[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:42

Dat zal een opluchting zijn Skippy! Nu weer snel opknappen, hoest kan inderdaad nog best lang blijven hangen!


Flicka12

Berichten: 3111
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:45


Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 11:01

@flicka die kreeg ik inderdaad geadviseerd op insta ook. Ik heb zelf goede ervaring met Secreta Pro Max

https://www.dochorse.nl/secreta-pro-max ... gJ9dPD_BwE

Mijn vorige ruin die zelfs met meerdere kuren sputolysin en ventipulmin niet opknapte, was hiermee zo weer fit.

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 13:11

Ik moest even bijlezen hoor :o

@Lenexa: het huis is alles wat we willen, dus gaan er voor :D Vanmiddag langs de bank geweest en dat was positief, makelaar is geweest en was ook positief. Op de cijfers wat we hebben gekregen moet alles lukken. Volgende stap is de taxateur, die belt deze week. Er zijn nog een aantal dingen aan ons huis niet af dus klussen nu ongeveer van 6 uur in de ochtend tot 10 in de avond :Y)

@Skippy01 gelukkig is het geen droes! heeft Nolan wel een keer gehad, wat een nachtmerrie was dat zeg...

Mijn paarden gaan goed, de hengst heeft nog steeds geheel vakantie. Ik merk dat hij nu wel wat praatjes krijgt dus ik denk dat ik hem morgen toch maar weer even ga longeren met een bijzetje; maar weer even werken. Hem zet ik zelf op de wei, hij staat er nu zo'n 2 uur per dag op en als het weer goed blijft wordt dat steeds langer. Mace komt in de ochtend op de wei :D


Fangio

Berichten: 2554
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:50

@ Lenexa, oh heerlijk als je een beetje aan elkaar gewaagd bent kwa tempo op buitenrit!
@ Skippy, fijn, die negatieve uitslagen! Ik kan je alleen maar aanraden om als het hoesten niet snel over gaat toch verder te gaan naar kliniek. Die van mij heeft van een onschuldig verkoudheidje uiteindelijk een jaar last gehad. Kan mezelf wel voor mn kop slaan dat ik niet sneller naar kliniek ben gegaan, maarja je luistert toch naar je dierenarts.
@ Knolan, ik duim voor je dat alles rond komt met het huis! Mijne staan nu ook sochtends een uurtje en savonds een uurtje op de wei, tussendoor op de paddock, het gras groeit hier echt nog niet -O-

Hier vanochtend naar kliniek geweest voor een laatste check van z'n been en alles was mooi geheeld, dus wij mogen ook weer lekker gaan rijden! Heb het de komende 2 weken nog erg druk, maar hopelijk staat hij daarna weer snel in conditie om lekker te kunnen gaan lessen. Erg grappig, de gehospitaliseerde paarden hebben daar allemaal een luikje dat uitkijkt op de monsterbaan, dus we hadden heel wat bekijks :')

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 19:24

@fangio ik heb vaker met dit bijltje gehakt. Mijn vorige paard had ook eens een infectie van de bovenste luchtwegen. In zijn geval door stress en verminderde weerstand na paar keer verhuizen in korte tijd. Laat dat nou precies ook zijn wat Doortje meegemaakt heeft: stress van dekkende ruin en ellende op stal, toen verhuisd naar tijdelijke locatie, toen verhuisd naar huidige locatie. Tussendoor nog met vastzittend lijf rond gelopen... Ik snap het wel, waar het vandaan komt. Ik zit erbovenop, maar het mag wel wat tijd krijgen. Temperatuur is weer nagenoeg normaal, ze snottert niet meer, ze hoest nog wel. Maar het is ook letterlijk pas een week vandaag. (Ook een paard gereden met astma helaas, dus ik snap je zorgen heel goed hoor!)

Vandaag de osteo gehad voor afspraak nummer twee, gelukkig nu geen rare dingen, wel wat spanning in het lijf , maar niet meer muurvast. We mogen dus gaan opbouwen - onder voorbehoud van het hoesten dan ;)

Super fijn dat het been weer beter gaat! :j

Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:20

Spanned K_Nolan, maar op een leuke manier! Fijn dat het met de paardjes weer de goede kant op gaat.

