HorseInfo/Manegeapp/Stalmanager: wie gebruikt het?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

HorseInfo/Manegeapp/Stalmanager: wie gebruikt het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-21 23:07

Ik ben vooral opzoek naar mensen die hun paard in pension hebben en een app gebruiken.

Voorbeelden zijn het plannen van een les, het registreren waar je met je paard heen bent en het hebben van een communicatiemiddel op de app.

Wie gebruikt dit en hoe bevalt dit?

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: HorseInfo/Manegeapp/Stalmanager: wie gebruikt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 00:11

Bedoel je dat je je trainingen wil bijhouden en een tracker als je ergens heen wil? Daarvoor gebruik ik Equilab en dat vindt ik heel erg fijn :) kan je ook trainingen mee exporteren, maar niet op voorhand inboeken denk ik.

Vroeger had ik ridely. Die was handiger omdat je daar zelf in kon boeken en ook achteraf nog kon toevoegen. Dus bvb lessen plannen zou kunnen, al weet ik niet zeker meer of je dat dan zou kunnen delen met stalgenoten. Maar uiteindelijk overgestapt omdat die voor mij minder details gaf qua training.

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Re: HorseInfo/Manegeapp/Stalmanager: wie gebruikt het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-21 08:35

Nee, deze apps zijn om als stalhouder te gebruiken met je klanten. Dus bijv de registratie die moet gebeuren nu daar in bijhouden, of als iemand een bak wil reserveren kan dat daar in :)

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: HorseInfo/Manegeapp/Stalmanager: wie gebruikt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:38

Ah oei sorry, dan ga je daar idd niets mee zijn.

Firegirl
Berichten: 949
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:45

Ik gebruik 2 verschillende apps. Horseinfo werkt opzich prima. Gebruik het voor reserveren van bak en longeerbak. Vind het vooral lastig dat ik vaak moet door klikken voor je bij reserveren bent. Ook de tijdsblokken van een half uur zijn lastig. Wil je een kwartiertje langer moet je meteen 2 blokken reserveren. Weghalen van een blok lukt niet als het al gestart is.
Ik heb wel begrepen dat er veel aan te passen is.
Op zich is de app wel overzichtelijk en is het handig om onderling berichten te kunnen sturen en ook vanuit de ontvanger.
Voor zover ik heb gezien is er geen mogelijkheid om aan te geven als je bijvoorbeeld op een meerdaags concours bent.

Andere app die de opfok gebruikt is EquineM. Hele uitgebreide app en ik vind deze meer gebruiks vriendelijk. Heeft veel mogelijkheden, is bijvoorbeeld ook geschikt om trainingen bij te houden.
Mocht je mee willen kijken met de apps stuur maar een pb.

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Re: HorseInfo/Manegeapp/Stalmanager: wie gebruikt het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-21 08:49

Oh Equine M kende ik nog niet! Bedankt! Ik zag inderdaad die optie om het feit dat je weg bent niet in die app zat.
Dat zou wel heel erg fijn zijn met de nieuwe registratie plicht :o .

Ik ga even snuffelen en misschien kom ik terug op je aanbod, super fijn!

Firegirl
Berichten: 949
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:53

ruitje schreef:
Oh Equine M kende ik nog niet! Bedankt! Ik zag inderdaad die optie om het feit dat je weg bent niet in die app zat.
Dat zou wel heel erg fijn zijn met de nieuwe registratie plicht :o .

Ik ga even snuffelen en misschien kom ik terug op je aanbod, super fijn!


Wat ik van EquineM weet is dat ze erg goed naar de klant luisteren en steeds nieuwe functies toevoegen.

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Re: HorseInfo/Manegeapp/Stalmanager: wie gebruikt het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-21 08:56

Dat is wel echt een pluspunt, ik zie bijv. Dat je bij EquiM niet een bak oid kan reserveren? Dat zou voor ons echt fijn zijn, als mensen lessen online kunnen invoeren.

