Het 2e doorgeefstokje van april: Suzanne F.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Het 2e doorgeefstokje van april: Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 21:43

*Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Suzanne F. met Stravinsky onder het zadel


We zitten nog steeds in april, welke nog steeds doet wat hij wil! Dan weer een zonnetje, dan weer een winterjas aan, dan thee drinken in de tuin en dan sta ik 's ochtends weer mijn autoruiten te krabben. Ach, houdt het interessant hé! Voor het 2e doorgeefstokje van april mogen we de antwoorden van Suzanne F. lezen. Benieuwd of ook zij vroeger penny gedachtes had? Lees dan gauw verder!

1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Dat is inmiddels 20 jaar geleden! Er was toentertijd een chat op Horses.nl en daar werd aangegeven dat er een leuk nieuw paardenforum was opgericht en toen heb ik me op 3 maart 2001 aangemeld op Bokt. Internet was toen nog beperkt en Bokt nog heel klein.

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
Mijn eerste bericht was in een rijtechnisch topic over galopwissels:

Citaat:
Het beste leer je een paard een wissel door eerst te zorgen dat hij inderdaad goed aan het been staat en dat hij in galop goed bergop kan galopperen en in galop goed kan schakelen naar voren en terug. Ook moet hij voor je binnenbeen "zijn buik willen intrekken" dus als jij in galop met je binnenbeen komt moet hij voor je binnenbeen weg zijn en naar de buitenkant naar je buitenteugel lopen. Dan rijd je vanaf de hoefslag een stuk naar binnen, een soort slangenvolte en in de wending naar de andere kant bereid je hem eerst voor met je binnenbeen (zie hierboven) en laat je hem nageven op je buiten teugel. Je pakt hem wat op met dat binnenbeen en telt tot 3. Bij drie geef je met je buitenbeen en je buitenteugel de hulp. Je binnenteugel moet makkelijk blijven anders belemmer je het binnenachterbeen met doorspringen. In het begin gaat het er alleen om dat hij omspringt, daar moet hij eerst bevestigd in worden. Daarna kan je altijd perfectioneren. Ook moet hij altijd voorwaarts en aan het been zijn want anders springt hij na of helemaal niet om.


3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Nou, mijn oudste berichten zijn niet echt beschamend denk ik. Ik was toen 20 jaar en ik was geen complete penny meer. Ik zou zeggen, een 2? Ik heb wel een periode gehad waarin ik niet goed in mijn vel zat en toen heb ik wel berichten geplaatst waar ik achteraf niet zo trots op ben, maar goed.

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
De oudste bokkers zullen mij kennen van de hengst Stravinsky xx, die ik in 2001-2002 reed voor Joop van Uytert. Stravinsky was een volbloedhengst met een succesvolle rencarriere achter de rug en was omgeschoold tot dressuurpaard op Lichte Tour niveau. Hij heeft in Nederland bij het KWPN twee seizoenen gedekt maar werd al snel op wacht gezet en vertrok naar het buitenland.
Ook kunnen bokkers mij kennen van het fokken met de merrie Oriose (Lotje), een elitemerrie van Balzflug uit de moeder van de hengst Tuschinski (Pion x Amor) en van haar dochter Voriose (Votje), een Gribaldi. Bokkers hebben Votje kunnen volgen vanaf de geboorte. Zij was het eerste veulen van Lotje en zij is later ook Elite geworden, ze werd reservekampioene Zuid-Holland in Heerjansdam en NMK merrie. Ze heeft met mij de finale van de Prinsenstad trofee en de finale van de VSN trofee gelopen. Hier was ik dus fokker, eigenaar en ruiter; erg leuk! Daarna is ze verkocht. Ze doet het goed als fokmerrie nu en heeft al een aangewezen hengst gebracht.
De wat nieuwere bokkers kennen mij denk ik als iemand die gewoon overal en nergens in topics opduikt. :+