Fangio, voor jou ook fijn dat het been weer goed is. Kunnen jullie ook weer lekker wat gaan doen, met het lekkere weer van nu ook lekker denk! De paarden die daar staan vinden de afleiding ook wel leuk zo te zien, toch een beetje paardentv :)

Skippy, fijn dat alles de goede kant op gaat. Hoesten duurt soms inderdaad ook gewoon even voor het over is. Hopelijk duurt het niet te lang en kunnen jullie weer lekker verder opbouwen.

Hier gister weer een heerlijke buitenrit gedaan, het was zo heerlijk in de zon! Roxy had er zin in, we waren met een iets langzamere vriendin vandaag. Soms ben ik dan wel eens jaloers dat zij dan gewoon lekker lang teugeltje beetje slow motion rond kan rijden.
We zijn nog even gaan spetteren voor we weer naar huis gingen, ondanks dat we midden in de randstad zitten is het dan ook echt heerlijk om op pad te zijn.
Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 18:58

@lenexa en dan zeggen ze dat hafs sloom en saai zijn hè :')
Doortje heeft ook echt de pas erin vaak :j wel lekker, zo'n ritje!

Wij hebben vandaag in stap wat aan de hand gewerkt en rondje gewandeld. Alleen paar keer hoesten de eerste meters, daarna gewoon lekker gestapt. Hopelijk zet de verbetering zo door :j

Fangio

Berichten: 2554
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:28

@ Skippy, gelukkig! Het was ook absoluut niet als commentaar bedoeld, maar ik heb er destijds spijt van gehad zo lang met mn eigen dierenarts 'aan te klooien' en had veel sneller naar kliniek moeten gaan, vandaar.
@ Lenexa, weer zo'n heerlijke foto <3 Ik heb ook zo'n zin om weer op te stappen!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 09:09

Ik ben serieus zó happy: gisteren en eergisteren geen hoesten meer gehoord, zelfs niet met longeertraining met best flinke draf en galop :D *\o/* Ze krijgt voorlopig nog wel foenegriek bij, even ondersteunen nog wel :j

@fangio oh, nee, dat snap ik hoor. Met mijn vorige paard heb ik echt lang lopen klooien met een luchtweginfectie en de merrie daarvoor had dus inderdaad chronische problemen. Maar ik geloof ook wel in het lijf even de tijd geven dingen op te ruimen voor ik gelijk naar de kliniek ren ;)

Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:14

Fijn dat ze weer een stuk vooruit is gegaan Skippy!

Hier zondag weer een heerlijke rit gemaakt, we gingen naar een nieuw stuk park. Het is een beetje een onderneming om er te komen, maar het is een heerlijk park met brede, goede zandpaden door de bomen. Op de terugweg doorsteken naar een andere polder, moest via een beetje een enge brug. Een heel breed slinger fietspad, 4 wegen en een spoorbaan over. Paarden vonden het wel prima, knapperds!Afbeelding

Nu even een paar dagen vrij, gister was erg slecht weer. Vandaag heb ik mestdienst, dan gaat ze even in de stapmolen en morgen ook nog een dag rustig aan. Voor mezelf ook even lekker.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:28

FIjn dat de paarden dat goed deden zeg! Ik word zelf al zenuwachtig als ik zoveel wegen zie :+

Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 11:45

Ja als we van te voren wisten dat we bij deze brug uitkwamen hadden we het niet gedaan haha. Maar we stonden er ineens voor, dus het was of er overheen en een rondje kunnen rijden of omkeren en terugrijden. Dus we gingen het gewoon proberen, ze vonden het niet eens een beetje spannend. We hebben wel even gewacht tot de metro voorbij kwam, die kent ze nog niet zo goed. Voordeel van in de randstad staan is dat ze heel snel aan veel dingen wennen. We gaan ook ( met een bredere korte brug ) de 8 baans A4 over.

