[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 21:02

Super leuk <3
Allemaal anders maar ze passen toch perfect bij elkaar

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik


horsiegek

Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 21:37

Jullie zijn zo goed bezig! Ik zie alleen maar mooie werken voorbij komen!

Mijn konijn is al een tijdje af, ik zal 'm hier nog eens posten maar wil inderdaad ook geen egopost doen, haha. Als ik even meer de tijd heb zal ik een bijleespost doen en het konijntje laten zien!

Instagram: Padier.art --> https://www.instagram.com/padier.art/
Je paard laten scheren? Stuur mij een pb!
https://www.facebook.com/paardenscheerservice/

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 21:50

Dankjewel iedereen <3 ik vind hem ook heel gaaf geworden. Ben nu bezig met een mot met een doodshoofd erin. Ook veel strakke lijnen en 'dotwork'. Zal hem plaatsen als ie af is :D

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41553
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 11:15

Gisteren voor een prikkie vellen Hahnemuhle 150 x 100 cm gekocht. Heb t bed nodig om ze in hanteerbare stukken te knippen :=.

Maar, wel papier voor een jaar :)).

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 11:34

Nice! 8-)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41553
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 11:37

Jup. Nu een stuk of 30 meer hanteerbare vellen die nog te versnijden zijn tot ca 60 A3 formaat vellen :)).

Ayasha
Blogger

Berichten: 57923
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 11:45

Ben jaloers San! :')
Ik ben met van alles bezig maar op één of andere manier plaats ik mijn inkt tekeningen nooit hier :')
Had op youtube iemand gezien die een soort zacht plastick "penseeltjes" gebruikte om pastel te mengen. Die heb ik gisteren aan gekregen dus wil ik testen. :j

Naast mijn inkt gedoe ben ik bezig om dezelfde foto in alle mediums die ik heb te maken. :')

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 11:46

Super San dat zijn altijd leuke dingen

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 16:41

Iemand suggesties voor goed papier? Gebruik eigenlijk alleen grafiet en fineliners/stiften. Wil wel iets dikker papier. Papier wat ik pas besteld heb is zo dun dat het echt bij het minste kreukt of scheurt...

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 16:48

Voor stiften en fineliners alcoholink papier is glad en kan ontzettend veel hebben. Zoals alcohol ink yupo heerlijk papier.

Voor grafiet heb ik geen tips :D

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 17:29

Thanks! Ga ik eens naar kijken :D

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-21 09:48

Leuk San, koopjes zijn top! :D Zo cute die 3 bij elkaar.

Gister lonkte een ouder werk naar me dus moest er mee aan de slag.
Het heeft nu ook een naam. ‘De Appelvinken mannen club’

Het bovenste deel achtergrond heeft nu een laag er bij, en krijgt nog minstens 1 laag. Onderste deel begin gemaakt En rechter man ook een beetje mee bezig geweest.
50x50 Katoen en olieverf.
Afbeelding

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

horsiegek

Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 11:57

O wat gaaf zeg Jis_! Inderdaad echt een mannenclubje zo! Doet bij denken aan de Espresso Boys van Selwyn Senatori :')

Instagram: Padier.art --> https://www.instagram.com/padier.art/
Je paard laten scheren? Stuur mij een pb!
https://www.facebook.com/paardenscheerservice/

Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-21 12:22

Dank je! Die moest ik even opzoeken, leuk istie! :))

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:28

Gaaf Jis! <3

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:28

Super mooie werken allemaal! Ik lees nog wel mee, maar heb geen laptop met de laatste tijd (alleen van werk) en op de mobiel zijn bijleesposten zo lastig. Maar vind het echt leuk om te zien allemaal!

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

horsiegek

Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:13

Bijleespostje!
@ED40: De blik van de arend vind ik al heel pakkend, ben je er nog verder mee gegaan?
@Seven: mooi dat bordje zo met pyrografie, lijkt mij een interessant medium om mee te werken. De krullen van de doodle komen steeds meer tot leven. Lijkt mij een erg geduldig werkje zo. Je veulentje komt al bijna uit je papier gesprongen, heel gaaf!
@ _San87_: je eekhoorn, konijntje en cavia zijn echt mega schattig geworden
@Jis_ : prachtig hoe de pup zo uit het doek lijkt te lopen
@ amber15: je werken stralen heel veel rust uit, heerlijk zen. Het neusje en het oog hebben echt hele mooie details
@ Selina: vooral de koolmees spreekt mij erg aan maar allemaal gave werken. Het meer abstracte vind ik ook zeer geslaagd
@ vikawiek: wat een leuke twist aan je werk zo!
@ Ayasha: wat jammer van het papier maar heel sterk neergezet, gelukkig valt het niet heel erg op.
@ Pepperrr: Wauw! Heb je het patroon zelf gemaakt of is het een bestaande soort? Eender wat is het een heel knap en strak neergezet werk
@ Mkango: lastig dat de katten je zoveel frustratie opleveren, ik weet niet of het een verschil kan uitmaken maar zou een andere achtergrond/kleur kunnen helpen om het wat meer één geheel te laten worden? Misschien dat een andere sfeer jou ook de motivatie geeft om het af te maken? Je egyptische paard is in elk geval weer geslaagd

Instagram: Padier.art --> https://www.instagram.com/padier.art/
Je paard laten scheren? Stuur mij een pb!
https://www.facebook.com/paardenscheerservice/

horsiegek

Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:18

Dan ook nog mijn konijn! Natuurlijk weer te lang op tafel laten slingeren waardoor er water overheen is geknald, oops. Redelijk goed gekomen, zit nog een vouwtje in de hoek.
Afbeelding
Afbeelding

Ook wat nieuws geprobeerd, namelijk Dutch Pouring met acrylverf. Erg leuk om te doen! Wil binnenkort ook wat experimenteren met erin schilderen en iets figuurlijks te maken.

