Plaats delict: Wat heeft jou kat gevangen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
axel_1997

Berichten: 1791
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Plaats delict: Wat heeft jou kat gevangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-21 14:53

katten zijn psychopathische seriemoordenaars. ze zijn zeer charismatisch, gedragen zich tussen de de moorden door volkomen normaal en zelfs sociaal, op elke moord volgt een afkoelingsperiode, ze hebben geen geweten of compassie, ze zijn zeer sadistisch, ze spelen machtsspelletjes, ze kiezen willekeurige slachtoffers, ze hebben een vaste modus operandi, ze verbergen het bewijs niet maar genieten van de angst die ze met hun moorden veroorzaken. En toch houden we van ze.

ik heb onze favoriete psychopaat op zakformaat maar weer eens een bel aan gebonden na de eerste twee muizen van dit jaar. bij de eerste zat het bloed op de muur.

wat hebben jullie katten allemaal gevangen?

onze kat
Afbeelding
de afkoelingsperiode

Afbeelding
een glimp van de moordlust

Moderatoropmerking:
Even een korte attentie vanaf onze kant. Dit topic kan foto's bevatten van de gevangen dieren. Kun je hier niet goed tegen, sla dit topic dan over.
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 08-04-21 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Modopmerking toegevoegd

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Plaats delict: Wat heeft jou kat gevangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 14:54

Oooooh jee.

Ik denk dat ik de popcorn vast ga pakken.


Je weet dat dit op bokt nogal een controversieel onderwerp is waar mensen enorm fel en bloedfanatiek over worden?

axel_1997

Berichten: 1791
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Re: Plaats delict: Wat heeft jou kat gevangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-21 14:55

we gaan het merken

Amber_anne

Berichten: 6914
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Plaats delict: Wat heeft jou kat gevangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 14:57

Die van mij komen niet buiten maar de vorige kat bij mijn moeder thuis ving alleen maar naaktslakken

Voelt ook zo lekker als je er met je blote voet in staat :r

Sabri

Berichten: 1393
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 14:59

De mijne is in de nopjes met haar nepspeelgoedmuis! Met de poten wordt er flink tegenaangetrappeld terwijl de muis tegen de buik aan gewurgd wordt en er hier en daar flinke happen in gedaan worden :D

Toffeltje

Berichten: 527
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:04

Misschien ben ik hypocriet, maar ik ben aan de ene kant erg blij dat onze katten ons huis en schuur muisvrij houden, maar ik wil niet dat ze de toch al kwetsbare natuur buiten te veel verstoren. Onze katten kunnen daarom alleen naar buiten in hun kattenren of aangelijnd. Eerlijk gezegd vind ik het ontzettend aso om je kat los te laten lopen. Ze moorden zo veel vogels en de vogelstand gaat al zo hard achteruit door de intensieve landbouw en het verkleinen van areaal door bouw.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:06

De oogst van mijn serial 'killer'
Eergisteren
Afbeelding

Vorig jaar de grotere versie
Afbeelding

En zn broer
Afbeelding

In totaal afgelopen paar jaar al 7 exemplaren waarvan er 1 is dood gegaan, de rest allemaal weer levend uitgezet buiten kattenbereik.

Note, katten lopen niet los maar zitten in buitenren.

Het lijdend voorwerp:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cissy op 03-04-21 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

ricojoreen

Berichten: 531
Geregistreerd: 23-07-13
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:06

Muizen, vogeltjes, zelfs een keer een merel... En ze blijven allemaal dood liggen in de tuin of in huis :roll:

Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11454
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:13

Hier altijd in de veronderstelling geweest dat onze chillaxte Maine Coon huiskat die niet verder als de tuin komt, en als binnenkat gehouden wordt, nooit als killer bestempeld zou worden. Maar als er dan een muisje ofzo binnen zou komen, ze zo'n muisje doodleuk zou laten rondrennen door huis ipv vangen en we dus niks zouden hebben aan haar als zogenaamde muizenvanger. En nu heeft ze ineens 2 muisjes gevangen op een paar weken tijd die toch binnen zijn gekomen, brr. Instinct zit er toch diep in bij ze :') Die blik in d'r ogen toen ze de muisjes uit d'r bek had bungelen (kop in de bek en het lijfje hing slapjes te bungelen) en ermee vandoor ging... nog nooit gezien bij d'r hahaha. Ze zat helemaal in zo'n MOOD. Wat een kleine perfecte moordmachines zijn ze toch :') *Hier loopt ze niet buiten eigen terrein overigens. Ze is in principe een binnen kat, welke met lekker weer regelmatig in ons postzegel tuintje mag vertoeven. 1 van de redenen dat ze een binnenkat is, is om idd dit soort dingen te voorkomen. Zeker mbt vogels e.d. vind ik het echt wel iets om over na te denken en je verantwoording daarin te nemen. Maar met de muisjes in kwestie hadden we er in eerste instantie ook gewoon geen idee van dat er überhaupt iets zat binnenshuis totdat ze de eerste gevangen had*

De Killer-Queen Sansa in kwestie
Afbeelding
Afbeelding

Kostte ook aardig wat overredingskracht om de beestjes uit d'r bek los te krijgen :') En met de kans op dat ze ze God weet waar zou zijn gaan verstoppen, hebben we het geluk gehad om d'r telkens op het moment supreme te betrappen zodat we ze gelijk weg konden doen.