Fangio

Berichten: 2554
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:32

@ Skippy, fijn dat ze weer beter is!
@ Lenexa, wat dapper! Bruggen zelf zijn hier het probleem niet, maar ik krijg er zelf echt ontzettende hoogtevrees van, zeker dan ook nog bovenop zo'n paard :') Gelukkig woon ik wat dat betreft gewoon midden in de polder.

Flicka12

Berichten: 3111
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 12:17

Zoooo even bijlezen... druk hier met werk, huizenjacht, paarden etc :D

Fangio, mooi dat alles goed lijkt! Nu weer lekker aan de slag.
Skippy01, fijn dat het bij jullie ook beter lijkt te gaan! Hoesten is niks aan :(:)
Lenexa, spannende route! Wel lekker dat je daar naartoe kunt rijden :) Bij ons is het bos net te ver om te rijden, altijd de trailer nodig. Dat is wel jammer!

Flicka at de laatste tijd wat minder en maakte proppen. Zijn voor de zekerheid maar even langs de tandarts gegaan (laatste keer was september 2020). Bleek ze een zweer in haar mond te hebben :(:) Geeen idee hoe dat kan, kiezen waren heel minimaal scherp.. Misschien op haar wang gebeten of iets scherps in het hooi. Moet vanzelf weer genezen.
Ze mocht bij de tandarts ook nog op de weegschaal, 445kg was ze! Heel tevreden mee, eerste keer dat we gingen wegen (in 2018) was ze veel te dik en 510kg, nu is ze perfect :D

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 08:11

@flicka he, wat vervelend, een zweer in de mond!
Hoe groot is Flicka ook alweer? want 445kg klinkt mij echt als heel weinig, maar die van mij is 1,51 en niet super modern gebouwd ;)

Wij hadden gisteren echt een fijne training! Eerst dressuurmatig basiswerk gedaan - veel voltewerk in drie gangen met een focus op correcte buiging en balans. Daarna even uitgalopperen langs de akker en uitstappen over het erf. Ze had er zin in :))


Flicka12

Berichten: 3111
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 08:14

Skippy01 schreef:
@flicka he, wat vervelend, een zweer in de mond!
Hoe groot is Flicka ook alweer? want 445kg klinkt mij echt als heel weinig, maar die van mij is 1,51 en niet super modern gebouwd ;)

Wij hadden gisteren echt een fijne training! Eerst dressuurmatig basiswerk gedaan - veel voltewerk in drie gangen met een focus op correcte buiging en balans. Daarna even uitgalopperen langs de akker en uitstappen over het erf. Ze had er zin in :))

[ Video ]

Flicka is 146! Ook niet super modern gebouwd.


Oh heeerlijk die blije oortjes :D

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 08:20

Flicka12 schreef:
Flicka is 146! Ook niet super modern gebouwd.


Oh heeerlijk die blije oortjes :D


Ah ja, dat is vergelijkbaar met die van mijn stalgenoot. Dat scheelt vaak toch een hoop kilo's weer, die 5cm... Doortje zit (volgens het meetlint) altijd zo rond de 500 - iets meer tegen het eind vd zomer, iets minder tegen het eind vd winter.

