Test met proef evenementen in Corona tijd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29469
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:16

@inge
Dan moeten die mensen zich maar eens gaan schamen samen met een boete van 1000euro.
Is een lachertje zo'n boete als er ook 15000 voor een kaartje neer geteld kan worden....

Maak iets waar meer mensen wat aan hebben.
Niet alleen feestvierende jeugd heeft het moeilijk.

Begin is met versoepelen waar bijna iedereen wat aan heeft.
Dat in de tuin meer mensen mogen. Dat in het park groepjes van 10 mogen. Dat op terras groepjes van 10 mogen. Dat in huis weer meer bezoek mag.
Winkels open met x aantal bezoekers.
Het gewone leven voor vele, jong en oud.

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-21 17:26

Ik snap de bezwaren ergens wel, maar ik vind het toch een slechte zaak dat de vergunning nu ingetrokken is.
Hier hadden ze vooraf gewoon beter over na moeten denken.
Nu komen er misschien niet meer zo veel mensen bij elkaar, maar nu zijn weer een aantal evenementen bedrijven de dupe. En ook vast genoeg mensen die ik nu vergeet.

Trouwens er wordt hier wel alleen naar jeugd verwezen, maar tot wanneer ben je jeugd?
Want juist op festivals zoals deze is de gemiddelde leeftijd iets ouder. Ook hierbij kende ik gewoon 40ers die kaartjes hadden. Nee dat is niet oud, maar zou ik toch ook geen jeugd noemen. :Y)

Edit: hoorde net op de radio dat het Startschot evenement ook niet door zou gaan.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:31

DuoPenotti schreef:
@inge
Dan moeten die mensen zich maar eens gaan schamen samen met een boete van 1000euro.
Is een lachertje zo'n boete als er ook 15000 voor een kaartje neer geteld kan worden....

Maak iets waar meer mensen wat aan hebben.
Niet alleen feestvierende jeugd heeft het moeilijk.


Ja eens maar dat gaat niet gebeuren. Volgens mij is allang gebleken dat dit soort ellende niet te handhaven is op een normale manier.

Cer

Berichten: 30163
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:34

15.000 voor een kaartje was ook niet echt de meest gangbare prijs dus dat argument gaat niet echt ergens over.
Maar goed, nu moet iedereen, ook de mensen die voorlopig niet aan de beurt zijn voor een vaccin, maar wachten .. en bedrijven moeten daar dan ook weer op wachten mbt een beetje inkomen..

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:35

Olympia schreef:
Belachelijk..

Ben benieuwd of het startschot ook niet door gaat dan..

Volgens mij is dit ook gecanceld.

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:35

Startschot 1 mei is ook gecanceld. Prachtige samenleving dit. Bleren om de horeca, terwijl de eventbranche al 13 maanden dicht is minimaal.. bleren dat de samenleving open moet. Dan wordt er getest en is iedereen ineens tegen :roll:

DuoPenotti

Berichten: 29469
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:42

Ja bleren om horeca is iets anders dan bleren om evenementen.

vervelend voor die branche, zeker, maar het is te groot. Te vroeg.
Terwijl de beademing uit word gezet en een corona patiënt sterft staan er een paar honderd meter verderop mensen te feesten...hoe kun je (algemeen) zoiets goed vinden? Dat is toch niet uit te leggen aan de familie en verpleging. Maar besef, de leeftijden van nu zijn vele de leeftijden van de ouders van die nu boos zijn dat het is gecanceld. Stel je voor je hebt je kaartje maar over 2 dagen word je vader opgenomen....
Het cancelen is zuur, maar het had gewoon nooit op de agenda mogen komen als de reguliere zorg nog niet terug is.

Ben maar blij dat het geld gewoon terug gestort word. En de gek die er meer voor gegeven heeft, tja...nogal dom in deze tijd.

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:52

Oke dus ik moet maar blij zijn dat ik mn geld terug krijg? Waar slaat zon opmerking op?

Als je de reacties op FB las dan zag je dus dat een hoop mensen blerden dat de horeca open moest.

En kan je al deze verhalen lekker in een ander topic gooien ofzo? Ik denk dat jij niet eens beseft hoe zwaar mijn werkjaar afgelopen jaar is geweest, dus doe maar niet dit :n

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:58

Het komt denk ik ook omdat het 538 is en zo populair is.

Bij mijn festival was er echt 0 gezeik gelukkig. Maar dat was ook veel minder uitgemeten. 150.000 mensen probeerden daar kaartjes voor te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:04

Ik krijg m’n geld voor het hotel niet terug en ben echt mega pissig.

Er gaan altijd mensen dood verderop. Wat zijn mensen toch altijd bezig met elkaar een schuld gevoel aanpraten. Het is een TEST evenement met allemaal NEGATIEF geteste mensen. Het is niet zo dat er 10.000 Corona patiënten bijkomen. Ik vind het echt belachelijk dat er zo wordt gedaan.

