hoe kan ik helpen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

hoe kan ik helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 16:17

Een vriend van mij heeft verkering met een meisje. Iedere keer als dat meisje iets in haar ogen verkeerd heeft gedaan noemt ze zich zelf een slechte vriendin, waardoor ze der vriend bang maakt. Der vriend is nl bang dat als ze denkt dat ze een slechte vriendin is, dat ze de relatie niet verder wil voort zetten omdat ze denkt dat ze het dan alleen verkloot. (zo denkt mijn vriend erover). Maar als dat meisje iets verkeerds doet is dat opzich helemaal niet verkeerd maar moet dat gewoon gecorrigeerd worden, dat hoort er toch bij? dat je wel eens iets fouts doet in een relatie? Hoe kan ik hem hiermee helpen. Ik weet dat hij super veel van haar houdt en haar nooit meer kwijt wil. Terwijl het omgedraaid ook zo is. Dat meisje wil hem ook niet kwijt maar maakt hem bang doordat ze dat zegt dat ze een slechte vriendin is. Wie kan helpen, wat kan ik doen?

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 16:20

ja kan proberen met dat meisje te praten en tegen haar zeggen dat als ze iets fout doet dat het gecorrigeerd moet worden, dat hoort nou eenmaal bij de relatie en dat hoort bij leven

success

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 16:28

Een relatie is geven en nemen, vallen en opstaan, fouten mag je maken... sterker nog... je moet ze maken, anders leer je er niets van!
Je vriend, moet haar bljiven zeggen, dat ze fouten mag maken, en blijven geruststellen dat ze niet slecht is! Iedereen maakt fouten en dat mag toch? Het is nu de taak van jouw vriend om haar te vertellen dat ze fouten mag maken. En dat ze niet slecht is, anders had hij haar niet uitgekozen! Daarbij komt dat het wel handig zou zijn als je vriend er met haar over zou praten! Ik denk dat dat al enorm zal schelen!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 16:40

Ik denk niet dat jij daarbij kunt helpen, je vriend moet dit met zijn vriendin oplossen. Ik heb het zelf ook gehad, ik heb het toen ook uitgemaakt omdat in mijn hoofd zat dat hij veel te goed voor mij was en ik hem niet verdiende. Het is bij ons uiteindelijk goedgekomen omdat mijn vriend op mij ingepraat heeft.

Hij vertelde mij dat als ik zo slecht was als ik dacht hij echt niet bij me zou blijven.

Je vriend kan haar het beste gewoon goed duidelijk maken dat hij van haar houdt zoals ze is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 16:50

Ik heb al 9 jaar een relatie met Dick, maar ik heb hem nog niet betrapt op "fouten". Wat bedoel je daar precies mee? Als je van elkaar houdt en elkaar respecteert, kun je dan eigenlijk wel fouten maken?

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 17:41

nee niet echt fouten, gewoon kleine dingetjes waar je toch een klein ruzietje of meningsverschil over krijgt.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 20:16

hm mja, ik weet niet wat je eraan kunt doen, als dat nou eenmaal in dat hoofd van dat meisje zit krijg je het er niet zomaar meer uit. Ik zou niet weten wat je eraan kunt doen. Ik denk dat dat meisje het voor een groot gedeelte zelf zal moeten gaan inzien dat het niet fout is wat ze doet

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 20:19

Je kunt er helemaal niets aan doen, wat jij beter kan doen is je er niet mee bemoeien, want als je dat wel doet en het gaat fout, geven ze jou misschien de schuld.. lijkt me niet echt aardig, maar er zijn mensen die daartoe in staat zijn. daarnaast is het beter om er zelf achter te komen en het met je partner zelf uit te zoeken ipv naar anderen te gaan