Evi (19) moet haar paard laten inslapen na beet van hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 10:37

Wat een rotbericht zeg, het zal je maar overkomen.

Dieren blijven kunnen heel onvoorspelbaar reageren. En ze luisteren sowieso niet allemaal even goed. Een naar ongeluk.

Persoonlijk zou ik niet op de plek gaan rijden. Het is niet normaal hoe druk het tegenwoordig op zondagen in de natuur is. Het is vaak filelopen of filefietsen. Ik zou er niet tussen gaan lopen of fietsen. En al helemaal niet gaan paardrijden.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Evi (19) moet haar paard laten inslapen na beet van hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 10:38

Je hebt natuurlijk altijd een keuze.

meggiemeg

Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 10:45

Vreselijk om op die manier je paard te verliezen.

In de natuur is het erg druk op het moment en daarbij is geven en nemen erg ver te vinden. Zo jammer want daardoor wordt het i.p.v. genieten ergeren en dat is toch niet de bedoeling. Als iedereen een beetje rekening houdt met elkaar en begrip toont is het al veel leuker.

rien10
Berichten: 14664
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 10:52

Devic schreef:
Ik stoor me een beetje aan het benoemen van het ras. Natuurlijk zijn er valse rottweilers maar ik ken ook een valse labrador en de chihuahua van de buren is ook niet te vertrouwen. Ik ken dan weer wel een hele lieve rottweiler.

Blijft evengoed enorm rot voor de ruiter om zo je paard te verliezen. Vraag me wel af hoe het paard aan deze aanval hartproblemen heeft over gehouden.

Ik had pasgeleden een hondje achter mn paard aan op het strand. Eigenaar had er totaal geen controle over. Het bleef gelukkig bij veel blaffen en mijn paard is honden gewend. Eigenaar had de hond weer bij zich en ik ben door gereden. 2 Stranden verder kwam ik er achter dat de hond nog steeds achter mn paard aan rende. Heb m maar weer terug gebracht.

En ik stoor me aan mensen die niet willen horen dat het een Rottweiler was. Als dat de waarheid is, is dat de waarheid.

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Evi (19) moet haar paard laten inslapen na beet van hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 10:58

Wat erg, dat is hier achter... Ik wandel daar met mijn haflinger en het is daar zo druk met honden... Was zelf altijd bang dat er een verkeerde hond rond kon lopen... Wat erg voor de eigenaar.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:01

Hier in het bos zijn loslopende honden niet toegestaan, hier wordt ook regelmatig op gecontroleerd.
Er zijn wandelroutes, mbt routes en ruiterroutes en loopt redelijk wat wild rond.
En nog vinden mensen dat de regels niet voor hun gelden, al een paar keer wat reeën doodgebeten.
En ook die groep kun je nog verdelen, een deel die overal maling aan hebben en dan de groep die schijnheilig hun hond aanlijnen als ze iemand zien.

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:04

We kunnen allemaal gaan roepen hoe en wat. Feit is dat deze hond NIET luisterde en dat er een paard dood is. In en in triest, en dit had simpel voorkomen kunnen worden door het dier aan de riem te laten. Je kan roepen dat je niet door losloop gebied moet rijden, maar ook daar horen honden gewoon te luisteren en niet aan te vallen. Klaar.

Ik hoop dat de eigenaar van de hond voor de kosten opdraaid en voortaan de hond vast houdt.

En ik vind het bizar dat je maar moet thuisblijven en zulke plekken niet moet betreden als je niet wilt dat je paard gebeten wordt door een hond. Zoals het bericht van boras dus eigenlijk zegt. Het is toch van de zotte dat je thuis moet blijven omdat een ander z'n hond nirt onder controle heeft? Net zo achterlijk dat je als vrouw maar niet in het donker over straat moet, want je weet dat de kans dan groter is dat er wat naars gebeurd? Omgekeerde wereld. Honden eigenaren met niet luisterende moeten daar niet komen. Zodat de rest er veilig kan sporten op welke manier dan ook.
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 25-03-21 11:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:05