PeerAppel

Berichten: 3938
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 09:04

@Femke, wat leuk! Dat is inderdaad een flinke ronde. Is wel mooi buitenrijden bij jou zeker? Omdat ik een jaar in Maastricht heb gestudeerd, heb ik nog steeds het plan om Monroe ooit mee te slepen naar Limburg om lekker in de heuveltjes te rijden. <3
@Lenexa, Monroe gaat er ook altijd prima op op de heenweg, maar gaat een beetje klooien met laden op de terugweg. Gelukkig prima op te lossen met voer en een klein beetje tactische druk van achter. Hahaha dat dribbelen lijkt wel een Haflinger ding. :') Goed doorzetten! Ik ben er nu ook overheen en nu kan meneer met een goeie 6,2 km/u stappen met zijn mini-pootjes. Prima, want ik vroeg stap en dit is ook stap. :Y)
@Skippy01, he wat spannend zeg! Kan me voorstellen dat je daar onrustig van wordt. Gelukkig liep het met een sisser af!
@Lenexa, hahaha lekker zo'n winderig ritje. :') Gelukkig dat ze toch wel braaf waren. Slim om er even af te stappen aan het einde. Ook lekker voor jezelf!
@K_nolan, fijn dat het goed gaat met Wolf! Hoe gaat het met Mace? Lekker alweer een paar uurtjes op de wei.
@Fangio, hahaha heerlijk zulke ramptoeristen! Fijn dat je weer groen licht hebt om te gaan rijden!
@Lenexa, ja ik verbaas me er altijd over dat jij in de randstad zit als ik jouw oortjesfoto's/buitenrijfoto's zie! Leuk al die buitenrij maatjes. Rijden veel mensen bij jou op stal buiten?
@Skippy01, fijn dat het hoesten ook al afneemt!
@Lenexa, oke ik vond ons viaduct/aquaduct over een kanaal en een 1baans 100 weg al knap, maar dit is echt een uitdaging. Die gelukkig ook niet te vinden is in Groningen, dus ik ga hem mooi niet aan. :')
@Flicka, oei. Dat is wel naar voor haar! Wat een mooi gewicht zeg! Handig dat jouw tandarts een weegschaal heeft.
@Skippy01, fijn dat dat uitstappen zo kan! En lekker die blije oortjes inderdaad!

---

Wij hebben gelukkig weer wat meer gereden de afgelopen weken. Ik ben er maar eerlijk over: ik ben een mooi weer ruiter. De motivatie om in het herfst/winterweer een paar keer per week erop te gaan zitten, kan ik gewoon niet vinden. :') Ik denk er wel om dat ik het netjes opbouw, dus al onze ritjes zijn meestal theeleut ritjes waarbij we bijna alleen maar stappen.

Een nieuw rondje uitgeprobeerd met ons trouwe rijmaatje.
Afbeelding

En nieuwe rijmaatjes uitgeprobeerd op een trouw rondje.
Afbeelding

Beide ritjes waren heerlijk! Geen discussies over het tempo, gewoon genieten.

Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:30

Goed dat je zo alert was Flicka, hopelijk is de zweer weer snel weg. Ik vind 445 ook licht klinken, maar de mijne is net zo groot en weegt helaas 100 kilo meer :Y)

Skippy, zo lekker dat jullie ook op het eigen terrein gewoon dit soort dingen hebben. Lekker om nog even zo af te sluiten!

PeerAppel, ik ben ook een mooi weer ruiter hoor. Vooral omdat het liefst buitenrij, of buiten buiten of in ieder geval buitenbak. Dat betekent helaas ook dat wij in de winter minder doen, dat is ook wel te zien aan Roxy haar winterbody. Leuk dat jij ook een buitenrui maatje hebt, samen is toch wel gezelliger.

Het valt best tegen hoeveel er buiten wordt gereden bij ons, we hebben een paar menners en ik denk nog een stuk of 4 andere waar ik nooit mee mee ga. En dat op bijna 100 paarden ( inclusief shetjes ). Terwijl we best wat kanten op kunnen, maar je moet wel een braaf paard hebben want het zijn wel heel veel prikkels in de omgeving. Je kunt dan wel naar echt fijne stukjes, maar soms moet je daar wel bijvoorbeeld 20 of 30 minuten voor langs een heel druk fietspad/drukke wegen over/mountainbike berg langs. Wat met brave paarden prima gaat, maar een echt ril of schrikkerig paard wellicht iets te risicovol. Om bij het laatste park te komen ga je met een tunnel onder een spoorweg/metro overgang onder. Laatst waren we er net doorheen toen de metro langskwam. Roxy schrok zich het apezuur en deed 3 rare zijwaartse galopsprongen. Dan staan we nog net op gras, maar als je paard extremer reageert zit je dus zo op een fietspad of als je aan de kletter gaat langs een 80 weg. Daar is onze regio echt wel minder geschikt voor.

