Mezzy the working aussie, bijna 11 maanden!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Mezzy the working aussie, bijna 11 maanden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 14:27

Vorige week zondag zijn Yavanna en ik foto's wezen maken in de Soester Duinen.

Het zijn er 'veel te veel' geworden. :Y)

Ik kon bijna niet kiezen. -O-

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

We zijn nu bezig met pre-agility and schapen drijven.
*\o/* <3

Ben benieuwd wat jullie van haar vinden :D :o

CupCakes_

Berichten: 3315
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Mezzy the working aussie, bijna 11 maanden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:30

Knappe Mezzy! <3

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Mezzy the working aussie, bijna 11 maanden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:32

Knappe Mezzy! <3 Hoe vaak zijn jullie nu bij de schapen geweest?

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 14:33

Kaus schreef:
Knappe Mezzy! <3 Hoe vaak zijn jullie nu bij de schapen geweest?


Uhm... 3 x?
Ik ga toevallig 24 maart weer.

Nu het wat langer licht word geeft zij ook in de avond les, dus dan is het voor ons wat makkelijker om vaker te gaan! :D

JesdaJinn

Berichten: 10438
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Mezzy the working aussie, bijna 11 maanden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:11

Knappe Mezzie

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Mezzy the working aussie, bijna 11 maanden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 17:28

Wat is ze prachtig zeg! <3

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 17:40

Knapperd en wat is ze hard gegroeid! <3

Enne.. MEZDI... O:)

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 17:44

kiwiwitje schreef:
Knapperd en wat is ze hard gegroeid! <3

Enne.. MEZDI... O:)



Hahahahaa :')
Ze komt er nooit meer vanaf he?

Ja ze is nu 54 cm hoog. :Y) Mooi maatje al zeg ik t zelf :')

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Mezzy the working aussie, bijna 11 maanden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 17:44

Dankjewel allemaal <3

Warboel
Berichten: 14678
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Mezzy the working aussie, bijna 11 maanden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 17:50

Knappe Mezzy! Ze staat er weer goed op, ze is inderdaad groot geworden! <3

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 17:53

Nicky91 schreef:
kiwiwitje schreef:
Knapperd en wat is ze hard gegroeid! <3

Enne.. MEZDI... O:)



Hahahahaa :')
Ze komt er nooit meer vanaf he?

Ja ze is nu 54 cm hoog. :Y) Mooi maatje al zeg ik t zelf :')

Neee :D ik vind t veel te grappig :') <3

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Mezzy the working aussie, bijna 11 maanden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 00:43

Dankjewel warboel! <3 ;)

_O- _O- okeeeee

x_Jeanine_x

Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Mezzy the working aussie, bijna 11 maanden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 09:39

Knapperd!!

Wat een heerlijke foto's!!

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:24

Wauw, wat een mooi dier! Mag ik vragen van bij welke kennel hij komt? Een aussie (net als cattle dog) is bij onze keuze voor een pup quasi meteen afgevallen, omdat je hier enkel de opgeblazen showlijnen tegenkomt (en als ik ergens géén fan van ben, zijn het wel showlijnen, van eender welk ras), maar deze is LEUK! (Wij zijn trouwens voor een working kelpie gegaan, kwestie van wel in Australische sferen te blijven)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Mezzy the working aussie, bijna 11 maanden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:30

Knappe Mezzy! Het is echt een mooie :j
(En een goed formaat ook, niet zo'n héle grote / grove.)

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 12:38

Florenc schreef:
Wauw, wat een mooi dier! Mag ik vragen van bij welke kennel hij komt? Een aussie (net als cattle dog) is bij onze keuze voor een pup quasi meteen afgevallen, omdat je hier enkel de opgeblazen showlijnen tegenkomt (en als ik ergens géén fan van ben, zijn het wel showlijnen, van eender welk ras), maar deze is LEUK! (Wij zijn trouwens voor een working kelpie gegaan, kwestie van wel in Australische sferen te blijven)


Dankjewel!
Ze komt uit Duitsland, ik stuur je even een PB over de naam. :Y)

Dit was ook mijn 'probleem' in NL zijn eigenlijk alleen maar 'showlijn' fokkers. Voordat alle show honden eigenaren komen; Ik weet dat dit niet betekend dat een showlijn niet werkt. Maar het ging mij om de hoeveelheid haar en de bouw.

Ik ben ontzettend blij met hoe zij is en zich ontwikkeld. Haar werkdrift is bizar, zodra ze aan is, is ze AAN! Super fijn hondje om mee te werken, het 'rustig wachten' tijdens het werken is een groot aandachtspunt. Mede door corona hebben wij dit voor mijn gevoel niet genoeg kunnen trainen toen zij klein was.

Leuk! Mezzy haar vriendinnetje is een Kelpie genaamd Izzy, van een vriendin van mij. :D :D


Skippy01 schreef:
Knappe Mezzy! Het is echt een mooie :j
(En een goed formaat ook, niet zo'n héle grote / grove.)


Nee inderdaad, super fijn dit maatje! *\o/*


Dankjewel Jeanine! <3

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 15:44

Nicky91 schreef:
Florenc schreef:
Wauw, wat een mooi dier! Mag ik vragen van bij welke kennel hij komt? Een aussie (net als cattle dog) is bij onze keuze voor een pup quasi meteen afgevallen, omdat je hier enkel de opgeblazen showlijnen tegenkomt (en als ik ergens géén fan van ben, zijn het wel showlijnen, van eender welk ras), maar deze is LEUK! (Wij zijn trouwens voor een working kelpie gegaan, kwestie van wel in Australische sferen te blijven)


Dankjewel!
Ze komt uit Duitsland, ik stuur je even een PB over de naam. :Y)

Dit was ook mijn 'probleem' in NL zijn eigenlijk alleen maar 'showlijn' fokkers. Voordat alle show honden eigenaren komen; Ik weet dat dit niet betekend dat een showlijn niet werkt. Maar het ging mij om de hoeveelheid haar en de bouw.

