ben van plan dit weekend wilgentakken af te zagen want die staan hier nu net in blad. Even geleden eens geprobeerd met de ‘kale’ tak zoals ze me hadden aanbevolen op bokt, maar dat laat de mijne helaas toch gewoon liggen.
Die vitamunch blokken ken ik niet eigelijk. Maar zo te horen geen succes :')

Bij mijn shets (28 en 25+) kan ik onbeperkt arm hooi geven, gemengd met hooi dat ze niet lekker vinden. Verder krijgen ze pavo vital vitaminekorrel, lijnzaad en een handje fiberbeet bij.


Hier is hilde nu echt volop aan het verharen, dat gaat nog wel tot ergens in juli door zo. Echt gek, de laatste 2 dagen telkens een volle mestboy (aangedrukt) haar van die kleine pony gehaald en totaal geen verschil te zien in die dikke husky vacht. Kan haar plukken als een kip, geen borstel nodig. Haar vriendje heeft ook nog volop wintervacht, maar dat is niet zo dik gelukkig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 10:22

Branco staat pas net weer op het gras. Hij krijgt deze van cavalor: https://petsplace.nl/cavalor-fiber-beet ... vpEALw_wcB

en nog extra pure fibre beet omdat hij van de winter zo was afgevallen. Wellicht kan dat er af als hij weer vol op het gras kan overdag. Hij is er wel goed van bij getrokken.

Vanmiddag komt de DA. Ben benieuwd of we op hetzelfde uitkomen, en wat het beleid is.

Queelens

Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 10:33

Ja wilgentakken wil ik ook gaan geven als mijn weidegenootjes daarmee instemmen! Oh eet hij de takken zelf niet? Hier vreten ze die dikke takken gewoon aan gort haha.
Vitamuch opzich wel een succes maar iets te zegmaar haha. Dus hij krijgt hem alleen als ik erbij ben en als het op is ga ik of haychunks (als dat niet ook zo hard naar binnen gaat) en/of eetbare plantjes in het mini hooinetje doen. Ze gaan straks wel weer 24/7 naar buiten maargoed :P

Femke, jaarrond (onbeperkt) gras en hooi krijgt de mijne ook icm vitaminebrokjes ter aanvulling :j maar het is meer dat ik er wat ‘bij’ wil doen om hem ook met andere dingen te prikkelen die hij niet in zijn hooi en gras vindt.

Succes bij de DA susan!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 10:38

De DA komt bij ons :D dus dat is fijn. Hebben een mobiele praktijk die aan huis komt. Vorig jaar voor het eerst ervaring mee op gedaan met Branco (hij was daar al bekend) en zeer tevreden over. Fijne kundige DA's.

Femke_Tweety

Berichten: 11975
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 10:46

Ik hoop dat het meevalt voor Branco.


Qua verharen: voorzijde van Tweet is glad en goud.

Achterzijde (vanaf net achter zijn schouders) wit/lichtbeige achtig.
Van afstand ziet het er helemaal niet als een dichte vacht uit, mast ook Tweet kan ik op delen van xijn lijf echt plukken. Er zit xo idioot veel op.
Op zijn benen is dat helemaal grappig.
In de winter heeft hij lichte benen, in de zomer chocoladebruin.
Daar is de vacht kets minder dik, en als ik daar het wittige wegpluk, blijft er donkerbruin over.
Ik kan dus echt een stukje been uitkiezen, en dat door plukken transformeren van heel licht nast heel donker.
Hij is niet alleen een tekenfilmkuiken, hij kan ook meedoen in transformers :')



Dit was gisteren, toen hij stond te genieten van de zon en de aandacht.
Ik ben echt blij met hoe hij het nog steeds doet!
Afbeelding

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:02

Hahaha transformerpaard _O-

Namira542

Berichten: 1060
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 17:06

Hoii,

Ik wou mijn opa bijrijpaard Showtime graag ook hier even aan jullie voorstellen.
Showtime is een KWPN ruin van 21 jaar. Ondanks zijn leeftijd heeft hij nog borden vol energie, houd van werken en vind alles leuk. Ook is hij de grootste clown van stal en een geweldig leuk paard voor kinderen en echt een goede leermeester.

Ondank zijn minder leuke verleden blijft hij mij verbazen over zijn enthousiasme en vertrouwen.
De huidige eigenaar heeft hem gekocht van een manege en dat werk heeft helaas wel zijn sporen achtergelaten bij hem, omdat hij daar gewoon totaal niet geschikt voor was.

Het is een paard met een gebruiksaanwijzing, maar het is zo'n lief dier dat hij absoluut de moeite waard is.


Ik hoop dat jullie het leuk vinden als ik hier mee kom kletsen en af en toe even Showie spam :D
En hier nog even een foto van Showtime natuurlijk.
Afbeelding

En nog eentje van ons samen.
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 17:20

Wat een knapperd!

Wij zijn een stuk wijzer. Het komt. Idd vanuit de schouder. Maar de spier is niet het hoofd probleem. Er zit een bult op zijn schouderblad. Waarschijnlijk door een trauma. Hoe hij er aan komt geen idee. Er is een echo gemaakt. De spier is heel. We moeten nu een week metacam geven, en speciale zalf met heparine smeren om de zwelling af te doen nemen. En hij moet rust. Hij mag gewoon naar buiten mits hij rustig staat. Dat doet hij gelukkig altijd wel. Vrijdag over een week zou de DA toch al komen voor de tanden, nu komt ze eerder om ook te kijken hoe het met zijn schouder gaat. Ik was heel blij met hoe hij het deed. Hij was zo braaf, terwijl het echt geen pretje was voor hem.