En dan heb ik zelf een groepje met 3 andere waarvan onze ponies alle 4 in dezelfde groepsstal staan. Daarmee hebben we elke zondag een vaste afspraak en dan wisselt het wie er mee gaat. Dat zijn een fries, ijslander en een connemara. De ijslander is ook wel pittig met vlagen, de connemara is al wat ouder en de fries is mega stabiel en rustig. Dus dat matcht heel goed met zijn allen, soms een beetje inhouden voor mij en een beetje bijbenen voor een ander.

En dan ga ik nog wel eens met de snelle vriendin, dat is een Portugees paard en die houdt van snel. Zij probeert haar paard juist wat meer rust te leren, ontspanning opzoeken. Dus dat is ook een fijne combi, wel lekker vlot maar naast haar lijkt Roxy alweer heel rustig en beheerst. Met haar ga ik ook wel eens met de trailer weg.

Gister hebben we heerlijk in de bak gereden, ze was rete fris. Gebruik van gemaakt en galopsovergangen geoefend. Eerste keer linksom ( moeilijke kant ) aanspringen ging super goed, dus helemaal de hemel in geprezen. Volgende keer aanspringen scheurde ze met een bok weg :') Volgens mij vond ze het leuk haha. Ik ging helemaal stok om haar enthousiasme, zelfs degene die ook reed moest er om lachen. Blij ei.

Coalizione

Berichten: 115
Geregistreerd: 27-11-16
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:25

Mijn allerknapste merrie is vandaag jarig *\o/* *\o/* *\o/*
Vanavond een lekker slobbertje met wat tractaties geven
Afbeelding

Hoe is het met iedereen hier? Het rijden staat hier op een laag pitje puur door mijn eigen motivatie omdat ik het druk heb met tentamens. Daarna heb ik een poosje vakantie en gaan we het weer goed oppakken, ook zou ik graag alleen op buitenrit willen gaan, dat lijkt me zo lekker!

Jolina <3

Flicka12

Berichten: 3111
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 12:21


Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 08:58

Hoi allemaal,

een aantal van jullie wel gewoon gezien op instagram, maar dit topic al even niet gereageerd. Bij ons was het de afgelopen twee weken erg druk. We zijn nog steeds bezig met de boerderij en gister hadden we een taxateur in huis voor een waardebepaling van ons huidige huis. Omdat ons huis nog niet geheel af was moesten we twee weken keihard werken (o.a. badkamer, slaapkamer en een keuken gebouwd). Nu is het vooral duimen draaien... morgen krijgen we waarschijnlijk de waarde door en als die goed genoeg is gaan we verhuizen *\o/* Als de waarde tegenvalt wordt het verder zoeken naar andere boerderijen :o

Met de paarden is alles goed, Mace lijkt weer wat beter te lopen. Van de week die nog maar eens aan de longeerlijn en hopelijk loopt ze dan weer helemaal goed :D Wolf heeft al 3 weken vakantie en doet helemaal niets, hooguit even zijn hoeven uitkrabben. Vandaag wil ik hem weer even longeren om te kijken of zijn dop er nu helemaal uit is (van meneer mag ik niet in zijn mond kijken, maar zijn reactie op het bit zegt genoeg :+ )

Hopelijk gaat alles goed met jullie haflingers, heb snel even alles doorgelezen:

@Coalizione: gefeliciteerd nog *\o/* *\o/*

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:45

Toch even een update, we gaan binnenkort het voorlopige koopcontract tekenen dan het stress van de financiering, maar voor nu maar even op een roze wolk en lekker de paarden even knuffelen

Flicka12

Berichten: 3111
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:10

K_nolan schreef:
Toch even een update, we gaan binnenkort het voorlopige koopcontract tekenen dan het stress van de financiering, maar voor nu maar even op een roze wolk en lekker de paarden even knuffelen

Zooo leuk! Spannend!

Wij zitten op dit moment in hetzelfde schuitje :D

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers