Handleiding: Kat pil geven

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Handleiding: Kat pil geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-02 10:47

Hieronder een handleiding hoe je een kat een pil geeft.

1. Pak uw kat op en leg hem in de ronding van uw arm alsof u een baby
vasthoudt. Zet uw rechter wijsvinger en duim aan beide zijden van het
snoetje van de kat en oefen voorzichtig wat druk uit terwijl u de pil >
in
andere hand gereed houdt. Zodra uw kat het bekje opent gooit u de pil >
naar
binnen en geeft u de kat de gelegenheid om te slikken.

2. Zoek de pil op de vloer en haal de kat achter de bank vandaan. Leg >
de kat opnieuw in de ronding van uw arm en herhaal het proces.


3. Haal de kat van de slaapkamer en gooi de inmiddels vies en vochtig
geworden pil weg.

4. Neem een nieuwe pil uit het doosje, pak de kat weer in uw arm
terwijl u beide voorpoten stevig vasthoudt. Duw de kaken van elkaar en duw de pil naar binnen met de rechter wijsvinger. Houdt het bekje tenminste tien tellen dicht.

5. Vis de pil uit het aquarium en haal de kat van de bovenkant van de >
kast. Roep uw echtgeno(o)t(e) uit de tuin.

6. Kniel op de vloer en dwing uw kat tussen uw knieën, neem de
pootjes in een ferme greep. Negeer het lage gebrom. Laat uw partner het kopje stevig vasthouden en dwing met een houten liniaal de bek open. Gooi de pil via de liniaal naar binnen en wrijf de kattenkeel stevig om het slikken te stimuleren.

7. Haal uw kat van de gordijnrail en neem een nieuwe pil uit het doosje.
Maak een notitie om een nieuwe liniaal te kopen en de gordijnen te
laten repareren. Veeg de kapotte beeldjes en vaasjes aan de kant om later op te ruimen of eventueel te lijmen.

8. Draai uw kat in een grote handdoek en laat uw partner op de kat
liggen, zodanig dat net de kattenkop zichtbaar is van onder zijn oksel. Zuig de pil met een rietje op en forceer de bek open. Blaas de pil door het rietje in de kattenkeel.

9. Controleer de bijsluiter om zeker te zijn dat deze pillen onschadelijk
zijn voor mensen en neem een biertje om de smaak weg te spoelen. Ontsmet de arm van uw partner en doe er een verband om.
Verwijder de bloedvlekken uit de vloerbedekking.

10. Haal uw kat van de schuur van de buurman. Pak een nieuwe pil en
neem nog een biertje. Zet uw kat in het keukenkastje zodanig dat het
kattenkopje net naar buiten steekt. Forceer de bek open en schiet de pil binnen met een elastiekje.

11. Haal de schroevendraaier uit de garage en hang het deurtje van de keukenkast weer terug in zijn scharnieren. Zoek de whiskyfles. Neem een
flinke teug en leg een koud whiskykompres op uw wangen om te ontsmetten. Controleer of uw tetanus injectie nog geldig is. Gooi uw gerafelde trui weg en trek een nieuwe aan.

12. Bel de brandweer om de kat uit de boom te halen. Maak uw
verontschuldiging bij de buurman die, terwijl hij uw kat ontweek door zijn
eigen schutting reed. Neem de laatste pil uit het doosje.

13. Tape de beide voorpoten van het ettertje tezamen helemaal in en bind hem stevig aan de poot van de eettafel. Pak uw zware werkhandschoenen en trek deze aan. Duw de pil naar binnen en een stuk vlees erachteraan. Pak vervolgens een glas water. Houdt de kop van het huftertje verticaal en giet het water naar binnen om hem zo te dwingen te slikken.

14. Neem het laatste beetje whisky, vraag uw partner u naar de eerste
hulp te rijden. Laat daar uw vingers en onderarm hechten en de restanten van de pil uit uw rechteroog verwijderen. Bel onderweg naar huis de meubelzaak om een nieuwe eettafel te bestellen.

15. Bel het dierenasiel of ze een gemuteerde hellekat willen ophalen en
informeer bij de dierenwinkel of ze hamstertjes hebben.