En dan nog de wappie kant dat je mee werkt aan een test maatschappij. Prima. Ik leef nu nog liever een jaar door te testen dan dit trieste leven zonder feestjes en uitjes. Doet iemand dat niet? Helemaal prima.

Anoniem

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:06


DuoPenotti

Berichten: 29469
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:08

Ik denk dat jij weer andere dingen niet beseft Olympia....
En dat je een rot jaar had vind ik oprecht rot, meen ik. :knuffel:

En ja er gaan altijd mensen dood, klopt, maar nogal wrang een corona test feestje tegenover corona doden.

Dat je geld niet terug krijgt van het hotel vind ik wel echt rot.
Geld van het kaartje is netjes en ja had ook een vage voucher kunnen zijn, dus dan zeg ik ben blij.

Dit (deze) test evenement kost klauwen geld, voor onderzoek dat zinloos is.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:23

Relaxed schreef:
Dit draadje is ook wel ff goed om te lezen, hoe onzinnig deze testevenementen zijn..

https://www.thebestsocial.media/nl/test ... -fieldlab/


Ik snap niet zo goed dat deze persoon überhaupt naar een test evenement gegaan is als ze bang is voor corona, het is niet voor niets een test, ook om te kijken of mondkapjes dragen überhaupt werkt, en of corona dan inderdaad een risico is met grote groepen, als of dat mondkapje je gaat beschermen ineens tegen alles :') Sinds we ze dragen zijn de besmettingen niet eens gedaald :')
Vind dit niet aantonen dat de testevenementen slecht zijn, maar vooral dat deze persoon een beetje erg naïef was haha.


Jorienn schreef:
Ik krijg m’n geld voor het hotel niet terug en ben echt mega pissig.

Er gaan altijd mensen dood verderop. Wat zijn mensen toch altijd bezig met elkaar een schuld gevoel aanpraten. Het is een TEST evenement met allemaal NEGATIEF geteste mensen. Het is niet zo dat er 10.000 Corona patiënten bijkomen. Ik vind het echt belachelijk dat er zo wordt gedaan.

En dan nog de wappie kant dat je mee werkt aan een test maatschappij. Prima. Ik leef nu nog liever een jaar door te testen dan dit trieste leven zonder feestjes en uitjes. Doet iemand dat niet? Helemaal prima.


Helemaal mee eens!
Ik ga niet naar test evenementen omdat ik inderdaad niet aan deze belachelijke test maatschappij mee wil doen, maar dat is een keuze van mij, ik kan mij heel goed voorstellen dat er mensen zijn die het er wel voor over hebben en dit het wel waard vinden. Je kiest er zelf voor om deel te nemen en "risico" te nemen, en dat risico zou zo goed als waterdicht moeten zijn met die testen, dus lekker leven en laten leven, mensen gunnen elkaar niks meer tegenwoordig.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:34

Dus omdat er geen mondkapje gedragen wordt is het onzin? :') Whaha oké.

Bij ons ook geen mondkapje, maar dat was ook juist het onderzoek. Gaan mensen dit doen? Willen mensen dat doen? Als niemand zou gaan met mondkapje, is dat nu wel duidelijk.

DuoPenotti

Berichten: 29469
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:38

Mondkapje heeft ook geen zin wat als je drinkt hoeft dat niet op.
Raar dat ze dat wel verwachtte.
Het naderhand niet verplicht testen, wat al bekend was, maakt deze testen dan wel nutteloos.
Er valt daarna niets te onderzoeken. Die zich niet lekker voelt meld zich waarschijnlijk niet.
test vooraf is leuk, maar natuurlijk geen garantie op geen corona doorgeven. De test daarna is eigenlijk pas het echte onderzoek en dat hoeft niet :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:40

DuoPenotti schreef:
Mondkapje heeft ook geen zin wat als je drinkt hoeft dat niet op.
Raar dat ze dat wel verwachtte.
Het naderhand niet verplicht testen, wat al bekend was, maakt deze testen dan wel nutteloos.
Er valt daarna niets te onderzoeken. Die zich niet lekker voelt meld zich waarschijnlijk niet.
test vooraf is leuk, maar natuurlijk geen garantie op geen corona doorgeven. De test daarna is eigenlijk pas het echte onderzoek en dat hoeft niet :?


Precies dat.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:40

Het onderzoek is hoe je je daar gedraagt.

Dat is echt een aanname wat je doet DuoPenotti. Vriendin van mij is heel verkouden geworden na het feest op de zondag. Moest zich in de middag bij de ggd gaan laten testen. Als die positief was, mocht ze niet naar de test komen van het evenement. Dan moest ze dat wel doorgeven. Negatief betekende Savonds nog een keer testen bij de organisatie.

Zij wilde dus gewoon gaan testen, was negatief btw, maar het is echt niet zo dat wanneer je je niet lekker voelt je niet gaat.

Wel eens dat een mondkapje gewoon geen zin heeft op een plek waar gedronken wordt.

