Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 22:39

Vind het gewoon schaamteloos en een dikke vinger naar de bevolking/kiezer toe.

Karl66

Berichten: 29733
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 22:50

En jij denkt dat als Bosman het was geworden, dat het dat niet via een akkoordje was gegaan? Het voorzitterschap van de kamer geeft een partij macht en invloed, dus zal je er iets tegenover moeten zetten om andere partijen op jou te laten stemmen. Want waarom zouden ze je anders die macht en invloed geven?

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 22:52

elnienjo schreef:
Van mij had Arib evengoed mogen winnen hoor.
Maar dit ligt er wel zó dik bovenop dat Kaag en Rutte het op 'n akkoordje hebben gegooid.

Jij je zin, heb Mark even geappt en hij wist het zich niet meer te herinneren maar hij gaat wel door als fractieleider en zal ook de onderhandelingen over een nieuw kabinet niet uit de weg gaan. Allemaal omdat ze nu een cadeautje aan D66 hebben gegeven.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 22:55

Karl66 schreef:
En jij denkt dat als Bosman het was geworden, dat het dat niet via een akkoordje was gegaan? Het voorzitterschap van de kamer geeft een partij macht en invloed, dus zal je er iets tegenover moeten zetten om andere partijen op jou te laten stemmen. Want waarom zouden ze je anders die macht en invloed geven?

Daarom zat Arib zo te stotteren vandaag. Die wist dus al dat het voor haar haar laatste dag was geweest als voorzitter. Tja, ik was zo naief om te denken dat er bij het kiezen van een voorzitter die onpartijdig dient te zijn toch een stukje integriteit zou zijn.

purny

Berichten: 27460
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 22:56

elnienjo schreef:
Vind het gewoon schaamteloos en een dikke vinger naar de bevolking/kiezer toe.

Er is geen verkiezing onder de burger gehouden over wie de Kamervoorzitter zou worden
Dat zal ook never nooit niet gebeuren.
Ik dacht dat je dat wel wist op jouw leeftijd?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 23:03

Daar gaat 't toch helemaal niet om? Het gaat om de schaamteloze liegpartij die volgde na de uitlekaffaire over Omtzigt. En daarna gewoon weer dealtjes sluiten met elkaar om maar zoveel mogelijk macht te verkrijgen.

IMANDRA

Berichten: 9798
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 23:07

Grappig dat mensen zo zeker zijn over het sluiten van dealtjes :+. Jullie moeten echt eens vertellen hoe jullie zo helderziend zijn geworden!

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 23:12

Voor de afgelopen week had je geen helderziendheid nodig in elk geval. Het lag gewoon open en bloot op straat.

Daks

Berichten: 5832
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 23:56

elnienjo schreef:
Voor de afgelopen week had je geen helderziendheid nodig in elk geval. Het lag gewoon open en bloot op straat.


Elnienjo laat het gaan.
Ze zien alleen wat ze willen zien.
zien alleen het goede in de huidige formaties.

Komt vanzelf goed. :(:)

A better world shall emerge based on faith and understanding.

996981
Berichten: 9685
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 00:03

Daks schreef:
elnienjo schreef:
Voor de afgelopen week had je geen helderziendheid nodig in elk geval. Het lag gewoon open en bloot op straat.


Eonienjo laat het gaan.
Ze zien alleen wat ze willen zien.
zien alleen het goede in de huidige formaties.

Komt vanzelf goed. :(:)

Iedereen zijn waarheidsbeeld is gekleurd. Niet alleen die van “hen”.

Op basis van de informatie die naar buiten komt trekt iedereen zijn eigen conclusie, die voor diegene de waarheid is.

Niemand is compleet objectief. Dus om zo neerbuigend te doen over anderen, terwijl “de waarheid” van jou en elnienjo net zo gekleurd en subjectief is, is nogal laag.

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8

Daks

Berichten: 5832
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 00:04

Laten we het niet over neerbuigend hebben.
Er zijn genoeg kinderachtige neerbuigende opmerkingen gemaakt tegen Elnienjo of andere mensen die hun eigen mening geven.

A better world shall emerge based on faith and understanding.

996981
Berichten: 9685
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 00:07

Daks schreef:
Laten we het niet over neerbuigend hebben.
Er zijn genoeg kinderachtige neerbuigende opmerkingen gemaakt tegen Elnienjo of andere mensen die hun eigen mening geven.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet...