Bah, sneu hoor. Kan niet uit het verhaal opmaken of honden daar los mogen lopen? Maar ik snap zelf het idee van een gecombineerd losloopterrein en ruiterroute zelf nooit zo. Ik vermijd ze altijd. Hoor daar van beide kanten teveel narigheid over.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:07

Nederland is natuurlijk maar klein en de natuurgebieden zijn vol. Iedereen moet rekening met elkaar houden. En losloopgebieden en ruiterpaden raken elkaar weleens. Dat is voor allebei lastig. Mijn hond gaat ook nog wel eens een andere kant op. Maar het is nog een pup. En als ik op het paard zit en ik zie loslopende honden op me af komen ga ik altijd even stil staan totdat het baasje de hond heeft gepakt. Geven en nemen en dus rekening houden met elkaar.

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:08

Helaas hebben sommige plekken alleen maar een gecombineerde ruimte ter beschikking. Denk bijvoorbeeld aan het Amsterdamse bos. Dan mag je als ruiter wel verwachten dat mensen hun honden onder appel hebben staan

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:13

DiantaM schreef:
Nederland is natuurlijk maar klein en de natuurgebieden zijn vol. Iedereen moet rekening met elkaar houden. En losloopgebieden en ruiterpaden raken elkaar weleens. Dat is voor allebei lastig. Mijn hond gaat ook nog wel eens een andere kant op. Maar het is nog een pup. En als ik op het paard zit en ik zie loslopende honden op me af komen ga ik altijd even stil staan totdat het baasje de hond heeft gepakt. Geven en nemen en dus rekening houden met elkaar.


Eens, paard even stilzetten en hond even terugroepen. Maar ik ga er dan nog wel vanuit dat bijtgrage honden niet los lopen. Zeker in gebieden waar het logisch is dat je elkaar tegenkomt.

Amsterdamse Bos ga ik ook wel eens rijden en sta ik soms wel 30x stil te wachten tot de baasjes hun hond weer hebben. Soms frustrerend, maar ik weet dat van die plek dus hou daar rekening mee. Gelukkig nog geen bijt dingen gehad en altijd wel baasjes die hun hond terug (proberen) te roepen. Maar het is bizar hoeveel er niet luisteren...

Blacky94

Berichten: 3478
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:18

mvdende schreef:
En de losloopgebieden verdwijnen continu, waardoor er steeds minder ruimte is waar de hond officieel los mag. En is er geen officieel losloopgebied? Dan laten mensen hun hond dus los waar dat niet mag.

Méér losloopgebied gaat loslopen buiten deze gebieden tegen. Maar dat wordt niet gesnapt door Staatsbosbeheer enzo.

Ik vraag me af of meer losloopgebied het daadwerkelijke loslopen in gebieden waar dat niet mag tegengaat. Er zullen plekken komen waar mensen hun hond nu ineens legaal los mogen laten lopen ipv illegaal maar dat ligt dan denk ik meer in een wijziging van de plaatselijke regels dan in het daadwerkelijk opvolgen daarvan.

Daarnaast hoeven er wat mij betreft helemaal niet zoveel losloopgebieden te zijn. De ravage die loslopende honden aan wild aanrichten is ook niet mals. Kan me dus juist heel goed voorstellen dat SBB misschien wel helemaal niet zo veel losloopgebieden wil hebben.
En ik heb niks tegen honden hoor, ben er de eerste 25 jaar mee opgegroeid. Maar ik heb wel wat tegen baasjes die hun honden niet onder controle hebben of maar altijd leuk roepen "maar de mijne doet niks hoor". Nee maar mijn hond/paard wel...

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:35

Blacky94 schreef:
mvdende schreef:
En de losloopgebieden verdwijnen continu, waardoor er steeds minder ruimte is waar de hond officieel los mag. En is er geen officieel losloopgebied? Dan laten mensen hun hond dus los waar dat niet mag.