DuoPenotti

Berichten: 29469
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:45

Het gaat mij om de test achteraf, niet die vooraf. Daar denk ik wel dat mensen testen, want zonder test hoor je niet binnen te komen.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:46

DuoPenotti schreef:
Het gaat mij om de test achteraf, niet die vooraf. Daar denk ik wel dat mensen testen, want zonder test hoor je niet binnen te komen.

Ik heb het ook over achteraf.

DuoPenotti

Berichten: 29469
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:48

s die positief was, mocht ze niet naar de test komen van het evenement.

Dan begrijp ik die zin niet?

Maar bij andere test feesten kwam achteraf 25% niet opdagen zeg ik zo uit mijn hoofd.
Dan heeft een test geen nut.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:49

Jorienn schreef:
Ik krijg m’n geld voor het hotel niet terug en ben echt mega pissig.

Er gaan altijd mensen dood verderop. Wat zijn mensen toch altijd bezig met elkaar een schuld gevoel aanpraten. Het is een TEST evenement met allemaal NEGATIEF geteste mensen. Het is niet zo dat er 10.000 Corona patiënten bijkomen. Ik vind het echt belachelijk dat er zo wordt gedaan.

En dan nog de wappie kant dat je mee werkt aan een test maatschappij. Prima. Ik leef nu nog liever een jaar door te testen dan dit trieste leven zonder feestjes en uitjes. Doet iemand dat niet? Helemaal prima.

Jammer dat je je geld niet terug krijgt maar je kan er altijd nog een leuk nachtje/dagje weg van maken. Dat er mensen dood gaan is waar maar dat er een feest word gehouden in het kader van een fieldlab vlakbij een ziekenhuis waar nog steeds mensen vechten voor hun leven is niet goed.
Ik hoop dat je ondanks je tegenslag toch nog een fijne dag kan hebben.

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:50

Olympia schreef:
Startschot 1 mei is ook gecanceld. Prachtige samenleving dit. Bleren om de horeca, terwijl de eventbranche al 13 maanden dicht is minimaal.. bleren dat de samenleving open moet. Dan wordt er getest en is iedereen ineens tegen :roll:


Amen.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:52

DuoPenotti schreef:
s die positief was, mocht ze niet naar de test komen van het evenement.

Dan begrijp ik die zin niet?

Maar bij andere test feesten kwam achteraf 25% niet opdagen zeg ik zo uit mijn hoofd.
Dan heeft een test geen nut.

20-15% kwam niet opdagen.

Ze heeft vrijdag middag een Corona test bij de ggd laten doen waarbij je na 3 uur de uitslag krijgt. Vrijdag avond was de ‘achteraf’ test. Maar met klachten/positieve Corona test mocht je niet naar de test komen van het evenement zelf. Zowel vooraf als achteraf niet.

Zij had klachten na het feest gekregen.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:58

Mand schreef:
Olympia schreef:
Startschot 1 mei is ook gecanceld. Prachtige samenleving dit. Bleren om de horeca, terwijl de eventbranche al 13 maanden dicht is minimaal.. bleren dat de samenleving open moet. Dan wordt er getest en is iedereen ineens tegen :roll:


Amen.

+1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 20:00

purny schreef:
Jorienn schreef:
Ik krijg m’n geld voor het hotel niet terug en ben echt mega pissig.

Er gaan altijd mensen dood verderop. Wat zijn mensen toch altijd bezig met elkaar een schuld gevoel aanpraten. Het is een TEST evenement met allemaal NEGATIEF geteste mensen. Het is niet zo dat er 10.000 Corona patiënten bijkomen. Ik vind het echt belachelijk dat er zo wordt gedaan.

En dan nog de wappie kant dat je mee werkt aan een test maatschappij. Prima. Ik leef nu nog liever een jaar door te testen dan dit trieste leven zonder feestjes en uitjes. Doet iemand dat niet? Helemaal prima.

Jammer dat je je geld niet terug krijgt maar je kan er altijd nog een leuk nachtje/dagje weg van maken. Dat er mensen dood gaan is waar maar dat er een feest word gehouden in het kader van een fieldlab vlakbij een ziekenhuis waar nog steeds mensen vechten voor hun leven is niet goed.
Ik hoop dat je ondanks je tegenslag toch nog een fijne dag kan hebben.


Ik hoef echt geen hotel waar ik niets kan doen met het uitzicht op het chaseveld. Ik heb een jaar lang heel veel zorgen gehad om m’n paard en ga drie keer per dag, dit zou de eerste dag zijn dat ik alleen smorgens zou gaan. Voor iets anders vind ik dat niet de moeite waard. Ik heb echt bewust hiervoor geboekt, het is 36 minuten rijden voor me dus Breda zelf vond ik niet echt interessant..

Ik snap het allemaal maar dan had een ieder beter moeten nadenken over de locatie. Misschien was het Malieveld geschikt. :Y)

Het was juist een test. Was er niemand besmet (en die kans was klein door al het testen) dan was er allicht meer mogelijk geweest op korte termijn. Maar helaas..