[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennenboom

Berichten: 701
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:28

LoveWithJoy: welke merrie was van jou? Ik heb de keuring wel gevolgd maar helemaal vergeten dat die van jou bij stal Chardon stond :roll: heb nog wel aan Ibbeltje gedacht haha.

Snap dat je haar verkoopt. Voor de fokkerij vind ik zelf papier en ster merrie ook erg belangrijk.

Absolem: Hoe gaat het nu met jouw mannetje? Alles goed gegaan tussen de groep?

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:49

Dennenboom schreef:
LoveWithJoy: welke merrie was van jou? Ik heb de keuring wel gevolgd maar helemaal vergeten dat die van jou bij stal Chardon stond :roll: heb nog wel aan Ibbeltje gedacht haha.

Snap dat je haar verkoopt. Voor de fokkerij vind ik zelf papier en ster merrie ook erg belangrijk.

Absolem: Hoe gaat het nu met jouw mannetje? Alles goed gegaan tussen de groep?



Ik heb nog niks gehoord. Geen nieuws is goed nieuws denk ik maar. Ik wil maandag misschien even gaan kijken.

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 12:16

Dennenboom schreef:
LoveWithJoy: welke merrie was van jou? Ik heb de keuring wel gevolgd maar helemaal vergeten dat die van jou bij stal Chardon stond :roll: heb nog wel aan Ibbeltje gedacht haha.

Snap dat je haar verkoopt. Voor de fokkerij vind ik zelf papier en ster merrie ook erg belangrijk.

Absolem: Hoe gaat het nu met jouw mannetje? Alles goed gegaan tussen de groep?


Ibbeltje mag as woensdag optreden ;-)

sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:25

Iemand enige ervaring met een goede opfokstal?
Kleinschallig en toch ook wel paar uurtje per week naar buiten in de winter ook goed oplettendheid naar de paarden toe voor een hengstje ?

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:33

Bij ons op de pensionsstal staan een aantal hengsten in de opfok. Echt kleinschalig. 3 2-jarige hengsten & 3-1 jarige hengsten. Zal aankomend jaar wel weer een nieuw klein groepje opgestart worden gok ik aangezien de eigenaar dit jaar zelf ook een hengstveulen heeft gefokt. Staat 1 Friese hengst tussen toevallig :)

Weet ook niet in welke regio je iets zoekt?

sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:51

Imke95 schreef:
Bij ons op de pensionsstal staan een aantal hengsten in de opfok. Echt kleinschalig. 3 2-jarige hengsten & 3-1 jarige hengsten. Zal aankomend jaar wel weer een nieuw klein groepje opgestart worden gok ik aangezien de eigenaar dit jaar zelf ook een hengstveulen heeft gefokt. Staat 1 Friese hengst tussen toevallig :)

Weet ook niet in welke regio je iets zoekt?


Oh dat zal wel fijn wezen is er ook mogelijkheid om als ze wat ouder zijn beetje te borstelen en te longeren ofzo?

Ik zelf woon in katwijk wil ongeveer niet langer dan een uur in de auto zitten weet niet waar jij staat?

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 13:04

sannahtris schreef:
Iemand enige ervaring met een goede opfokstal?
Kleinschallig en toch ook wel paar uurtje per week naar buiten in de winter ook goed oplettendheid naar de paarden toe voor een hengstje ?


Ibbeltje heeft in Zwolle gestaan bij Equus. Heb ik voor gekozen omdat ze hier elke dag , winter en zomer, zelf de keuze hebben binnen of buiten.
Zomer wei en winter open stal en paddock. Hebben haar altijd goed gezien en op tijd gemeld als ze er bijv een da bij wilde hebben oid.

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 13:55

Mijn jonkie heeft bij de lindehoeve gestaan. Kunnen ze in de winter zelf kiezen of ze binnen of buiten staan en in de winter ook te zien op webcam

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 13:58

Jelske heeft het net zwaar zat in de opfok. Ze hebben 'm vannacht te grazen genomen. En schoft ligt open.
Er is vandaag wel een vosje bij gekomen die wel op hem aantrekt/vriendelijk is. Dus hopelijk is dat zijn ticket naar groepsvorming.

Hij moet nog leren hoe de dynamiek in een groep werkt dat is duidelijk. Hopelijk helpt dat vosje hem dat te leren. Dan kan die straks mooi de wei op en lekker bijkomen.

Hij is wel flink afgevallen in een week tijd. Dus hij moet wel snel gaan leren knokken voor zn eten.

Dennenboom

Berichten: 701
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 14:13

Absolem: Jakkes, wat spannend zo! Hopelijk bijt hij snel van zich af

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 19:57

Dat is minder Absolem, hopelijk weet hij snel zijn plekje te vinden in de groep.

Ik was zelf ook zoekende naar een opfok, bij voorkeur in zuid Holland maar dat viel niet mee. Vooral nu het weideseizoen is ingegaan zitten ze vol of nemen ze geen paarden meer aan.

Vandaag weer gelest bij mijn instructrice die ik al had, ging beduidend minder dan 2 weken terug bij de nieuwe instructrice. Gewoon een slechte dag? Ik weet het niet, maar wil haar ook niet meteen afschrijven dus over 2 weken weer een les bij haar.