Méér losloopgebied gaat loslopen buiten deze gebieden tegen. Maar dat wordt niet gesnapt door Staatsbosbeheer enzo.

Ik vraag me af of meer losloopgebied het daadwerkelijke loslopen in gebieden waar dat niet mag tegengaat. Er zullen plekken komen waar mensen hun hond nu ineens legaal los mogen laten lopen ipv illegaal maar dat ligt dan denk ik meer in een wijziging van de plaatselijke regels dan in het daadwerkelijk opvolgen daarvan.

Daarnaast hoeven er wat mij betreft helemaal niet zoveel losloopgebieden te zijn. De ravage die loslopende honden aan wild aanrichten is ook niet mals. Kan me dus juist heel goed voorstellen dat SBB misschien wel helemaal niet zo veel losloopgebieden wil hebben.
En ik heb niks tegen honden hoor, ben er de eerste 25 jaar mee opgegroeid. Maar ik heb wel wat tegen baasjes die hun honden niet onder controle hebben of maar altijd leuk roepen "maar de mijne doet niks hoor". Nee maar mijn hond/paard wel...



In mijn geval: absoluut!

Als ik de keuze heb tussen fatsoenlijk losloopgebied (dus niet een half voetbalveld groot en 3/4 blubber, maar een gebied waar je een rondje van +-1 uur/ 4km kan lopen)

En een aanlijngebied, dan zal ik altijd kiezen voor het losloopgebied!

Omdat het helemaal niet ontspannen wandelen is, als je continu als een malle de omgeving in de gaten moet houden of er niet per ongeluk een BOA aan komt. En in een aanlijngebied verwachten mensen dat honden aangelijnd zijn. Dus iedereen die ik tegen kom, roep ik mijn hond bij en lijn hem aan.

Een losloopgebied is véél fijner! Dan hoef ik mijn hond niet bij ieder ander mens terug te roepen. En geen kans op een bekeuring..

Alleen in mijn omgeving thuis is er dus geen losloopgebied. Dus loopt mijn hond illegaal los. Nu met het broedseizoen niet meer in het "bos" al zit er hier geen wild meer.... dat is allemaal al weg gejaagd naar het grote natuurgebied even verderop.

En ik ben niet de enige die zn hond los heeft waar dat niet mag. Iedereen díe zn hond los laat, laat ze hier in de omgeving dus loslopen.

In omgeving Den Haag waar véél meer officieel losloopgebied is, zie je buiten de losloopgebieden veel minder honden loslopen.... de meeste mensen zorgen er daar wel voor dat ze naar het losloopgebied gaan om hun hond los te laten.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Evi (19) moet haar paard laten inslapen na beet van hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:46

Allereerst: Evi, sterkte met dit enorme verlies. Wat heftig.

Wat betreft de honden, daar ligt het probleem bij de baas. Altijd. En laten we eerlijk zijn, mensen zijn veel egoïstischer en asocialer dan zo'n 20 jaar geleden. Het gaat alleen maar om ik en eigen plezier, en dat je daar andere mensen of natuur mee schaadt boeit niet. Je wilt niet weten hoeveel honden hier (Veluwe) loslopen waar een aanlijnplicht geldt, hoeveel afval er achtergelaten wordt in de natuur (ik denk dan: je neemt het mee in een tas, neem het dan ook mee terug :? ), hoeveel mensen er buiten paden en/of in aangewezen rustgebied lopen. En wanneer je er iets van zegt, of de boswachter er iets van zegt, dan krijg je nog een grote mond ook. Dit is echt een landbreed mentaliteitsprobleem. Als je het mij vraagt een walgelijke ontwikkeling.

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:05

Daihyo schreef:
Allereerst: Evi, sterkte met dit enorme verlies. Wat heftig.