5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Dat is een hele goede vraag en ik heb daar gemixte gevoelens over. Aan de ene kant hoort Bokt echt een beetje bij mijn leven. 20 jaar is best lang. Ik heb vriendschappen die mede door contacten via Bokt zijn ontstaan en ik heb hier veel steun gevonden in moeilijke periodes en ook enorm veel gelachen. Ik heb hier letterlijk gelachen en gehuild. Toch heb ik ook een hele nare ervaring en een goede levensles opgedaan hier op Bokt. Iemand heeft mij een tijd dagelijks gevolgd op Bokt, mijn berichten nagelezen en deze tegen mij gebruikt. Ze gebruikte de informatie die ze hier vond (en op andere media) en de tijden dat ik online was om e-mails te maken die zogenaamd uit mijn naam kwamen. Je praat over een periode waar identiteitsdiefstal nog onbekend was en de politie geen ICT afdeling had. Ik heb mijn onschuld dus ook nooit kunnen bewijzen. Maar het heeft veel leed aangericht, heel veel. Ik heb een hele harde les geleerd, ook over het online plaatsen van informatie. Sindsdien ben ik uiteraard voorzichtiger geworden en hierdoor heb ik ook geen Facebook, Instagram of iets dergelijks. Alleen op Bokt kom ik nog. Daar kan ik blijkbaar toch geen afstand van doen.

6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Oh ja zeker! Mijn leukste penny herinneringen zijn met Mer1980 hier van Bokt. Wij kennen elkaar al vanaf de brugklas en als 12 jarigen gingen wij shetlanders ‘zadelmak’ maken. Dat betekende erop springen en als ze dan naar de andere kant van het weiland renden (echt heel erg ver) en weer terug zonder dat je eraf viel, dan waren ze wel zadelmak.
Toen we zelf een pony en een paard hadden, bouwden we parcoursjes in de bak met emmers en bezems en dan deden we alsof we Jos Lansink en Piet Raymakers waren. We deden soms best domme dingen eigenlijk. Dat het allemaal nog goed gegaan is is eigenlijk een wonder. Ik droomde van het rijden met een slipjas en hoedje en Anky was mijn idool natuurlijk. Ook droomde ik van het rijden met een zwarte hengst (uiteraard) in de Brabanthallen in Den Bosch. In dit geval was het ‘dream it, wish it, do it’ want deze pennydroom kwam daadwerkelijk uit. Hierover straks meer.

Afbeelding
Suzanne F. met Voriose

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Dat is een confronterende vraag. Als geld totaal geen rol zou spelen dan zou ik misschien toch wel weer gaan rijden en gaan fokken. Na de geboorte van mijn dochter kwam ik er alleen voor te staan en heb ik (bijna al) mijn paarden verkocht. Ik woonde toen nog bij mijn moeder en kwam al snel tot de conclusie dat als ik ooit met mijn dochter op mezelf zou willen gaan wonen en haar een toekomst wilde geven, ik mijn leven om moest gooien. Ik ben dus een ‘gewone’ baan gaan zoeken en een opleiding gaan doen. Omdat ik toch nog geen afscheid van de paarden kon nemen heb ik toen een veulentje gekocht. Ik heb deze merrie met 3 jaar zadelmak gemaakt en ben ermee gaan rijden. Helaas bleek ze al snel Kissing Spines te hebben in een hele ernstige mate en heb ik haar in moeten laten slapen. Ik heb best een hoop pech gehad met de paarden in al die jaren en dit voelde ook als: ‘Misschien moet het wel zo zijn en is het niet voor me weggelegd’. Daarnaast was het financieel ook niet meer op te brengen om maar door te blijven gaan.
Als alles kan wat ik zou willen dan zou ik denk een merrieveulen van Votje kopen en de lijn weer voortzetten. En ik zou toch weer gaan rijden denk ik.

