[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:56

Gezien mijn schilderkunsten ben ik geneigd dat niet met je eens te zijn. _O-

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 15:00

Oh wat ik er voor zou geven om goed om te kunnen gaan met kleurpotloden _O- ik heb het niet in me geloof ik :')

Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 23:30

Nog even een late post van mij, eerst een reactieronde:
@Ibbel heel mooi, ik ben fan van stijl!
@Janouk lief <3
@Jeika mooi gedaan, je voelt de emotie zelfs! Hoe lang ben je hier mee bezig geweest? (zal je reactie over de kip in overweging nemen :o )
Beide portretten hebben wel iets, persoonlijk ben ik het eens met Ayasha en ben van mening dat tekenen juist makkelijker is dan schilderen _O-

Update van mijn arend (foto's zijn in ander licht genomen verder niks veranderd): (Tips zijn welkom)
Afbeelding
Afbeelding


Vuurtoren waar ik laatst wat vogels aan toegevoegd heb (avondlicht dus niet de beste kwalitieit/indruk)
Afbeelding

En mijn laatste creatie van vanavond, de moorkop <<)
Afbeelding

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 23:53

Hier heb ik zo’n 2 uur aan besteed. Ik denk dat het maar net is wat je gewend bent :D ik vind schilderen heerlijk, een beetje klodderen tot het ergens op begint te lijken :)) met tekenen heb ik steeds het idee dat als ik een fout maak dat ik de hele tekening heb verpest :') ik vind je arend heel mooi! Is hij al af of is het een work in progress? Ik vind hem nu al heel leuk namelijk, ik hou wel van dat een beetje simplistische. De schaduwen in het wit zijn mooi geworden, het lijkt al net een verenpak terwijl er verder weinig details in zitten.

Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 09:29

Ayasha
Heel mooi vind ik hem al,knap dat je dat met dat medium kunt.

Selina
Wat moet ik daar nou op zeggen behalve zucht, wat prachtig <3

Dank je mkango
Hij staat nog steeds net zo niets te doen,moet nodig aan het paard beginnen maar heb gewoon geen zin :(

Pepperr
Mooi lijkt op 1 van onze nijntjes en klaprozen zijn altijd goed vind ik :D

Janouk
Ontzettend veel sterkte wat een gemis
Je hebt haar wel heel sterk neer gezet ik herken dat eigenwijze koppie van de
Foto's die je deelde hier op bokt

Selina
Mooie ijsvogel herkenbaar maar toch kunstig

En ook je hond met kleurvlakken vind ik erg sterk,knap dat je zo kunt switchen tussen stijlen

Sheran
Ziet er goed uit iets ver weg om de details goed te zien maar overall mooie diepte en glans :D

Ed4
Aahhh leuke kip doet me denken aan de dikke dames stijl

Ibbel
Mooie dynamische tekening heb je een beperkt aantal kleuren gebruikt?

Janouk
Mooi begin ik herkende het veulen van baudy gelijk

Jeika
Wauw heel sterk zo in zwart wit
En dat meeleven snap ik helemaal ik kijk veel series en als die afgelopen zijn moet ik altijd weer wennen dat ze uit je leven zijn zogezegd :=

En wat een vooruitgang heb je behaald heel knap,je contrast gebruik is echt mooi geworden

Ed4
Je arend is al een mooie opzet zeker om hierover dan wat meer details te zetten
Je moorkop, jammie maar die aardbei mag je houden :D

Ik dip lekker verder, ben nog steeds niet waar ik wil zijn heb m'n opdrachten afgerond en rommel nu wat aan met van alles.

Deze kan ik wel delen een test bordje met pyrografie
Afbeelding

Verder heb ik wat verf gegoten en ben ik met 3 model paarden bezig maar niets wat hier in het topic hoort kwa tekenen of schilderen. Ik heb er gewoon minder zin in momenteel dus maar even wat aanrommelen.

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 11:50

Ik lees ook nog mee, vanavond even een reactierondje :D. Dan lig ik toch aan de bloedtap, dus mooi tijd voor.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 19:51

@Sheran, mooie werken. Wat je ervoor kunt vragen? Lastig vind ik dat. Geef jezelf een uurloon waar je mee kunt leven en reken uit wat dat betekent qua tijd dat je erin steekt?

@Peperr, mooi die ocelot! (Is het geen nevelpanter, btw, lijkt er zo op :o .)

@Ayasha, je vogels zijn echt heel mooi <3. Dat onderwerp ligt je. Sam wordt ook mooi.

@Selina, prachtig geworden :j. Je eiige ijsvogel ook :D. En je doggo in driehoek ook, het wordt saai zo. Die laatste vind ik t leukst.

@Mkango, haha, je eitjes :)).

@E4D, mooi je arend!

@Jeika, treffend portret, mooi! Dit is nat geverfd denk ik? Ik denk dat droog je ook wel eens kon gaan bevallen. Het is wel minder vergevingsgezind, maar zo gaaf voor contrasten.

Je vuurtoren vind ik heel geslaagd, mooi! Die moorkop ziet er lekker uit, haha.

@Seven, mooi pyro werkje. Zo'n rond bordje is ook wel echt heel mooi. Mooie kleur ook.

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 20:47

Inderdaad seven, soms vergeet je even dat ze niet echt zijn :=
Heel mooi je werkje, is dat in het hout gebrand?
@_san87_ nat en droog verven, nog nooit van gehoord! Wat is het verschil? Wat houdt het überhaupt in? :P nat verven als in alles afronden terwijl het schilderij nog niet droog is?

Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 21:31

Jeika schreef:
Inderdaad seven, soms vergeet je even dat ze niet echt zijn :=
Heel mooi je werkje, is dat in het hout gebrand?
@_san87_ nat en droog verven, nog nooit van gehoord! Wat is het verschil? Wat houdt het überhaupt in? :P nat verven als in alles afronden terwijl het schilderij nog niet droog is?

Het verschil tussen nat en droog, is in deze het wel of niet gebruiken van een oplosser. In het geval van olieverf terpentijn (of soortgelijk) en bij acryl water. Droog schilderen is schilderen met een droge kwast, enkel en alleen de verf gebruiken, en een doek/papier om de kwast aan 'schoon' te maken, even in het kort.

Google maar eens dry brush technique, dan vind je veel info en voorbeelden. Ik vind het zelf een hele mooie techniek, het heeft voor mij het zachte van een potloodtekening met de intensiteit van een schilderij. Ik heb het enkel met zwart-wit portretten gebruikt, maar het kan ook met kleur.

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 21:41

Ah oke, helder! Dan heb ik hier een soort mix gedaan denk ik, meestal doe ik er geen water bij behalve als ik strakke lijntjes wil :j

Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 23:12

Het word een beetje familie hé jeika :j

Ja klopt is gebrand in het hout

Dan je wel San :)

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 19:40

Afbeelding

Ik ben bezig met een Eichhörnchen.

oji

Berichten: 4237
Geregistreerd: 29-07-09

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 22:22

Ik reageer later dit weekend wel wat uitgebreider...maar oh wat schattig San!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 12:59

Ik weet inmiddels niet meer wie naar een slijper vroeg. Maar mijn relatief goedkope slijper (iets van €11) slaagt er zelfs in om de gioconda's van Koh I noor mooi scherp te maken. En dat zijn toch behoorlijk zachte pastelpotloden.
Had er hier het tweede oog al mee om lijnt dus de scherpste punt was er hier al af.

Afbeelding

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 14:02

oji schreef:
Ik reageer later dit weekend wel wat uitgebreider...maar oh wat schattig San!

Dank je wel :D.

Afbeelding
Inmiddels al een stukkie verder.

Anoniem

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 14:03

Zo cute! <3 Is het een boekenlegger?

Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-21 14:22

Zo ik ben er weer, beetje nare maand Maart gehad en niet geschilderd. Om weer een beetje in te komen met een nieuwe opdracht begonnen waarvan ik had gezegd tegen opdrachtgever, ik begin daar pas eind dit jaar mee. Ik moet hem voor vandaag weg gaan zetten en dan verder met 2 andere opdrachten die eerder af moeten zijn. Daarna ben en blijf ik even lekker opdrachtloos tot volgend jaar.

Eerst uit de losse hand een potloodschets gemaakt, daarna weer een schets met verf er overheen.
Afbeelding

Ook hier de verhoudingen een beetje bijschaven nog.
Afbeelding

Ik vond dit zo'n mooie fase, klein beetje pup nog en dan had hij af kunnen zijn, maar voor de opdracht moest ik verder.

Afbeelding


Afbeelding

Ik ga morgen met wat meer concentratie een beetje reageren op jullie werken.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 14:26

Jeetje Jis wat wordt het weer prachtig sfeervol! Nu al!

San hij komt uit het papier! <3

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:45

Mkango schreef:
Zo cute! <3 Is het een boekenlegger?

Ook :D. Multi inzetbaar.

@Ayasha, thanks :D!

Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-21 10:41

Blz 49,

Ik vind je haan heel tof E4D.

Perry is prachtig geworden San, zo'n zachte stijl.

Blz 50,

Alle 2 erg mooi E4D, hele gaven schets!

Die ogen van het vosje Ayasha, schitterend. <3

Ik vind hem gaaf juist erg goed gelukt Jeike, hele mooi stijl. Het zadel zou voor wat meer volume mogen hebben, in zijn geheel wat groter, daarbij schuift de cowboy ook iets op naar voren.

Zit al lekker veel sfeer in de achtergrond Seven. <3

Wat een bijzonder en unieke schaal Solleke, heel leuk!