Wat betreft de honden, daar ligt het probleem bij de baas. Altijd. En laten we eerlijk zijn, mensen zijn veel egoïstischer en asocialer dan zo'n 20 jaar geleden. Het gaat alleen maar om ik en eigen plezier, en dat je daar andere mensen of natuur mee schaadt boeit niet. Je wilt niet weten hoeveel honden hier (Veluwe) loslopen waar een aanlijnplicht geldt, hoeveel afval er achtergelaten wordt in de natuur (ik denk dan: je neemt het mee in een tas, neem het dan ook mee terug :? ), hoeveel mensen er buiten paden en/of in aangewezen rustgebied lopen. En wanneer je er iets van zegt, of de boswachter er iets van zegt, dan krijg je nog een grote mond ook. Dit is echt een landbreed mentaliteitsprobleem. Als je het mij vraagt een walgelijke ontwikkeling.


Treffende samenvatting!!
Wij staan aan het Amsterdamse bos, is heerlijk rijden daar. Maar ik durfde vanwege het groeiende aantal al dan niet ernstige incidenten met honden al een tijd niet meer zo goed. Nu ga ik gewoon helemaal niet meer. Paard is niet bang voor honden, hij vindt ze leuk en ik ook. Als er een in beeld kwam ging ik altijd netjes stappen, wanneer nodig stilstaan, en als het echt moest stuurde ik paardlief op de hond in kwestie af. Ging altijd goed. Maar ik durf gewoon het risico op een gebeurtenis als waar dit topic om gaat niet meer te lopen.
Mensen op ruiterpaden, etcetera, allemaal niet zo'n probleem. En dat ze overal hun rotzooi achterlaten is asociaal. Maar vanwege de honden ga ik dus niet meer. Balen, vooral voor mijn paard, maar het is even niet anders. Ik hoop dat het ooit weer beter wordt.
Overigens zijn de hondenbezitters nieuwe stijl (om ze zo maar even te noemen, want het probleem ligt inderdaad echt niet bij de honden zelf) ook de reden dat ik nu zelf geen hond zou willen hebben als dat al zou kunnen.

Skessa_
Berichten: 10626
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:14

Daihyo schreef:
Allereerst: Evi, sterkte met dit enorme verlies. Wat heftig.

Wat betreft de honden, daar ligt het probleem bij de baas. Altijd. En laten we eerlijk zijn, mensen zijn veel egoïstischer en asocialer dan zo'n 20 jaar geleden. Het gaat alleen maar om ik en eigen plezier, en dat je daar andere mensen of natuur mee schaadt boeit niet. Je wilt niet weten hoeveel honden hier (Veluwe) loslopen waar een aanlijnplicht geldt, hoeveel afval er achtergelaten wordt in de natuur (ik denk dan: je neemt het mee in een tas, neem het dan ook mee terug :? ), hoeveel mensen er buiten paden en/of in aangewezen rustgebied lopen. En wanneer je er iets van zegt, of de boswachter er iets van zegt, dan krijg je nog een grote mond ook. Dit is echt een landbreed mentaliteitsprobleem. Als je het mij vraagt een walgelijke ontwikkeling.



+1 !!

Hier ook geen losloop gebieden (gelukkig!!) maar zoals mvandende al zegt, iedereen doet het toch 8)7 8)7 8)7
Ik ga ook in het weekend niet graag meer naar het bos. Doordeweeks amper tijd, jammer voor de ponys, maar tis niet anders -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:17

Maar iemand verwijt de hondenbezitters dat ze hun hond illegaal los laten lopen waar daar niet mag als er geen losloopgebied in de buurt is (heb je helemaal gelijk in dat dat verkeerd is), maar wat gebeurt er als er geen ruiterpaden in de buurt zijn en je wilt toch buiten rijden? Dan wordt er toch ook gereden op plekken waar dat eigenlijk niet mag?

Skessa_
Berichten: 10626
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:22

[***] schreef:
Maar iemand verwijt de hondenbezitters dat ze hun hond illegaal los laten lopen waar daar niet mag als er geen losloopgebied in de buurt is (heb je helemaal gelijk in dat dat verkeerd is), maar wat gebeurt er als er geen ruiterpaden in de buurt zijn en je wilt toch buiten rijden? Dan wordt er toch ook gereden op plekken waar dat eigenlijk niet mag?