Ik ga denk ik gewoon wat bedrijven contacten en zien wat er past. Heel erg bedankt voor het toevoegen van deze optie want die had ik gewoon compleet gemist :o

Anoniem

Re: HorseInfo/Manegeapp/Stalmanager: wie gebruikt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:57

Ik lees even mee. Wij hebben een zeer kleinschalige stal (nu 3 pensionklanten) en werken tot nu toe gewoon met een groepsapp en een whiteboard.

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:09

Robijntjah schreef:
Ik lees even mee. Wij hebben een zeer kleinschalige stal (nu 3 pensionklanten) en werken tot nu toe gewoon met een groepsapp en een whiteboard.


Wat in mijn ervaring bij die kleinschalige stallen goed lijkt te werken zijn 2 whats’app groepen: 1 voor foto’s / chats / wandelingen vragen / ... en 1 serieuze voor puur afspraken, ontworming, lessen,...

Anoniem

Re: HorseInfo/Manegeapp/Stalmanager: wie gebruikt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:11

Ja die hebben we eigenlijk ook min of meer wel, alleen dan in een sub groepje haha. 1 zeer zakelijke en 1 voor onzin _O-

Noesie

Berichten: 1190
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Schiedam

Re: HorseInfo/Manegeapp/Stalmanager: wie gebruikt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 03:18

Ik ben ook nog zoekende geweest naar een programma met rvo koppeling.
Alles wat ik tot nu toe kan vinden (welke jij ook noemt) hebben teveel functionaliteiten en zijn daardoor snel te duur.

Texas02

Berichten: 4573
Geregistreerd: 21-04-16

Re: HorseInfo/Manegeapp/Stalmanager: wie gebruikt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 06:24

Ik ben echt heel blij dat wij zoiets niet hebben, dat lijkt me echt een ellende.. Precies moeten zeggen wanneer je in een bak wilt, waar je wanneer naar toe gaat enzovoort.. Ja, soms moet je bij ons even wachten (gebeurt niet vaak), maar ik weet nu nog niet eens of ik vanavond wil rijden, longeren of dat hij vrij is.. Soms besluit ik na 5 minuten in de bak dat ik toch maar op buitenrit ga.. Als ik dat allemaal had moeten registreren, was ik hier allang weg geweest.. En waar ik naartoe ga zeg ik meestal gewoon tegen staleigenaar of haar man, maar mocht ik zomaar in de kop krijgen om ergens naartoe te gaan, dan kan dat ook gewoon zonder dat ze dat weten..

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: HorseInfo/Manegeapp/Stalmanager: wie gebruikt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 06:40

Wij hebben voor stal teamup
Daar zet iedereen zijn lessen in.

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: HorseInfo/Manegeapp/Stalmanager: wie gebruikt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 07:11

Wij gebruiken nu datumprikker voor de bak, maar als er een paardenplanner is met die functie, en waarbij je ook kunt aangeven of je paard weg is, ben ik heel nieuwsgierig.

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Re: HorseInfo/Manegeapp/Stalmanager: wie gebruikt het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 07:18

Manegeapp komt er waarschijnlijk het beste uit, die koppelt ook met RVO en daar kan een klant ook melden waar hij heen gaat.

Je hoeft bij ons op stal niet te zeggen waar je in gaat rijden hoor, is puur bedoeld om de lessen in te reserveren zodat anderen weten of er een les is op dat tijdstip :)

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: HorseInfo/Manegeapp/Stalmanager: wie gebruikt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:39

Bij ons normaal ook niet maar ivm Corona hebben we hem ingesteld voor de binnenbak, zodat er niet teveel mensen in rijden. En toen kwamen we erachter dat het echt ontzettend fijn werkt voor de privélessen, ipv een agenda. Dus ik wil het er inhouden om de lessen aan te kunnen geven.

Texas02

Berichten: 4573
Geregistreerd: 21-04-16

Re: HorseInfo/Manegeapp/Stalmanager: wie gebruikt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 13:15

Dan heb ik het verkeerd begrepen, sorry :) Voor lessen kan het inderdaad handig zijn. Wij mogen er gewoon bij in als iemand les heeft, maar wel op diegene letten die les heeft, diegene heeft voorrang en goed omdenken dat je niet in de weg rijdt..