Ik hoop dus wel dat het hierbij blijft haha. In de tuin zit ze aan een tuigje en lijn en komen normaal geen vogeltjes als we er zitten - kleine tuin, rijtjeshuis - en dan is ze ook altijd onder toezicht, dus het was idd vooral kijkend naar wat er zou gebeuren als er iets binnen zou komen. Die vraag is nu beantwoord. Het liefst vang ik muisjes levend met een val om ze weer buiten uit te kunnen zetten, maar ik heb niet het idee gehad dat ze geleden hebben omdat ze ze echt snel te pakken had gelukkig. Maar hoop toch wel dat het toch bij deze 2 muisjes blijft en er niks bij komt :j :')

Ben vooral ook para met als er eens een wesp ofzo in huis komt, want kleine vliegjes vind ze bv super interessant. Ben altijd erg voorzichtig hiermee ivm stikgevaar bv. dus daar moeten we het komend seizoen weer goed op gaan letten. Bij m'n hond is een NEE meestal wel voldoende, maar Sansa neemt die NEE wat minder nauw voor vol aan dus moet ik d'r echt voor zijn :')
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 03-04-21 15:29, in het totaal 13 keer bewerkt

8nnemiek

Berichten: 43396
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:13

Die van ons heeft toen ie klein was eens een grote libelle gevangen. Mijn moeder schrok zich dood toen ze alleen de kop onder een kastje terug vond :')

Verder ving onze luilak alleen af en toe een muis, waarvan hij dan alleen een klein stukje ingewanden (galblaas?) liet liggen op een plek waar je er elke keer gegarandeerd op gaat staan :')

cursebreaker

Berichten: 11454
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:14

cissy schreef:
De oogst van mijn serial 'killer'
Eergisteren
[ [url=m/Fd55FI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vorig jaar de grotere versie
[ [url=m/3jsaUu.jpg]Afbeelding[/url] ]

En zn broer
[ [url=m/P86NFM.jpg]Afbeelding[/url] ]

In totaal afgelopen paar jaar al 7 exemplaren waarvan er 1 is dood gegaan, de rest allemaal weer levend uitgezet buiten kattenbereik.

Note, katten lopen niet los maar zitten in buitenren.


Het lijdend voorwerp:
[ [url=m/uWa3uM.jpg]Afbeelding[/url] ]


O wow, dat zijn nog best flinke exemplaren ook nog := :wow:

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Plaats delict: Wat heeft jou kat gevangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:18

Valt mee hoor, die middelste ligt in mijn petje, de laatste was iets groter.
Ik vond het vooral interessant dat ze zich blijkbaar dood houden want als ik na 10 min ging checken waren ze altijd weg.
En nee er was dan niet een andere kat langs geweest.

Waar ik me meer zorgen om maak is dat dit jonkies waren, waar zijn pa en ma!!?? := :\

thequeensmum
Berichten: 3523
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:19

Wij hadden een Heilige Birmaan en je kan beter vragen wat hij niet heeft vermoord. Muisjes, ratten, vogels van klein tot groot, halfwas eenden, konijntjes en een keer zelfs een grote witte cavia meegesleept de tuin in. Ik was er op een gegeven moment zo klaar mee dat ik heb geprobeerd hem te herplaatsen. Mijn moeder was net overleden en ik kon er niet meer tegen al die bloedbaden. Gebeld met de rasvereniging en ik hoor het die mevrouw nog zeggen: Een Heilige Birmaan die jáágt?? Kon ze zich niet voorstellen. Het gekke is, voor ons was het de allerliefste kat en heeft ons nooit gekrabd of gebeten. Had op een goede dag een nestje pups van 2 ons per stuk en daar ging hij gezellig bij liggen. ( was denk ik de warmtelamp die hij zo aantrekkelijk vond ). Was eerst doodsbang dat hij ze wat zou doen, maar nee hoor, hij was er hartstikke lief voor. Tot aan zijn dood gebleven onze massamoordenaar. 19 jaar werd hij.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Plaats delict: Wat heeft jou kat gevangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:24

Hier ook geregeld muisjes en jonge vogeltjes die vliegles hadden.
Een enkeling heeft het niet overleefd maar de meesten wel. Ik pak het altijd af vd katten, ze hebben speeltjes en eten genoeg.