Ik heb ook geen ruiterpaden direct in de buurt. Hier is het wel toegestaan op de openbare paden, paden waar je niet in mag staat een hoefijzertje met een streep er door heen.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:24

[***] schreef:
Maar iemand verwijt de hondenbezitters dat ze hun hond illegaal los laten lopen waar daar niet mag als er geen losloopgebied in de buurt is (heb je helemaal gelijk in dat dat verkeerd is), maar wat gebeurt er als er geen ruiterpaden in de buurt zijn en je wilt toch buiten rijden? Dan wordt er toch ook gereden op plekken waar dat eigenlijk niet mag?



Nou inderdaad!

Er loopt hier door het bosje welgeteld geloof ik één ruiterpad. Ruiters kunnen dus één rondje rijden.

Maar hoe vaak ik al niet ruiters buiten het ruiterpad ben tegen gekomen.. :n

Ik mag daar natuurlijk niet over klagen, want mijn hond loopt ook los, wat niet mag.

Maar irritant is het soms wél. Of dat het wandelpad is omgeploegd door paarden met ijzers en het mul is geworden daardoor ipv stevig zand. Wordt ik óók niet blij van.

Het is geven en nemen en ik doe echt wel mijn best om met mijn hond geen irritatie op te roepen bij mede natuur gebruikers, maar soms wordt je knettergek van de huidige drukte overal

meggiemeg

Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:34

Skessa_ schreef:
Daihyo schreef:
Allereerst: Evi, sterkte met dit enorme verlies. Wat heftig.

Wat betreft de honden, daar ligt het probleem bij de baas. Altijd. En laten we eerlijk zijn, mensen zijn veel egoïstischer en asocialer dan zo'n 20 jaar geleden. Het gaat alleen maar om ik en eigen plezier, en dat je daar andere mensen of natuur mee schaadt boeit niet. Je wilt niet weten hoeveel honden hier (Veluwe) loslopen waar een aanlijnplicht geldt, hoeveel afval er achtergelaten wordt in de natuur (ik denk dan: je neemt het mee in een tas, neem het dan ook mee terug :? ), hoeveel mensen er buiten paden en/of in aangewezen rustgebied lopen. En wanneer je er iets van zegt, of de boswachter er iets van zegt, dan krijg je nog een grote mond ook. Dit is echt een landbreed mentaliteitsprobleem. Als je het mij vraagt een walgelijke ontwikkeling.



+1 !!

Hier ook geen losloop gebieden (gelukkig!!) maar zoals mvandende al zegt, iedereen doet het toch 8)7 8)7 8)7
Ik ga ook in het weekend niet graag meer naar het bos. Doordeweeks amper tijd, jammer voor de ponys, maar tis niet anders -O-


Ik heb sinds kort een losloopgebied bijna voor de deur, voorheen dus een gewoon stuk bos. Ik kan je zeggen dat sinds het een omheind gebied is geworden ik er niet meer kom met mijn honden op de normale tijden, nu loop ik er rond 6.00/6.30 en dan is er niemand. Er komen zoveel mensen op het gebied af omdat het omheind is, bij die mensen betekend losloopgebied: mijn hond(en) mag hier los en ik hoef hem niet in de gaten te houden en als ik een ander tegen kom met de hond wel aangelijnd hoef ik die van mij niet vast te doen voor 2 tellen, dat mijn hond(en) niet sociaal is maakt niet uit, want hier mag die los en een ander heeft m ook los, heeft jouw hond door toedoen van mijn hond verwondingen jammer dan, ik was er niet bij, hond liep te ver weg. Corrigeren als mijn hond vervelend/agressief/opdringerig gedrag vertoont doe ik niet aan, is blijkbaar ook heel normaal. En zit er zoals nu wild met jongen jammer dan, hadden ze er maar niet moeten gaan zitten.