Zolang iedereen zijn mening presenteert als zijnde dat: een mening, is er niets aan de hand. Het wordt een probleem als je in een discussie jouw mening aan anderen gaat voorleggen als absolute waarheid.

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8

Daks

Berichten: 5832
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 00:11

En zo heeft iedereen zijn eigen visie dus voor hem of haar eigen waarheid.

Ik vind rutte een grote leugenaar en een ander vind dat niet. Mijn waarheid is dan niet die ander zijn waarheid.

Maar die opmerkingen die door elnienjo tegenhangers(ze) word gemaakt slaan kant nog wal. En ja dat is mijn kijk er op dus mijn waarheid.
Laatst bijgewerkt door Daks op 08-04-21 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

A better world shall emerge based on faith and understanding.

IMANDRA

Berichten: 9798
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 00:11

Daks schreef:
Laten we het niet over neerbuigend hebben.
Er zijn genoeg kinderachtige neerbuigende opmerkingen gemaakt tegen Elnienjo of andere mensen die hun eigen mening geven.


Maar dat is t m nu nou juist. Het is een mening, geen feit, wat iemand er ook over roept.
“Zien wat je wil zien” geldt net zozeer voor jou en elnienjo.

Edit: en de opmerkingen vallen wel mee hoor :))

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 00:16

IMANDRA schreef:
Grappig dat mensen zo zeker zijn over het sluiten van dealtjes :+. Jullie moeten echt eens vertellen hoe jullie zo helderziend zijn geworden!


Nou dat is niet zo moeilijk. Rutte en Kaag hebben met elkaar gesproken via de telefoon. Wilders stelt hier vragen over en Rutte geeft Kaag een dikke knipoog...

Kaag die in haar verkiezingscampagne nog liep te blaten over nieuw politiek... nou het is eerder oude wijn in nieuwe zakken. Als dat de nieuwe politiek is dan is het nog smeriger dan het al was.

Een voorzitterschap hoort niet al vergeven te zijn voordat de stemming begint.

Kaag afgelopen week nog Rutte "hier scheiden onze wegen", en pers en kamer applaudisseren in koor; "goed gezegd, nieuwe politiek". Maar Rutte mocht natuurlijk gewoon blijven zitten dus blijkbaar was die scheiding van korte duur. Als een verliefde puber die haar relatie uitmaakt en een uur later weer huilend goedmaakt. En een dag later werken VVD en D66 samen Arib weg want "functie elders". Niet voor Bosma die die taak ook al jaren goed vervult, maar voor een onbekende D66-er.

996981
Berichten: 9685
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 00:19

Daks schreef:
En zo heeft iedereen zijn eigen visie dus voor hem of haar eigen waarheid.

Ik vind rutte een grote leugenaar en een ander vind dat niet. Mijn waarheid is dan niet die ander zijn waarheid.

Maar die opmerkingen die door elnienjo tegenhangers(ze) word gemaakt slaan kant nog wal. En ja dat is mijn kijk er op dus mijn waarheid.


de Roos van Leary :)

https://resonanttrainen.nl/methodes-en- ... van-leary/

De invloed die je eigen manier van communiceren heeft op hoe mensen op je reageren is heel duidelijk.

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 06:46

Hebben jullie gisteren de persconferentie van Tjeenk Willink gezien? Voor mijn gevoel kan het nog alle kanten op gaan qua coalitiepartijen en gaan er misschien wel (grote) veranderingen plaatsvinden qua bestuurscultuur. Ik vind het reuze interessant allemaal.

Gillian

pien_2010

Berichten: 43112
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 08:16

Ann schreef:
Hebben jullie gisteren de persconferentie van Tjeenk Willink gezien? Voor mijn gevoel kan het nog alle kanten op gaan qua coalitiepartijen en gaan er misschien wel (grote) veranderingen plaatsvinden qua bestuurscultuur. Ik vind het reuze interessant allemaal.


Helaas niets gezien. Wellicht een onmogelijke vraag maar kun je iets vertellen waar je dit op baseert?

Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 08:25

Ik heb een stukje gezien, ik denk uit hetzelfde interview (?), op NOS app. Ik denk zelf nog steeds aan D66, VVD, CDA en ...? Verandering zit hem hoop ik in een klein regeerakkoord zodat er veel bespreekbaar blijft.

Maar misschien heb ik veel gemist.

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 08:29

pien_2010 schreef:
Helaas niets gezien. Wellicht een onmogelijke vraag maar kun je iets vertellen waar je dit op baseert?