Soms nemen ze een muis mee naar binnen om onder de salontafel los te laten.
Zucht...
Kun je het hele huis door om muislief te redden van 4 katten die 'meehelpen' vangen.

Akshay
Berichten: 2062
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:35

Hier twee katten die vrije toegang hebben tot een ren, rondom gaas/net.

Een van de twee vangt muizen en ratten voor sport.
Let wel, die lopen dus dóór zijn ren heen voor hij ze kan pakken.

Op één jaar (langer wonen we hier nog niet) heeft hij 6 ratten en een 35 tot 40 muizen gevangen.
Hij brengt ze altijd heel trots binnen namelijk. Hij doodt ze wel hij is gelukkig heel efficiënt. Vang-kill-binnen is bij een muis 15 seconden

Mizora

Berichten: 18096
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:39

Iemand anders zijn kat mijn cavia's op het dakterras.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:40

Ohhhhhh gatver. Die slangen. Ik zou verhuizen denk ik.

Onze katten nu zitten alleen binnen. Hopelijk in de toekomst een rennetje voor ze buiten. Maar die van vroeger kwam zo eens in de zoveel tijd met een vogeltje of muisje binnen.
Die binnen katten hier alleen met vliegen of spinnen.

cursebreaker

Berichten: 11454
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:42

hahaha ja hoe tof ik slangen ook vind; zo'n wilde slangen die dan ook nog idd levend er vandoor gaan in je woon omgeving, zou ik ook leip van worden :')

Spinnen doet Sansa dan weer niks mee; alleen wat dom zitten kijken terwijl ze ervoor gaat zitten en met d'r staartje zit te zwiepen en soms snuffelt ze even eraan en dan gaat ze weer verder met de orde van de dag en laat ze ze links liggen. Die zou ze van mij dan juist wel weer mogen vangen, maar neeeeee hoor. Stomme kat :') :')

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:43

Slangen, heel veel muizen, mollen, vogels, een wezeltje...
Laatst heel fijn een grote bosduif mee naar binnen gesleept. Een explosie van veren in de slaapkamer.

@ cissy, het indoor jagen is hier ook van tijd tot tijd favoriet. Helemaal op regenachtige of koude dagen. Prooi mee naar binnen en dan doet zelfs het baasje gezellig mee met vangen!

XxMariellexX
Berichten: 367
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:45

Ayva vind het vooral leuk om regenwormen mee naar binnen te nemen :(

Elke ochtend kom ik angstig beneden omdat ik bang ben mijn hele huis vol wormen aan te treffen het record staat nu op 13 :')


Afbeelding

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:46

:wow: Die slangen :wow:


Ik woon sinds een half jaartje in een soort van buiten gebied.
1 zit altijd binnen maar mijn Maine Coon gaat heel erg graag naar buiten. Na een antal weken oefenen kwam hij afgelopen week 3 muizen brengen. 1 was dood en de andere 2 heb ik weer uit kunnen zetten.
Hij komt ze wel netjes binnen brengen of voor de deur leggen.

s'nachts is hij binnen.

Oja en sinds ik van de week Seaspiracy heb gezien op netflix denk ik dat het nog wel meevalt met de kat.

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:50

Oeh de mijne heeft een keer een nest leeggeroofd. Ze kwam de eitjes een voor een brengen in der bek >;)

Westhof

Berichten: 2903
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:57

Vogels, muizen, ratten, kikkers (die ze half opvreten, alleen de achterkant) en zelfs een keer een vleermuis. Wij hebben 6 katers, dus er ligt regelmatig een verrassing op ons te wachten :+

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 16:00

Hier lopen er 5 exemplaren rond. Ik heb ze inmiddels allemaal een bandje met belletjes om want ze mogen van mij prima muizen vangen maar geen andere dieren.

Even denken wat ze allemaal gevangen hebben... vorig jaar met pasen kwam de dikke lapjeskat met een jong babyhaasje thuis. Is door de dierenambulance opgehaald.
Onze grijze schildpad vangt graag vogels. Van duiven tot meerkoeten en merels. Ze sleept ze door het kattenluik mee naar binnen in het bûthûs. Altijd leuk als je ‘s ochtends een onthoofde meerkoet ziet liggen. Kikkers vangt ze ook wel.
Ook al eens een eendekuiken gered, heeft het volgens mij ook nog overleefd.

Maar soms brengen ze heel trots hun gevangen, halfdode buit binnen. Kan ik de woonkamer weer door om die muis te vinden. :roll:
Eerder wel meegemaakt dat we het niet in de gaten hadden totdat er wel een erg vieze geur onder de kast vandaan kwam. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 16:02

Bij ons zijn er keer aantal vogels door volière heengetrokken door een kat. En aantal hebben zichzelf doodgevlogen.

Kei tof :+ Gelukkig geen last meer van, nu we honden hebben die op katten jagen :D

Ik word er ontzettend verdrietig van, wat katten allemaal vermoorden :(