Afbeelding

Instagram: Padier.art --> https://www.instagram.com/padier.art/
Je paard laten scheren? Stuur mij een pb!
https://www.facebook.com/paardenscheerservice/

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:29

Wauw, echt heel mooi dat konijn! Dat pouring is ook gaaf geworden, dat zou ik nog wel eens willen proberen! Lijkt me wel zo'n troep geven _O-

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Anoniem

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 23:59

Dank je voor het meedenken, Horsiegek! Alleen is de achtergrond meestal niet zichtbaar, haha. Die laag zet ik gewoon uit, zodat ik op het donkergrijs werk. Ik ben ook gewoon niet tevreden over de katten an sich, het geheel valt me dan wel weer mee.

Je konijn is echt prachtig geworden en je acrylic pour ook! <3

Jis, je appelvinken worden gaaf!

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 00:37

Prachtig konijn inderdaad.
Wat je kunt proberen om het papier weer glad te krijgen is de achterzijde voorzichtig egaal vochtig sproeien met een plantenspuit bv(nevelen, géén druppels, en vochtig, niet nat), het werk dan tussen 2 vellen papier onder een stapel boeken persen.
Ik heb ook wel aan weerzijden er nog een handdoek tussen gedaan (gestreken stof, je wil geen vouwen/ kreukels).
Goed lang persen.
Disclaimer, ik heb ervaring met deze methode met waterverf werk, en silverpoint, ik vermoed dat het met kleurpotlood (dat is het toch?) ook zou moeten lukken, maar ik neem geen verantwoording voor mislukking ;)
Je zou het eerst met een proefkladje kunnen uitproberen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41553
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 06:29

Pepperrr schreef:
Iemand suggesties voor goed papier? Gebruik eigenlijk alleen grafiet en fineliners/stiften. Wil wel iets dikker papier. Papier wat ik pas besteld heb is zo dun dat het echt bij het minste kreukt of scheurt...

Ik zweer bij mijn Hahnemuhle papier, dat past goed bij mijn stijl. Misschien is het ook wat voor jou. Het is aquarelpapier, dus fineliners en stiften zouden geen probleem moeten zijn.

@Jis, thanks :D. En superleuke naam voor je schilderij, hij wordt mooi :j.

@horsiegek, dank je wel. Je haas is super, heel tof. Ik heb ooit eens mijn papier gestreken. Theedoek ertussen. Maar daar was nog niks op getekend, dus ik weet niet of ik het aan zou durven mét tekening... Kuggur zijn tip lijkt me dan het beste.

______

Ik ga zelf vanavand weer beginnen met een nieuw werk. Een mooi stuk iets groter dan A3 papier uitgesneden.

Mijn werk voor de BIT coveractie is klaar en ingestuurd, maar moet nog even geheim blijven.

En mijn werk 'Konik' is voor de halve finale van The Artist Lounge Art Competition geselecteerd :D. En nu te zien in een online tentoonstelling.

Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-21 09:46

Flinke bijleespost! :D En wat is je konijn gaaf geworden horsiegek! <3 Hopelijk krijg je het papier nog goed.

Leuk dat pouring, heb daar een keer naar zitten kijken op youtube, hoe dat gedaan wordt, en wil daar ook nog eens wat mee doen. :j Alleen de rommel dat het geeft en de droogtijd weerhoud me er vooralsnog wel van. Hoe groot is je doek? En ben jij op de grond bezig geweest? Heel benieuwd na de verdere ontwikkelingen bij jou. :j

Dank Mkango en San! Wat gaaf van je Konik San! *\o/*

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

horsiegek

Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:52

Bedankt voor alle complimentjes en tips wat betreft de waterschade! Ik ga misschien nog eens proberen voorzichtig te vernevelen en dan tussen zware boeken. Al moet ik toegeven dat het konijn waarschijnlijk tussen een map verdwijnt want het is niet iets wat ik zelf ga ophangen..

Pouring valt qua werk nog best mee, ik heb het nu gewoon op de eettafel gedaan maar dat is wel een beetje eng want ik werk met een föhn en het verf spat dan wel vrij ver soms... oops! Volgende keer doe ik het in de garage. Ik heb op Youtube ook mensen gezien die het in zo'n lage plastic box doen, ook best handig.
Ik heb een grote plastic zak verknipt en over de hele tafel liggen, het doek staat op omgekeerde bekertjes. De roze met blauw is denk ik zo'n 25x40cm. Nu heb ik er eentje gemaakt die een slagje groter is, ik denk 35x50cm. De droogtijd is tot nu toe ongeveer 2,5 dag.
Ik heb nu pouring medium van de Action bij de verf gevoegd maar deze zou ik alleen gebruiken voor wit want het bleekt de kleur eruit. Voor de kleuren heb ik dus gewoon verdunt met water. Het is wel een kunstje om alle kleuren allemaal ongeveer even vloeibaar te maken en ook je wit want als dit te dik is dan walst het gewoon over je kleuren heen en doet het verder niet zoveel. Als ik er verder mee ga dan ga ik wel een goede floetrol bestellen om de keuren mee te mengen.

Instagram: Padier.art --> https://www.instagram.com/padier.art/
Je paard laten scheren? Stuur mij een pb!
https://www.facebook.com/paardenscheerservice/

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 18:21

Het effect is dan ook wel heel gaaf!

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bloemetje75, MissNibbit, Saaams en 48 bezoekers