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: HorseInfo/Manegeapp/Stalmanager: wie gebruikt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 13:19

En wat het aangeven dat je op pad bent met je paard betreft, de staleigenaar is er vast ook niet heel blij mee. Gelukkig is het nu al zo dat het pas gemeld moet worden bij langer dan 48 uur. Als er dus een app is waarbij mensen dat zelf even in een agenda oid kunnen zetten, dan scheelt dat de staleigenaar heel erg veel werk.

mvdbijl

Berichten: 3673
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 13:34

Utixo schreef:
En wat het aangeven dat je op pad bent met je paard betreft, de staleigenaar is er vast ook niet heel blij mee. Gelukkig is het nu al zo dat het pas gemeld moet worden bij langer dan 48 uur. Als er dus een app is waarbij mensen dat zelf even in een agenda oid kunnen zetten, dan scheelt dat de staleigenaar heel erg veel werk.


Maar daar zijn alweer uitzonderingen op ;-)

Ik zou zo app niet willen, tegenwoordig word alles gehackt.

Mensen die 3 uur van te voren een les inplannen en daar sta jij dan, werkt op verschillende apps nog niet ideaal. Staat nog wat in de kinderschoenen..

Texas02

Berichten: 4573
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 13:36

Utixo schreef:
En wat het aangeven dat je op pad bent met je paard betreft, de staleigenaar is er vast ook niet heel blij mee. Gelukkig is het nu al zo dat het pas gemeld moet worden bij langer dan 48 uur. Als er dus een app is waarbij mensen dat zelf even in een agenda oid kunnen zetten, dan scheelt dat de staleigenaar heel erg veel werk.


Maar ik snap niet waarom je dit zou moeten melden? Ze zien toch wel dat paard er even niet is? Als je dezelfde dag niet terugkomt, is het natuurlijk een ander verhaal, dan moeten ze het wel weten zodat niemand ongerust wordt..

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: HorseInfo/Manegeapp/Stalmanager: wie gebruikt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:25

Omdat de staleigenaar tegenwoordig verplicht is om een registratie hiervan bij te houden. Als dit via een app kan waarbij iedereen dit zelf bijhoud, is dat erg makkelijk.

Texas02

Berichten: 4573
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 18:29

Utixo schreef:
Omdat de staleigenaar tegenwoordig verplicht is om een registratie hiervan bij te houden. Als dit via een app kan waarbij iedereen dit zelf bijhoud, is dat erg makkelijk.


Niet als je minder dan 48 uur weg bent..

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 21:37

Bij ons mag je er ook bij rijden hoor tijdens les.

Prima dat sommige mensen de app niet willen of er het nut niet van inzien hoor :) . Ik ben opzich niet echt opzoek naar een discussie daarover dus voel niet zo de behoefte er inhoudelijk op in te gaan maar als anderen dat wel willen doen ook prima.

Ik kreeg per PB Supersaas nog als tip, daar zijn wij bekend mee. Zal 'm ook nog even hier noemen voor wie ook meezoekt in dit soort oplossingen :)

Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 21:57

HorseInfo werd gebruikt op de vorige stal waar ik mijn paarden had en dat beviel prima. Wordt ten tijde van strenge Corona maatregelen zelfs gebruikt om tijdvakken voor klanten te reserveren.

Maar ook voor deze zaken:
- algemene gegevens per paard (DA/hoefsmid/etc)
- als een paard binnen moet blijven ivm bijvoorbeeld de hoefsmid
- doorgeven speciaal dieet
- doorgeven privé lessen
- reserveren longeerbak
- reserveren trailer huur
- algemene mededelingen

Gewoon vrij rijden hoef je niet te reserveren, mag wel. Privé lessen betekenen ook niet dat er geen vrijrijders welkom zijn in de bak.