Zwanger, bevallen herfst 2021? Wie ook?

Moderators: Mjetterd, Giolli, ynskek, Dani, Sica, Polly, Ladybird, Hanmar

ruitje

Zwanger, bevallen herfst 2021? Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-21 15:54

Ja hallo!

Ik kan toch niet de enige zijn die niet meer in de andere topics past :D ?

Ik verwacht een mini ruit in de eerste week van oktober :D

Hoop wat meer mensen te treffen hier :) . Misschien kunnen we dan gezellig wat kletsen over hoe ons leven voorbij is enzo :')

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Dayna

Re: Zwanger, bevallen herfst 2021? Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 21:03

Gefeliciteerd Ruitje! Nee hoor, je bent niet meet alleen. Wij verwachten onze tweede half oktober!

Ik begrijp dat dit je eerste is? Hoe voel je je? Heb je al een echo gehad?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-21 11:24

Nou ik heb gewoon helemaal deze reactie gemist :o ! Ik dacht ik zal het nog eens een schopje geven en toen zag ik jouw post! Sorry :o

Leuk in ieder geval nog iemand :D !

Het is inderdaad mijn eerste! En voor jou?

Ik val af, ben misselijk en val flauw dus ik vind het tot nu toe nog niet zo heel erg denderend haha :+

insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:15

Haha, geen probleem. Overigens denk ik dat er rap mensen bij zullen komen, maar nu nog niet reageren omdat de zwangerschap nog pril is.

Klinkt vrij heftig! Gelukkig verdwijnt de misselijkheid meestal na 12 weken, hopelijk voor jou ook het geval en kun je meer gaan genieten.

Het is onze tweede. Gisteren weer een echo gehad en ze schatte hem nu twee dagen verder; 10w+5d. Paar weken terug af en toe behoorlijk misselijk geweest. Dat is nu al een stuk afgenomen. Ik moet wel zorgen dat ik regelmatig eet.

Rijd jij ook nog paard? Ben je van plan er lang mee door te gaan tijdens je zwangerschap? Ik heb een merrie, maar waarschijnlijk ga ik haar dit voorjaar (helaas!) te koop zetten. Ik denk niet dat ik werk, twee kinderen en een eigen paard nog gecombineerd krijg. Heb er wel veel moeite mee, ze is mijn once in a lifetime paard.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-21 13:27

Ja, er zullen vast al wat meelezers zijn die het nog niet op Bokt zetten. Snap ik :D

Er schijnt een Corona Babyboom te zijn dus kan niet anders dan dat die ook op Bokt plaats vind :')

Wat leuk een tweede, lijkt me ook wel heftig met al een kleine erbij? Hoe oud is je 1e?

Ik heb zelf een draver die ik nog rijd. Ik heb hiervoor jaren alleen op de sulky gereden en was onder het zadel geen held meer. Ik wil hem wel houden omdat hij mij toen ook weer zekerheid heeft gegeven en ik bang ben dat ik het lastiger vind om op te stappen straks.

Daarnaast heb ik in januari 2 Fjorden gekocht die nog niks konden.( timing... ) Heb de afgelopen weken wel eens een achterbeen voorbij zien vliegen en die ene vind het meelopen sinds kort pas oke.

Dus heb wel al een aantal keer gedacht dat dit nou niet perse een hele handige actie is :')

En dan train ik soms nog wat dravers van mijn vader en moeder.

Ik vind het heel spannend, precies om wat jij zegt: kan ik straks mijn hobby nog uitoefenen zoals ik wil. Ik zit nu zoveel uur bij de paarden. Dat gaat vast niet meer :o . Hoe combineer jij het nu? En denk je dat het beter word als ze 4 oid zijn? Anders vind ik dat nog wel te overzien om mijn hobby op een laag pitje te zetten, maarja: is ook anders als dat een financieel iets is, is toch anders met een eigen stal. 4 jaar wel betalen en niet iets kunnen is natuurlijk ook gekkenwerk.

Ik ben benieuwd naar je paard ook, ga eens zoeken in je berichten :D

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:40

Oei, dat jonge grut is inderdaad niet ideaal getimed hahah! Hopelijk weet je een weg te vinden om het te laten werken voor je.

