Prijzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:07

Ik betaal 350 voor mijn haflinger en jaarling in Gelderland. Daar zit dan hooi bij in. Ook 4 mest/voerbeurten per week (staan in totaal grote 5 pony’s) Maar wel 350 meter track, verlichte buitenbak, weides, schuilstal, verharde paddock. Maar verder dus vergelijkbaar. Ik vind 500 voor 2 kleine pony’s ook wel erg veel.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Poekkie

Berichten: 7288
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:09

Daihyo schreef:
Ik betaal 350 voor mijn haflinger en jaarling in Gelderland. Daar zit dan hooi bij in. Ook 4 mest/voerbeurten per week (staan in totaal grote 5 pony’s) Maar wel 350 meter track, verlichte buitenbak, weides, schuilstal, verharde paddock. Maar verder dus vergelijkbaar. Ik vind 500 voor 2 kleine pony’s ook wel erg veel.


Buitenbak is meestal zo’n 50 euro per maand extra waard tov wei/graspiste als stalprijs voor een normaal paard. :)

Effe offtopic: ik heb je topic gevolgd en dat lijkt echt wel een fijne plek daar!

Paardengek in hart en nieren!

Lolagirl
Berichten: 9
Geregistreerd: 30-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-21 10:14

Poekkie schreef:
Daihyo schreef:
Ik betaal 350 voor mijn haflinger en jaarling in Gelderland. Daar zit dan hooi bij in. Ook 4 mest/voerbeurten per week (staan in totaal grote 5 pony’s) Maar wel 350 meter track, verlichte buitenbak, weides, schuilstal, verharde paddock. Maar verder dus vergelijkbaar. Ik vind 500 voor 2 kleine pony’s ook wel erg veel.


Buitenbak is meestal zo’n 50 euro per maand extra waard tov wei/graspiste als stalprijs voor een normaal paard. :)

Effe offtopic: ik heb je topic gevolgd en dat lijkt echt wel een fijne plek daar!

Ja het is echt een fijne plek. Daar niet van. Mijn shetland is ook heel erg verliefd op de merrie . Maar iedereen zegt dat het te duur is en ik vind dat een heel moeilijk onderwerp om het met haar erover te hebben. Het is ondertussen ook een goei vriendin geworden. Dus wil niks kapot maken fzo

Kiwiaa

Berichten: 961
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: Prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:17

Maar eigenlijk profiteert ze wel een beetje van jou vind ik, is dat dan wel een oprechte vriendschap? 500 euro is gewoon wel écht veel.

Wat rijdt op een zwart paard en heeft spijt?
Spoiler:
Zorry

Poekkie

Berichten: 7288
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:20

Dat is idd een heel moeilijk onderwerp.
Maar zoals hierboven al gezegd... is dat een echt vriendschap als je weet dat je iemand bewust aan het afzetten bent?
Vraag gewoon onder een andere naam vrijblijvend wat prijzen uit de regio op, van pp, maneges, volpension, lege stal, ... vergelijk en trek zelf je conclusies :)
Zie je dan dat het heeel wat goedkoper kan, leg dan die lijst aan haar voor. En mss zitten er zelfs nog heel wat andere plekjes tussen die ook heel geschikt zouden zijn voor moest ze boos worden en 500 euro willen behouden. :)

Paardengek in hart en nieren!

Lolagirl
Berichten: 9
Geregistreerd: 30-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-21 10:22

Poekkie schreef:
Dat is idd een heel moeilijk onderwerp.
Maar zoals hierboven al gezegd... is dat een echt vriendschap als je weet dat je iemand bewust aan het afzetten bent?
Vraag gewoon onder een andere naam vrijblijvend wat prijzen uit de regio op, van pp, maneges, volpension, lege stal, ... vergelijk en trek zelf je conclusies :)
Zie je dan dat het heeel wat goedkoper kan, leg dan die lijst aan haar voor. En mss zitten er zelfs nog heel wat andere plekjes tussen die ook heel geschikt zouden zijn voor moest ze boos worden en 500 euro willen behouden. :)

Nja. En bedankt voor het advies! Ik hoop dat we eruit komen. Dankje

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:54

Caily schreef:
Hebben jullie wel een idee wat een paard houden kost? Symbolisch bedrag, 50 euro? :+ alleen aan hooi kost een paard al rond de 75 euro per maand. Dan heb ik het nog niet over water, omheining, stroom, mest afvoer, andere spullen, verhoogde huur/ hypotheek, loonwerk, etc etc. Vergeet de kosten voor een schuilstal zetten niet. Afhankelijk van de m2-prijs van de grond in de betreffende omgeving, kan de prijs variëren, maar voor minder dan 100 euro per maand sta je al zeker niet gek, ook al verdeel je het werk 50/50.


Ik was diegene die het had over een symbolisch bedrag en dan zal je ook zien dat ik er een 'als' aan had toegevoegd. En dat is 'als TS vier volledige dagen de zorg doet van de paarden die er staan'. Als ik vier dagen een gratis werkkracht heb, dan zou ik dat meisje inderdaad een tegengunst doen door haar twee iniminie pony'tjes voor een leuk behapbaar bedragje bij mij te laten staan.
Die 'als' en de precieze invulling van die 'als' is in mijn bericht dus het belangrijkste.

Texnex
Berichten: 157
Geregistreerd: 24-07-20

Re: Prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 08:53

Max €100 per pony pm is fair :j

DreamB

Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

Re: Prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 09:29

Vind ik altijd een moeilijk onderwerp, ik vind voor shets 100 per pony per maand wel het max met hooi etc inbegrepen.
Ik heb zelf 2 verzorgpony's en die kosten samen 50 euro per maand exclusief alles, goedkoper zul je niet vinden.

Balou_k

Berichten: 14025
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 10:14


23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Balou_k

Berichten: 14025
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 10:15

https://link.2dehands.be/m1676230602?ut ... nt=app_ios

Redelijk vergelijkbaar.. Prijzen staan erbij.
Geen reclame, want ik sta in principe vol.

4 dagen 1 kruiwagen mest per paard. Verder geen klusjes als voeren of water geven. Al lijkt het mij ‘gewoon’ dat als je ziet dat het hooi of water op is je dit even bijvult als je er toch bent. :)

23-12-2018, Soms lacht het leven even.


DuoPenotti

Berichten: 28846
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 10:23

500 in de maand voor 2 ponys incl hooi en je betaald het voer (brokjes) zelf?
Klopt die samenvatting?

En dan werk je er nog 4 dagen voor?
Ligt er ook stro/vlas in de schuilstal?

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Poekkie

Berichten: 7288
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 23:03

Hoi TS,
Ik vroeg me af hoe het met je ging. Zijn jullie tot een redelijke prijs kunnen komen? :)

Paardengek in hart en nieren!

Justine2000
Berichten: 38
Geregistreerd: 27-03-21

Re: Prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 05:59

Wel erg duur hoor, is meestal wel goedkoper hier in de buurt..

Lightninggg

Berichten: 601
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 06:53

Ik moet dringend mijn prijzen opslagen := Hier betalen ze voor een groot paard 230 volpension inclusief weidegang, krachtvoer, hooi en gebruik van de 25x50 buitenpiste met goede bodem

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

kiki1976

Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 07:48

Op mijn oude stal betaalde ze voor een shet of A pony € 80 per maand.
Wel je eigen stal, paddock, weide mesten (paddock en weide zelf afspreken met degene wie je het deelde).
1x Per week volgens rooster binnen of buiten zetten ( krachtvoer voeren, hooi buiten in de bakken behalve als ze gelijk naar de weide gingen).
Krachtvoer kocht je zelf.

Kleine binnenbak, buitenbak met vlokken, longeerpaddock.

Voor paarden betaalde je daar € 160

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 08:05

Nou 500 euro is wel ridicuul natuurlijk.
Ben benieuwd of TS er nog uit gekomen is met verhuurder


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: desi92 en 30 bezoekers

cron