En dan haal ik ons andere paard omdat ik ze ook meteen heb laten enten en die flipt dus bijna om 1 simpel prikje :+ held :')

Queelens

Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 17:50

Fijn dat het goed gaat susan en het geen hele erge dingen zijn. Haha typisch he? Peri is ook super braaf met alles maar reed ook een aantal jaren terug een jonge merrie... daar kon je inderdaad nog niet fatsoenlijk een enting bij geven op de temperatuur opmeten zonder dat het licht uit je ogen geslagen werd _O-

Nu een creatie gemaakt van zonnebloem, kleefkruid, brandnetels en een beetje vitamunch. Valt goed in de smaak voor snachts op stal!
Afbeelding

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 08:29

Hiep hiep hoera, mijn stoere viking oma, eenhoornfrummel en rainbowpownie is 29 jaar! *\o/*

Haar naam betekent min of meer vrij vertaald uit het IJslands iets van vrijheid/bevrijding/redding. Vandaag vieren wij ook de vrijheid. Als wij vergeten zal alles vergeefs zijn geweest...

Afbeelding

Britta31

Berichten: 13128
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 08:34

Gefeliciteerd Y)(^)

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 08:38

Gefeliciteerd! Mooie foto!

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 08:52

Dank jullie wel! <3

Jullie oudjes ook al weer over op het weideseizoen? Hebben afgelopen dagen even heen en weer gehengeld tussen de zomer- en winterweide. Vanmiddag zet ik ze definitief op de zomerweide en gaan we strook begrazen.

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 08:54

Hier zijn ze de wei niet af geweest. Alleen ff toen ze gingen bemesten :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 08:59

Gefeliciteerd, wat een mooie foto van een mooie dame!

Hier zijn ze weer op aan het bouwen.

Branco is sinds eergister gestart met novacam en compagel. Hij zag er gisteren een stuk vrolijker uit, en stond ook niet meer op rust met zijn voorbeen. Die novacam erin krijgen is wel een dingetje, maar hij is gelukkig niet heel groot en op de poetsplaats gaat dat best. Staat zijn hoofd aan 2 kanten vast en kan hij niet zoveel kanten uit. Ik heb wel met hem te doen, dus stop er daarna snel wat lekkers in.

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 09:05

SusanH schreef:
Gefeliciteerd, wat een mooie foto van een mooie dame!

Hier zijn ze weer op aan het bouwen.

Branco is sinds eergister gestart met novacam en compagel. Hij zag er gisteren een stuk vrolijker uit, en stond ook niet meer op rust met zijn voorbeen. Die novacam erin krijgen is wel een dingetje, maar hij is gelukkig niet heel groot en op de poetsplaats gaat dat best. Staat zijn hoofd aan 2 kanten vast en kan hij niet zoveel kanten uit. Ik heb wel met hem te doen, dus stop er daarna snel wat lekkers in.


Arme Branco. Hopelijk gauw weer beter! Is Novacam een alternatief voor Metacam? Mijn paard heeft gelukkig niet zo een moeite met Metacam. :=

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1558
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 09:38

Gefeliciteerd! Een vrijheidskind noemen ze dat toch? En dan ook nog met zo'n naam, dat kan geen toeval zijn. :D

Hier zitten we nog in de opbouwfase met de weidegang wat betreft de volwassen dieren. De jaarlingen zijn wel dit weekend 24/7 naar buiten gegaan.

Hopelijk is Branco snel weer de oude Susan. :)

Queelens

Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:52

Gefeliciteerd!!

Bij ons staan ze jaar rond op de wei. Alleen de afgelopen 3-4 weken stonden ze enkel even op het voorste stukje zodat de wei bij kon komen. Ze staan er nu sinds maandag weer op. Ik denk dat als straks het weer wat bijtrekt en het minder regent ze weer 24/7 naar buiten gaan.

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:52

Gefeliciteerd *\o/*

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:41

Bagheera_206 schreef:
SusanH schreef:
Gefeliciteerd, wat een mooie foto van een mooie dame!

Hier zijn ze weer op aan het bouwen.

Branco is sinds eergister gestart met novacam en compagel. Hij zag er gisteren een stuk vrolijker uit, en stond ook niet meer op rust met zijn voorbeen. Die novacam erin krijgen is wel een dingetje, maar hij is gelukkig niet heel groot en op de poetsplaats gaat dat best. Staat zijn hoofd aan 2 kanten vast en kan hij niet zoveel kanten uit. Ik heb wel met hem te doen, dus stop er daarna snel wat lekkers in.


Arme Branco. Hopelijk gauw weer beter! Is Novacam een alternatief voor Metacam? Mijn paard heeft gelukkig niet zo een moeite met Metacam. :=


Volgens mij is het hetzelfde, alleen andere naam. Is beide meloxicam (werkzame stof) omdat er nova voor staat gok ik zomaar dat de naam en de verpakking gewijzigd is.