Ik heb het geluk dat ik bij een vriendin aan huis sta en dat ze volledig wordt verzorgd. Sinds mijn zoon geboren is (hij is nu 1,5 jaar) ga ik nog 3 keer per week naar stal. Een a twee keer gaat hij mee. Toen hij jonger was was het wel makkelijk, dan lag hij lekker te slapen in de wagen. Met deze leeftijd wordt het wat lastiger, want hij heeft wat minder zitvlees. Gelukkig past mijn vriendin dan ook vaak op tijdens het rijden van mijn merrie.

Ik denk niet dat je veel vindt; ben niet zo actief op bokt. Het is een KWPN merrie van Tuschinski.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-21 20:32

Ik vond inderdaad niet zoveel :)

Hoe is het nu met jou?

En al andere meelezers die willen posten vanaf nu :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 16:39

Wou net eens kijken als er een topic was maar denk dat heel veel het niet vinden omdat het in de huiskamer staat ;)

Maar ik wil me ook graag melden....

Tot nu toe is het allemaal moeizaam en vind het niks aan!

ONDERSCHRIFTLOOS

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-21 20:28

Nou Alja, dat vind ik nou echt leuk haha! Dat we samen zwanger zijn dan he :D

Ik heb ook nog geen roze wolk Alja, je hoeveelste zwangerschap is het?

Edit: ik zag dat een ander topic over zwangere vrouwen ook hier stond, weet niet goed waar anders?

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:34

Alles gaat goed hier! Ik merk dat ik weer meer energie terug krijg. Ook is de misselijkheid zo goed als weg. Hoe is het met jou Ruitje?

Alja, welkom! Hoe ver ben je? Zware eerste weken? Hoe komt het?

Hebben jullie je spruit al op de echo gezien? En wat denken jullie dat het is? Iedereen in mijn omgeving denkt een meisje, ik weet het nog net zo niet.. :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:55

ruitje schreef:
Nou Alja, dat vind ik nou echt leuk haha! Dat we samen zwanger zijn dan he :D

Ik heb ook nog geen roze wolk Alja, je hoeveelste zwangerschap is het?

Edit: ik zag dat een ander topic over zwangere vrouwen ook hier stond, weet niet goed waar anders?

Het is mijn tweede, heb een dochter van drie
Jasmijn
Afbeelding

Vaak beginnen deze topics in leven zonder paarden omdat ze dan makkelijk te vinden zijn en worden ze later verplaatst naar de huiskamer

ONDERSCHRIFTLOOS

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:58

Dayna schreef:
Alles gaat goed hier! Ik merk dat ik weer meer energie terug krijg. Ook is de misselijkheid zo goed als weg. Hoe is het met jou Ruitje?

Alja, welkom! Hoe ver ben je? Zware eerste weken? Hoe komt het?

Hebben jullie je spruit al op de echo gezien? En wat denken jullie dat het is? Iedereen in mijn omgeving denkt een meisje, ik weet het nog net zo niet.. :)

Ik ben 13/14 weken
Er is wat twijfel over de uitgerekende datum :+
Ik heb hg, ben al zes weken thuis van het werk en heb dagen dat ik niet van de bank afkom of alleen om te kotsen.

Heb al veel echo’s gehad, ze dachten eerst dat ik de buitenbaarmoederlijke zwangerschap had dus al veel in het ziekenhuis gelopen.
Nu de laatste keer ook een hoge bloeddruk dus ga weer terug naar het ziekenhuis ipv onder controle bij de verloskundige.

ONDERSCHRIFTLOOS

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-21 21:21

Ik stuur even een mod een berichtje om te vragen of ze het verplaatsen!

Ik ben 10-10 uitgerekend :) .

Jeetje Alja, dat is niet niks zeg. HG is super heftig, zeker met al een kleine denk ik?

Wel fijn dat het geen BBZ is, dat had ook heel erg heftig geweest zeg!

Ik heb 2 echo's gehad nu. Op die van deze week was het een echt mensje, zo gek :) . Ik hoop een meisje maar denk een jongetje haha :D

Ik ben mega moe, misselijkheid neemt af maar heb daar een lage bloeddruk voor terug. Ben al meerdere keren flauwgevallen, niet relaxed. Ik werk nu amper meer op stal, wel nog als manager in mijn andere baan. Maar heb deze week dus 24 uur gedraaid en slaap dan dus van gisteren 21.00 tot 07.00 en weer van 08.00 tot 12.00 vandaag en voel me alsof ik nog 60 uur moet slapen.

Dayna, hoop je nog op het een of het ander :D ? Fijn dat je je beter voelt!

Firelight
Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:59

Omdat dit topic beter past op MWS ga ik het daarheen verplaatsen.

HK --> MWS

There is a crack in everything. That's how the light gets in.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 00:02

Oh wat leuk!

Precies een jaar geleden had ik mee kunnen kletsen, haha. Als jullie gaan bevallen wordt mijn kindje alweer 1. Wat vliegt de tijd, geniet ervan dames. Fijne zwangerschap gewenst allemaal!

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 06:42

Hoihoi wat leuk ik kom gezellig meekletsen!

Ben nu 12 weken zwanger 16 Oktober ben ik uitgerekend!
Ik ben medisch dus heb al heel veel echo's gehad stuk of 6 :o toch een klein voordeel van het nadeel :P
Afgelopen dinsdag nog een echo gehad waarbij de baby verkeerd lag om goed te kunnen zien ze vroeg me toen om te hoesten en op dat moment zag je ineens de armpjes en beentjes in de lucht gaan zwaaien en draaide zich om was zo bijzonder en grappig om te zien.

Zijn jullie nog erg moe? Ik heb het gevoel alsof ik 24/7 kan slapen haha
Gelukkig niet meer erg misselijk heel soms na het avond eten maar voor de rest bijna niet.

He's not just a horse, He's my therapist Pride Happiness My Best Friend. [/color]

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 06:54

Volgens mij val ik een beetje tussen wal en schip betreft de uitgerekende datum :+ Maar meld mij toch hier. O:)

Ik ben 19 september uitgerekend van de 1e. Nu alweer 16 weken onderweg en alles gaat vrij voorspoedig.
De gehele zwangerschap al wel last van maagzuur, gelukkig wel weinig over hoeven geven.
Door de maagzuur alleen al wel wat kilo's kwijt geraakt aangezien ik nu heel anders eet (vele kleine porties). Wie de ultime tip heeft tegen maagzuur mag zich melden slaap er al een paar weken slecht van. :+

Dinsdag heb ik weer een afspraak met de verloskundige voor controle.

Op'e wyn fan juster kist joed net syle.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 08:15

Ik meld mij ook! :) 28 september uitgerekend van de tweede. Al zal ik waarschijnlijk niet zoveel posten omwille van herkenbaarheid.

Over het combineren met de paarden: ik vond dat even omschakelen. Je bent gewend om je tijd te kunnen indelen zoals je dat wilt, maar ineens moet je het doen met de restjes tijd die overblijven. Wij hebben de paarden aan huis, dat maakt het voor mij wel makkelijker. Even tutten met de kleine in de draagzak. En als hij op bed ligt savonds, of sochtends voordat mijn man gaat werken, rijden. Onze eerste is helaas geen betrouwbare slaper dus echt iets tijdens zijn slaapjes doen gaat helaas niet :+

En als ik beweeg, beweeg jij met me mee

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-21 08:44

Ik vind het posten vanwege herkenbaarheid ook wel lastig hoor... Ik ben ook makkelijk te vinden natuurlijk. Maarja, ergens denk ik dan: mensen doen maar, ik wil gewoon mijn ei kwijt :)

@Vogeltje, ik denk inderdaad dat ik dat soort momentjes moet opzoeken dus vanaf volgend jaar.

@Lobke, geen tips, wel medelijden haha :') . Hoeveel ben jij afgevallen? Ik was er 5 kwijt, nu nog zo'n 3. Ben benieuwd hoeveel kg er uiteindelijk bij komt.

@Marielle, wat een leuk verhaal haha, de volgende keer ga ik ook stiekem hoesten :D

Ik kan inderdaad ook alleen maar tukkies doen...

@Mir: dankjewel!

@Alja: dat verplaatsen helpt wel :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 08:46

Mijn dochter sliep na 1,5 jaar al niet meer overdag terwijl ik net een paard naar huis had gehaald om die zadelmak te maken terwijl zij dus sliep, lichtelijk mislukt.

Ik heb de paarden ook aan huis maar zie dat mijn paard zich heel erg verveelt omdat ik er zelf niet meer op ga.
Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik ook Hg en ben toen alles blijven doen maar heb nu besloten het mezelf makkelijker te maken en er gewoon aan toe te geven.
Dus mijn paard gaat vandaag voor een hele lange tijd naar mijn instructrice en we hebben een Shetlander erbij gekocht omdat anders de pony van Mn dochter alleen blijft staan.