If it's not an icelandic, it's just a horse


Barb

Berichten: 12076
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 10:56

hahaha hij is erg grappig, er bestaat ook zoiets
over het fotograveren van een pup

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Lielle

Berichten: 66252
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 10:57

*grin* heel herkenbaar

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 11:35

ahhahah geweldig!! weet meteen weer waarom ik absoluut niet van katten houdt!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 11:37

heel herkenbaar toen ik verleden week die katten een pil moest geven.............. Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 11:46

Doe dat dus veel makkelijker...
1) sluit kat op in aparte kamer waar ze niet achter dingen kan verstoppen
2) neem handdoek en leg deze over kat
3) klem kat tussen knieeen
4) doe bek open
5) stop pil erin
6) sluit de bek en wrijf over onder kant van de bek
7) als ze niet slikt dan even hand over neus
8) kat loslaten
9) begrijpen dat je een week niet aan gekeken word

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 11:51

Haha! Ben ik blij dat mijn zus die twee van haar eindelijk gesteriliseerd heeft, elke week dat gevecht om die rotpil naar binnen te krijgen Boos! In de hoek van de bank klem zetten (lang leve de hoge leuningen van de bank), bekkie open forceren, pil zo ver mogelijk achterin gooien, bekkie gelijk weer dichtklemmen en maar heftig over dat keeltje wrijven Boos! En dan natuurlijk altijd die jonge kater van haar die zich achtergesteld voelde omdat de twee dames wat 'lekkers' kregen en hij niet, dus ging ie maar heftig in de weg lopen Extreme duivel als je net bezig bent Maar bij hem is onderhand ook hakkie-takkie gebeurt }>
Ooit wel eens geprobeerd bij een kat die daar absoluut niet van gediend is om zijn (of haar) nagels te knippen? Ongeveer hetzelfde verhaal als hier boven Haha!

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 11:56

Hmm... ben ik dan de enige met makkelijke katten? Nooit problemen mee gehad.
1.Pak de kat
2.Stop de pil in haar bekkie
3.Strijk de onderkant van het bekkie
4. Klaar!

* To Belg, or not to Belg *

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 11:57

Kat met trauma... de ander idd zoals bij jou Linda!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:03

bij mijn katten gaat het ook een stuk makkelijker, zoals bij Linda250 ongeveer Haha!

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:13

Met mijn hond is het helemaal makkelijk:

1) roep de hond
2) roep 'koekie'
3) trek hand op tijd weg voor de gulzige hondebek Haha!

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:25

Bij mij gaat het zo

1) plakje worst snijden.
2) pil erin frummelen.
3) kat roepen
4) plakje worst geven.
5) opeten. En klaar is kees

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:32

haha mijn katten zouden de pil eruit peuteren Kirsten Haha!

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:34

Haha nee die van mij deed dat eerst ook maar nu heeft ie zoiets van Oh lekker leverworst ofzo! Eerst spuugt hij hem uit maar dan smaakt ie nog naar worst en dan vreet hij hem op

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

JoT

Berichten: 4007
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:45

Ik heb helemaal in een deuk gelegen. Je wil echt niet weten hoe mijn kitten zaterdag heeft tegengestribbeld bij haar eerste ontwormingspil. Ik had overal krabbels, totdat ik haar maar in een handdoek heb gewikkeld. Terwijl ik met mijn toch vrij forse kater absoluut geen problemen had. Waarom geven ze geen lekker smaakje aan die pillen, dat werkt veel makkelijker. En de plakje worst of stukje vlees truc heeft nog nooit bij mij gewerkt. Het stukje vlees eten ze op, maar het pilletje blijft gewoon liggen!

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 12:53

Hele goede humor en zeer herkenbaar..... Heb nog buikpijn van het lachten Lachen Lachen

Van de vier katten is een ook zo vreselijk erg. Hem moet ik ook als eerste doen, anders is die al pleite. Ik pak het pilletje en leg het klaar. Pak de kat en ga erop zitten, kat dus tussen de benen ingeklemt. Zorgen dat de voorpoten je net niet kunnen raken en pak de kop beet. Kop omhoog halen en bek openen, ondertussen je benen verder sluiten om de voorpoten laag te houden. Als een speer de pil in zijn strot duwen en bek dichten. Zo een tijdje blijven zitten en hopen dat hij me heel houdt. Ondertussen klinkt Doerak, zo heet hij, als een wilde tijger en kijkt me inderdaad een week lang boos aan.
Hij is trouwens niet meer welkom bij de dierenarts. Gelukkig kan hij sinds kort wel weer worden geent mbv een dwangkooi. Alle andere onderzoekingen zijn onmogelijk. Dierenartsen zeggen dus: ach hij gromt en blaast als een gezonde kat, dus zal hij wel gezond zijn, einde onderzoek. (en kassa!!!!!)

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 14:19

Haha, ik herken het probleem!
Heb helemaal dubbel gelegen toen ik het las!
Zal het uitprinten voor mijn vader, want hij is altijd de L*L met dit soort dingen Haha!...

Hetzelfde probleem geldt voor Pouzz, de kat van Karin.
Die wil nooit het reismandje in. Je moet haar dan helemaal in een handdoek wikkelen, zodat ze net een mummie is. Daarna kun je haar pas in het reismandje droppen.

Maar ja, dan nog het probleem: Hoe krijg ik die handdoek om de kat??
Erg moeilijk...
Die kat van haar was een keertje zo van streek, dat ie tegen de deur op klom en van schrik de hele deur onder had gezeken.....