8. Vraag van Elisa2: Ik kom jou vaak tegen in de rijtechnische en fokkerij topics en we zijn het regelmatig met elkaar eens. Ik weet dat jij een professioneel verleden hebt in de paarden en eigenlijk ben ik heel erg benieuwd naar wat je allemaal gedaan hebt. Mijn vraag is dus, hoe ziet dat verleden er uit?
Ik ben ooit begonnen met rijden met Joran, een toen 3 jarige Darnels x Notaris KWPN ruin die ik van mijn vader kreeg na jaren zeuren om een paard. Ik was toen 12 jaar (zie hierboven bij vraag 6 de pennydingen die ik ermee uithaalde). Toen ik 14 jaar was reed ik daar al Z1 dressuur mee, toen ik 15 jaar was werd ik er Provinciaal kampioen Utrecht Z2 mee en daarna heb ik met hem bij de Junioren en ZZ-licht gereden. Helaas kreeg hij een virusinfectie en werd ongeschikt voor de sport. Toen ik 17 was kreeg ik de hengst Insulation (Balzflug x Formateur x Cadmus xx). Deze was gefokt door Rene Franssen (was een driekwart broer van de hengst Mondriaan) en was voorheen gereden door zijn dochter Anne Franssen (toen nog van Uytert). Met hem heb ik ook nationaal en bij de Junioren gereden met hoge scores. Helaas kreeg hij een botcyste, herstel was niet meer mogelijk en hij moest ingeslapen worden. Door de successen die ik had met Insulation vroeg Rene Franssen mij om de Trakehnerhengst Mataro te rijden. In deze periode volgde ik ook de Masterclass in Deurne. Dit was een opleiding voor ‘talentvolle jeugd’. Hier heb ik mijn ondernemersdiploma en mijn instructeursdiploma behaald. Omdat ik nog een jaar bij de jeugd mocht rijden vroeg Joop van Uytert of ik Stravinsky wilde rijden. Dat was voor mij een droom die uitkwam en ik heb met Stravinsky o.a. op de KWPN hengstenkeuring 2002 in Den Bosch gereden in een showblok en op de Trakehnerkeuring in Leverkusen. Ik heb hem 1 x bij de Young Riders kunnen starten en toen is hij op wacht gezet en naar het buitenland verkocht.
De merrie Oriose (Lotje) die ik al eerder noemde is het beste paard wat ik ooit gereden heb. Helaas rende zij met 4 jaar een hek in waardoor haar pezen zwaar beschadigd raakten en ze eigenlijk ongeschikt werd om mee te rijden. Daarna is ze ingezet voor de fok.
Naast de Masterclass Deurne heb ik ook nog de opleiding Begeleiden voortplanting en hulpkracht KI gevolgd, een inseminatiecursus dus. Ik heb alleen mijn laatste stage nooit afgemaakt. Ook ben ik jarenlang IZ jurylid dressuur geweest dus t/m de klasse Z2 en heb ik les gegeven.
Ik ben een aantal jaren geleden gestopt met jureren. Vanwege tijdgebrek, maar ook omdat ik er niet meer de voldoening en het plezier uithaalde wat ik zocht. Ik stond niet meer achter de richting en denkwijze van de KNHS en ergerde me steeds vaker aan het gebrek aan zelfreflectie van ruiters en de negativiteit.
Dus zo kwam er een einde aan het professionele paardenleven en inmiddels heb ik een heel ander leven. Ik werk 32 uur per week bij een internationale organisatie en mijn dochter is inmiddels 14 jaar en heeft niks met paarden, zij turnt op nationaal niveau.

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
_Lorette_

10. Welke vraag zou je graag aan deze bokker willen stellen?
Ik ken je voornamelijk van het Frummel topic waar ik veel bewondering heb voor jouw doorzettingsvermogen en geduld met Frum. Ik vind je een hele talentvolle en fijne amazone en ik denk dat jij professioneel ook zo aan de slag kan met het opleiden van paarden. Zou je dat willen en heb je nog dromen op dat vlak?
Laatst bijgewerkt door JPitty op 26-04-21 21:32, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: Typfout aangepast.

Rocamor

Berichten: 10850
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Het doorgeefstokje van april: Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:56

Wat een leuk stuk Suzanne!

Ik herken je inderdaad van Stravinsky (vond dat altijd zo'n gave hengst) en Lotje en Votje. Had je ook niet een hengst (die niet oud geworden is uit Lotje? Of haal ik nou jou en Mer1980 door elkaar?

Leuk dat het stokje naar Lorette gaat.

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Het doorgeefstokje van april: Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 22:06

Leuk om te lezen!

mala26

Berichten: 4996
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Het doorgeefstokje van april: Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 22:23

Leuk stukje om te lezen.

Anomien

Berichten: 7380
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Het doorgeefstokje van april: Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 22:39

Vooral indrukwekkend. Wat heb je hard gewerkt al.

Doorzettingsvermogen zit in het bloed als je dochter ook al een behoorlijke prestatie op haar naam heeft staan.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Het doorgeefstokje van april: Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 23:04

Leuk Suzanne! Ik kende je natuurlijk al wel maar het hele paardenverhaal eigenlijk niet.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Het doorgeefstokje van april: Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 23:34

Leuk stukje Suzanne, je posts worden zeer gewaardeerd op bokt :). Wat vervelend van die identiteitsfraude, heftig zeg. Ik zou het je zeer gunnen dat je in de toekomst weer een paard mag rijden!

Jessix

Berichten: 16433
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Het doorgeefstokje van april: Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 07:21

Mooi verhaal, hoogte en diepte punten.