Ik ben ontzettend blij met hoe zij is en zich ontwikkeld. Haar werkdrift is bizar, zodra ze aan is, is ze AAN! Super fijn hondje om mee te werken, het 'rustig wachten' tijdens het werken is een groot aandachtspunt. Mede door corona hebben wij dit voor mijn gevoel niet genoeg kunnen trainen toen zij klein was.

Leuk! Mezzy haar vriendinnetje is een Kelpie genaamd Izzy, van een vriendin van mij. :D :D


Ik sla de kennel meteen op, misschien een ideetje voor een volgende :D. Ik herken helemaal wat je zegt wat betreft bouw en hoeveelheid haar. Voor mij komt er ook een stukje principe bij. Een hond koop (en kweek) je niet voor het mooi, wél om zijn kwaliteiten als hond. En bij veel van die werkrassen (aussie, kelpie, border, mechelaar) worden hun initiële kwaliteiten/driften er wat uit gekweekt in de showlijnen, omdat de gemiddelde Belg/Nederlander een "rustige huishond" wil. Koop dan een ander ras, denk ik dan...

Je aussie doet me gewoon ook héél hard denken aan onze kelpie, maar dan met wat meer haar. Qua blik, intensiteit, fierheid herken ik het helemaal - ter vergelijking https://www.instagram.com/pajko_fay/

Het geduld (wachten) herken ik ook heel erg. Als het een troost is, onze kelpie is nu 1,5 jaar en de laatste paar maanden is dat echt een héél stuk beter gegaan. Ook qua werken (Detectie in ons geval, dus echt de concentratie, aandacht, niet meteen afgeleid zijn) merkte je aan haar dat ze voor haar 12 maanden eigenlijk mentaal niet klaar was om meer dan een soort speltraining te doen. Nu lopen die trainingen echt als een tierelier, supermooi om haar bezig te zien!

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 16:04

Florenc schreef:
Nicky91 schreef:
Dankjewel!
Ze komt uit Duitsland, ik stuur je even een PB over de naam. :Y)

Dit was ook mijn 'probleem' in NL zijn eigenlijk alleen maar 'showlijn' fokkers. Voordat alle show honden eigenaren komen; Ik weet dat dit niet betekend dat een showlijn niet werkt. Maar het ging mij om de hoeveelheid haar en de bouw.

Ik ben ontzettend blij met hoe zij is en zich ontwikkeld. Haar werkdrift is bizar, zodra ze aan is, is ze AAN! Super fijn hondje om mee te werken, het 'rustig wachten' tijdens het werken is een groot aandachtspunt. Mede door corona hebben wij dit voor mijn gevoel niet genoeg kunnen trainen toen zij klein was.

Leuk! Mezzy haar vriendinnetje is een Kelpie genaamd Izzy, van een vriendin van mij. :D :D


Ik sla de kennel meteen op, misschien een ideetje voor een volgende :D. Ik herken helemaal wat je zegt wat betreft bouw en hoeveelheid haar. Voor mij komt er ook een stukje principe bij. Een hond koop (en kweek) je niet voor het mooi, wél om zijn kwaliteiten als hond. En bij veel van die werkrassen (aussie, kelpie, border, mechelaar) worden hun initiële kwaliteiten/driften er wat uit gekweekt in de showlijnen, omdat de gemiddelde Belg/Nederlander een "rustige huishond" wil. Koop dan een ander ras, denk ik dan...

Je aussie doet me gewoon ook héél hard denken aan onze kelpie, maar dan met wat meer haar. Qua blik, intensiteit, fierheid herken ik het helemaal - ter vergelijking https://www.instagram.com/pajko_fay/

Het geduld (wachten) herken ik ook heel erg. Als het een troost is, onze kelpie is nu 1,5 jaar en de laatste paar maanden is dat echt een héél stuk beter gegaan. Ook qua werken (Detectie in ons geval, dus echt de concentratie, aandacht, niet meteen afgeleid zijn) merkte je aan haar dat ze voor haar 12 maanden eigenlijk mentaal niet klaar was om meer dan een soort speltraining te doen. Nu lopen die trainingen echt als een tierelier, supermooi om haar bezig te zien!


Zolang je maar niet in mijn vaarwater komt te zitten! :Y)

Hahaha nee hoor, geintje.
Ik denk dat ik in de toekomst weer naar deze fokker ga.

Als Corona een beetje mee zit :') dan ga ik van de zomer 2 weken "op werk vakantie" bij hun op het erf.
Ik heb daar zo'n zin in! *\o/*

Ja eens, dat is ook wat deze fokker zegt over werklijnen.

Het lastige aan Mezzy is dat de trainingen juist waanzinnig gaan!
Maar het stukje als een andere hond aan de beurt is............. Ja.. dat vind ze niet tof. :')

Haar gehoorzaamheid bij de schapen is ook echt super, terwijl ze met 4 maanden nog alle kanten op vloog. :')

Ik ben ontzettend benieuwd hoe ze verder gaat uitgroeien.

Ik ben je gaan volgen op Insta.
Je kan mij ook zoeken op FB mocht je dat hebben, daar update ik nog wel eens wat van Mezzy. :o