stof ogen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-01 16:14

Vorig jaar zat ik 7 weken op Texel en dit jaar ga ik dat weer doen. Nadeel is dat de zandpaden erg stoffig zijn en mijn paard last kreeg van tranende ogen.
Weet iemand wat je daar tegen kan doen.
Kim

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 16:31

Tja, dat vliegennetje van jou heeft eddie kapotgetrokken, dus dat word niets meer. Volgens mij houden die vliegengaasjes voor de ogen ook niet dat echte kleine stof tegen.

Ik zit met dezelfde vraag, omdat ik lekker met kim mee ga naar texel!!! Ik ben heel benieuwd op de reacties, want ik zat me ook al suf te piekeren.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 16:57

hoi
je hebt van die vliegen dingen (zo'n ding met slierten eraan) die helpen misschien ook voor stof en waarschijnlijk zijn er ook oogdruppels ofzo

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 18:25

Hé, en de plaatsen rond de ogen nat (of vochtig met iets anders) maken in het begin (als het niet te veel opdroogt). Dan plakt het stof rond de ogen en niet erin. Nja, ben niet zo goed in fysica en dat zo 'adthesie-krachten-wetten' dusss... .

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 20:33

Je hebt toch speciale netten die over de ogen heengaan als bijbehorende van een Rambo vliegendeken???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 20:45

Preventief weet ik niets, maar als je terugkomt en de ogen zijn wat geirriteerd, zou je ze uit kunnen wassen met koude kamillethee. Dat werkt erg goed; het verzacht.

Grtz, Sonja

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-01 18:46

Hoi,
Ik heb bij de paarden drogist een supermask gekocht. Ze beschermen tegen vliegen en stof.
Hoop dat het werkt.
Kim

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 15:28

Wat is dat precies en hoe duur was ie? Misschien bestel ik hem ook. Kunnen we samen gaan supermasken!

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-01 20:26

Hoi,
Ik geloof dat het ongeveer 50 gulden was, je kan ze bestellen bij de paardendrogist. Om te zien hoe ze eruit zien moet je kijken op http://www.farnam.com
Oja ik heb bij Jordens hippo nog oogdoekjes besteld. Ze kosten normaal ongeveer 50 maar nu 12.50 dat scheelt dus nogal. Ze maken ogen schoon na irritatie van stof enz. Makkelijk na het rijden.
Groetjes Kim

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 11:27

Een van mijn pony's had ook een keer hele vieze en dikke ogen van het stof. Ik heb het toen goed uitgewassen en toen een soort van oogzalf van de dierenarts erop gedaan. De dag erna was het weg! *LOL*