[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin April 2021

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6671
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin April 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-21 19:46

De natuur ontwaakt langzaam uit de winterslaap en ook achter de schermen op Bokt hebben we niet stilgezeten. Twee speciale dagen gehad, een jublieum, veel nieuws, kortom: deze maand weer iets meer te lezen in het nieuwste bulletin van April. Veel leesplezier!

Inhoudelijke mededelingen

Forum
1 april
Op de beruchte eerste dag van april zaten er vele bokkers klaar voor de grap van het jaar. Dit keer kregen jullie een pop-up venster met een keuze. Beide keuzes leidden ertoe dat er berichten op de kop vlogen! Op en top Bokt, we waren er ondersteboven van! :+
Het logo kreeg een ouderwets uiterlijk in een nieuw jasje: traditionele Julius kwam langs als bewegend logo. Heb je hem gemist? Je kan hem (en alle andere speciale logo's) hier nog bewonderen: https://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Logo

Koningsdag
Ook op Koningsdag was het logo weer een dagje feestelijk gemaakt. Omdat het een dag vol gezelligheid is, hadden we een aantal leuke puzzels voor jullie klaar gezet. Deze zijn nog steeds terug te vinden in dit topic: [VN] Bokt-Koningsdagpuzzels!

Offtopic berichten
Op het forum modereren we niet heel streng (meer) op offtopic berichten. In een topic mag er best af en toe eens afgeweken worden van het oospronkelijke onderwerp van het topic.

Op [CV] Corona Vragen zien we dit echter heel veel gebeuren. Bijna alle topics lopen uit op discussies over de zin of onzin van bijvoorbeeld maatregelen, vaccineren en mondkapjes. Dit leidt tot ergernis bij gebruikers die het over andere onderwerpen met betrekking tot corona willen hebben.

Om te voorkomen dat elk topic op [CV] in dezelfde discussie belandt, hebben we besloten om op [CV] wel te gaan modereren op offtopic berichten om ook ruimte te houden voor topics met onderwerpen gerelateerd aan corona zonder dat deze discussie de overhand neemt.

Natuurlijk blijft er wel ruimte om over deze onderwerpen te blijven discussiëren. Dit kan in de volgende twee algemene topics:
[CV] Algemeen coronatopic #6
[CV] Viruswaanzin

Nieuwsredactie
"April doet wat hij wil", zo luidt een aloude weerspreuk. En ook voor het nieuws lijkt die spreuk te kloppen. Want net als het weer, was het nieuws van deze maand ook zeer divers te noemen. Van leerzame en nuttige berichten naar berichten waarbij een traantje weggepinkt moest worden, en van boosheid opwekkende nieuwsberichten waar menig bokker wel wat van vond tot mooie berichten om blij van te worden. Het ging echt alle kanten op, niet zelden dankzij tips van jullie, de bokkers! Wij van de NR zijn blij met elke tip die we via de PB of de "Tip de redactie"-knop krijgen. Niet alles kunnen of mogen wij plaatsen, maar we nemen zeker elke tip serieus! Hartelijk bedankt dat jullie zo met ons mee denken!

En uiteraard bedankt dat jullie regelmatig op VN het nieuws komen lezen. Want dankzij jullie hebben we deze maand weer een top 3 kunnen samenstellen van de meest gelezen nieuwsberichten.

We trappen deze top 3 af met een doortastend FEI Tribunaal. Dankzij hen is [VN] Andrew Kocher tien jaar geschorst voor het rijden met elektrische sporen. Dit bericht is door jullie 6070x gelezen, en komt daarmee op de 3e plek deze maand.

In de gemeente Pijnacker - Nootdorp ligt een paardenhouderij in de clinch met de gemeente. Want, zo stellen zij: [VN] Zand is geen gras: paddocks zijn ‘illegaal’. De paardenhouderij is het daar uiteraard niet mee eens. Velen van jullie lieten hun mening horen onder dit bericht, nog meer mensen hebben dit gelezen. Maar liefst 6876x is dit bericht gelezen en daarmee komen zij op de tweede plaats in de top 3 van deze maand.

Finse onderzoekers hebben ontdekt dat er veel eventingpaarden zijn die de cross-country niet ongeschonden door komen: [VN] Helft van de crosscountry paarden heeft wonden in de mond. Ook de oorzaken hiervoor hebben zij onderzocht. Het topic waarin dit nieuws belicht werd, trok een heleboel mensen naar VN. Dit topic is met 9076 views het best gelezen topic van April en staat dus op de nummer 1 positie in deze top 3.

Bezwaarcommissie
De Bezwaarcommissie heeft alle onderwerpen behandeld. Mocht je vragen hebben voor het BZC of over wat zij doen? Stel ze gerust, de BZC neemt deze dan mee in het volgende BBB. Ook wanneer er weer nieuws is vanuit het BZC, zullen zij weer berichten plaatsen.

Wiki
De wiki is druk op zoek naar nieuwe schrijvers. Vooral met de aankomende Olympische spelen zijn er veel handjes nodig om alles up to date te houden. Lijkt je dit leuk? Meld je dan aan in dit topic: [VN] De Bokt-Wiki heeft hulp nodig! Van jou misschien?