Ruitje
Ik was in mijn vorige zwangerschap 15 kg afgevallen en na de bevalling ook nog eens 5 dus 20 in totaal.
Deze zwangerschap ben ik begonnen op het eind bericht van mijn vorige dus in drie jaar tijd niet aangekomen.

Heb jij geen pillen voor de misselijkheid?

ONDERSCHRIFTLOOS

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-21 08:49

Ah slim! Ik heb stalgenoten die vanaf nu mijn paard 5 dagen in de week doen. Wat een verademing is dat :o

Ik heb dan nu nog 1 draver die ik klaar moet stomen de komende maand voordat hij in training gaat.

En dan de 2 fjordjes. Maargoed, die zijn 2. Kan nu voetjes optillen, vast zetten, halster aan doen en ze binnen en buiten zetten. Dus als ze niet veel meer doen dan dat het komende jaar is dat ook nog niet heel erg.

Het is meer dat ik zelf altijd alles voor 100% wil doen :o

Jeetje, dan valt mijn 5 kilo( nu 3) nog mee. Ja ik heb nu pillen, dat werkt beter.

Ik heb 1.5 jaar geleden een maagverkleining gehad dus ik heb wat sneller problemen dan een ander vrees ik met eten/misselijkheid :o . Probeer daar maar mee te dealen en blij te zijn dat het geen HG is :)

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 08:56

Hallo allemaal!

Hier ook in verwachting van een herfstbaby! Ik ben 14 oktober (op de verjaardag van mijn vader) uitgerekend. Tot nu toe gaat het op vermoeidheid na goed <3

Bij de termijnecho was baby erg actief en dat werd een hele show haha!

Dit is ons 2e kindje, ik ben vorig jaar juni bevallen van onze dochter. Ik ben toen ingeleid ivm zwangerschapsvergiftiging, maar omdat het vrij laat pas opspeelde hoef ik nu niet medisch :o Er zal straks 1 jaar en 4 maanden tussen de kindjes zitten.

Helaas na de vorige zwangerschap veel bekkenpijn over gehouden.. Ik rij daardoor niet meer en ga mijn rijpaard (Quarter merrie van 6) helaas verkopen..

Hier ook de paarden aan huis. In de zomer ging ze lekker mee naar buiten in de wandelwagen bak en kon ze er heerlijk slapen, als ik ging longeren en verzorgen.
Inmiddels is ze 10 maanden en elke ochtend doen we de dieren ronde samen, voordat ze naar bed gaat.

Ik hoop dat iedereen een fijne zwangerschap mag hebben en voor de gene die misselijk zijn (en hg hebben) dat dat snel beter mag worden!

Texnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 09:58

Ik meld me voorzichtig aan.. Heb geen idee hoe lang ik zwanger ben, het was een oepsie :+ en ik wacht nu al 4 weken op mijn eerste echo. Nog 16 dagen wachten :=

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 20:14

ruitje schreef:
Ik vind het posten vanwege herkenbaarheid ook wel lastig hoor... Ik ben ook makkelijk te vinden natuurlijk. Maarja, ergens denk ik dan: mensen doen maar, ik wil gewoon mijn ei kwijt :)

@Vogeltje, ik denk inderdaad dat ik dat soort momentjes moet opzoeken dus vanaf volgend jaar.

@Lobke, geen tips, wel medelijden haha :') . Hoeveel ben jij afgevallen? Ik was er 5 kwijt, nu nog zo'n 3. Ben benieuwd hoeveel kg er uiteindelijk bij komt.

@Marielle, wat een leuk verhaal haha, de volgende keer ga ik ook stiekem hoesten :D

Ik kan inderdaad ook alleen maar tukkies doen...

@Mir: dankjewel!

@Alja: dat verplaatsen helpt wel :')

Hier ook rond de 6 kg kwijt geraakt. Nu groeit het wel weer terug in de baby kwa gewicht. Mijn buik groeit nu ineens vrij snel.

Op'e wyn fan juster kist joed net syle.

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 20:28

Leuk topic! Al even snel gelezen, een aantal zijn zwanger van hun eerste kindje en een paar van de tweede.

Ik ben zelf 18 oktober uitgerekend van ons eerste kindje ook. Rijd nu nog volop paard, merk er wat dat betreft nog niet veel van. Paarden staan thuis, dat scheelt wel denk ik :). Wel flink misselijk geweest en nu vooral last van obstipatie. Schijnt ook deels te komen omdat ons kindje op de echo heel actief is haha.