DuoPenotti

Berichten: 29452
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Evi (19) moet haar paard laten inslapen na beet van hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:26

Hier in het bos is ook geen ruiterpad, dat betekend dus niet met het paard er in.
Honden mogen aangelijnd mee, nou kan je zeggen dat een groot deel niet is aangelijnd.
Niet erg als ze luisteren, maar dan doen de meeste dus niet.
Grote delen zijn in het broedseizoen al afgesloten.

Daihyo
Goed omschreven.

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: Evi (19) moet haar paard laten inslapen na beet van hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:47

Hier ook de ervaring dat veel mensen hun honden los laten lopen waar het niet mag. Ik vind niks irritanter dan niet luisterende honden. Er zijn er ook genoeg die gewoon op de ruiterpaden gaan lopen ook nog :( ik vind loslopende (vreemde) honden echt ontzettend eng, dus ik durf niet alleen naar buiten als ik weet dat er veel honden kunnen zijn :=

Lisewiesje

Berichten: 368
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:53

Tuurlijk zitten er honden tussen die niet los horen op dit soort plekken.

Maar er zijn ook ruiters met paarden die niet op buitenrit horen te gaan en lekker in de bak moeten blijven met hun 0 verstand.

Ik liep met mijn hond van 5 maanden netjes aan de riem, op een breed zandpad en helemaal in de berm. Komt er 1 of andere tuthola met haar paard in volle galop dicht langs ons heen. Nadat ze dacht dit nogmaals te moeten doen, ben ik op het pad gaan staan, dat ze wel moest stoppen en heb ik haar erop aangesproken. Je kunt als ruiter ook gewoon in stap iemand met een hond passeren.

Mijn hond ging altijd goed met mijn paarden, vloog nooit de bak in of het weiland in als de paarden een sprintje trokken. Maar dankzij deze tuthola kon ik opnieuw beginnen met dat trainings traject.

Als ik dit er niet uit had kunnen trainen, zou mijn hond niet meer los kunnen in losloop gebieden?

Gister in een losloop gebied geweest en mijn hond geniet daar echt van met soortgenoten en doet geen vlieg kwaad.

Maar als ik dan paardenhoeven in volle galop hoor aankomen en niet kan zien waar het geluid vandaan komt pak ik mijn hart vast. Want er hoeft maar 1 gek op een paard in volle galop te dicht langs mijn hond te gaan en dan denk ik dat vele van jullie vinden dat ik mijn hond niet onder controle heb.

Als ik paarden hoor/zie aankomen doe ik haar uit voorzorg vaak even vast. Maar hoevaak het wel niet gebeurt dat je daar niet eens de tijd voor hebt omdat ruiters haast hebben en het nodig vinden in volle galop te passeren.

Het is echt niet ALTIJD aan de honden en hun baasjes!!!

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:55

Billy schreef:
Als jij met je paard in een losloopgebied gaat rijden, kn je niet verwachten dat iedereen z'n hond aan gaat lijnen.
Zodra ik een paard zie, ga ik de andere kant op, maar elke keer alles aanlijnen is gewoon niet reëel.
Begrijp me goed, ik vind het absoluut niet OK als honden achter een paard aan gaan, maar ik vind het ook niet slim om ergens te gaan rijden waar het miegelt van de honden.

Dit. Dit is mijn eerste reactie ook. Ik zal niet de andere kant op gaan, aangezien mijn hond goed luistert en goed onder appèl staat, maar ik ben van mening dat als je gaat rijden in een losloopgebied, je niet mag eisen dat een eigenaar zijn hond aanlijnt als jij met je paard eraan komt.
Overigens keur ik het absoluut enorm af dat een hond zo op een paard reageert, hoor. Dit mág en kán niet. Eigenaar van de hond is hier schuldig aan.

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:57

passeren hoort sowieso in stap. Of je nou op je paard zit, of erachter, en of je een andere ruiter of menner passeert of noem maar op, dat zou gewoon in stap moeten. Maar als ik hier en daar zo lees is dat wel wat aan het verwateren.