LoveWithJoy
Berichten: 199
Geregistreerd: 09-02-21
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 07:59

Dennenboom schreef:
LoveWithJoy: welke merrie was van jou? Ik heb de keuring wel gevolgd maar helemaal vergeten dat die van jou bij stal Chardon stond :roll: heb nog wel aan Ibbeltje gedacht haha.

Snap dat je haar verkoopt. Voor de fokkerij vind ik zelf papier en ster merrie ook erg belangrijk.

Absolem: Hoe gaat het nu met jouw mannetje? Alles goed gegaan tussen de groep?


Sorry voor de late reactie! Maar ze was nummer 25. Achteraf heb ik alles terug gekeken, maar het klopt wel wat ze zeggen. Ze liep beduidend slechter als dat het er vanachter de pc eruit zag haha.

LoveWithJoy
Berichten: 199
Geregistreerd: 09-02-21
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 07:59

Dennenboom schreef:
LoveWithJoy: welke merrie was van jou? Ik heb de keuring wel gevolgd maar helemaal vergeten dat die van jou bij stal Chardon stond :roll: heb nog wel aan Ibbeltje gedacht haha.

Snap dat je haar verkoopt. Voor de fokkerij vind ik zelf papier en ster merrie ook erg belangrijk.

Absolem: Hoe gaat het nu met jouw mannetje? Alles goed gegaan tussen de groep?


Sorry voor de late reactie! Maar ze was nummer 25. Achteraf heb ik alles terug gekeken, maar het klopt wel wat ze zeggen. Ze liep beduidend slechter als dat het er vanachter de pc eruit zag haha.

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 13:08

Al vorderingen in de verkoop?
Ibbeltje is morgen spannend allemaal. Hopelijk iets beter weer

LoveWithJoy
Berichten: 199
Geregistreerd: 09-02-21
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 13:17

Timmie06 schreef:
Al vorderingen in de verkoop?
Ibbeltje is morgen spannend allemaal. Hopelijk iets beter weer


Ja ik heb 2 mensen die serieus geïnteresseerd zijn. Maar de 1 is een man uit Saudi Arabie die haar waarschijnlijk mee wilt gaan nemen haha. Dus ik weet nog niet wat ik ga doen %)

Daarbij komt ook dat ik gewoon nog enorm twijfel en haast heb ik toch niet, dus we zien het wel :)

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 15:36

OOohhhh noooo dat zou ik ook zo naar vinden. Ik zal een mega vooroordeel hebben maar in mijn beleving zijn ze daar toch wat anders in de omgang met paarden maar ik heb hier nul ervaring mee dus kan er niks over zeggen.

SunnyHorse
Berichten: 1251
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:49

Ibbeltje is nummer 10! *\o/* succes morgen! Haal je haar daarna direct op?

Lovewithjoy, Paard naar het buitenland: ik zou ook ff slikken... kans dat je er dan weer ooit wat van hoort is klein. Aan de andere kant, verkocht is verkocht!

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:56

Succes morgen Timmie, erg spannend! Hopelijk geen slapeloze nacht :')

LWJ, wat moeilijk en zeker omdat je zelf nog niet helemaal zeker weet wat je wil. Sterkte bij het maken van je keus :(:)

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 19:08

Ik kijk er zooooo naar uit. Morgen de keuring en dan vrijdag meenemen. Donderdag en vrijdag gaat tao er nog even opzitten en dan pak ik het rustig volgende week/ maand op. Ze mag eerst bij komen van het hele avontuur.
Ik mag er gelukkig wel bijzijn...was nog even de vraag maar ik als eigenaar mag gelukkig wel op het terrein

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 19:10

Duimen dat het gewoon een leuke dag wordt...eerlijk gezegd reken ik nergens op en ben ik daar ook op voorbereid door de nieuwe heuvel..

Dennenboom

Berichten: 701
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 19:16

Spannend Timmie! De Nieuwe heuvel verwacht alleen stamboekopname? Toch hou je altijd een beetje hoop dat ze toch ster wordt :D

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:08

Hoelang is Ibbeltje dan weggeweest?

Ow dat lijkt me helemaal niks, het buitenland al niet en dan vooral niet naar Saudi-Arabië.

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:20

Zonnebloem92 schreef:
Hoelang is Ibbeltje dan weggeweest?

Ow dat lijkt me helemaal niks, het buitenland al niet en dan vooral niet naar Saudi-Arabië.


7 weken

SunnyHorse
Berichten: 1251
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:21

Timmie06 schreef:
Duimen dat het gewoon een leuke dag wordt...eerlijk gezegd reken ik nergens op en ben ik daar ook op voorbereid door de nieuwe heuvel..


Ibbeltje en jij zijn een mooie en goede ervaring rijker! Mooi toch.

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:25

SunnyHorse schreef:
Timmie06 schreef:
Duimen dat het gewoon een leuke dag wordt...eerlijk gezegd reken ik nergens op en ben ik daar ook op voorbereid door de nieuwe heuvel..


Ibbeltje en jij zijn een mooie en goede ervaring rijker! Mooi toch.


Helemaal mee eens hoor. Gewoon proberen en ze heeft zo veel gezien en geleerd... mooie basis en nu samen weer verder.