De persconferentie kan ik zo niet terugvinden, maar misschien heb je iets aan deze link?

https://nos.nl/artikel/2375809-informat ... leren.html

Bron: NOS.nl

Dat zou inderdaad ook goed kunnen, Jessix.

Gillian

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 09:13

pien_2010 schreef:
Ann schreef:
Hebben jullie gisteren de persconferentie van Tjeenk Willink gezien? Voor mijn gevoel kan het nog alle kanten op gaan qua coalitiepartijen en gaan er misschien wel (grote) veranderingen plaatsvinden qua bestuurscultuur. Ik vind het reuze interessant allemaal.


Helaas niets gezien. Wellicht een onmogelijke vraag maar kun je iets vertellen waar je dit op baseert?

Tjeenk Willink zelf heeft daar iets over gezegd, dat het tijd is voor een andere bestuurscultuur. Feitelijk ligt wat hij zegt in het verlengde van de kritiek van Pieter Omtzigt op de huidige bestuurscultuur en het functioneren van kabinet en Tweede Kamer.

Tjeenk Willink pleit voor een regeerakkoord op hoofdlijnen, in plaats van het inmiddels gebruikelijke dichtgetimmerde en omvangrijke regeerakkoord dat de oppositie nauwelijks ruimte biedt om tegengas te geven aan het kabinet.
Kortom, meer dualisme en meer invloed van de Kamer op het regeringsbeleid. Lijkt mij persoonlijk een goede insteek.

Nadeel zou kunnen zijn dat een komend kabinet, welke samenstelling dat ook zal hebben, daarmee een nogal wankele basis zal hebben en minder slagvaardig kan zijn, wat in deze tijd niet wenselijk is. Het vraagt dus m.i. ook om een bepaalde discipline van de Kamer/oppositie om niet elke scheet aan te grijpen om een kabinetscrisis (en daarmee nieuwe verkiezingen) te forceren, en het kabinet vooral op zaken van wezenlijk belang adequaat en goed onderbouwd tegengas te geven.

Mocht er bijv. een kabinet VVD-CDA-D66-PvdA komen, dan verwacht ik dat het oppositiebeleid van de rechts-populistische fracties er vooral op gericht zal zijn het nieuwe kabinet zo snel mogelijk onderuit te halen, in plaats van op hard maar constructief oppositie voeren op de inhoud, met het landsbelang in het achterhoofd.

Maar wel zullen het vanzelf zien.
Eerst maar eens afwachten hoe het nieuwe kabinet eruit gaat zien.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

Cer

Berichten: 30140
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 09:39

Ik ben benieuwd of de aantekeningen van de gesprekken nog openbaar worden gemaakt... Ik neem aan dat de meesten nu rete-nieuwsgierig zijn wat er precies besproken wordt..

pien_2010

Berichten: 43112
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 10:23

Duidelijk Askja en bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 11:14

Cer schreef:
Ik ben benieuwd of de aantekeningen van de gesprekken nog openbaar worden gemaakt... Ik neem aan dat de meesten nu rete-nieuwsgierig zijn wat er precies besproken wordt..


of men durft niets meer te zeggen wetend dat het openbaar wordt en wie dan de meeste durf en moed heeft laat zich raden
want er zijn toch geen "active herinneringen"
en heel veel variabele waarheden

maar misschien pakt het heel anders uit,

Karl66

Berichten: 29733
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 11:54

IMANDRA schreef:
Grappig dat mensen zo zeker zijn over het sluiten van dealtjes :+. Jullie moeten echt eens vertellen hoe jullie zo helderziend zijn geworden!


Luister anders even Kee & van Jole terug, die wisten al op de voorhand te vermelden dat Bergkamp de nieuwe voorzitter zou worden: https://joop.bnnvara.nl/nieuws/rutte-zi ... -het-zadel

En dan kan je wel lekker leuk een opmerking maken over helderziendheid, maar leg nou eens uit hoe kan je Rutte blijven geloven als hij voor ca. de tiende keer weer eens geen herinneringen heeft aan iets wat hem onwelgevallig is? Hoe vaak moet iemand jou voorliegen voordat je er niet meer intrapt, of weet je het eigenlijk wel, maar wil je gewoon dat hij doorgaat en dat er dus niet gezeurd moet worden. Want democratie is tenslotte alleen maar leuk als je eigen agenda uitgevoerd wordt.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Casca en 38 bezoekers