Beheer
Door Oscar
Het is alweer een tijdje geleden dat ik in het BBB iets van me liet horen. Meestal betekent geen nieuws ook automatisch goed nieuws. Dat was een tijd het geval, maar helaas heb ik toch weer minder goed nieuws gekregen. Mijn ziekte vertoont progressie en dat wil zeggen dat Plan B in werking gaat treden. Het is nog niet precies bekend wat dat in gaat houden, maar er staat in elk geval een operatie en wellicht ook bestralingen op het programma. We hadden het zo geliefde voorjaar graag anders willen beginnen door met ons campertje op pad te gaan. Maar ook hier komt wel weer een soort van oplossing voor. Ook deze hindernis gaan we weer vol gas nemen! Huppatee, gas erop!
Liefs van Oscar (Mo)

Team Mededelingen

Jubileum
Deze maand vierden we dat Rije 10 jaar in ons team zat. Rije is natuurlijk vooral bekend als hoofd van de BZC, maar is in het verleden ook hoofd van de Nieuwsredactie geweest. Verder is zij degene die altijd met de rode pen door het BBB gaat om onze teksten van feedback te voorzien. Rije, nogmaals heel erg gefeliciteerd met je mooie jubileum en nogmaals dank voor je inzet in de afgelopen jaren!

Break
Op tabblad Algemeen 1 is moderator Mondy tijdelijk met break gegaan. We hopen haar over een tijdje weer terug in het groen te zien.

Tips van het Team & Vragen van Bokkers

Verwijderen van accounts
Regelmatig krijgen we de vraag of een account verwijderd kan worden. Dit doen we niet, omdat er dan gaten in de topics vallen, wat de leesbaarheid van het forum niet ten goede komt.
Om aan de wetgeving te voldoen, zijn er wel verschillende andere opties mogelijk:
- Je kan een moderator een pb sturen met het verzoek om enkele berichten of gevoelige informatie daarin te laten verwijderen.
- Als je een grotere hoeveelheid berichten verwijderd wil hebben, kan je contact opnemen met support@bokt.nl.
- Als je problemen hebt met het huidige account, kan je bij support@bokt.nl een gemotiveerd verzoek indienen voor een nieuw account. De moderators blijven hierbij wel op de hoogte van het oude account en eventuele waarschuwingen verhuizen mee naar het nieuwe account.
- Als laatste bestaat de mogelijk tot het deactiveren (of anonimiseren) van je account. Hierbij is je profiel niet meer zichtbaar, kan er niet meer worden gezocht in ‘eigen berichten’, wordt de gebruikersnaam aangepast en persoonlijke informatie uit de berichten verwijderd.
Het verwijderen van die informatie gaat grotendeels handmatig. Vooral bij quotes missen we nog wel eens iets. Kom je zulke informatie tegen? TeM dan even op dat bericht, zodat de moderators dit zo snel mogelijk kunnen aanpassen.



Ik heb een vraag of een suggestie voor een tip!
Dat kan! Je kunt je vraag of suggestie pb-en naar Zwerte.

Verwar de mening van de meerderheid niet met de waarheid!


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:56

Oh Mo. ;(

Ik vroeg mij al af hoe het met je was. Wat ontzettend klote dit. Ik ga heel hard voor je duimen. :(:)

Blue_Eyes

Berichten: 20349
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin April 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 20:40

Bah wat balen Mo! Heel veel sterkte met alles wat er op je af komt :knuffel:


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.


Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:00

Och jee Mo... wat klöte... heel veel sterkte.. mijn duimen draaien voor je... :*

Siers83

Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin April 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:53

Jeetje Mo, Oscar, wat een rotnieuws. Hoop dat de behandelingen aanslaan en je snel weer met je campertje op pad kan

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

mala26

Berichten: 4971
Geregistreerd: 05-02-13

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin April 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 22:29

Ah bah oscar. Wat een bagger nieuws. Hopelijk slaat plan B goed aan. Sterkte.

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110480
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin April 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 22:47

Jeetje Mo, wat een rotnieuws! :\
Hopelijk gaat plan B ontzettend goed nieuws brengen en mogen jullie nog heel veel kilometers maken met jullie campertje! <3

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 22:58

Jee Mo... geen nieuws waar je op hoopte. Ik duim voor je! :knuffel:

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

SplashIsLief

Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin April 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 07:56

Een hele dikke knuffel voor MO :(:)

En Rije gefeliciteerd toppertje

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

pien_2010

Berichten: 42812
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 09:56

Rije proficiat.

Mo, pfff verdrietig nieuws meid. Nare ziekte die kanker :knuffel: . Hou je taai.


A_nouk

Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 20:17

Oh Mo -O- wat een bummer nieuws...
Ik duim en doe een schiet gebedje voor je dat plan B aanslaat.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15086
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin April 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 08:32

Mo :(:) Wat een rotnieuws.
Go kick some ass with plan B!

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin April 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:02

Bedankt voor alle lieve berichten, hier in het topic en via PB. Het is soms lastig uit te drukken hoe ik dat waardeer, maar reken maar dat ik er blij mee ben. Jullie zijn toppers!

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers