(Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Welke bijwerkingen heb jij ervaren van het AstraZeneca vaccin?

Zere arm
126 (19%)
Hoofdpijn
103 (15%)
Koorts
74 (11%)
Verhoging
64 (9%)
Vermoeidheid
99 (15%)
Spierpijn
93 (14%)
Bult op de prikplek
34 (5%)
Roodheid op de prikplek
27 (4%)
Geen bijwerkingen
38 (5%)

Totaal aantal stemmen: 658


Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 21:41

IMJ schreef:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat SPUTNIK ook een vector vaccin is. Ben daar dus ook benieuwd naar.


Sputnik is nagenoeg hetzelde als AZ, daarom werken ze ook samen sinds eind 2020. Ze wilde daarmee in Rusland het imago opkrikken omdat daar bijna niemand wil inenten omdat te hun eigen land niet vertrouwen. AZ wilde meewerken aan een combinatie omdat Sputnik effectiever was dan AZ. Sputnik heeft 2x een ander jasje, AZ heeft 2x hetzelfde jasje om de vector zitten. Er liepen gecombineerde onderzoeken, geen idee waar die inmiddels staan.


elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 22:33

:D Hahaha, ze wilden het imago van Sputnik opkrikken door AstraZeneca eraan te verbinden, wat zullen die Russen spijt hebben! :D

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 06:01

Ann schreef:
Volgens de nieuwsberichten kan die 2e prik gehaald worden. De bijwerkingen schijnen vnl. na de 1e prik voor te komen las ik.


in Nederland heeft nog niemand de 2de prik, dus ook dit weten we nog niet zeker.

Ik vind het een lastige hoor, gelukkig duurt het nog even voor ik de 2de "moet"ophalen,maar ik sta er niet om te springen -O-

Anoniem

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 08:16

Ik ga zo bellen met de huisarts. Heb nog steeds met vlagen ontzettende hoofdpijn, nu sinds gisteren middag en hij gaat niet weg. Better safe than sorry.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 17:13

Nou je hebt gelijk hoor. En?

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..


Anoniem

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 18:50

In de gaten houden en bij wazig zicht of iets dergelijks meteen contact opnemen. Paracetamol dit weekend sowieso doorslikken.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 19:00

Wat maakt het onrustig hè.. iets waarvoor je normaal never nooit aan de bel zou trekken..

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Anoniem

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 20:17

Nee precies. Nou heb ik me sowieso vrij beroerd gevoeld, allerlei dingen waarvan mijn collega's die corona hebben gehad ze maal 100 hadden zeg maar.

Het zal wel loslopen maar toch fijn dat er iig iemand op de hoogte is mocht ik instorten :+

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 20:33

Robijntjah schreef:
Nee precies. Nou heb ik me sowieso vrij beroerd gevoeld, allerlei dingen waarvan mijn collega's die corona hebben gehad ze maal 100 hadden zeg maar.

Het zal wel loslopen maar toch fijn dat er iig iemand op de hoogte is mocht ik instorten :+

Helpt de paracetamol?

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Anoniem

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 21:08

Gisteren niet maar vandaag weer wel gelukkig.

WinSel

Berichten: 20568
Geregistreerd: 28-09-04

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 19:14

Mijn moeder is vandaag gevaccineerd met AZ. Ze voelt zich tot dusver goed, niets anders dan anders. Dus das fijn <3

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 20:02

WinSel schreef:
Mijn moeder is vandaag gevaccineerd met AZ. Ze voelt zich tot dusver goed, niets anders dan anders. Dus das fijn <3

Hopen dat het zo blijft, meestal beginnen de bijwerkingen ook niet meteen maar uren later. Niet bij iedereen maar heel veel krijgen toch wel een of andere reactie.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

WinSel

Berichten: 20568
Geregistreerd: 28-09-04

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 20:49

Ze is vanmorgen om half 10 gevaccineerd. Het gaat gelukkig nog steeds goed maar ze houdt het goed in de gaten :)

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:26

De beste mensen hebben natuurlijk de gewone reactie hoor! Niets om je dan zorgen om te maken!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

WinSel

Berichten: 20568
Geregistreerd: 28-09-04

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:27

Vind het wel wat spannend hoor. Maar gelukkig gaat het tot nu toe goed :)

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:41

We moeten wel een beetje nuchter blijven natuurlijk, er zijn zoveel medicijnen die ook bijzondere bijwerkingen hebben die we zo bij de drogist kunnen kopen

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:46

Hubbels schreef:
We moeten wel een beetje nuchter blijven natuurlijk, er zijn zoveel medicijnen die ook bijzondere bijwerkingen hebben die we zo bij de drogist kunnen kopen

Klopt, meestal worden vaccinaties en medicijnen over een langere periode aan veel minder mensen gegeven. Nu, met de mondiale epidemie worden er vaccins gegeven aan miljoenen mensen in een zeer korte periode dus krijg je ook de bijwerkingen in korte periode. Ik snap de voorzichtigheid van diverse regeringen maar nu is er al een behoorlijke hoeveelheid 60/65 die dus afhaken voor AZ. Dus duurt de druk op de ziekenhuizen langer.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 23:09

Niet specifiek voor AZ.