Fijn he, Katten...... Lovers Schijnheilig Knipoog

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 14:21

Geweldig dit!!

Een van mijn katten komt trouwens gewoon een pilletje halen als het daar tijd voor is. Ze heeft een tijd lang medicijnen gehad en het was gelukkig bij haar geen enkel probleem om ze te geven. Ze doet nog net niet zelf haar mond open! Schijnt vrij uniek te zijn in poezenland...

jen

Berichten: 3211
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 15:01

hij is wel grappig haha *LOL*
die van ons moeten we met zn 2 en vasthouden, bek open wrikken zeg maar Haha! pil dr in. zorgen dat je dr poten goed vast hebt anders liggen heel je armen en gezicht open. meestal hebben we een lepel koffiemelk ofzo bij de hand en dat smeren we op dr neus zodat ze echt moet slikken. meestal na 2 x ofzo heeft ze hem dan echt op }>

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 15:08

1 hand achter zijn koppie pakken
2 met duim en wijs/middenvinger in de hoek van zijn bek duwen, zodat hij niet kan bijten
3 bek open maken
4 pilletje ver in de bek van de kat duwen
5 als de kat over de neus likt heeft ze het doorgeslikt

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

reina

Berichten: 637
Geregistreerd: 03-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 13:45

Echt meesterlijk!! Ik zit hier met een vriendin in een internet ruimte waar stilte erg gewaardeerd wordt, maar dat kon dus even niet. Eerst nog proberen je lachen in te houden, maar uiteindelijk schaterlachend achter je computer liggen. Bedankt!!
Mijn kat is overigens een stuk makkelijker, hij is een beetje een sul, maar ik ken katten... Extreme duivel

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 14:26

Heel herkenbaar, ik lag hier echt dubbel.
Zelf heb ik zes van die krengen en het ontwormen is zo erg. Daarna zit iedereen hier onder de schrammen en zelfs als ik die pillen eindelijk naar binnen heb gekregen presteren die krengen het nog om ze even later weer uit te kotsen Misselijk
Plakjes worst eten ze met graagte op, alleen ligt daarna die pil er nog of die wordt weer naar buiten gewerkt.

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 14:46

bij ons ging het zo:
pilltje tussen twee eetlepels fijn pletten.
menen met wat vis, goed in wrijven en maar hopen dat ze het op at.

laatste paar jaar hadden we van die druppels die door het eten moesten en dat werkt heel goed!!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 15:10

Eleonoor schreef:
Citaat:
Hij is trouwens niet meer welkom bij de dierenarts. Gelukkig kan hij sinds kort wel weer worden geent mbv een dwangkooi. Alle andere onderzoekingen zijn onmogelijk. Dierenartsen zeggen dus: ach hij gromt en blaast als een gezonde kat, dus zal hij wel gezond zijn, einde onderzoek. (en kassa!!!!!)


Hé, zo een heb ik er ook!! Eerst had hij een rode aantekening op zijn kaart staan over mogelijke krab- en bijtacties, maar nadat hij voor de zoveelste keer een heuse moordaanslag op de dierenarts uitvoerde is besloten hem alleen nog onder volledige narcose te onderzoeken in geval van strikte noodzaak. Het gekke is dat hij wel heel braaf in het mandje gaat en tot op de behandeltafel geen kik geeft Verward . Omdat hij toch zijn entingen moest hebben kwam de dierenarts na overleg bij mij thuis. Hij kwam 's morgens vroeg, helemaal fris en schoon en met een laag aftershave op, maar Max trapte er niet in. Kromme naald, vloeistof overal behalve in de kat, gefrustreerde dierenarts en Max over de rooie. dierenarts....
Toen besloten zelf te enten. Ging de eerste keer prima, maar het viel wel op dat Max daarna toch een week wat ziek was. Tweede keer weer zelf geënt en toen viel Max letterlijk om (het was 5 december, weet het nog goed...). In paniek dierenarts gebeld, ondertussen kwam hij bij en na veel uitleg en onderzoek was de conclusie dat Max een van die zeldzame gevallen is die allergisch is voor de entvloeistoffen... Heb van schrik mijn ander kat ook nooit meer laten inenten, je wil niet weten hoe het is om je gezonde dier ineens om te zien vallen en ook helemaal niet meer te zien bewegen, zelfs zijn reflex was even nagenoeg weg!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 15:46

Deze heeft een tijdje geleden ook in Het Kippenhok gestaan Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 96Laura, abbij, Aeva, Anita158, Anoukjuuuhh, ardanwan, Besje, Bontfire, Century, Charat, Dieselpaard, EmptyWords, F_Orumster, Frummel01, Galaika, GoogleAdsense, GrapeshotBot, IASCrawler, Iepoetjuh, Lau07, pluklief, Poosje81, Rupser, SandraWierda, secricible, shaddy82, Sky_As, Xanthippe en 60 bezoekers