wat is dit paardje waard ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LucyB

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Sint Jacobiparochie, Friesland

wat is dit paardje waard ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 00:30

Helaas moet ik wegens tijdgebrek mijn 1.5 jarige hengst verkopen. Het is een voskleurige Nrps hengst met als enige aftekening een klein kolletje, vader Elegant, moeder Elbora, verder ook een leuk papier. Heeft afgelopen zomer 2e premie gehaald op de keuring. Hij is vreselijk lief en makkelijk te corrigeren, bijt niet helemaal niets.Hij heeft geen hengstenmanieren hoewel hij wel belangstelling toont voor merries. Staat hier ook met merries die mij helpen hem netjes op te voeden. Hij loopt braaf aan het halster is makkelijk met veearts,hoefsmid, trailer gaat ook goed. Is goed verkeersmak en schrikt eigenlijk nergens van.Hij is nu ongveer 1.45 en ik vermoed dat hij zo rond de 1.55 wordt uiteindelijk (ook te klein voor ons, helaas). Hij staat ingeschreven als rijpaard kleine maat. Hij is eigenlijk helemaal top Party!! alleen klein nadeel, een beetje eenkennig naar vreemden (doet niet naar maar een beetje schuw). Wat is een eerlijke en redelijke prijs om voor hem te vragen ??

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 10:53

ik zou zelf voor zo'n paardje iets van max. 1000 euro uitgeven denk ik....... En dan zou ik nog erbij willen dat hij als ruin "afgeleverd" zou worden... (Ben ik nou niet TE zuinig???)

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 11:10

Nee, ik vind 1.000 euro een hele prijs voor zo'n dier. Te veel eigenlijk.
Tuurlijk het wordt een grotere pony en het is vast een mooi beest maar....

Het is een hengst (castratie kost boel geld), hij is nog maar 1,5 jaar (maw nog 2 jaar kosten voordat je er lol van hebt), en...een pony wordt pas geld waar als die werkelijk wat kan, en het is helemaal nog niet te zeggen dat deze wat schuwe knaap geschikt zal zijn als kinderpony.
Eigenlijk vind ik dat het met 500 euro wel op moet houden....

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 15:04

Dan kun je hem beter op laten groeien, inrijden en dan verkopen dan kun je er nog wat voor vragen maar dan nog raak je hem niet kwijt voor 1000 euro denk ik.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 15:22

Ik heb twee jaar geleden een 1.5 jarig NRPS hengst gekocht, ook in dit seizoen (iets eerder, begin november). Vader was Alexander ox.
Ik heb dit dier toen gekocht voor 500 gulden, dat krijg je met de winter voor de deur en met zo'n jong dier.
castreren zou voor mij niet uitmaken, vindt een hengst leuker dan een ruin!!!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 18:05

500 euro vind ik ook een leuke prijs. Wat Donja al zegt...winter voor de deur, een jong dier wat ergens in de opfok moet, en alleen maar kosten aan hebt. Een hengst, waar je eventueel de castratie van zal moeten gaan betalen...

linda_leroy26
Berichten: 316
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: nederhorst den berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 13:55

Zet hem op voor 850 euro en dan raak je hem wel kwijt!!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 14:13

Zo voor de winter.....voor een hengst...zou ik echt niet meer dan 500,- Euro voor geven, als ik hem echt graag zou willen!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 14:50

1000 euro