Ik werk in de thuiszorg. Wij hebben ondanks de reeks vaccinaties toch 2 clienten 85+ jr die positief getest zijn op corona.

De ene client is er vrij simpel doorheen gekomen. De ander ligt nu toch in het ZH aan het zuurstof.

Onze inenting is al voor de tweede keer afgezegd en je moet steeds weer op ueuw dan een afspraak inplannen en achteraan aansluiten.

Ik hoop dat ze het zorgpersoneel gewoon gaan vaccineren met pfizer of moderna.

Laerkens Beauty

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 23:21

Saams, van iedere 100 mensen kunnen er nog steeds 5 echt ziek worden. Dat vergeten mensen wel eens en wat betreft vaccineren, ziekenhuispersoneel krijgt Janssen, 35000 stuks gereserveerd dus hopen dat jullie ook snel aan de beurt zijn.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 23:42

Saaams schreef:
Niet specifiek voor AZ.

Ik werk in de thuiszorg. Wij hebben ondanks de reeks vaccinaties toch 2 clienten 85+ jr die positief getest zijn op corona.

De ene client is er vrij simpel doorheen gekomen. De ander ligt nu toch in het ZH aan het zuurstof.

Onze inenting is al voor de tweede keer afgezegd en je moet steeds weer op ueuw dan een afspraak inplannen en achteraan aansluiten.

Ik hoop dat ze het zorgpersoneel gewoon gaan vaccineren met pfizer of moderna.


Och dat is sneu! Hopelijk komt je cliënt er goed doorheen! Maar zijn zij dan 2 weken of langer na hun 2e vaccin Pfizer ziek geworden? Het duurt natuurlijk een week voor de tweede vaccinatie zijn werking geeft en corona heeft een incubatietijd van 5-6 dagen.

Ik ken iemand die enkele dagen na haar eerste vaccinatie positief bleek, maar zij is besmet geraakt voor haar vaccinatie. Ik heb ook al wel gehoord van ouderen die kort na hun tweede vaccinatie ziek werden en daar bleken de besmettingen van net voor de tweede vaccinatie te zijn.
Maar vaccinaties werken nooit voor 100% dus er zijn helaas altijd nog enkele mensen die alsnog besmet raken en ziek worden.

Frustrerend dat je vaccinatie steeds uitgesteld wordt. Ik werk ook in de thuiszorg en ben blij dat ik hem al een hele tijd heb. Toen even getwijfeld omdat ik zo vroeg aan de beurt was, maar nu enorm blij ermee. Hopelijk ben je snel aan de beurt.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 08:50

Hier ook in de zorg, ggz intramuraal en direct patiëntencontact. Alles afgezegd inderdaad, zou deze week aan de beurt zijn. Ik hoop dat we nu pfizer krijgen eerlijk gezegd. Ben benieuwd wanneer die levering komt.

[o]

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:11

bigone schreef:
Saams, van iedere 100 mensen kunnen er nog steeds 5 echt ziek worden. Dat vergeten mensen wel eens.


Dat inderdaad en waarschijnlijk is bij hele oude mensen dat percentage nog wel hoger, zeker in combinatie met een berg medicatie voor andere aandoeningen die een invloed hebben op je immuunsysteem.
We moeten ook kunnen accepteren dat het leven niet oneindig is.

Anna79

Berichten: 3377
Geregistreerd: 30-11-15

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:00

Ik werk ook in de thuiszorg en kreeg laatst inderdaad een mail dat er nog steeds mensen besmet raakten ondanks vaccinatie.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:58

Mijn partner heeft geen bijwerkingen ervaren na de eerste astra zeneca.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 12:08

Anna79 schreef:
Ik werk ook in de thuiszorg en kreeg laatst inderdaad een mail dat er nog steeds mensen besmet raakten ondanks vaccinatie.

Dat ze besmet raken kan, vaccins werken nooit 100 % maar dat ze niet ernstig ziek worden is nogal belangrijk met het oog op de zorg.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, blondies, bokker88, floorsxm, Kinke, Lynn_Nikita, ReadTheRulez, stalxpaard, Tibamar en 141 bezoekers