Dat vind ik een gave compositie zo met zijn 3en Ayasha. :j

Lekker veel contrast Jeike, ik hou er van. Lastig die motivatie vinden voor een bepaalt werk. Ik zou hem eens op de ezel zetten en gewoon beginnen. :P :D

Ohh wauw Horsiegek, ik ben gek hazen en deze wordt geweldig mooi. Die oren! <3 Prachtige heldere kleuren zitten er bij.

Citaat:
@Jis_: heel gaaf zo’n replica! Is het iets in opdracht of iets wat je thuis wilt hangen oid?

Dank je! Het is een vrij werk, en komt thuis te hangen, oudste zoon wil hem wel een tijd lenen, dus hij gaat straks eerst naar een studentenkamer. :D

Wat fantasievol San, :D geweldig! Met pasen ook echt op gelopen of alleen voor de paasversiering in huis?

Heel mooi Sheran!

Hey Rocky, Leuk welkom! Het hoeft zeker niet perfect al helemaal niet voor een ander. Lekker oefenen en dan krijg je het steeds meer in de vingers. Het helpt ook om soms een details te pakken zoals een oog. Of alleen het hoofd. Dan hoef je geen rekening te houden met ook nog de verhoudingen van het hele lijf en poten. Korte pootjes zoals bij konijn zijn dan wel weer gunstig. :j Waar je op kan letten, bij een referentiefoto, als je bijvoorbeeld een geheel konijn van voren tekent is, hoe lang zijn de oren in vergelijking met de lengte van de kop en dat weer in vergelijking mat het lijf. De breedte van het breedste deel van de oren en de afstand tussen de ogen. Als je dat allemaal na gaat kom je heel dicht bij de juiste verhoudingen.

Mooi dynamisch Jeike, gave schets zo met een wat vagere achtergrond er bij, geeft veel diepte.

Heel gaaf Ayasha!

Wat leuk Pepperrr! Lijkt me echt lastig om een tekening te maken die zich goed leent voor een Tattoo, best wel wat dingen om rekening mee te houden denk ik. Je Ocelot wordt prachtig. Benieuwd naar Bastet.

Mooi Seven. :j

Wordt echt tof Ayasha. Wat jammer van de staart voor jou dan want als je niks gezegd had... :D Staart links van het papier laten lopen misschien?

Mooi Jeike! Vind vooral de 2e heel fijn kijken met die frisse kleuren.

Lekker los de eerste 3 vikawiek, heel leuk om naar te kijken. Prachtig die kleuren in het wit van de poes. <3

Zo gedetailleerd Selina, heel mooi, schitterende ogen! :j

Heel tof al die Uil Ayasha!

Wordt vervolgd.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

posje
Berichten: 96
Geregistreerd: 21-10-06

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:27

Hoi allemaal, ik kom even inbreken. Kijk altijd met verbazing en bewondering naar jullie tekenkunsten en zou graag zelf leren tekenen (alleen ooit op de middelbare school getekend). Hebben jullie tips voor een goede online cursus voor een echte beginner? Ik zou liefst dieren willen leren tekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:33

posje schreef:
Hoi allemaal, ik kom even inbreken. Kijk altijd met verbazing en bewondering naar jullie tekenkunsten en zou graag zelf leren tekenen (alleen ooit op de middelbare school getekend). Hebben jullie tips voor een goede online cursus voor een echte beginner? Ik zou liefst dieren willen leren tekenen.
Wat leuk! :D Ik val in herhaling, maar ik kan je het Youtubekanaal van Aaron Blaise van harte aanraden, zeker voor dieren. Alleen al door te kijken naar hoe hij tekent tijdens zijn livestreams of in de speedpaints, kun je veel leren. :) Via zijn website (http://creatureartteacher.com) biedt hij ook cursussen aan - momenteel is er vanwege de lockdown veel on sale, dus je kunt de cursussen voor vrij weinig krijgen.

Jis: Ik vind 'm nu al prachtig! <3 Wat een leuke hond ook!

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:31

posje schreef:
Hoi allemaal, ik kom even inbreken. Kijk altijd met verbazing en bewondering naar jullie tekenkunsten en zou graag zelf leren tekenen (alleen ooit op de middelbare school getekend). Hebben jullie tips voor een goede online cursus voor een echte beginner? Ik zou liefst dieren willen leren tekenen.


Zoek eens op Youtube naar Lineke Lijn. Zij maakt o.a. ook leuke dierportretten en laat dat stap voor stap zien.

Echte vrouwen rijden geen winkelwagentje, echte vrouwen rijden DODGE.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:34

@Jis, bedankt voor de complimenten :D. De schoenen draag ik gewoon, zitten heel fijn.

Afbeelding

Eekhoorn is klaar.


posje
Berichten: 96
Geregistreerd: 21-10-06

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:01

Dank voor de tips, ga eens kijken!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alexandra309 en 21 bezoekers