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het doorgeefstokje van april: Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 07:41

Wat leuk om jou verhaal te lezen.
Maar dat is zeker niet over rozen gegaan.
Uiteraard kende ik je ook van Stravinsky xx en Lotje en Votje.

Dat jij uiteindelijk zo bent gestalkt via internet wist ik niet.
Maar dat het toen soms een rare tijd was wat dat betreft verbaasd me niet.

Ik denk als je zou willen kun je zo weer overal gaan rijden mocht dat kriebelen.
Dat talent raak je nooit meer kwijt.

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 08:35

Rocamor schreef:
Wat een leuk stuk Suzanne!

Ik herken je inderdaad van Stravinsky (vond dat altijd zo'n gave hengst) en Lotje en Votje. Had je ook niet een hengst (die niet oud geworden is uit Lotje? Of haal ik nou jou en Mer1980 door elkaar?

Leuk dat het stokje naar Lorette gaat.


Dat klopt. Ik heb na Votje een Ferro hengst uit Lotje gefokt, Zotje. :+
Deze liet ik met 2,5 jaar keuren en bleek niet goed op de foto. Die heb ik meteen op de kliniek achtergelaten. Ik vermoed dat dit te maken heeft met de opfok waar ik hem naar toe heb gebracht maar daar heb je op dat moment niks meer aan.

Dank voor de leuke reacties al. Ik vond het best moeilijk om het weer op te halen en vooral om door de foto’s te gaan. Ik merk dat ik het allemaal toch wel weg heb geduwd en er bewust niet meer aan denk.
Ik heb nu gewoon een ander leven en vind dat je je zegeningen moet tellen. Al is het dan niet met paarden.

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Het doorgeefstokje van april: Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 08:48

Leuk stukje Suzanne, ik kan me voorstellen dat je het plezier kwijt bent geraakt in de paarden na zoveel pech met de paarden. Dat is ook afschuwelijk.
Toch een mooie tijd gehad met knappe prestaties.

Ik wist niet van de internet identiteits fraude, dat lijkt me behoorlijk heftig om mee te maken.

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Het doorgeefstokje van april: Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 08:55

Wat leuk om te lezen, ik vind je een fijne poster hier op bokt :)

Wat een ellende met iemand die je zo stalkt via social media, eng ook, kan me voorstellen dat dat heftig is om mee te maken, zo machteloos gevoel ook.

En wat een gaaf paard was Stravinsky, prachtige foto ook.

Ja leuk om allemaal te lezen...

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Het doorgeefstokje van april: Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:06

Leuk Suzanne om je verhaal weer eens te lezen. Dat die kleine meid alweer 14 is! Tijd gaat hard :+

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:10

Twee dingen waar ik bij Suzanne F. meteen aan denk: Stravinsky en Snoopy ;) Ik had bij de naam Stravinsky ook meteen die foto in gedachten die bij dit topic staat. Wel mooi om na twintig jaar eens terug te blikken.

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:12

Indrukwekkend verhaal. Wat een hele sterke vrouw ben jij. Je hebt professioneel in de paarden gezeten met bijbehorende opleiding en talent. En dan weer helemaal opnieuw moeten beginnen en dat weer tot een succes maken. Heel veel respect hiervoor. Maar de liefde voor paarden blijft en ik kan me voorstellen dat je er bewust niet aan denkt, maar dat is - hoe pijnlijk ook -op dit moment wel het beste. Wie weet komt dat in de toekomst ook wel weer op je pad.

Heftig je verhaal over de identiteitsfraude. Ben je er nog achtergekomen (of een vermoeden van) wie het was en wat de beweegredenen waren om dat te doen?

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:18

Babootje schreef:
Heftig je verhaal over de identiteitsfraude. Ben je er nog achtergekomen (of een vermoeden van) wie het was en wat de beweegredenen waren om dat te doen?


Jazeker, maar daar plaats ik hier niks over. En gebeurd is gebeurd, dat is geweest. Het heeft veel impact gehad op mijn leven maar heeft me ook weer sterker gemaakt zullen we maar zeggen.

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:19

Wat een mooi persoonlijk stuk heb je geschreven. Ik ken je nog van een topic waarbij toen uiteindelijk informatie tegen je is gebruikt. Dat heeft toen jouw vertrouwen in mensen een flinke tik gegeven. Maar ik heb er dik respect voor hoe je je altijd staande hebt gehouden met je dochter. Nu kom ik je vooral tegen in rijtechnische topics waar ik je bijdrages erg kan waarderen.

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:25

Suzanne F. schreef:
Babootje schreef:
Heftig je verhaal over de identiteitsfraude. Ben je er nog achtergekomen (of een vermoeden van) wie het was en wat de beweegredenen waren om dat te doen?


Jazeker, maar daar plaats ik hier niks over. En gebeurd is gebeurd, dat is geweest. Het heeft veel impact gehad op mijn leven maar heeft me ook weer sterker gemaakt zullen we maar zeggen.


Nee dat kan ik me goed voorstellen. Maar het is goed dat je het weet. Dan kun je het ook afsluiten.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Het doorgeefstokje van april: Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:40

Ik kan me dat nog wel heugen.
En hoe zuur ook voor jou, dat was voor mij de eerste waarschuwing mbt berichten op internet.
Inderdaad was destijds het hele concept identiteitsfraude nog niet bekend. Politie had geen flauw idee wat ze met dingen zoals dit aan moesten weet ik via via.

Jouw problemen zijn mij altijd bijgebleven en hebben mij wel minder naïef gemaakt. Sindsdien is mijn motto: wat niet op de voorpagina van de telegraaf mag staan, moet je ook niet op internet zetten.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Het doorgeefstokje van april: Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:48

Leuk stuk!

Wat vreselijk dat je zo bent gevolgd door iemand, dat geeft me echt kippenvel. Afschuwelijk.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Het doorgeefstokje van april: Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:45

leuk suzanne wij hadden veel contact in je negatieve periode ik maakt het zelfde mee exen en vriendinnen van bleh

en leuk om Lorette gaan lezen ...... ik wil nog steeds mijn paard jouw kant opsturen dus als je tijd en zin hebt geeft maar een seintje

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 13:04

Wat een bijzonder verhaal Suzanne! Ik ken je alleen als een fijne bokker, maar dit levensverhaal met toch wel erg veel pech, vind ik wel heel bijzonder om te lezen. Je bent een "stoer wief" en dat is het grootste compliment dat een vrouw Kan krijgen bij ons. Wat een doorzettingsvermogen.
Ik wens je veel liefde, geluk en voorspoed toe meid! :knuffel:

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 13:23

Lieve Suus, wat heb je je "stokje" mooi verwoord.Ik ken het verhaal van heel dichtbij. En was een van je fanatieke lesklanten met Fjerie, waar uiteindelijk een mooie vriendschap uit is voortgevloeid. 20 jaar alweer. Blijf het nog steeds gek vinden om je niet meer te paard te zien. Je weet nooit hoe het leven loopt. Ik weet dat een rondje hobbelen je niet blij maakt. Het is alles of niets. Maar zeg nooit nooit!

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 10:31

Super leuk om op deze manier weer wat meer van je te zien op persoonlijk vlak!

Vreselijk dat je door zo'n akelige ervaring terughoudend moest worden in het delen van informatie. Ik vond het altijd leuk om je voormalige profiel te bekijken. Maar ik begrijp de keuze helemaal!

De foto met Stravinsky heb ik altijd erg gaaf gevonden. Die stond nog in mijn geheugen gegrift. Net als de rest zou ik het bijzonder leuk vinden als we je ooit weer te paard zien. Van een gedreven amazone, jurylid, etc. naar alleen meepraten op Bokt voelt als een gemis voor de paardenwereld.

Jaren geleden hebben wij als rijvereniging nog mooi gebruik gemaakt van je scherpe blik. :D Wij hadden wat wat ruiters die wel in het verenigingsteam wilden rijden op de Gelderse Kampioenschappen. Voorheen koos iemand daar enkele ruiters uit. Meestal de combinaties het goed deden op wedstrijd. Wij wilden het anders aanpakken en een eerlijke selectie houden, waarbij nieuwe combinaties (of combinaties die weinig wedstrijden reden) ook een kans kregen. De oefenproeven bij juryleden werden opgenomen op video. Deze opnames waren niet alleen handig voor de ruiters (klopt je gevoel met het beeld en het commentaar?), maar werden ook gebruikt voor een tweede beoordeling door een jury uit een andere regio: Suzanne F.! Een voorloper op de online proeven. :))

En serieus, tips voor het rijden van een vliegende wissel als eerste bericht? En dan geef je het stokje door aan mij?? :')

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Het 2e doorgeefstokje van april: Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 10:40

Jeee lorette leuk dat jij nu mag gaan vertellen :)


Suzanne, ook jou zie ik als een fijne bokker van de eerste generatie!
Leuk stukje maar wel heftig!